Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Mateusz Kurleto:
Ja powiem tak - nakręcenie naprawdę fajnego spotu reklamowego jest znacznie droższe w dodatku każda jego emisja kosztuje. Przez kontrowersyjność tej reklamy oglądaliśmy ją w wiadomościach na niemal każdym kanale. Nie w czasie reklamowym. Po tych spotach zwykle słuchaliśmy komentarzy przedstawicieli władz, którzy mówili już o konkretach i celach kampanii a nie o treści filmików.
Jeśli więc taka akcja spowodowała zainteresowanie mediów Gdańskiem i umożliwiła w czasie wiadomości a nie reklam powiedzieć widzom - przyjedźcie do Gdańska - to być może nie jest to wcale tak głupie jak sama treść spotów.

naprawdę dali to do wiadomości? no to albo media do reszty pozbawiły sie mózgu w pogoni za tanią sensacją i słupkami oglądalnosci albo ręka rękę myje.
Jak dobrze, że nie mam telewizora!

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

no nie do konca tak
mnie ta reklama mówi co innego
wiocha
uwazaj nie jedz do Gdanska bo zobacczysz gołego w słomie
moze do kogos typu Piróg , goły facet przemawia
do mnie nie
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Patryk Rykała:
Renata Żybura:
I zapewne okaże się to mega sukcesem, Gdańsk zaleją zachwyceni turyści, którzy zostawią tam mnóstwo kasy, agencja dostanie za kampanię Lwa w Cannes, a my jak zwykle wiecznie niezadowoleni malkontenci-szydercy nie mamy racji ;)

cytat za Pressem:
"Kampania kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, kobiet i mężczyzn w wieku 16-45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkających w Polsce, Niemczech Wielkiej Brytanii i Skandynawii."

Tu mnie zaskoczyli (a wydawało mi się, że już nic i nikt mnie nie zaskoczy ;), ale jako kobieta bedąca w targecie oświadczam, że do mnie to nie trafiaRenata Żybura edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 11:09


Ale pleciesz! Jak na kampanię za 2 baniaki [całość, nie trzy teasery] jest to, co powino być, czyli szum-majker. Bez szum-majkera w tej chwili trudno się przebić, choćby to był szum kontekstowy [vide: Lech Wawelski].
Przebić z czego? Z zalewu płynu reklamowego.

Dwa - przełamywanie schematów w kreacji kampanii regionu to podstawa. Choćby prezentowana tu jak broń na defiladzie, niechęć wobec takiej formy docipu pokazuje, że te schematy istnieją i lśnią. A trzeba im dać po łbie.

Trzy. Kampania kierowana jest nie tylko do Polakow i mieszkańców okolicznych wiosek. Jest też kierowana do zagranicznych.
Czym ich przyciągnąć?
Spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie [biorąc pod uwagę takie boskie pomysły POT jak promocja Polski w Szwecji za pomocą palm tropikalnych. Rozumiem, że palmy rosną w Polsce, ale gdzie? W Tatrach?] - czym promować Polskę za granicą?
Bo chyba nie samym Chopinem, z którego zrobiono materię do lepienia czego się da w każdym możliwym formacie.

Cietyrje. Trzy filmy teaserowe to nie filmy promocyjne. To coś, co ma wabić, przyciągać weird'em, ciekawić, WTF-ować itp. Nie jest więc teaser główną linią kampanii. A szanowni "niepodobamisiolodzy" powinni czytać w całościowej perspektywie i zauważyć, że te trzy teasery są podpięte pod akcję i hasło "Mocniej Pofalowani". Co inaczej czytamy: pojechani. No i mamy pojechane filmy. Nie są genialne, ale śmieszą, wpadają w oko, ciągną za nos.
Brawa dla DSK za zaskoczenie, jakie generują te trzy filmy. I to jest dobre, wznieśmy kieliszki.

napisałam przecież, że jesteśmy malkontentami-szydercami (przynajmniej część ;) i sie nie znamy, a kampania jest mega sukcesem. Tylko wypatrywac Lwów w Cannes!

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Patryk Rykała:
Brawa dla DSK za zaskoczenie, jakie generują te trzy filmy. I to jest dobre, wznieśmy kieliszki.

jesli prawda jest to co piszesz to biorac pod uwage iz ten poziom debilizmu bedize sie szerzyl chyba najwyzszy czas dla ludzi myslacych zmienic branze lub przejsc na emeryture zanim im tez z mozgu zostanie sieczka
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Renata Żybura:
Mateusz Kurleto:
Ja powiem tak - nakręcenie naprawdę fajnego spotu reklamowego jest znacznie droższe w dodatku każda jego emisja kosztuje. Przez kontrowersyjność tej reklamy oglądaliśmy ją w wiadomościach na niemal każdym kanale. Nie w czasie reklamowym. Po tych spotach zwykle słuchaliśmy komentarzy przedstawicieli władz, którzy mówili już o konkretach i celach kampanii a nie o treści filmików.
Jeśli więc taka akcja spowodowała zainteresowanie mediów Gdańskiem i umożliwiła w czasie wiadomości a nie reklam powiedzieć widzom - przyjedźcie do Gdańska - to być może nie jest to wcale tak głupie jak sama treść spotów.

naprawdę dali to do wiadomości? no to albo media do reszty pozbawiły sie mózgu w pogoni za tanią sensacją i słupkami oglądalnosci albo ręka rękę myje.
Jak dobrze, że nie mam telewizora!
Tak, wczoraj w TVN oglądałem mix wszystkich 3 spotów i komentarze ref. ds promocji.

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Ja byłem przekonany, ze to jakas pro-ekologiczna kampania :)
LOL
Patryk Górski

Patryk Górski Koordynator, Polskie
Górnictwo Naftowe i
Gazownictwo S.A.

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Oficjalne stanowisko Urzędu Miasta Gdańska:

http://www.gdansk.pl/nasze-miasto,512,16356.html

czyli parę szczegółów jeżeli chodzi o tok myślenia zleceniodawców (nie tylko teasera ale całej kampanii)

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

UE ma pieniądze środki na konkretne cele, w tym na promocje miast. W związku z tym te pieniądze i tak nie zostałyby przeznaczone na inne działania.
Dariusz Dąbrowski:
ale UE mogła dać pieniądze na coś sensowniejszego ... ;)
Dominika W.:

Mieszkańcy mogą sie oburzać i wcale im się nie dziwię. Tyle tylko, że ich oburzenie spowodowane jest niewiedzą, że pieniądze na kampanię nie pochodzą z ich kieszenie, a z UE.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

mimo wszystko, uważam, że ta kampania jest NIESPÓJNA
Patryk Górski:
Oficjalne stanowisko Urzędu Miasta Gdańska:

http://www.gdansk.pl/nasze-miasto,512,16356.html

czyli parę szczegółów jeżeli chodzi o tok myślenia zleceniodawców (nie tylko teasera ale całej kampanii)
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

a ja się z tym zgadzam
Dariusz Dąbrowski:
mimo wszystko, uważam, że ta kampania jest NIESPÓJNA
Patryk Górski:
Oficjalne stanowisko Urzędu Miasta Gdańska:

http://www.gdansk.pl/nasze-miasto,512,16356.html

czyli parę szczegółów jeżeli chodzi o tok myślenia zleceniodawców (nie tylko teasera ale całej kampanii)
Ewa J.

Ewa J. Komunikacja. PR.
Labour of love

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

A to już spot z zasadniczej części kampanii

http://www.youtube.com/watch?v=PlN0gjnuW6I&feature=pla...

Wpływ fal GDN jakby zmalał:)))Ewa Jaros edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 19:54
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Piotr F.:
Patryk Rykała:
Brawa dla DSK za zaskoczenie, jakie generują te trzy filmy. I to jest dobre, wznieśmy kieliszki.

jesli prawda jest to co piszesz to biorac pod uwage iz ten poziom debilizmu bedize sie szerzyl chyba najwyzszy czas dla ludzi myslacych zmienic branze lub przejsc na emeryture zanim im tez z mozgu zostanie sieczka

Ciekawi mnie, co z tej kampanii wpisuje się, twoim zdaniem, w "poziom debilizmu"?

O ile wiem, ludzie myślący, którzy jak najbardziej zapełniają stołeczki przy agencyjnych biureczkach, potrafią wymyślać rzeczy złe, bardzo złe, byle klient łyknął, mając ten dżob za pobocze, nie zaś główną arterię aktywności twórczej.

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Dariusz Dąbrowski:
mimo wszystko, uważam, że ta kampania jest NIESPÓJNA

Trudno żeby była. Jakość kampanii zależy czasem od klienta. Ta kampania to publiczne pieniądze wyrzucone w błoto przed wyborami samorządowymi (co jest głównym powodem wysypu "filmów promocyjnych miast" w ostatnim czasie). A w takim wypadku przeciągnięcie klienta na swoją stronę to naprawdę żadna sztuka - wystarczy dobrze nawinąć makaron na uszy i klient naprawdę nie będzie się zastanawiał, czy dobrze zrobił. Urzędniczki usłyszały VIRAL i uznały, że to brzmi naprawdę mądrze i dobrze będzie wyglądało w sprawozdaniu.

Niektórzy "kreatywni" zapominają, że kreatywny nie jest każdy pomysł, który się jeszcze nie pojawił. Czasem jednak warto zapytać - a dlaczego się nie pojawił?Olgierd Sroczyński edytował(a) ten post dnia 13.09.10 o godzinie 14:33

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Mateusz Kurleto:
Ja powiem tak - nakręcenie naprawdę fajnego spotu reklamowego jest znacznie droższe w dodatku każda jego emisja kosztuje. Przez kontrowersyjność tej reklamy oglądaliśmy ją w wiadomościach na niemal każdym kanale. Nie w czasie reklamowym. Po tych spotach zwykle słuchaliśmy komentarzy przedstawicieli władz, którzy mówili już o konkretach i celach kampanii a nie o treści filmików.
Jeśli więc taka akcja spowodowała zainteresowanie mediów Gdańskiem i umożliwiła w czasie wiadomości a nie reklam powiedzieć widzom - przyjedźcie do Gdańska - to być może nie jest to wcale tak głupie jak sama treść spotów.

Widzom w czasie wiadomości powiedziano "ej, gdańscy urzędnicy wydali mnóstwo pieniędzy podatników na kampanię w której m.in. goły facet zamienia się w belkę siana". Tyle i tylko tyle. A właściwie nawet nie tyle, bo oprócz mnie nikt nie pyta jakim prawem rozpuszcza się pieniądze publiczne na takie rzeczy.
Bo to, że agencje się na to łapią i tworzą całkiem bezsensowne kampanie (ta jest tylko troszkę bardziej bezsensowna od "tradycyjnych" filmów promocyjnych miast), to raczej oczywiste - pieniądze nie śmierdzą.

Jeżeli ktoś się wypróżni na wycieraczce Tuska lub Komorowskiego, to też będzie o tym głośno, tylko pytam - czy to jest dobra reklama czegokolwiek?



Wyślij zaproszenie do