konto usunięte
- 1
- 2
Marcin N. creative
Temat: maskotki
Może nie jesteś grupą docelową.. :)
Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: maskotki
Twoje dziecko na pewno przekonają :)
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: maskotki
Maskotka maskotce nie równa, więc jedne na pewno pomagają a inne pewnie dużo mniej. Generalnie jest to sympatyczny gadżet, moim zdaniem, lepszy od długopisow, ale też nie wszędzie i do wszystkiego.konto usunięte
Temat: maskotki
no tak... ciekawy tylko jestem czy ktoś bierze jakieś kryteria/badania jak taki "stworek" ma wyglądać aby był najbardziej zachęcający/rozpoznawalny/zapamiętywany itd czy tak jak mi się wymyśli tak jest? :) kto te maskotki wymyśla? marketing? :) agencja zewn?fiat - stworek z głową (zegary samochodowe?)
pollena - lisek
itd..
konto usunięte
Temat: maskotki
Mnie sie wydaje że pomagają, zwlaszcza gdy maskotka jest ciekawa i przemyslana.Mialam kiedys przygode z taka maskotką, odbywalam rozmowe w sprawie pracy w OBI i przypadkiem rozmawialismy o ich maskotce. No i ja dalam plamę bo uznalam ze to wiewiórka na co niedoszly szef omalo nie zemdlał informujac ze przeciez to bóbr:)))
konto usunięte
Temat: maskotki
Myślę, że maskotki to jeden z lepszych gadżetów. Żal nie wziąć takiego prosiaczka czy czegoś tam... a przecież wielu Klientów ma dzieci, więc tym bardziej się przyjmują.Wiadomo - gadżet nie zrobi za nas wszystkiego, nie podpisze wielomilionowej umowy, nie spowoduje, że Klient powie "dobra, niech już będzie te 20% drożej, przecież dostałem taką miłą maskotkę", ale...
Maskotka - jak cały marketing - ma na celu troszeczkę spowodowanie, że Klient na chwilkę zejdzie z drogi racjonalnego myślenia i porównywania ofert. Im wyższa wartość uczuciowa gadżetu, tym lepszy efekt można uzyskać. A maskotki wśród gadżetów mają dość dużą wartość uczuciową. Mówiąc najbrutalniej: dajesz Klientowi maskotkę za którą firma zapłaciła 5 zł, jemu w oczach staje uśmiech jego dziecka, a za chwilę rezygnuje z podejrzliwości w stosunku do oferty lub stwierdza, że już zawsze będzie tu wracał tankować motor... ;)
Oczywiście, jak każdy gadżet, maskotka nie nadaje się dla każdej grupy docelowej.
konto usunięte
Temat: maskotki
ha! dziecko znajomego ma "GŁODA" maskotkę - bardzo ją lubi :)
Damian
Ozga
My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu
Temat: maskotki
Z racji profilu firmy jaką prowadzę, często mam styczność z sympatyczymi potworkami, maskotkami.Może to dziwne ale często znajomi dzwonią i się pytają po zakończonej akcji promocyjnej czy czasem przez przypadek jakies maskotki mi nie zostały :)
Ludzie naprawdę je lubią ! A dzieci kochaja :)
Piotr
Michalak
15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku
Temat: maskotki
Co do badań - robi sie takie i wiadomo, co przyciąga, jaka powinna być - a myślisz, że skąd te wielkie oczy, to dla przykładu. Wbrew pozorom, maskotkologia to dość ścisła dziedzina wiedzy marketingowej
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: maskotki
No właśnie Panie Piotrze - to skąd się biorą duże oczy na podstawie tej wiedzy?
Piotr
Michalak
15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku
Temat: maskotki
Bardziej przyciągaja uwagę, a stwory z dużymi oczami oceniamy jako sympatyczniejsze, ładniejsze, dobre, bardziej atrakcyjne (także seksualnie), oczywiście same duże oczy nie wystarczą, jakbyśmy Bambi dorobili wredną mordę, to oczy nie pomogą. Chodzi mi jedynie o to, że np. mangowe oczy to nie przypadek, ale wynik skrupulatnej analizy i tak jest z każdym elementem dobrze zaprojektowanej animki, co nie powoduje, że bez tej całej otoczki nie mozna stworzyć supermaskotki.
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: maskotki
Chyba dorabia Pan teorę,, mam wrażenie, do czegoś co skorzystało z wcześniejszych prac animowanych gdzie z kolei duże oczy były wynikiem przerysowania szczegółów aby osiągnąć większe możliwości z tego wynikające. To raczej Disney u podstawy. To zaś że dzieci lubią jest z kolei pochodną ilości filmów i gadzetów z takimi oczkami z jakimi się stykają. Mówienie więc o "skrupulatnej analizie" to chyba przesada.
Piotr
Michalak
15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku
Temat: maskotki
Ależ ja nie twierdzę, że pewne cechy charakterystyczne nie powstały zanim ktokolwiek zaczął cokolwiek związanego z postaciami animowanymi badać, a że badania są robione i wykorzystywane wiem stąd, że zapoznałem się z takim opracowaniem przy pracy nad pluszakami dla Nivei (żeby nie było nieporozumień, to nie ja je tworzyłem, po prostu przeczytałem teorię, bo ja ciekaw jestem wszystkiego, no prawie wszystkiego, a na tapecie miałem akurat opakowania do męskich szamponów), a tam i przypisy były i bibliografia, więc o wniosek, że to nie taka znów pobieżna obserwacja nie tak już trudno. No i w psychologicznych opracowaniach wyniki takich badań tez się wykorzystuje (co prawda nie wiem, czy akurat robione były dla biznesu, czy może biznes sie tylko nimi podpiera, a może w ogóle ma je w głębokim poważaniu). Zasadniczo mój post miał być odpowiedzią na pytanie, czy sie takie badania robi, a juz ich zasadność, wiarygodność, czy cokolwiek innego to nie mnie oceniać.PS
A duże oczy to nie tylko dzieciom sie podobają, nie tylko;)
Aleksandra
K.
Head of Channel
Activation and
Category Management
Temat: maskotki
A ja już nie jestem dzieckiem,ale chciałabym dostać takiego "małego głoda":-)
Damian
Ozga
My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu
Temat: maskotki
Aleksandra J.:A ja już nie jestem dzieckiem,ale chciałabym dostać takiego "małego głoda":-)
Poważnie? :) Pomyślimy.
konto usunięte
Temat: maskotki
mogę tylko potwierdzić, że duże oczy działają ;)co do dzieci - są da nich bardziej naturalne proporcje - wszak proporcjonalnie mają wieksze oczy od dorosłych.
Zatem coś z dużymi oczami uznają instynktownie jako bardziej naturalne i "swoje" ;)
Duże oczy są podstawą japońskiej mangi - ... jak wiadomo niekoniecznie dla dzieci ;D
Krystyna
Zagórska
European Digital
Manager, Cheil
Poland
Temat: maskotki
wszystkim marketingowcom (a takze niedowiarkom) polecam zajrzenie do podrecznikow psychologii. To jest skarbnica wiedzy, ktora mozna bardzo latwo zastosowac w biznesie.Duze oczy, wystajace czolo, duza glowa w stosunku do reszty ciala -> czynniki, ktore wywoluja u osobnikow doroslych odruchy opiekuncze (silne emocje pozytywne) co pozwala malemu stworzeniu na przezycie (psychologia ewolucyjna).
Przelozenie na marketing: jeslii stworzymy 'maskotke' o bardzo scisle okreslonych proporcjach, wymiarach nastapi dokladnie takie samo zjawisko co w przypadku malego dziecka a osoby doroslej. Wywoluje silne pozytywne emocje. Nastepuje projekcja tego pozytywnego afektu z maskotki na produkt badz marke. It's so simple ;)
Krystyna Zagórska edytował(a) ten post dnia 20.01.07 o godzinie 00:18
konto usunięte
Temat: maskotki
Maskotki to nie tylko sympatyczny gadget, ale (przede wszystkim) sposób na personifikację marki. Nie potrzeba przecież wnikliwej wiedzy psychologicznej, by zauważyć, że postaci, czy generalnie świat ożywiony - wywołują znacznie więcej emocji niż martwe przedmioty i marki. A tam gdzie są emocje, tam więź jest silniejsza.Co do dużych oczu (czy mocno rozszerzonych źrenic), to potwierdzone zostało na drodze badań, że powodują one postrzeganie osoby (postaci) jako bardziej wiarygodnej, szczerej, przyjaznej i sympatycznej. Niby szczegół, ale znaczący.
konto usunięte
Temat: maskotki
http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci/artykul/100,0,...tylko żeby te maskotki nie były z psów i kotów;-)
- 1
- 2