Piotr
Jakubowski
Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank
Temat: mFestiwal - zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w...
Wykorzystani?? Czy można kogoś wykorzystać określając jasne zasady i do niczego nie zmuszając? Chyba próbujesz na siłe wcielać się w rolę adwokata kogoś, kto Cię o to nie prosi, bo się doskonale bawi.Brakuje Ci rzeczowych argumentów, to wrzucasz przekleństwa w rodzaju "wyru...ni" i oczekujesz, że ktoś będzie poważnie z Tobą dyskutował?
Uczestnicy nie są naiwni, ale z oczywistych przyczyn nie znają biznesowych uwarunkowań strategii i pozycjonowania marki, dlatego trudno oczekiwać by je realizowali. To nie jest konkurs dla profesjonalistów ze szczegółowym Briefem, ale masowa akcja! Dajemy uczestnikom szansę pokazania własnej twórczości na forum, na które wchodzi już 30 000 osób, a będzie jeszcze więcej.
Sam osobiście brałem udział w podobnych konkursach innych marek i mimo, że jako marketingowiec doskonale zdawałem sobie sprawę, jakie są prawdziwe cele takich akcji, to nie przeszkadzało mi to w doskonałej zabawie! Po prostu fajnie jest zaprojektować reklamę dla marki, którą się lubi, a później zobaczyć ją na stronie, przeczytać komentarze innych uczestników konkursu, dostawać głosy itd.
Konkursy typu "user generated content" są już pewnym standardem marketingu, ale przeprowadza sie je po to, by angażować uczestników w życie marki, tworzyć społeczność i szerzyć buzz o marce, a nie po to, by uczestnicy tanim kosztem zastąpili drogą agencję reklamową.
Popieram wcześniejszą prośbę Pana Macieja Tesławskiego o zakończenie tej dyskusji, bo mam wrażenie, że po raz n-ty piszę to samo, a do niektórych i tak to nie dociera.