Sebastian Tatarek COSMED Consulting
Temat: Nadchodzą nowi gracze na rynku barów kawowych
Na początku przyszłego roku w Polsce zadebiutuje firma Starbucks, któta w ciągu kilku najbliższych lat zamierza otworzyć 100 kawiarnii.Starbucks to największa na świecie sieć kawiarni, działająca w 42 krajach http://www.starbucks.com/. Wprowadzeniem na nasz rynek nowej marki zajmie się firma AMRest, operator sieci Pizza Hut i KFC.
Nie będzie to jednak jedyny debiut w tej branży. Znana dobrze spółka RUCH S.A., właściciel salonów prasowych i kiosków, podjęła na początku tego roku decyzję o nowej inwestycji w ramach której będzie budowała swoją pozycję za pośrednictwem sieci własnych kawiarni pod marką i coffee.
Prace nad marką rozpoczęto w kwietniu, po ogłoszeniu przez RUCH przetargu na kreację nazwy i znaku graficznego. Wygrał projekt przygotowany przez agencję Aart Design, założonej w 1989 r. w Paryżu, specjalizującej się w corporate i broadcast design.
Jak zapowiada RUCH, kawiarnie i coffee będą zlokalizowane głównie w centrach handlowych, pasażach, lotniskach czy dworcach PKP.W ofercie nowych kawiarni, poza stałym, bezpłatnym dostępem do Internetu, będzie także starannie dobrany asortyment prasy oraz dostęp do kanałów informacyjnych i rozrywkowych na ekranach plazmowych umieszczonych w każdej kawiarni. W tym celu RUCH pozyskał partnera biznesowego – stację TVN.
Myślę, że dla wielbicieli kawy to dobra wiadomość. Gorzej z dotychczasowymi graczami tego rynku.