Michał Wasilewski

Michał Wasilewski Triceps.pl S.A

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Zapraszam do dyskusji na temat marketingu zorientowanego na ceny.

miastobiznesu.pl/viewtopic.php?t=51
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Marketing zorientowany na cenę to żaden marketing -- moim zdaniem. Nie buduje lojalności i jeśli konkurent zaoferuje to samo o 20gr taniej, to tracimy Klienta. Nie opłaca się inwestować w takie budowanie relacji.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Jeśli się wbije klientowi w głowę, że "u nas jest najtaniej" to będzie tam chodził nawet jak konkurent zaoferuje to samo o 20gr taniej. Jako konsumenci nie jesteśmy w stanie kontrolować wszystkich cen, chodzi o skojarzenie produktu/ brandu/ sieci z niskimi cenami. W to moim zdaniem opłaca się inwestować. Przy dobrym marketingu zorientowanym na cenę klient będzie tak przekonany, że tam jest najtaniej, że do głowy mu nie przyjdzie sprawdzać ceny gdzie indziej.

EDIT: Przyszło mi do głowy jedno zagrożenie, kiedy dwie np. sieci bezpośrednio ze sobą konkurują ceną i walczą za pomocą reklamy porównawczej wprost. Wtedy obie tracą wiarygodność i o żadnej lojalności nie może być mowy. Chyba że należą do jednego właściciela, jak bodajże Saturn i Media Markt??? Ale plasowanie w oparciu o cenę jest najbardziej czytelne z możliwych.Alina Patrycja Krzywiec edytował(a) ten post dnia 19.10.07 o godzinie 15:24

konto usunięte

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Paweł T.:
Marketing zorientowany na cenę to żaden marketing -- moim zdaniem. Nie buduje lojalności i jeśli konkurent zaoferuje to
samo o 20gr taniej, to tracimy Klienta. Nie opłaca się inwestować w takie budowanie relacji.

Jest to uwaga, ze wszechmiar sluszna. 99% ludzi wyznaje stereotyp ze wysoka jakosc = wysoka cena i vice versa, a z niska jakoscia nikt nie lubi byc zwiazany na trwale i przy pierwszej lepszej okazji bedzie nielojalny.

Z drugiej jednak strony sa takie sytuacje, ze niskie koszty nabycia sa komunikowane w sposob "elegancki" i maja za zadanie jedynie wygodnie pomoc klientowi zracjonalizowac przed samym soba dlaczego dany produkt kupuje. Przykladem IKEA (Dlaczego jestesmy tani? - bo dobrzez zarzadzamy i oszczedzamy na wszystkim tylko nie na jakosci).
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Kamil S.:
Paweł T.:
Marketing zorientowany na cenę to żaden marketing -- moim zdaniem. Nie buduje lojalności i jeśli konkurent zaoferuje to
samo o 20gr taniej, to tracimy Klienta. Nie opłaca się inwestować w takie budowanie relacji.

Jest to uwaga, ze wszechmiar sluszna. 99% ludzi wyznaje stereotyp ze wysoka jakosc = wysoka cena i vice versa, a z niska jakoscia nikt nie lubi byc zwiazany na trwale i przy pierwszej lepszej okazji bedzie nielojalny.

Nie zgadzam się, jeśli TAKI SAM produkt w jednym sklepie kosztuje mniej a w drugim więcej to 99% ludzi pójdzie go kupić za niższą cenę. Może nie będzie się chwalił, gdzie go kupił :).
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Wojny cenowe prowadzą zawsze do ogólnej masakry na polu walki (rynku).
Na cóż więc nam takie wojny?
Co to za biznes, który ma z założenia przynieść straty?

konto usunięte

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Alina Patrycja K.:
Nie zgadzam się, jeśli TAKI SAM produkt w jednym sklepie kosztuje mniej a w drugim więcej to 99% ludzi pójdzie go kupić za niższą cenę. Może nie będzie się chwalił, gdzie go kupił :).

Co to znaczy taki sam produkt?
Jezeli mowimy o uszczelce do zlewozmywaka, to byc moze sa to takie same produkty, ale nam chyba chodzi o produkty markowe.
Druga sprawa, jesli puszka Coli w jednym sklepie kosztuje 2zl a w drugim 1,80zl. To mozna znalezc kilkaset powodow, ze konsument kupi te drozsza:
- bo ma blizej do sklpu,
- bo zawsze tam kupuje,
- bo lubi sprzedawce,
- bo to przeciez "tylko 20gr"
- bo nikt stawia przed nim dwoch puszek tylko musi pofatygowac i sam puszkac gdzie jest taniej, itd.

Po za tym konsument nigdy nie ma pelnej inforamcji o tym gdzie co ile kosztuje a teoria o racjonalnym wyborze dawno juz odeszla do lamusa. Powiem wiecej - razaca dysproporcja cenowa moze nawet wzbudzac nieufnosc i podejrzenie podrobki, niepelnowartosciowosci towaru. I na koniec uslugi - tutaj pole do popisu jest nieograniczone niemalze - bo dwoch "takich samych" uslug nie da sie nigdy porownac do siebie.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Miałam na myśli konkretnie produkty AGD, których zakupu dokonuje się stosunkowo rzadko. A jeszcze konkretniej np. dwa takie same telewizory, tej samej marki z tej samej linii produkcyjnej być może.
Kamil S.:
Alina Patrycja K.:
Nie zgadzam się, jeśli TAKI SAM produkt w jednym sklepie kosztuje mniej a w drugim więcej to 99% ludzi pójdzie go kupić za niższą cenę. Może nie będzie się chwalił, gdzie go kupił :).

Co to znaczy taki sam produkt?
Jezeli mowimy o uszczelce do zlewozmywaka, to byc moze sa to takie same produkty, ale nam chyba chodzi o produkty markowe.
Druga sprawa, jesli puszka Coli w jednym sklepie kosztuje 2zl a w drugim 1,80zl. To mozna znalezc kilkaset powodow, ze konsument kupi te drozsza:
- bo ma blizej do sklpu,
- bo zawsze tam kupuje,
- bo lubi sprzedawce,
- bo to przeciez "tylko 20gr"
- bo nikt stawia przed nim dwoch puszek tylko musi pofatygowac i sam puszkac gdzie jest taniej, itd.

Po za tym konsument nigdy nie ma pelnej inforamcji o tym gdzie co ile kosztuje a teoria o racjonalnym wyborze dawno juz odeszla do lamusa. Powiem wiecej - razaca dysproporcja cenowa moze nawet wzbudzac nieufnosc i podejrzenie podrobki, niepelnowartosciowosci towaru. I na koniec uslugi - tutaj pole do popisu jest nieograniczone niemalze - bo dwoch "takich samych" uslug nie da sie nigdy porownac do siebie.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Alina Patrycja K.:
Miałam na myśli konkretnie produkty AGD, których zakupu dokonuje się stosunkowo rzadko. A jeszcze konkretniej np. dwa takie same telewizory, tej samej marki z tej samej linii produkcyjnej być może.

Czy myślisz, że znajdziesz taki sklep, w którym kupisz pralkę i telewizor (upatrzone przez Ciebie) w najniższych cenach?
Na jednym przytną, na drugim nie, a Klient wcale nie będzie "lojalny". Co najwyżej sprawdzi czy oferta jest dla niego atrakcyjna ;)
Druga kwestia - branie na kredyt i dowóz towaru też mają wpływ na cenę (całościowo) ;)
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Rafał H.:
Czy myślisz, że znajdziesz taki sklep, w którym kupisz pralkę i telewizor (upatrzone przez Ciebie) w najniższych cenach?
Na jednym przytną, na drugim nie, a Klient wcale nie będzie "lojalny". Co najwyżej sprawdzi czy oferta jest dla niego atrakcyjna ;)
Nie zależy im widocznie na lojalności tylko na masowości. Raz kupi okazyjnie a potem będzie kojarzył sklep z "okazjami". To naprawdę duży marketingowy sukces.
Druga kwestia - branie na kredyt i dowóz towaru też mają wpływ na cenę (całościowo) ;)

Racja, wcale nie twierdzę, że nie. Tylko jak przeciętny odbiorca zobaczy reklamy: Dowieziemy pralkę x za darmo. Płacisz za wszystko 1200,- a obok: Tylko dziś okazja pralka X za 999,- to duża częśc jak zapłaci za dowóz i tak będzie mieć poczucie, że zrobiła znakomity interes. Pytanie autora wątku brzmiało, dlaczego tyle firm za główny wyróżnik stawia niską, ba! najniższą cenę. Dlatego, że wydaje im się to najprostszym sposobem przyciągnięcia uwagi. W miarę jak społeczeństwo będzie się bogacić i marketing przestanie być tak jednokierunkowy. Naprawdę znane są mi przypadki emerytów, którzy jeżdżą po całej Warszawie z reklamowymi gazetkami na poszukiwanie najtańszych kajzerek. Tu już nie mówimy o różnicy 20 gr ale 2.Dla mnie ma znaczenie 200 przy nieszczęsnej pralce. Są tacy, dla których liczy się design i wydadzą 2 000 więcej, żeby mieć kolor pasujący do koloru ścian. Jaka grupa docelowa, taki marketing, czyż nie?

konto usunięte

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Kamil S.:
Paweł T.:
Marketing zorientowany na cenę to żaden marketing -- moim zdaniem. Nie buduje lojalności i jeśli konkurent zaoferuje to
samo o 20gr taniej, to tracimy Klienta. Nie opłaca się inwestować w takie budowanie relacji.

Jest to uwaga, ze wszechmiar sluszna. 99% ludzi wyznaje stereotyp ze wysoka jakosc = wysoka cena i vice versa, a z niska jakoscia nikt nie lubi byc zwiazany na trwale i przy pierwszej lepszej okazji bedzie nielojalny.

Z drugiej jednak strony sa takie sytuacje, ze niskie koszty nabycia sa komunikowane w sposob "elegancki" i maja za zadanie jedynie wygodnie pomoc klientowi zracjonalizowac przed samym soba dlaczego dany produkt kupuje. Przykladem IKEA (Dlaczego jestesmy tani? - bo dobrzez zarzadzamy i oszczedzamy na wszystkim tylko nie na jakosci).

ach gdybyż to było takie proste... to już dawno Chińczycy/Hindusi/Hodowcy niskich kosztów zawojowaliby świat.

konto usunięte

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

jeśli TAKI SAM produkt w jednym sklepie kosztuje mniej a w drugim więcej to 99% ludzi pójdzie go kupić za niższą cenę. Może nie będzie się chwalił, gdzie go kupił :).

Nie pójdzie. Ludzie są leniwi. Klepią stereotypy, udają racjonalizm i wcale nie kupują najtaniej, tylko najwygodniej albo bo tak i już

konto usunięte

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Rafał H.:
Wojny cenowe prowadzą zawsze do ogólnej masakry na polu walki (rynku).
Na cóż więc nam takie wojny?
Co to za biznes, który ma z założenia przynieść straty?

aaaby odzyskać gotówkę, zmasakrować drobnych konkurentów, zbudować barierę wejścia, przełamać nawyki klienteli, wytworzyć owczy pęd, w krótkim okresie wybić opornych detalistów i skoncentrować w długim okresie handel w kontrolowanych sieciach.
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

ceneo i inne porównywarki skutecznie pozwalają konsumentom płynąć na fali marketingu zorientowanego na ceny. przy produkcie skala ma znaczenie, przy usłudze często wprost przeciwnie. Ani Ty mi nie zrobisz pozycjonowania za 50 zł, ani ja Tobie kampanii banerowej za tyle samo.
Rafał H.:
Czy myślisz, że znajdziesz taki sklep, w którym kupisz pralkę i telewizor (upatrzone przez Ciebie) w najniższych cenach?
Łukasz Krawczyk

Łukasz Krawczyk Kierownik POS,
ARTERIA SA

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

CZASEM KLIENCI KIERUJĄ SIĘ EMOCJAMI, SĄ PODEKSCYTOWANI, KUPUJĄ NAWET GDY JEST DROŻEJ. BARDZO WAŻNA TERAZ JEST WYGODA ZAKUPU. BLISKO, UPRZEJMIE, NAJLEPIEJ Z DOSTAWĄ DO DOMU, PROFESJONALNIE, Z PASJA ;)
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Rafał H.:
Wojny cenowe prowadzą zawsze do ogólnej masakry na polu walki (rynku).
Na cóż więc nam takie wojny?
Co to za biznes, który ma z założenia przynieść straty?

Nie zgodzę się.
Hint: wejście "Dziennika".
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Piotr K. W.:
Nie zgodzę się.
Hint: wejście "Dziennika".
A komu sie w tym przypadku polepszyło? Może GW?
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Rafał H.:
Piotr K. W.:
Nie zgodzę się.
Hint: wejście "Dziennika".
A komu sie w tym przypadku polepszyło? Może GW?

Sądząc z wyników sprzedaży - TAK.
Tańszy produkt = łatwiejszy dostęp do niego.
Nie patrzmy tylko na ilość sprzedanych egzemplarzy (ta oscyluje zapewne koło pół miliona), ale o fakt zwiększonego zasięgu, co z kolei przekłada się na reklamy. A w zasadzie na ich koszt.

konto usunięte

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

mozna mówić o takich praktykach wiele - albo powiedzieć WAL-MART

konto usunięte

Temat: Marketing zorientowany na cene : Najtaniej w Polsce!

Każdy mówi o cenie, ale kiedy przejdziemy do jakości produktu, jakości obsługi i w ten sposób budowaniu lojalności klienta.
Sądzę że w przypadku niektórych branż największym atutem jest zakres oferowanych produktów i usług.
W innych np. rynek tradycyjny jest to przywiązanie do jakości obsługi i oferowanych artykułów i usług.

Następna dyskusja:

Marketing dla najlepszych firm




Wyślij zaproszenie do