konto usunięte
- 1
- 2
Piotr
Michalak
15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku
Temat: maskotki
Często zatrudnia się agencje. Oczywiście jako własciciel takiej agencji polecam.A czemu piesek a nie kotek - powiem tak, pracując dla Skody pojawial się co pore roku dylemat - jaki zwierz ma reprezentować wiosnę ze skodą, zimę ze skodą itp - no i siada się i duma, a co wyduma, to nasze - wiosną to bociek, krecik itp, bo się kojarzy akurat z wiosną, a zimą lisek, bo futrzasty ogon ma i za szal może robić, a czemu piesek, a nie kotek - powtórzę pytanie - bo ktos tam decyzyjny ma pieska i kotków nie lubi - tez tak bywa i to wcale nie rzadko.
konto usunięte
Temat: maskotki
Marceli M.:nurtuje mnie pytanie - dlaczego piesek a nie kotek, dlaczego lisek a nie inny pluszak? :)
To powinno wynikać z rysu charakterologicznego postaci, która będzie reprezentować markę. Na początek zawsze opisuje się możliwie szczegółowo jaka ta postać ma być, jakie cechy i wartości uosabiać, jak się ma zachowywać etc. To w sumie bardzo podobne do tworzenia postaci na potrzeby książki, filmu czy gry.
Choć pragmatyzm nakazuje uwzględniać także przytoczone powyżej preferencje prezesa :)
Aleksandra
K.
Head of Channel
Activation and
Category Management
Temat: maskotki
Arku,opisałeś ten proces wyczerpująco:-)Darku,w temacie "małego głoda" pisałam na poważnie. Za miesiąc mam urodziny więc chętnie przyjmę w prezencie:-))
konto usunięte
Temat: maskotki
Ja na nowo odkryłem maskotki .. chyba po kampanii Danon'a z „Głodem” wróciły do łask.. jako dobry produkt reklamowy .. rzadko się zdarza realizować 4 projekty związane z jednym gadżetem dla 4 różnych firm z różnych branż, a tak ostatnio działo się z maskotkami... osobiście lubię te pluszaki :)zdecydowanie milsze iż kawałek plastiku
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: maskotki
Na pewno DUZOOO sensowniejsze niż "długopisowe standarciki" i jakoś milej się je otrzymuje :)
Paweł
Ż.
another graphic
designer
Temat: maskotki
w Przekroju byl swietny artykul Olgi Wozniak o tym, co nas rozczula, i wlasnie wielkie oczy byly analizowane pod tym katem - noworodki maja w stosunku do reszty ciala wieksze oczy niz dorosli. a kto sie nie rozczuli na widok obslinionego i obrzyganego noworodka ale z wielkimi oczami za to? :)podobnie sie przedstawia sprawa Barbie. jej proporcje sa totalnie nierzeczywiste, ale blond u kobiet + dzieci wg antropologow wzmaga u mezczyzn chec opiekunczosci, duze piersi = wykarmienie potomstwa, a waska talia ma chyba podkreslic biodra, czyli plodnosc.
a wszystkich zapraszam na strone moich ulubionych maskotek
http://www.mass-kotki.net
Paweł
Jędrzejewski
Grafika komputerowa,
informatyka,
programowanie
Temat: maskotki
Temat obecności animowanych postaci w reklamie jest obiektem badań naukowych. Z poruszonych wcześniej w dyskucji tematów istotny wydaje się fakt zwiększania pozytywnej więzi emocjonalnej odbiorcy z animowaną postacią - coś co przenosi się na odbiór marki jako "spersonifikowanej" i ma pozytywny wpływ na sprzedaż produktów.W tzw. merchandising-u związanym z filmami i innymi obiektami kultury masowej - np. figurki z filmów science fiction etc. wykorzystywane są skojarzenia i "efekty psychologiczne" oparte wprost na tej zależności.
Właściwie zależność ta jest tak silna, że sama animowana postać "sprzedaje" dowolny produkt - nawet bardzo odległy tematycznie.
http://articles.economictimes.indiatimes.com/2007-11-2...
http://foodpsychology.cornell.edu/op/cerealeyes
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10810730.20...
http://repositories.tdl.org/ttu-ir/bitstream/handle/23...
http://www.iiste.org/Journals/index.php/EJBM/article/v...
Dlatego nie budzi zdziwienia fakt, że duże firmy przeznaczają pokaźnych rozmiarów budżety na zaprojektowanie postaci i ich animację.Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.04.14 o godzinie 20:03
Adam
Kokusiarz
Student,
Politechnika
Warszawska
Temat: maskotki
teraz to sama maskotka nie wystarczy musi potrafic jeszcze jakies ciekawe rzeczy np Tanczyc ;)- 1
- 2