konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Witajcie,

kolega pisze pracę magisterska na temat
"Wpływ desing opakowania na decyzje zakupowe konsumenta".

Podpowiedzcie proszę, gdzie może znaleźć ciekawe materiały, wyniki badań, na ten temat.

Dzięki. Pozdrawiam
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Ja bym zmienił tytuł na "Wpływ projektu opakowania..." lub chociaż "designu" ;)

Co do materiałów, polecam klasyczną "wpadkę" marketingową Gerbera w Afryce ;)
Opakowanie pełni dużo większą rolę reklamową, jeśli "tradycyjna" reklama jest zakazana. Więcej o tym znajdziesz np. tutaj:
http://cmo.cxo.pl/artykuly/55299.html

Co do reszty: przedstaw jakieś tezy tej pracy, może będziemy mogli pomóc.

konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Dziękuje bardzo.

To już coś. Poproszę kolegę o więcej informacji.
A co do tematu, to pewnie coś pokręciłam, ale główna myśl sie w nim zawiera :)

pozdrawiam
Anna Madejczyk

Anna Madejczyk wszystkiego po
trochu :)

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

polecam stronę "Marketing przy kawie". Może nie koniecznie uda się znaleźć jakieś konkretne informacje, ale zawsze można się czymś zainspirować...

poza tym w bibliotekach jest dużo książek, w których można znaleźć wiele ciekawych informacji. Trzeba tylko poszperać... :)

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

media & marketing to taka trochę plotkarska branżowa gazeta , do tego tematu lepiej poczytać magazyn "packaging"..

konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Nie wiem czy dokładnie o pakowaniu... ale sporo (ponad 100) tekstów jest w Directusie: http://www.directus.pl

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Panie Macieju,
przy każdej okazji wrzuca Pan link do Directusa, jak rozumiem najlepszego według Pana opracowania dotyczącego packagingu, a raczej instytucji dla której Pan pracuje, jak dla mnie to jest to po prostu spam.

pozdrawiamŁukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 26.11.07 o godzinie 14:46

konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Proponuję poszukać w Necie amerykańskiego magazynu o opakowaniach - niestety nie mam pod ręką i nie czytałem już długo - ale jest coś takiego - jakieś 10 lat do przodu w stosunku do polskiego rynku...

konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Łukasz Olszewski:
Panie Macieju,
przy każdej możliwej okazji wrzuca Pan link do Directusa, jak rozumiem najlepszego według Pana opracowania dotyczącego packagingu, de facto a raczej przede wszystkim instytucji dla której Pan pracuje, jak dla mnie to jest to po prostu spam.

pozdrawiamŁukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 26.11.07 o godzinie 14:42
Jeśli spamem jest podawanie linku do serwisu merytorycznego, to tak, jest to spam.
To czy dla tego serwisu pracuję czy nie nie ma w tym wypadku znaczenia.

Również pozdrawiam
Agnieszka Augustyn

Agnieszka Augustyn w poszukiwaniu
nowych wyzwań ...

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Chodzi o to jak opakowanie wplywa na swiadomosc danej marki ?
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Agnieszka (Axis^) A.:
Chodzi o to jak opakowanie wplywa na swiadomosc danej marki ?

"Wpływ designu opakowania na decyzje zakupowe konsumenta".

Czytanie ze zrozumieniem sie klania ;)
No offence.

temat moim zdaniem ciezki, bo nie sadze aby piszacy dogrzebal sie najciekawszych danych, czyli testow opakowan robionych przez firmy (glownie fmcg).
Od strony teoretycznej... mam pewna obawe ze bedzie to nieco "plytkie".
Byc moze nie byloby glupio zebrac kilka "zlotych zasad" ktore pewnie w literaturze przeroznej odkopac mozna, oraz wysilic sie nieco i pokusic o wlasne badanie.
Fikcyjna marka, fikcyjny produkt i fikcyjne opakowania do przetestowania. Schemat eksperymentalny, czyli np robimy kilka grup, i kazdej dajemy jakies zadanie (obojetne jakie). Nagroda za wykonanie jest mozliwosc wybrania sobie produktu z listy dostepnych "prezentow". Na tym etapie wrzucamy wlasnie rozne opakowania do przetestowania. Jesli grupa A chetniej wybierze opakowanie A niz grupa B wybrala opakowanie B to znaczy ze opakowanie A bardziej zacheca do wyboru.

Taki przyklad tylko...
Naturalnie metodologia opisana i przytoczona "na kolanie" ale chcialem jakos sie przyczynic do zycia tego tematu :)

konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Dzięki za wszystkie podpowiedzi :)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

To praca z psychologii? Ogólnie polecam bazy EBSCO jak ktoś ma dostęp jednak od strony psychologicznej to temat rzeka, a od innej strony... cóż, to temat dla psychologa, wymaga metodologii wchodzącej w skład kompetencji psychologa, wymaga nawiązywania do wiedzy psychologicznej... co najwyzej tekst popularyzujacy da się napisać, a gdzie szukac materiałów do takiego to nie wiem (tzn. wiem - w EBSCO i czasopismach psychologicznych ;) ).

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

ja bym jeszcze się pokusił o podejście bardziej brandingowe, opakowanie to jeden z elementów produktu, więc również marki.
istnieje coś takiego jak "smash your brand" test

na poziomie opakowania, na konkretnym przykładzie, np. butelki Coca-Coli, jeśli rozbijesz butelkę o ziemie, i spojrzysz na jeden rozbity element, to nadal będziesz wiedzieć że to jest właśnie butelka Coca-coli. Tak samo logotyp, tak samo claim, etc (również zapach czy dźwięk, jeśli marka takowe posiada) powinny się poedynczo, nie tylko razem, ale równieżż osobno, jednoznacznie kojarzyć z konkretną marką.

Design opakowań ma nie tylko być skuteczny, ale musi nawiązywać do marki, bo prawda jest taka, że nie kupujemy przykładowej kawy ale Tchibo, Jacobsa czy jeszcze coś innego, kupujemy i płacimy za markę, dlatego sugeruję ujęcie tego wątku w pracy :)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Zaraz zaraz - ja rozumiem ten temat tak:

jak opakowanie moderuje decyzje zakupowe.

czyli nie badamy jak spójne jest opakowanie z brandem, a skupiamy się na procesach decyzyjnych i ich moderatorach. Sęk w tym, że teorie podejmowania decyzji wystepują w wielu, czesto sprzecznych wydaniach... .

Jednakowoż moim zdaniem masz o tyle rację, że ryzykowne jest stwierdzenie, że "opakowanie moderuje decyzję" - nie pokusiłbym się o takie badanie ze względu na nieskończona ilość koniecznych do zbudowania modelu zmiennych. Ten problem ując mozna prosciej (i moim zdaniem prawdziwiej) - wpływ brandu na decyzje konsumenckie... tyle, że to strasznie oklepane.

Gdyby mi ktos kazał to zbudowałbym na odpiernicz jakiś modelik badania cząstkowego 2x2 ze zmiennymi niezaleznymi typu kolor i wielkość i puścił przez procedurę z jakąś piekną fasadą gdzie badani otrzymywali by "wynagrodzenie" za udział w badaniu, jako zmienną zalezną traktując behawior badanych - "wybrał dużą nagrodę w kolorze zielonym". Wynagrodzeniem byłyby fanty o uzmiennionych kolorach i wielkościach. To pozwala swierdzać, że badani wola opakowania w kolorze takim i takim o wielkości takiej to a takiej. Dobry dobór próby i counerbalancing na fasadzie (bądź jednakowa fasada dla wszystkich) wyeliminują wpływ czynników obocznych. Na magisterkę by stykneło chyba... choć nie spodziewałbym sie odkrycia żadnej prawidłowości.

konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Falkowski Andrzej, Tyszka T."Psychologia zachowań konsumenckich"- może się przyda!
Anna C.

Anna C. Senior IT
Recruitment
Consultant

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Polecam "Marketing w praktyce"; można poszukać informacji w archiwalnych wydaniach. Znalazłam tam sporo ciekawych artykułów do mojej pracy mgr.;)
Artur Dziedzic

Artur Dziedzic właściciel, wydawca,
redaktor naczelny,
Vidart

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Może kolegę zainspiruje personalizacja opakowań?

Wkrótce wydajemy dwa czasopisma poświęcone opakowaniom - dla każdego czytelnika, obok ciekawej tematyki, egzemplarz czasopisma oraz atrakcyjne opakowanie z jego imieniem, nazwiskiem i firmą. Dla tej grupy gratis.

(Pierwsze w Europie spersonalizowane czasopismo wydaliśmy już prawie 5 lat temu i co pewien czas pokazujemy coś nowego).

Jeśli chcecie Państwo otrzymać takie egzemplarze prosimy po prostu przesłać nam dane osób, dla których powinniśmy je przygotować (liczba dowolna, postaramy się spełnić wszelkie prośby, w miarę kilkutysięcznego nakładu)
Adres mailowy editor4@vidart.com.pl - w temacie proszę wpisać "personalizacja"

Ponadto zachęcamy do przesyłania informacji z opisem najlepszych lub najbardziej innowacyjnych produktów, technologii i rozwiązań z branży opakowań, a nawet prezentacji osób, które osiągnęły w tej branży sukces. Najciekawsze opublikujemy.
Adres mailowy: editor2@vidart.com.plArtur Dziedzic edytował(a) ten post dnia 09.03.10 o godzinie 14:15
Artur Mikucki

Artur Mikucki może czas na coś
nowego...

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

1. Wizyty rynkowe w sklepach + analiza;
2. Wywiad z projektantami;
3. Wizyty rynkowe w sklepach + analiza;
4. Strony agencji zajmujących się projektowaniem opakowań + własna analiza;
5. Wizyty rynkowe w sklepach + analiza;
6. Trochę samodzielności;

W podręcznikach znajdziesz tylko podstawowe informacje. Aby praca miała głębszy sens niż przepisanie kilku rozdziałów z podręczników czy czasopism, potrzeba trochę samodzielności.

PowodzeniaArtur Mikucki edytował(a) ten post dnia 09.03.10 o godzinie 08:30

konto usunięte

Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie

Artur Mikucki:
1. Wizyty rynkowe w sklepach + analiza;
2. Wywiad z projektantami;
3. Wizyty rynkowe w sklepach + analiza;
4. Strony agencji zajmujących się projektowaniem opakowań + własna analiza;
5. Wizyty rynkowe w sklepach + analiza;
6. Trochę samodzielności;

Za dużo tych wizyt jak na mój gust. W ogóle co to znaczy wizyty rynkowe? Stać i się patrzyć, czy regularne wywiady przy półkach?
Wiadomo, że najpopularniejsze jest to co jest wystandaryzowane i zalewa Konsumentów reklamą z każdej strony. Te wizyty to tylko potwierdzą i nie dadzą jednoznacznej odpowiedzi, czy to sam produkt, czy opakowanie.
Ja bym się bardziej skupił nad dopasowaniem opakowania do produktu i podobnie jak Ty proponujesz porozmawiał z agencjami, które się w tym specjalizują.
No i cud, gdyby udało się dotrzeć np. do badań porównawczych etykiet, opakowań itd. itp.Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 09.03.10 o godzinie 08:40

Następna dyskusja:

agencja marketingowa poszuk...




Wyślij zaproszenie do