Temat: marketing via sms
Chyba mylimy pojęcia - jak się ma rozwój rynku i formy marketingu do preferencji? :) Mnie wkurzają reklamy w tv, ale nie powiem, że forma i rynek nie są rozwinięte :)
Spam to jest problem - ale "nam" nie zależy na spamowaniu odbiorców, bo to nie służy niczemu. Marketing SMS z zasady powinien być odpowiednio stargetowany na osoby, które chcą się komunikować z marką w ten konkretny sposób - a z prawnego punktu widzenia nie ma możliwości kierować go do innych osób niż te, które wyraziły zgodę na umieszczenie i przetwarzanie numeru telefonu w jakiejś bazie danych. Większość kampanii wykorzystuje ten kanał do komunikacji z już znanymi klientami marki, lub wykorzystuje mechanizm komunikacji inicjowanej tym kanałem przez samego klienta (wyślij SMS, by coś tam) - z tym że wysłanie takiego SMS nie oznacza automatycznie, że wyraża się zgodę na otrzymywanie reklamy; inicjuje się jedynie ciąg komunikatów związanych z konkretną promocją.
Spam dochodzi tylko i wyłącznie do osób, które nieświadomie lub nie do końca świadomie zostawiają swój numer telefonu gdzie popadnie i zaznaczają, że zgadzają się na otrzymywanie przekazów reklamowych. Na mój prywatny telefon przyszło w 2007 roku około 5 czy 6 SMS reklamowych, ale wszystkie były wysłane przez nadawcę, któremu świadomie na to pozwoliłem.