konto usunięte

Temat: Mbank iBankozaury

Post o Reklamach Mbanku:
http://pl.youtube.com/watch?v=9Y92S72GX6U ( to ponoć ostatnia)

Więc tak już mówiłem że lubiłem Mbank i ogólnie lubie grupe BRE sam mam w niej konto, to nie podoba mi się pomysł z opluciem i pokazaniem jak głupi i nie rozumny jest doradca konkurencji - Większość konkurencji też ma darmowe konta dla młodych ludzi. A oplucie przez przemiłego i nie poradnego doradcy konkurencji jest już niesmaczne i przedstawia bardzo obraźliwie konkurencje i to w sposób moim zdaniem nie smaczny.


Obrazek


O niebo lepsze i nie obrażające pokazanie iż jest się lepszym od konkurencji.
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Mbank iBankozaury

Ale to chyba jakaś Twoja własna interpretacja, prawda?
Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę konkurencji"??

Ja tam widzę monstrualnego i obleśnego stwora jurajskiego ;-)

Bankozaurus uosabia archaiczną bankowość i nie odnosi się do żadnego konkretnego banku, a raczej do pewnych cech tradycyjnych banków, które z resztą wymienia bohater reklamy. To że wiele banków kusi darmowymi kontami nie oznacza wcale, że banki te stały się już nowoczesne i przyjazne - wystarczy wczytać się uważnie w ich regulaminy i umowy - pełno gwiazdek, haczyków, warunków i ograniczeń.

Mateusz H.:
Post o Reklamach Mbanku:
http://pl.youtube.com/watch?v=9Y92S72GX6U ( to ponoć ostatnia)

Więc tak już mówiłem że lubiłem Mbank i ogólnie lubie grupe BRE sam mam w niej konto, to nie podoba mi się pomysł z opluciem i pokazaniem jak głupi i nie rozumny jest doradca konkurencji - Większość konkurencji też ma darmowe konta dla młodych ludzi. A oplucie przez przemiłego i nie poradnego doradcy konkurencji jest już niesmaczne i przedstawia bardzo obraźliwie konkurencje i to w sposób moim zdaniem nie smaczny.


Obrazek


O niebo lepsze i nie obrażające pokazanie iż jest się lepszym od konkurencji.

konto usunięte

Temat: Mbank iBankozaury

Piotr Jakubowski:
Ale to chyba jakaś Twoja własna interpretacja, prawda?
Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę konkurencji"??

Ja tam widzę monstrualnego i obleśnego stwora jurajskiego ;-)

Bankozaurus uosabia archaiczną bankowość i nie odnosi się do żadnego konkretnego banku, a raczej do pewnych cech tradycyjnych banków, które z resztą wymienia bohater reklamy. To że wiele banków kusi darmowymi kontami nie oznacza wcale, że banki te stały się już nowoczesne i przyjazne - wystarczy wczytać się uważnie w ich regulaminy i umowy - pełno gwiazdek, haczyków, warunków i ograniczeń.

Własna i autorska = tak postrzegam tą reklamę a wiem że nie jestem sam w swoim postrzeganiu,

Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę
Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę konkurencji"??

Ja tam widzę monstrualnego i obleśnego stwora jurajskiego ;-)
Właśnie on jest dla mnie synonimem w.w osobą która na domiar złego jeszcze pluje na ludzi:) ale trafia do targetu i o to w niej chodzi, codzi nie wieże iż co 2 minuty powstaje u was nowe konto.

A chyba nie ważny jest zamysł(bankozaur) a to jak reklama jest odbierana(doradca konkurencji) przez zwykłego śmiertelnika:>Mateusz H. edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 17:06
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Mbank iBankozaury

Dokładnie :-) Liczy się efekt, a mBank ma bardzo wysoką dynamikę przyrostu Klientów.

Co do Twojej interpretacji, to robiliśmy badania tej reklamy i większość osób zupełnie inaczej ją odbierała. Była bodaj dokładnie 1 osoba, która miała zbliżone do Twoich odczucia, ale wszystkich nie można zadowolić.

Z resztą nie chcielibyśmy odbierać Klientów naszemu młodszemu bratu MultiBankowi ;-)

Mateusz H.:
Piotr Jakubowski:
Ale to chyba jakaś Twoja własna interpretacja, prawda?
Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę konkurencji"??

Ja tam widzę monstrualnego i obleśnego stwora jurajskiego ;-)

Bankozaurus uosabia archaiczną bankowość i nie odnosi się do żadnego konkretnego banku, a raczej do pewnych cech tradycyjnych banków, które z resztą wymienia bohater reklamy. To że wiele banków kusi darmowymi kontami nie oznacza wcale, że banki te stały się już nowoczesne i przyjazne - wystarczy wczytać się uważnie w ich regulaminy i umowy - pełno gwiazdek, haczyków, warunków i ograniczeń.

Własna i autorska = tak postrzegam tą reklamę a wiem że nie jestem sam w swoim postrzeganiu,

Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę
Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę konkurencji"??

Ja tam widzę monstrualnego i obleśnego stwora jurajskiego ;-)
Właśnie on jest dla mnie synonimem w.w osobą która na domiar złego jeszcze pluje na ludzi:) ale trafia do targetu i o to w niej chodzi, codzi nie wieże iż co 2 minuty powstaje u was nowe konto.

A chyba nie ważny jest zamysł(bankozaur) a to jak reklama jest odbierana(doradca konkurencji) przez zwykłego śmiertelnika:>Mateusz H. edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 17:06

konto usunięte

Temat: Mbank iBankozaury

A mi się ta reklama podoba choć uważam, że jest ciut za długa, no chyba że ma to wyglądać tak, że po pewnym okresie puszczania "całej" reklamy potem będzie ona puszczana w wersji skróconej.
PZDR
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: Mbank iBankozaury

A ja w kwestii technicnzej: czy całość reklamy zrobiliście w PL?
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Mbank iBankozaury

Tak, 100% Made in Poland
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: Mbank iBankozaury

No cóż, ja prawdę mówiąc nie miałem bezpośrednich skojarzeń z przedstawicielem konkurencji, a jedynie z ogólną bankowością poprzedniej epoki. Nie zagłębiam się już nawet w to, czy konkurencja mBanku ma konta lepsze lub gorsze, czy ich przedstawiciele są nieporadni itd.

W moim odczuciu przekaz jest jasny. Swoją drogą samego dinozaura odbieram pozytywnie :)
Piotr Jakubowski:
Tak, 100% Made in Poland

Gdyby to był jeszcze Smok Wawelski :))
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: Mbank iBankozaury

A ja widzę zmianę targetu. Czyżby MBANK odszedł od Młodych? A może Młodzi się zestarzeli i zaczęli zwiewać? Osoby występujące w reklamie to nie młodzi ludzie, a dorosła para po trzydziestce. Jestem po trzydziestce - do mnie ta reklama nie trafia. Wolę zapłacić 15zł za konto w którym mam usługi jakie chcę.

Ale każdy ma takie targetowanie jakie chce :-)

"Skostniałe procedury" - zupełnie nie rozumiem... przymiotnik przypisany innym bankom, reklama porównawcza, czyli w MBABKU są nieskostniałe. Co to znaczy skostniałe procedury? Czy stały bywalec GLa, może wskazać dokładne przykłady skostniałych procedur innych banków niż MBANK? ;)
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Mbank iBankozaury

To nie zmiana targetu, tylko naturalne podążanie za Klientami. Średni wiek Klienta mBanku to obecnie 34 lata, więc bohaterowie reklamy odzwierciedlają ten wiek.

Już dawno nie jesteśmy "bankiem studentów", jak wielu chciałoby nas ciągle widzieć i przez to traktować z przymróżeniem oka.

Hmm, wolisz płacić 15zł, żeby mieć te same usługi, które w mBanku miałbyś za darmo? Tożto jakiś masochizm ;-))

Skostniałe procedury? Proszę bardzo - pierwszy z brzegu przykład: w wielu tradycyjnych bankach jeżeli chcesz cokolwiek zrobić ze swoim kontem musisz udać się do tej placówki, w której założyłeś to konto. Jeżeli przyznają Ci kartę kredytową, to musisz się zgłosić do oddziału, żeby podpisać umowę. Nie przyślą Ci jej kurierem do domu, jak w mBanku.

Rafał S.:
A ja widzę zmianę targetu. Czyżby MBANK odszedł od Młodych? A może Młodzi się zestarzeli i zaczęli zwiewać? Osoby występujące w reklamie to nie młodzi ludzie, a dorosła para po trzydziestce. Jestem po trzydziestce - do mnie ta reklama nie trafia. Wolę zapłacić 15zł za konto w którym mam usługi jakie chcę.

Ale każdy ma takie targetowanie jakie chce :-)

"Skostniałe procedury" - zupełnie nie rozumiem... przymiotnik przypisany innym bankom, reklama porównawcza, czyli w MBABKU są nieskostniałe. Co to znaczy skostniałe procedury? Czy stały bywalec GLa, może wskazać dokładne przykłady skostniałych procedur innych banków niż MBANK? ;)
Piotr Jakubowski edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 21:53

Temat: Mbank iBankozaury

W Multi wysyłają kurierów, konto jest za darmo i przelewy netowe też za darmo.
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Mbank iBankozaury

mBank i MultiBank należą do BRE Banku - nie konkurujemy ;-)
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Mbank iBankozaury

mBank też staje się coraz bardziej pełen procedur - nie koniecznie skostniałych - przeciwnie całkiem nowych. Nawet strona www za nimi nie nadążała w pewnym momencie.

Ustalenie pełnomocnika do konta - kupa papierków (osobny dla każdego konta) i koniecznie ksero dowodu osobistego pełnomocnika - nawet, gdy ten pełnomocnik też jest Klientem i takie ksero dowodu już dawno dostarczał.

Niedaleko od domu mam mKiosk, ale pewne rzeczy "tylko przez..." - to nie są niby procedury?

konto usunięte

Temat: Mbank iBankozaury

Panie Piotrze - po co Pan dyskutuje rodząc coraz więcej wątpliwości w głowach potencjalnych klientów??
Wie Pan jak to Jerzy Urban swego czasu załatwiał jako rzecznik rządu??
Kwestie niewygodne - wygłaszał oświadczenie a potem mówił do dziennikarzy - "Pytania proszę kierować pisemnie na adres kancelarii.....".
Po co mnożyć spekulacje??
Reklama - o tym tu dyskutujemy, a nie o ofercie Mbanku.
Przecież chyba zdaje sobie Pan sprawę, że nie ma produktów idealnych i każdy bezie w czymś tam się wyróżniał i lepszy od innych.
PZDR
Piotr Jakubowski:
To nie zmiana targetu, tylko naturalne podążanie za Klientami. Średni wiek Klienta mBanku to obecnie 34 lata, więc bohaterowie reklamy odzwierciedlają ten wiek.

Już dawno nie jesteśmy "bankiem studentów", jak wielu chciałoby nas ciągle widzieć i przez to traktować z przymróżeniem oka.

Hmm, wolisz płacić 15zł, żeby mieć te same usługi, które w mBanku miałbyś za darmo? Tożto jakiś masochizm ;-))

Skostniałe procedury? Proszę bardzo - pierwszy z brzegu przykład: w PKO BP jeżeli chcesz cokolwiek zrobić ze swoim kontem musisz udać się do tej placówki, w której założyłeś to konto. Nawet jeśli jest to konto internetowe w iPKO. Jeżeli przyznają Ci kartę kredytową, to musisz się zgłosić do oddziału, żeby podpisać umowę. Nie przyślą Ci jej kurierem do domu, jak w mBanku.

Rafał S.:
A ja widzę zmianę targetu. Czyżby MBANK odszedł od Młodych? A może Młodzi się zestarzeli i zaczęli zwiewać? Osoby występujące w reklamie to nie młodzi ludzie, a dorosła para po trzydziestce. Jestem po trzydziestce - do mnie ta reklama nie trafia. Wolę zapłacić 15zł za konto w którym mam usługi jakie chcę.

Ale każdy ma takie targetowanie jakie chce :-)

"Skostniałe procedury" - zupełnie nie rozumiem... przymiotnik przypisany innym bankom, reklama porównawcza, czyli w MBABKU są nieskostniałe. Co to znaczy skostniałe procedury? Czy stały bywalec GLa, może wskazać dokładne przykłady skostniałych procedur innych banków niż MBANK? ;)
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Mbank iBankozaury

Masz rację - od czego mamy Biuro Prasowe ;-)

konto usunięte

Temat: Mbank iBankozaury

Ta metoda zawsze działa - bez względu na czasy w jakich się jejużywa:)
Czy nie uważasz, że w dobie takiego natłoku informacji spoty nie powinny być krótsze ale "bardziej skondensowane"??Paweł Kozłowski edytował(a) ten post dnia 16.11.08 o godzinie 20:55
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Mbank iBankozaury

To zależy z której strony na to spojrzeć. Widzom pewnie podobałoby się gdyby reklamy trwały 5 sekund, a bloki reklamowe 3 minuty.

Ale co można powiedzieć w 5 sekund i kto to zauważy? Jak zrobić dobrą reklamę wizerunkową jeżeli nie będziemy mieli czasu na zbudowanie nastroju, na grę aktorską?

Gdy powstawał scenariusz bankozaurów okazało się, że gdybyśmy chcieli go zrealizować w optymalnej formie, to spot powinien trwać minimum 45 sekund, a najlepiej 1 minutę.

Ja osobiście lubię dłuższe reklamy jeżeli są interesujące - np. "Manifest" Fiata, który trwał chyba 90 sekund mógłbym oglądać bez końca, reklamę pralki Ariston Aqualtis również :-)
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: Mbank iBankozaury

Piotr Jakubowski:
To zależy z której strony na to spojrzeć. Widzom pewnie podobałoby się gdyby reklamy trwały 5 sekund, a bloki reklamowe 3 minuty.

A ile trwa (nie chciało mi się liczyć)?
Podejrzewam, że ok. 30 sekund - mam rację?

Swoją drogą, dołączając się do dyskusji, dorzucę od siebie dwa słowa komentarza. Pytałem o kwestię techniczną, bo muszę przyznać, że wreszcie fajna animacja zrobiona w 100% w PL. Nie odstaje od reszty materiału, choć nie ukrywam, że przydałby się lepszy dubbing. To w kwestii technicznej.

Merytorycznie? Hmmm. No cóż. Nie trafiła do mnie ta reklama. Jestem ciut młodszy od Waszego przeciętnego klienta. Bardziej doceniam reklamy w stylu Noble Bank, czy ING, ale Holendrzy stworzyli swój cykl poprzez postawienie na znane celebrity i skutecznie się tego trzymają. Nie wiem, czy to kwestia osobowości, ale z kolei drugi bank (BPH) strasznie mnie drażni z reklamami z udziałem Weissa. Fronczewski w Getinie jest przynajmniej nieco śmieszniejszy, choć do Kondrata im daleko.

W moim - osoby, która posiada Wasze konto tylko na potrzeby zakupów w sieci - odczuciu powinno się zakomunikować coś innego. Mianowicie: bezpieczeństwo (wciąż wielu ludziom, nawet w wieku 30+, obawia się o swoje środki), wygoda (ludzie nie chcą korzystac z tokenów), cena. Dopiero w drugim etapie zapoznałbym ludzi z możliwościami, które nabywają otwierają u Was konto.

No i na koniec - już produktowo. Zdecydowanie zmieniłbym interfejs Waszego serwisu www. Drrramat. W ogólne nie-bankowy. Kto wymyślił takie zestawienie kolorystyczne?? Prawdziwy "Geniusz" :D
Bank, nawet wirtulany, musi kojarzyć się pozytywnie. Odcienie niebieskiego, granatu. Dla rozruszania trochę Waszej czerwieni. To, co jest teraz niemal krzyczy: "konto dla odważnych"...

Ale to tak prywatnie i zapewne nieco OT.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Mbank iBankozaury

Mnie delikatnie obrzydza ta reklama, szczególnie w momencie "ślinienia" się dinozaura.
Dobrze, że parskając na ludzi, dodatkowo ich nie opluł.
Pierwszy raz widziałem tą reklamę gdy jadłem.

Jestem klientem Mbanku, ale ta reklama jakoś mnie by nie skusiła do zostania nim, gdybym nim nie był...
Piotr T.

Piotr T. Business Development
+ Sales + Kompozytor

Temat: Mbank iBankozaury

zgadzam sie 100%
Piotr Jakubowski:
Ale to chyba jakaś Twoja własna interpretacja, prawda?
Gdzie zauważyłeś w spocie "przemiłego i nieporadnego doradcę konkurencji"??

Ja tam widzę monstrualnego i obleśnego stwora jurajskiego ;-)

Bankozaurus uosabia archaiczną bankowość i nie odnosi się do żadnego konkretnego banku, a raczej do pewnych cech tradycyjnych banków, które z resztą wymienia bohater reklamy. To że wiele banków kusi darmowymi kontami nie oznacza wcale, że banki te stały się już nowoczesne i przyjazne - wystarczy wczytać się uważnie w ich regulaminy i umowy - pełno gwiazdek, haczyków, warunków i ograniczeń.

Mateusz H.:
Post o Reklamach Mbanku:
http://pl.youtube.com/watch?v=9Y92S72GX6U ( to ponoć ostatnia)

Więc tak już mówiłem że lubiłem Mbank i ogólnie lubie grupe BRE sam mam w niej konto, to nie podoba mi się pomysł z opluciem i pokazaniem jak głupi i nie rozumny jest doradca konkurencji - Większość konkurencji też ma darmowe konta dla młodych ludzi. A oplucie przez przemiłego i nie poradnego doradcy konkurencji jest już niesmaczne i przedstawia bardzo obraźliwie konkurencje i to w sposób moim zdaniem nie smaczny.


Obrazek


O niebo lepsze i nie obrażające pokazanie iż jest się lepszym od konkurencji.

Następna dyskusja:

sympatia i mBank... jak to ...




Wyślij zaproszenie do