Agata Piłka

Agata Piłka czarodziejka z
Moderatio

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Dominik N.:
Wolałem tę kampanię:
http://www.youtube.com/watch?v=MWpD_lhho8o

Widziałam "człowieka-snopowiązałkę" już dość dawno temu - filmik krąży po internecie i cieszy się dużym uznaniem wśród młodego targetu (młodzież, studenci, ludzie przed 30tym rokiem życia - jako coś śmieszno-głupiego.

Myślę, że do tej pory 90 proc tych osób nie wie, że jest to jakakolwiek kampania reklamowa.

Ja za zasłoną nagusa w sianie nie dostrzegłam Gdańska :)
Ewa J.

Ewa J. Komunikacja. PR.
Labour of love

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Co tu dużo mówić. Mają to:

http://www.tvn24.pl/28377,1672885,0,1,ale-o-co-chodzi,...

Mówią o Gdańsku, w dobrym czasie, w programie informacyjnym:)))

Jestem za motylem:)))

Press już wczoraj od rana dokonywał analizy kampanii:)))
http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=23782Ewa Jaros edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 10:26
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

I zapewne okaże się to mega sukcesem, Gdańsk zaleją zachwyceni turyści, którzy zostawią tam mnóstwo kasy, agencja dostanie za kampanię Lwa w Cannes, a my jak zwykle wiecznie niezadowoleni malkontenci-szydercy nie mamy racji ;)

cytat za Pressem:
"Kampania kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, kobiet i mężczyzn w wieku 16-45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkających w Polsce, Niemczech Wielkiej Brytanii i Skandynawii."

Tu mnie zaskoczyli (a wydawało mi się, że już nic i nikt mnie nie zaskoczy ;), ale jako kobieta bedąca w targecie oświadczam, że do mnie to nie trafiaRenata Żybura edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 11:09
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Wtóruję powyższemu.

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Wojciech Szymańczak:
ja nigdy nie stawiam na to ze takie filmy , za 2 miliony złotch kręca idzioci ze jakis idiota dał na to kasę
raczej sie zastanawiam .... a moze jednak coś chciał przekazać przez to nasz autor ?
moze trzeba na to spojrzec ,,na okragło "

Filmy nie kosztują 2 mln, tylko media. A to dość widoczna róznica
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

ale na co się to przełoży? na dyskusję? a dyskusja?
Dominika W.:
Wojciech Szymańczak:
ja nigdy nie stawiam na to ze takie filmy , za 2 miliony złotch kręca idzioci ze jakis idiota dał na to kasę
raczej sie zastanawiam .... a moze jednak coś chciał przekazać przez to nasz autor ?
moze trzeba na to spojrzec ,,na okragło "

Filmy nie kosztują 2 mln, tylko media. A to dość widoczna róznica
Sławomir Ossowski

Sławomir Ossowski Think01, head of
strategy

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

hmm imo to viral i patrząc na buzz to coś mi się zdaje,że zadanie swoje całkiem dobrze spełnia, jeśli zaś chodzi o przekazywaną treść to zwróćcie uwagę, że na samym tylko YT tagowanie prowadzi do całej gamy zupełnie innych treści związanych z GD niż ów powiedzmy "teaser"

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Agencja nie wymyśla sobie całej kampanii dla siebie, tylko dostaje brief od klienta. Bo strategia i kreacja przygotowana przez agencje jest odpowiedzią na oczekiwania klienta.
Cóż, kampania może się nie podobać, ale strateg jak widać ma głowę pełną pomysłów, kreatywny też nie gorszy.
Najwyraźniej klient był zadowolony, skoro taką strategię kupił.
A swoją drogą, np.; kampania Lublina nie odbiła sie tak szerokim echem w mediach...

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Renata Żybura:
O ile się znam na rolnictwie to jest to bela słomy... co nie zmienia faktu, ze jest to idiotyczne

Dokładnie kostka (bela ma kształt walca) ale owszem faktu nie zmienia, podobnie jak to, że TVN komentujac spot prasę przemianował na kombajn :)

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

A 3 filmiki są zapowiedzią działania FAL GDN, które występują tylko w Gdańsku.
Zresztą wcześniej była wypuszczona informacja tylko o działaniu fal GDN, i np. jesli się dokładnie ogląda film z Monisią, to widać panów naukowców badających poziom fal GDN
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Karina Z.:
Renata Żybura:
O ile się znam na rolnictwie to jest to bela słomy... co nie zmienia faktu, ze jest to idiotyczne

Dokładnie kostka (bela ma kształt walca) ale owszem faktu nie zmienia, podobnie jak to, że TVN komentujac spot prasę przemianował na kombajn :)

widać teraz jakimi jesteśmy ignorantami w kwestiach rolnictwa...

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Dominika W.:
Wojciech Szymańczak:
ja nigdy nie stawiam na to ze takie filmy , za 2 miliony złotch kręca idzioci ze jakis idiota dał na to kasę
raczej sie zastanawiam .... a moze jednak coś chciał przekazać przez to nasz autor ?
moze trzeba na to spojrzec ,,na okragło "

Filmy nie kosztują 2 mln, tylko media. A to dość widoczna róznica

no jasne
dla podatników istotna róznica
całośc czyli kampania kosztowała 2 banie
dla rezysera pewnie jest róznica bo by wolał dostac to sam do łapki
a dla budzetu miasta Gdanska ,,widac rózniece ? to po co przepłacać "
moze lepiej by było aby taki filma nakrecic i nie wyswietlac ( w mediach )?
byłoby taniej

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Renata Żybura:
Karina Z.:
Renata Żybura:
O ile się znam na rolnictwie to jest to bela słomy... co nie zmienia faktu, ze jest to idiotyczne

Dokładnie kostka (bela ma kształt walca) ale owszem faktu nie zmienia, podobnie jak to, że TVN komentujac spot prasę przemianował na kombajn :)

widać teraz jakimi jesteśmy ignorantami w kwestiach rolnictwa...

Najważniejsze, by żadnemu dzieciakowi nie przyszło do głowy sprawdzić, czy faktycznie tak działa prasa.

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

a ja jestem pełen podziwu ....dla aktora grającego głowną rolę
( bo roli ,,kombajna " nie liczę )
jak taka słoma musi działac na ........... golasa
normalnie ,,Big Masoha "
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Karina Z.:
Renata Żybura:
Karina Z.:
Renata Żybura:
O ile się znam na rolnictwie to jest to bela słomy... co nie zmienia faktu, ze jest to idiotyczne

Dokładnie kostka (bela ma kształt walca) ale owszem faktu nie zmienia, podobnie jak to, że TVN komentujac spot prasę przemianował na kombajn :)

widać teraz jakimi jesteśmy ignorantami w kwestiach rolnictwa...

Najważniejsze, by żadnemu dzieciakowi nie przyszło do głowy sprawdzić, czy faktycznie tak działa prasa.

zawsze jest taka mozliwosc

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Wojciech Szymańczak:
Dominika W.:
Wojciech Szymańczak:
ja nigdy nie stawiam na to ze takie filmy , za 2 miliony złotch kręca idzioci ze jakis idiota dał na to kasę
raczej sie zastanawiam .... a moze jednak coś chciał przekazać przez to nasz autor ?
moze trzeba na to spojrzec ,,na okragło "

Filmy nie kosztują 2 mln, tylko media. A to dość widoczna róznica

no jasne
dla podatników istotna róznica
całośc czyli kampania kosztowała 2 banie
dla rezysera pewnie jest róznica bo by wolał dostac to sam do łapki
a dla budzetu miasta Gdanska ,,widac rózniece ? to po co przepłacać "
moze lepiej by było aby taki filma nakrecic i nie wyswietlac ( w mediach )?
byłoby taniej

Mieszkańcy mogą sie oburzać i wcale im się nie dziwię. Tyle tylko, że ich oburzenie spowodowane jest niewiedzą, że pieniądze na kampanię nie pochodzą z ich kieszenie, a z UE.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

ale UE mogła dać pieniądze na coś sensowniejszego ... ;)
Dominika W.:

Mieszkańcy mogą sie oburzać i wcale im się nie dziwię. Tyle tylko, że ich oburzenie spowodowane jest niewiedzą, że pieniądze na kampanię nie pochodzą z ich kieszenie, a z UE.

konto usunięte

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

jaka ta głupia unia skuma ze ją robia w golasa to ....
wiecej kasy na pierdoły nie da
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Ja powiem tak - nakręcenie naprawdę fajnego spotu reklamowego jest znacznie droższe w dodatku każda jego emisja kosztuje. Przez kontrowersyjność tej reklamy oglądaliśmy ją w wiadomościach na niemal każdym kanale. Nie w czasie reklamowym. Po tych spotach zwykle słuchaliśmy komentarzy przedstawicieli władz, którzy mówili już o konkretach i celach kampanii a nie o treści filmików.
Jeśli więc taka akcja spowodowała zainteresowanie mediów Gdańskiem i umożliwiła w czasie wiadomości a nie reklam powiedzieć widzom - przyjedźcie do Gdańska - to być może nie jest to wcale tak głupie jak sama treść spotów.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk...

Renata Żybura:
I zapewne okaże się to mega sukcesem, Gdańsk zaleją zachwyceni turyści, którzy zostawią tam mnóstwo kasy, agencja dostanie za kampanię Lwa w Cannes, a my jak zwykle wiecznie niezadowoleni malkontenci-szydercy nie mamy racji ;)

cytat za Pressem:
"Kampania kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, kobiet i mężczyzn w wieku 16-45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, mieszkających w Polsce, Niemczech Wielkiej Brytanii i Skandynawii."

Tu mnie zaskoczyli (a wydawało mi się, że już nic i nikt mnie nie zaskoczy ;), ale jako kobieta bedąca w targecie oświadczam, że do mnie to nie trafiaRenata Żybura edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 11:09


Ale pleciesz! Jak na kampanię za 2 baniaki [całość, nie trzy teasery] jest to, co powino być, czyli szum-majker. Bez szum-majkera w tej chwili trudno się przebić, choćby to był szum kontekstowy [vide: Lech Wawelski].
Przebić z czego? Z zalewu płynu reklamowego.

Dwa - przełamywanie schematów w kreacji kampanii regionu to podstawa. Choćby prezentowana tu jak broń na defiladzie, niechęć wobec takiej formy docipu pokazuje, że te schematy istnieją i lśnią. A trzeba im dać po łbie.

Trzy. Kampania kierowana jest nie tylko do Polakow i mieszkańców okolicznych wiosek. Jest też kierowana do zagranicznych.
Czym ich przyciągnąć?
Spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie [biorąc pod uwagę takie boskie pomysły POT jak promocja Polski w Szwecji za pomocą palm tropikalnych. Rozumiem, że palmy rosną w Polsce, ale gdzie? W Tatrach?] - czym promować Polskę za granicą?
Bo chyba nie samym Chopinem, z którego zrobiono materię do lepienia czego się da w każdym możliwym formacie.

Cietyrje. Trzy filmy teaserowe to nie filmy promocyjne. To coś, co ma wabić, przyciągać weird'em, ciekawić, WTF-ować itp. Nie jest więc teaser główną linią kampanii. A szanowni "niepodobamisiolodzy" powinni czytać w całościowej perspektywie i zauważyć, że te trzy teasery są podpięte pod akcję i hasło "Mocniej Pofalowani". Co inaczej czytamy: pojechani. No i mamy pojechane filmy. Nie są genialne, ale śmieszą, wpadają w oko, ciągną za nos.
Brawa dla DSK za zaskoczenie, jakie generują te trzy filmy. I to jest dobre, wznieśmy kieliszki.



Wyślij zaproszenie do