Paweł Marszałek

Paweł Marszałek Reklama, Poligrafia,
Marketing

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Witam wszystkich,
rozpocząłem ten temat bo jestem ciekawy Waszego zdania na temat tego typu reklamy? Z czym kojarzy się Wam ten rodzaj komunikacji?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

brakuje mi fontanny :(

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Paweł M.:
Witam wszystkich,
rozpocząłem ten temat bo jestem ciekawy Waszego zdania na temat tego typu reklamy? Z czym kojarzy się Wam ten rodzaj komunikacji?

z czym się może kojarzyć? :/
nie rozumiem... z smsem?
Magdalena Czarnecka

Magdalena Czarnecka Brand Manager
TASSIMO, Mondelez
Polska

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Czytalam ostatnio, ze specjalisci z Google uwazaja ze jakis czas nie trzeba bedzie placic za abonament w zamian za zgode na ogladanie reklam w telefonach komorkowych... ciekawe, ciekawe;)

konto usunięte

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

z natręctwem

i z nachalnością

i jeszcze z upierdliwością

aa, bym zapomniał - z małą skutecznością :)

Pozdrawiam
Paweł Marszałek

Paweł Marszałek Reklama, Poligrafia,
Marketing

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Michał M.:
Paweł M.:
Witam wszystkich,
rozpocząłem ten temat bo jestem ciekawy Waszego zdania na temat tego typu reklamy? Z czym kojarzy się Wam ten rodzaj komunikacji?

z czym się może kojarzyć? :/
nie rozumiem... z smsem?

Trafne uwaga reklama w telefonie komórkowym większości z Nas kojarzy się z SMS-em lub MMS-em, który jest wysyłany do bazy numerów wcześniej zebranych. Najczęściej są one wysyłane w formie irytującego spamu. Mi raczej chodzi o reklamę graficzną pojawiającą się podczas pobierania kontentu multimedialnego (dzwonki, logosy itd.)Osobie pobierającej tego typu obiekt pojawia sie baner przez około 10 sek a następnie przechodzi do pobrania obiektu. Baner ten może być statyczny lub dynamiczny.
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

brzmi równie denerwująco jak wszelkiego rodzaju popupy i inne bzdety wyskakujące na popularnych stronach www.
obawiam się, że pomysł chwyci...

konto usunięte

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Chwyci, zapewne. Tylko kogo?
Monika Sołtys

Monika Sołtys Marketing
Specialist, Avio

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Jak odbieram smsa z numeru innego niż prywatny, to natychmiast kasuję nie doczytując nawet do połowy wiadomości. W moim przypadku skuteczność takiej reklamy jest więc zerowa.

konto usunięte

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Być może jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę :)
Paweł Marszałek

Paweł Marszałek Reklama, Poligrafia,
Marketing

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Monika J.:
Jak odbieram smsa z numeru innego niż prywatny, to natychmiast kasuję nie doczytując nawet do połowy wiadomości. W moim przypadku skuteczność takiej reklamy jest więc zerowa.

Sprawa polega na tym że nie otrzymasz żadnego sms-a czy mms-a. To nie jest spam. Jeśli zdarzyło Ci się kiedyś pobrać dzwonek lub tapetką na swoją komórkę to na pewno oczekiwałaś na załadowanie się stronki WAP na której znajduje sie obiekt do pobrania. Właśnie w tym momencie pojawia się reklama - podczas oczekiwania -. Reklama dociera tylko do osób które postanowią pobrać jakiś obiekt tego typu a dodam że miesięcznie pobiera się około 4 milionów obiektów (gry, dzwonki, tapety, animacje, clipy ).

konto usunięte

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

bodajże u Ery był projekt wykorzystania możliwości lokalizacyjnych telefonii GSM - w skrócie: przechodzisz koło sklepu i dostajesz ofertę promocyjną na telefon, medium dowolne. projekt niestety upadł ;( chociaż fajnie by było..
Tomasz S.

Tomasz S. Project Manager/
Account Manager

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

a mnie na myśl przychodzi wykorzystanie, nadal jeszcze słabo rozpropagowanego w Polsce - podcastingu

widzę tu jednak 2 bariery (przynajmniej jeśli chodzi o wykorzystanie podcastingu w telefonach komórkowych):
1. technologiczna - z tego co mi wiadomo podcasty obsługiwane są przez nieliczne modele telefonów (np. Nokia N91 lub N93), absorbują też znaczne ilości pamięci oraz wymagają dostępu do internetu (przy 10MB podcaście, sprawa wydaje się być nieosiągalna dla przeciętnego użytkownika)
2. mentalna? - wydaje się, że marketerzy wciąż nie dostrzegają potencjału tkwiącego w różnych formach podcastingu, co dziwi tym bardziej, że na tzw. zachodzie potencjał ten jest coraz intensywniej eksploatowany
Paweł Marszałek

Paweł Marszałek Reklama, Poligrafia,
Marketing

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

marek g.:
bodajże u Ery był projekt wykorzystania możliwości lokalizacyjnych telefonii GSM - w skrócie: przechodzisz koło sklepu i dostajesz ofertę promocyjną na telefon, medium dowolne. projekt niestety upadł ;( chociaż fajnie by było..

U Ery może i upadł ale jest technologia która pozwala na osiągnięcie tego bez konieczności udziału operatorów. Wystarczy wykorzystać technologie bluetooth do komunikacji z osobami znajdującymi się w okolicy sklepu, salonu samochodowego itd. Taka forma komunikacji jest już wykorzystywana na zachodzie i również dostępna w Polsce.
Błażej Dębicki

Błażej Dębicki Social Media
Director - GONG
Creative Agency

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Marketing mobilny to marketing bezpośredni (jest jakiś skuteczniejszy?), może być dość mocno spersonalizowany.

Poza tym zawsze do przesyłania treści promocyjnych na tel kom trzeba uzyskać wyraźną zgodę użytkownika.
Wszystko to i wiele innych czynników czyni ten sposób reklamy bardzo skutecznym.

Tak na marginesie to troche mnie dziwią niektóre krytyczne wypowiedzi osób, które pewnie nigdy nie dostały prawdziwej reklamy na kom, ani też nie przeczytały akapitu tekstu na ten temat.
Tomasz Szatański

Tomasz Szatański Profesjonalne
zarządzanie
projektami

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Błażej D.:
Marketing mobilny to marketing bezpośredni (jest jakiś skuteczniejszy?), może być dość mocno spersonalizowany.

Poza tym zawsze do przesyłania treści promocyjnych na tel kom trzeba uzyskać wyraźną zgodę użytkownika.
Wszystko to i wiele innych czynników czyni ten sposób reklamy bardzo skutecznym.

Tak na marginesie to troche mnie dziwią niektóre krytyczne wypowiedzi osób, które pewnie nigdy nie dostały prawdziwej reklamy na kom, ani też nie przeczytały akapitu tekstu na ten temat.

Ja dostałem mnóstwo takich reklam na kom. Wszystkie mnie wk... i żadnej nie przeczytałem do końca. Nie mówiąc o wzięciu udziału w tym, czego dotyczyły.
Błażej Dębicki

Błażej Dębicki Social Media
Director - GONG
Creative Agency

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

"wyślij sms na numer 77777, a dostaniesz dzwonek mandaryny" - to jest reklama?

chodzi o reklamę produktu którym i tak prawdopodobnie byłbyś zainteresowany. Prawdziwy marketing mobilny ma sposoby na spersonalizowanie przekazu. No a jeśli dostajesz na kom reklamy podpasek lub lakieru do paznokci to świadczy tylko o tym, że projektujący kampanię byli totalnymi kretynami.

Na koniec rada: nie zgadzaj się w takim razie na przesyłanie treści promocyjnych na Twój kom. a jeśli już się zgodzisz to zawsze i w każdym momencie możesz się wypisać.

konto usunięte

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Karol C.:
Być może jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę :)
Chyba nie:)
Smsy reklamowe kasuję bez czytania, gdy mnie pyta automat, czy jestem zainteresowana konkursem/promocją/wzięciem udziału w "krótkiej" ankiecie, rozłączam się. I bardzo nie lubię wysłuchiwać tych wszystkich informacji od operatora, zanim zostanę połączona, np. z biurem obsługi.
Paweł Marszałek

Paweł Marszałek Reklama, Poligrafia,
Marketing

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Alicja Zuzanna K.:
Karol C.:
Być może jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę :)
Chyba nie:)
Smsy reklamowe kasuję bez czytania, gdy mnie pyta automat, czy jestem zainteresowana konkursem/promocją/wzięciem udziału w "krótkiej" ankiecie, rozłączam się. I bardzo nie lubię wysłuchiwać tych wszystkich informacji od operatora, zanim zostanę połączona, np. z biurem obsługi.

I nic w tym dziwnego gdyż jesteś osobą, która na codzień ma do czynienia z działaniami marketingowmi. Należy jednak pamiętać, że duża część konsumentów wciąga się w różnego rodzju akcje eventowe, konkursy ect. Dlaczego? Bo uważają że dzięki temu mogą osiągnąć jakieś korzyści. Większość osób widząc hasło Promocja w supermarkecie kupuje ten produkt. Dlatego uważam, że żeby prawidłowo przewidzieć skuteczność akcji czy medium należy myśleć jak adresat danej kampanii. Chyba wszyscy się zemną zgodzą, że niema bardziej znienawidzonego medium reklamowego niż telewizja, ale i tak większość budżetów reklamowych jest właśnie tam lokowanych a jej skuteczność jest wciąż dużą. Więc jeżeli mówimy o Mobile Advertisingu należy pamiętać, że przkaz ten jest kierowany do osób, które czytają SMS, biorą udział w wszelkiego rodzaju konkursach i pobierają multimedia na komórki.Paweł Marszałek edytował(a) ten post dnia 30.03.07 o godzinie 14:27

konto usunięte

Temat: Mobile Advertising - Reklama w telefonie komórkowym

Błażej D.:
Tak na marginesie to troche mnie dziwią niektóre krytyczne wypowiedzi osób, które pewnie nigdy nie dostały prawdziwej reklamy na kom, ani też nie przeczytały akapitu tekstu na ten temat.

Dziś dostałem. prośba żebym poniósł koszty i sobie obejrzał reklamę przez WAP.
Rzeczywiście doskonałe targetowanie...
Już pędzę płacić za obejrzenie reklamy produktu, który mnie nie interesuje.

Następna dyskusja:

In Game Advertising - Pierw...




Wyślij zaproszenie do