Temat: Marketingowa rola opakowania - pytanie
ja bym jeszcze się pokusił o podejście bardziej brandingowe, opakowanie to jeden z elementów produktu, więc również marki.
istnieje coś takiego jak "smash your brand" test
na poziomie opakowania, na konkretnym przykładzie, np. butelki Coca-Coli, jeśli rozbijesz butelkę o ziemie, i spojrzysz na jeden rozbity element, to nadal będziesz wiedzieć że to jest właśnie butelka Coca-coli. Tak samo logotyp, tak samo claim, etc (również zapach czy dźwięk, jeśli marka takowe posiada) powinny się poedynczo, nie tylko razem, ale równieżż osobno, jednoznacznie kojarzyć z konkretną marką.
Design opakowań ma nie tylko być skuteczny, ale musi nawiązywać do marki, bo prawda jest taka, że nie kupujemy przykładowej kawy ale Tchibo, Jacobsa czy jeszcze coś innego, kupujemy i płacimy za markę, dlatego sugeruję ujęcie tego wątku w pracy :)