Mateusz P.

Mateusz P. logi(sty)ka

Temat: marketing via sms

chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Was z prowadził w Polsce jakąś akcję marketingową za pośrednictwem sms?

interesują mnie firmy, które to robią a w dalszej kolejności warunki, minimalna wartość zlecenia itd.

edit: mam oczywiście adresy takich firm, jest nawet kilka, ale może ktoś coś powie z doświadczenia też o tym, jak było ze stutecznością takich usług. czy ten rodzaj marketingu jest już dobrze rozwinięty?Mateusz P. edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 22:01

konto usunięte

Temat: marketing via sms

Bardzo dobrze rozwinięty bym powiedział ;)

Co do minimalnych zleceń, cenników itd - wszystko jest dostrajane do konkretnego przypadku i celu - inaczej wygląda organizacyjnie kampania push a inaczej pull. Najlepiej wysłać zapytania ofertowe i porównać - jeśli chcesz, odezwij się proszę na priv, to wycenimy.

Co do skuteczności, to konwersja jest bardzo duża, m.in. ze względu na łatwy i impulsowy opt-in i natychmiastowy (komunikacyjnie) rezultat -> wysyłasz i dostajesz, ale wszystko zależy od dobrania przekazu/oferty i bazy.
Jest sporo case studies z naszego rynku z częściowymi danymi, więc możesz sobie na ich podstawie wyrobić jakieś pojęcie o skali skuteczności - ja nie mogę zdradzać danych ponad to, co już zostało ujawnione. Chyba że ktoś tu z drugiej strony opisze.Michał S. edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 22:04

konto usunięte

Temat: marketing via sms

a jak tego typu marketing ma sie do nowej ustawy? cos tam na temat takiego marketingu jest, nie blokuje to akcji sms?

konto usunięte

Temat: marketing via sms

Błażej J.:
a jak tego typu marketing ma sie do nowej ustawy? cos tam na temat takiego marketingu jest, nie blokuje to akcji sms?

Nie, bo w zasadzie w przepisach dotyczących tej formy marketingu nic się nie zmieniło (nie licząc ciążących obowiązków jak na pozostałych podmiotach działających na rynku reklamowym). Marketing SMS podlegał i podlega m.in. pod ustawę o ochronie danych osobowych i GIODO, stąd do prowadzenia komunikacji wychodzącej niezbędna była i jest zgoda odbiorcy. Nie możesz dostać komunikatu marketingowego, jeśli wcześniej nie wysłałeś SMS ze zgodą na otrzymywanie reklamy tą drogą, lub nie podałeś numeru telefonu wraz z wyrażeniem tej zgody w jakimś formularzu www/papierowym. Musi być też możliwość rezygnacji z uczestnictwa za pomocą SMS, więc późniejsza komunikacja łamała by ustawę.

Do naszej branży bezpośrednio stosuje się np art 9. ust 3 - ale jak już napisałem wyżej, do rozpoczęcia komunikacji i tak wymagana była zgoda odbiorcy.

Poza tym w zakres stosownych przepisów wchodzą jeszcze m.in. takie dokumenty jak ustawa o grach liczbowych i zakładach wzajemnych, a wewnątrz branży - kodeks dobrych praktyk MMA (który jest dostosowany do wymogów tej dyrektywy UE).Michał S. edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 22:35

konto usunięte

Temat: marketing via sms

No ja nie wiem, czy tak dobrze jest ten marketing rozwinięty...
Jak dla mnie, to jedna z najbardziej wkurzających form reklamy.
Dawid F.

Dawid F. Programista PHP (+
cała otoczka z tym
związana)

Temat: marketing via sms

Sybilla Malina Wąsowska:
No ja nie wiem, czy tak dobrze jest ten marketing rozwinięty...
Jak dla mnie, to jedna z najbardziej wkurzających form reklamy.

Potwierdzam: nie jestem praktykiem tylko, że się tak wyrażę - grupą docelową. Mam telefon komórkowy już od czasu, kiedy klientów operatorów telefonii komórkowej liczyło się w dziesiątkach tysięcy. Od czasu, kiedy pojawił się "spam" - za każdym razem wyłączałem tą "usługę" u operatora.
Nie wiem, jak wyglądają wyniki badań skuteczności tej formy reklamy. Ale jeśli inni reagują tak, jak ja - to możecie z niej (Szanowni Reklamodawcy) zrezygnować.
Podejrzewam, że różnie to bywa z różnymi produktami, ale każdy z nich -z naciskiem na słowo KAŻDY - tylko tracił w moich oczach.
I nie sądzę, by miało się to zmienić.

konto usunięte

Temat: marketing via sms

Chyba mylimy pojęcia - jak się ma rozwój rynku i formy marketingu do preferencji? :) Mnie wkurzają reklamy w tv, ale nie powiem, że forma i rynek nie są rozwinięte :)

Spam to jest problem - ale "nam" nie zależy na spamowaniu odbiorców, bo to nie służy niczemu. Marketing SMS z zasady powinien być odpowiednio stargetowany na osoby, które chcą się komunikować z marką w ten konkretny sposób - a z prawnego punktu widzenia nie ma możliwości kierować go do innych osób niż te, które wyraziły zgodę na umieszczenie i przetwarzanie numeru telefonu w jakiejś bazie danych. Większość kampanii wykorzystuje ten kanał do komunikacji z już znanymi klientami marki, lub wykorzystuje mechanizm komunikacji inicjowanej tym kanałem przez samego klienta (wyślij SMS, by coś tam) - z tym że wysłanie takiego SMS nie oznacza automatycznie, że wyraża się zgodę na otrzymywanie reklamy; inicjuje się jedynie ciąg komunikatów związanych z konkretną promocją.

Spam dochodzi tylko i wyłącznie do osób, które nieświadomie lub nie do końca świadomie zostawiają swój numer telefonu gdzie popadnie i zaznaczają, że zgadzają się na otrzymywanie przekazów reklamowych. Na mój prywatny telefon przyszło w 2007 roku około 5 czy 6 SMS reklamowych, ale wszystkie były wysłane przez nadawcę, któremu świadomie na to pozwoliłem.
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: marketing via sms

eNeMeFy się tak reklamują, dla mnie spoko - sam się celowo zapisałem - przy czym tutaj to właściwie same powiadomienia o seansach.

Następna dyskusja:

Marketing szeptany SMS kamp...




Wyślij zaproszenie do