Piotr Łupiński

Piotr Łupiński CEO RocketLuncher

Temat: Nadchodzi4

Co myslicie o obecnych, pre-launchowych dzialaniach P4?
Jakiej kampanii sie spodziewacie?
Mi się wydaje, ze moze byc naprawdę ciekawie.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nadchodzi4

A jakbyś tak rozwinął po polsku ten temat co? nie każdy jest koniecznie zorientowany co masz na mysli.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

Andrzeju, P4 to nowy operator komórkowy. O ile mi wiadomo zaczął działać coś w ostatnich miesiącach. Wiele o ich działaniach nie słyszałem poza stroną www gdzie można się zarejestrować a oni w drodze (chyba losowania) rozdadzą telefony oraz możliwość korzystania w ramach testów z ich usług.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nadchodzi4

Dziękuję Macieju, chciałbym jednak częściej czytać pełne wypowiedzi miast oczekiwać podpowiedzi :) jeszcze raz dzieki za uświadomienie.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

mnie osobiscie nie zachecily te reklamy, taka taktyka wprowadzania produktu troche noga w drzwi nie jest dla mnie najprzyjemniejsza. kojarzy mi sie z plakatem ktory jakis czas temu byl przed moim blokiem, pokazujacy serwetę ktora cos zaslaniala i napis typu "niedlugo odsloniecie", reklama przedstawiala jakis produkt spozywczy jak sie okazalo po "odslonieciu". swoja droga mnie wlasnie takie kampanie denerwuja i to mnie zraza do produktu, jesli w ogole zainteresuje sie tym, co reklama przedstawia. ale jestem ciekawa - czy takie kampanie odslaniajace stopniowo karty sa naprawde bardziej skuteczne? teraz to dosc popularne.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

Ado wiem o której reklamie mówisz, wisiał billboard u mnie na osiedlu. Ale to akurat jak dla mnie nie była udana kampania. Jeśli chodzi o Twoje pytanie to czy pamiętasz jak wchodziła heyah ?? wszędzie wisiały jej łapki. Duże siatki, pełno jakiś wlepek, dużo działań ambientowych. Każdy zapewne się zastanawiał o co chodzi, a tu proszę. Takich przykładów udanych kampani teaserowych można wymienić. Jest to skuteczne pod warunkiem, że jest dobrze przygotowane.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

Mnie też nie zachwyciła linia P4... powiedziałabym, że dla ludzi z wyobraźnią teasery mogły być lekko drastyczne...
A P4 i tak byo znane ze względu na to, że przynajmniej pół roku wcześniej zaczęli ostrą rekrutację do swojej firmy...

Heyah to co innego - łapki choć były sympatyczne ;)

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

Z tego co wiem to w P4 głównodowodzącym od wprowadzania marki na rynek jest właśnie magik od Heyah. Ja uważam że będziemy świadkami ponownie bardzo ciekawej kampanii launchowej produktu na rynku.

Co do nadchodzi4.com to to też wydaje się ciekawą inicjatywą. Mnie osobiście bardziej zastanawia wygląd strony - sugeruje dotarcie znowu do grup docelowych ludzi w wieku młodym/średnim a nie dostrzegam jeszcze żadnych nawiązań do biznesu - a w tym kierunku na pewno jeszcze coś się wydarzy.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

widocznie ja jestem zlym odbiorca reklamy poniewaz mnie lapki heyah tez denerwowaly haha;)
lubie gdy reklama mnie raczej zaskakuje a technika odslaniania stopniowo produktu mimo wszystko jest dla mnie oklepana i przez to ze jestem niecierpliwa powoduje nie zainteresowanie a rozdraznienie;)
teraz wlasciwie nie potrafie podac przykladu reklamy ktora by mi sie naprawde podobala, i zdaje sobie sprawe ze nie latwo zrobic naprawde zaskakujaca i skuteczna reklame - w mojej firmie stosuje sie raczej dosc proste schematy takze dba sie glownie o strony graficzne - plakaty, broszury a nie o zaskakiwanie - ale to jest chyba tez kwestia odbiorcow - rzadko sa to mlodzi ludzie...
Piotr Łupiński

Piotr Łupiński CEO RocketLuncher

Temat: Nadchodzi4

Mnie zaciekawil spot radiowy. Slyszeliscie moze?
Kampania teaserowa P4 nie jest masowa, a skierowana do tych, ktorzy są zainteresowani testowaniem nowej sieci. Te 20.000 ludzi to bedzie dobry PR i marketing szeptany na niespotykaną dotąd w Polsce skalę. To mi się podoba i uwazam to za w pewnym stopniu innowacyjne.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

[author]Piotr
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: Nadchodzi4

Mateusz Aleksander G.:
[author]Piotr
Wojciech Kmiecik

Wojciech Kmiecik Właściciel, MAPRIT

Temat: Nadchodzi4

Juliusz B.:Koncepcja oparcia się na liderach opinii, będzie skuteczna wtedy, kiedy pojawi się nowa jakość, jednak po pytaniach w ankiecie widać, że chodzi o ludzi młodych, mało zorientowanych w trendach, bardzie chodzi o masę


Hmmm, na jakiej podstawie tak twierdzisz? Też przeglądałem ankietę i odniosłem raczej wrażenie, że poszukują rzeczywiście młodych ludzi, którzy mogli by być kandydatami właśnie na trend-setterów (imprezujące osoby, korzystające z treści multimedialnych, itd.).
Piotr Łupiński

Piotr Łupiński CEO RocketLuncher

Temat: Nadchodzi4

[author]Juliusz Bolek:


Koncepcja oparcia się na liderach opinii, będzie skuteczna wtedy, kiedy pojawi się nowa jakość, jednak po pytaniach w ankiecie widać, że chodzi o ludzi młodych, mało zorientowanych w trendach, bardzie chodzi o masę


Mnie też ciekawi, co na to wskazuje, bo ja nie zauważyłem. W sumie trudno pytać o sztukę współczesną, bo koniec końców jest to produkt masowy. A że promowany również kanałami niszowymi, to jest całkiem inna sprawa.


Piotr Łupiński edytował(a) ten post dnia 12.01.07 o godzinie 10:12

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

Launch tylko w Stołecznym, ale nie Królewskim?

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

No i jestem w teście :-).

Czy jestem młody - 27 lat, sam już nie wiem.
Czy nie zorientowany w trendach? Nie wydaje mi się, raczej znam je i śledzę na bieżąco.

Jestem przekonany, że w teście wezmą udział różne grupy ludzi - przyszłe segmenty docelowe marki.

Nie wierzę na przykład, że P4 budując sieć UMTS odpuści sobie klientów biznesowych. To jest wręcz niemożliwe.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

Myślę, że ważną jest też kwestia infrastruktury, którą buduje P4.
Nie znam dokładnej ilości stacji bazowych w tej chwili, ale póki (jeśli) P4 będzie bazowało na umowach roamingowych z Polkomtelem to nie spodziewałbym się rewelacji jeśli chodzi o koszty dla abonentów.
Nie porównywałbym też w żadnym wypadku lunchu p4 z heyah (której kampania byłą klasą sama w sobie), w jakiś sposób też nie do końca jestem przekonany do zaproponowanej kreacji. Kwestia testów może przynieść wiele nieoczekiwanych efektów, z pewnością pojawią się problemy techniczne, którę wpłyną wśód testujących na opinię na temat marki. Drugim problemem może być też kwestia umowy i wywiązywania się z niej testujących, w tym temacie zastanawaim się nad konsekwencjami dla pierwszych użytkowników - jak poważne są, w jaki sposób będą egzekwowane - troszkę martwiłbym się także tu o wizerunek.
Z pewnością projekt jest bardzo ciekawy i czekam na główne uderzenie p4.

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

czy ktos moze zrobic case study "jak to sie robi w P4" bo tutaj w KRAKOWIE nie ma nic... zupelnie nic...

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

Marek S.:Myślę, że ważną jest też kwestia infrastruktury, którą buduje P4.
Nie znam dokładnej ilości stacji bazowych w tej chwili, ale póki (jeśli) P4 będzie bazowało na umowach roamingowych z Polkomtelem to nie spodziewałbym się rewelacji jeśli chodzi o koszty dla abonentów.
Nie porównywałbym też w żadnym wypadku lunchu p4 z heyah (której kampania byłą klasą sama w sobie), w jakiś sposób też nie do końca jestem przekonany do zaproponowanej kreacji. Kwestia testów może przynieść wiele nieoczekiwanych efektów, z pewnością pojawią się problemy techniczne, którę wpłyną wśód testujących na opinię na temat marki. Drugim problemem może być też kwestia umowy i wywiązywania się z niej testujących, w tym temacie zastanawaim się nad konsekwencjami dla pierwszych użytkowników - jak poważne są, w jaki sposób będą egzekwowane - troszkę martwiłbym się także tu o wizerunek.
Z pewnością projekt jest bardzo ciekawy i czekam na główne uderzenie p4.


P4 buduje tylko i wyłącznie własną sieć UMTS a umowa roamingowa z Polkomtelem dotyczy jedynie GSM. Stacji przed oficjalnym lounchem ma być koło 100 (moim zdaniem nie ma opcji żeby im się udało). Teraz jest kilkanaście łącznie w Warszawie i 3City.
P4 od początku mówi że nie będzie konkurowało cenami a jedynie wartością dodaną do usług. Wskazuje na to między innymi usługa blogowania prosto z komórki itp. Analitycy rynku prognozują spadek cen o jakieś 10 max 15% ze względu na zwiększenie konkurencji po wejściu P4 - ale to jak zawsze gdybania. Ja jednak przychylam się do tej opinii i też nie wierzę w rewolucję.

Testy mają to do siebie, że mają wykazać wszelkie błędy. Chyba każdy tester ma tego świadomość. Czy ew. kłopoty z dzwonieniem wpłyną na odbiór marki - nie wydaje mi się, rekompensuje to możliwość korzystania z nowoczesnego telefonu i przyszłe bonusy dla testerów.

Co do kreacji to też mi się nie podoba i moim zdaniem za bardzo naciska na konkretną grupę klientów - ja ją określam jako ludzie w wieku 20-30 lat, nowocześni, otwarci na zmiany, szukający wartości dodanej do samego telefonu (usługi), tacy którzy świetnie poczują się w społeczności tworzonej przez P4. Nie wiem czy zgodzicie się z moją oceną ale takie mam odczucia.

Moim zdaniem P4 zanim kogoś wykluczy z testu to go najpierw kilka razy ostrzeże właśnie ze względu na wizerunek i potrzebę dopieszczania każdego potencjalnego klienta. W końcu to zazwyczaj będą ludzie którzy mają już umowy z innymi operatorami i trzeba ich będzie od nich wyrwać co już takie łatwe jak dobrze wiecie nie jest.


Mateusz Aleksander Górecki edytował(a) ten post dnia 14.01.07 o godzinie 14:37

konto usunięte

Temat: Nadchodzi4

P4 buduje tylko i wyłącznie własną sieć UMTS a umowa roamingowa z Polkomtelem dotyczy jedynie GSM. Stacji przed oficjalnym lounchem ma być koło 100 (moim zdaniem nie ma opcji żeby im się udało). Teraz jest kilkanaście łącznie w Warszawie i 3City.P4 od początku mówi że nie będzie konkurowało cenami a jedynie wartością dodaną do usług. Wskazuje na to między innymi usługa blogowania prosto z komórki itp. Analitycy rynku prognozują spadek cen o jakieś 10 max 15% ze względu na zwiększenie konkurencji po wejściu P4 - ale to jak zawsze gdybania. Ja jednak przychylam się do tej opinii i też nie wierzę w rewolucję.


Zgodzę się, zresztą teraz chyba jedyną opcją, na przyciągnięcie nowego Klienta są wartości dodane (takie jak blog, o którym mówisz), lub ewentualnie cena aparatów (wprowadzany do testów ma wyróżniać się super niewielkimi rozmiarami).
potrzeba podobno 3000 stacji by pokryć 50 % populacji. 3 lat p4 potrzebuje na zbudowanie tej sieci, podobno zdobywają około 50 działek pod maszty tygodniowo.


Testy mają to do siebie, że mają wykazać wszelkie błędy. Chyba każdy tester ma tego świadomość. Czy ew. kłopoty z dzwonieniem wpłyną na odbiór marki - nie wydaje mi się, rekompensuje to możliwość korzystania z nowoczesnego telefonu i przyszłe bonusy dla testerów.


Nie zgadzam się. Jeśli grupa docelowa, Ci młodzi zdolni, ambitni, otwarci nowocześni dostaną w swe ręce ten doskonały telefon + jego niesamowite możliwości - to z pewnością będą chcieli pokazać je innym (po to ten test). Jeżeli jednak pojawi się jeden problem, drugi, trzeci ..., a ktoś zapyta testującego "no i jak tam?, dzwonimy przez wideo rozmowę?" a testujący będzie wiedział, że są ciągłe problemy z tą usługą ... to powie(chcąc uniknąć kompromitacji: "nie - to g**** jakieś możesz sobie bloga najwyżej napisać - bez rewelacji stary"


Moim zdaniem P4 zanim kogoś wykluczy z testu to go najpierw kilka razy ostrzeże właśnie ze względu na wizerunek i potrzebę dopieszczania każdego potencjalnego klienta. W końcu to zazwyczaj będą ludzie którzy mają już umowy z innymi operatorami i trzeba ich będzie od nich wyrwać co już takie łatwe jak dobrze wiecie nie jest


Moim zdaniem p4 właśnie tak powinno zrobić, mi jednak wydaje się, że testerzy sprawdzeni zostali pod innym kątem (np. płynności finansowej - lista obecności czarnych list banków itp.)
Myślę tak ponieważ, to fajne i dobrze brzmiące słowo "wizerunek" jest jeszcze nie do końca rozumiane i jest tylko słowem. "Musimy dbać o wizerunek" - ale po to trzeba wyjść bezpośrednio do konsumenta - nie raz, by dać telefon, ale więcej razy:). Dlatego napisałem, że ciekaw jestem głównego uderzenia kampanii, mają potężny budżet, media planuje dla nich świetny dom mediowy - jestem więc pewien czegoś ciekawego. Mam więc tylko nadzieję, że działania pro Klient nie skończą się wręczeniem telefonów, a trwać będą - by ewentualny niesmak nie pozostał.

Następna dyskusja:

P4/Project 4/Nadchodzi4 - k...




Wyślij zaproszenie do