konto usunięte
Temat: marketing w kościele
Witam wszystkich!Właśnie zaczynam pisać pracę magisterską na temat marketingu w Kościołach (różne wyznania z naciskiem na Kościół katolicki), identyfikacja różnych cech marketingu w Kościele, udowodnienie, że parafie rywalizują między sobą itd.
Jeżeli ktoś mógłbym mi polecić jakieś książki na ten temat z góry dziękuję!
Na razie mam dwie ("identyfikacja cech marketingu w Kościele katolickim" oraz "Jezus i biel staje się bielsza czyli jak Kościół wymyślił marketing").
P.S. Czy ktoś wie jak nazwać działanie Kościoła mające na celu "sprzedaż" swoich usług poprzez łącznie ich z czymś innym? Przykład : Kościół organizuje pielgrzymki, kolonie dla dzieci. Dla Kościoła to plus ponieważ odprawiają codziennie msze świętą, dzieci się modlą itd. Dla rodziców plus bo kolonie są dofinansowane. Dla dzieci plus bo jadą ze znajomymi. Czyli Kościół sprzedaje swoją misję (szerzenie wiary i jej umocnienie) opakowaną innymi czynnikami (tanio, bezpiecznie, wygodnie, fajna przygoda). Wielu ludzi jeździ na takie kolonie bądź pielgrzymki tylko i wyłącznie z powodów towarzyskich i turystycznych. Jak nazwać tą zależność? Kościół sprzedaje modlitwę ale w pakiecie z innymi usługami bo wie, że sama modlitwa jest zbyt mało atrakcyjna (byś może efekt z multiplikowany?). Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Kuba