Maciej W.

Maciej W. przedsiębiorca

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Podsumowując:
Pierwszym głównym celem jest zdobycie określonej liczby graczy, którzy zagrają więcej niż 1raz.
Głównym corem pozyskiwania graczy będą jednak rozwiązanie wbudowane w grę. Mądrze przemyślane mechanizmy zapraszania znajomych, wyzywania ich na pojedynki.
Czyli potrzebujemy zdobyć odpowiednią liczbę graczy na początku tzw. 'masę krytyczną', która będzie sama napędzać grę.

Aby pozyskać tych pierwszych musimy po prostu wyłożyć pieniądze na tradycyjne formy marketingu typu: Fb Ads, Kampanie bannerowe, pre-roll i jakaś kampania kreatywna typu viral.

Tylko pytaniem jest teraz jaką liczbą jest 'masa krytyczna' i jaki jest średni koszt pozyskania jednego gracza????

Btw. Znacie jakąś AI, która promowała bądź brała udział w promocji gry fejsbukowej?Maciej W. edytował(a) ten post dnia 03.08.11 o godzinie 12:03
Maciej W.

Maciej W. przedsiębiorca

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Znalazłem takie dane:
czyli 0,6$/m-c z liczby DAU.
http://fbindie.posterous.com/can-you-make-a-living-wit...
oraz
ok 0,24$/m-c z każdego usera miesięcznie
http://excapite.wordpress.com/2011/01/18/for-all-the-g...

Teraz tylko obciąć ww liczby przez pół i obliczyć jaką liczbę userów dau bądź w ogóle będziemy potrzebować do osiągnięcia progu rentowności biorąc pod uwagę zwiekszające się wraz z liczbą graczy koszty serwerów.

Zostaje pytanie ile średnio kosztuje pozyskanie jednego gracza biorąc pod uwagę tylko przeliczalne formy marketingu.Maciej W. edytował(a) ten post dnia 03.08.11 o godzinie 14:43
Łukasz Skrzypkowski

Łukasz Skrzypkowski CEO w Octagon Sp. z
o.o.

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Maciej W.:

Btw. Znacie jakąś AI, która promowała bądź brała udział w promocji gry fejsbukowej?

Zacząłbym od zadania pytania o firmę polską, która wypuściła grę na FB:) (taką która ma jakiś rozsądny ruch) ... chyba że jakaś AI promowała grę nie polską..
Łukasz Skrzypkowski

Łukasz Skrzypkowski CEO w Octagon Sp. z
o.o.

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Maciej W.:
Znalazłem takie dane:
czyli 0,6$/m-c z liczby DAU.
http://fbindie.posterous.com/can-you-make-a-living-wit...
oraz
ok 0,24$/m-c z każdego usera miesięcznie
http://excapite.wordpress.com/2011/01/18/for-all-the-g...

Teraz tylko obciąć ww liczby przez pół i obliczyć jaką liczbę userów dau bądź w ogóle będziemy potrzebować do osiągnięcia progu rentowności biorąc pod uwagę zwiekszające się wraz z liczbą graczy koszty serwerów.

Zostaje pytanie ile średnio kosztuje pozyskanie jednego gracza biorąc pod uwagę tylko przeliczalne formy marketingu.

Fajne linki.. przydadzą się :)

A co do kosztu pozyskania jednego gracza, to sprawdź ile kosztuje klik w FB ads, obniż o jakiś procent (bo będą też używane inne formy reklamy - zobacz np. http://www.appatyze.com ) i jeżeli nie robisz tego pod inwestora, to takie dane powinne wystarczyć :)
Maciej W.

Maciej W. przedsiębiorca

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Łukasz Skrzypkowski:
Maciej W.:
Znalazłem takie dane:
czyli 0,6$/m-c z liczby DAU.
http://fbindie.posterous.com/can-you-make-a-living-wit...
oraz
ok 0,24$/m-c z każdego usera miesięcznie
http://excapite.wordpress.com/2011/01/18/for-all-the-g...

Teraz tylko obciąć ww liczby przez pół i obliczyć jaką liczbę userów dau bądź w ogóle będziemy potrzebować do osiągnięcia progu rentowności biorąc pod uwagę zwiekszające się wraz z liczbą graczy koszty serwerów.

Zostaje pytanie ile średnio kosztuje pozyskanie jednego gracza biorąc pod uwagę tylko przeliczalne formy marketingu.

Fajne linki.. przydadzą się :)

Staram się wpisywać tutaj informacje które znajduje, bo cięzko jest się czegoś sensownego doszukać w tym temacie.

A co do kosztu pozyskania jednego gracza, to sprawdź ile kosztuje klik w FB ads, obniż o jakiś procent (bo będą też używane inne formy reklamy - zobacz np. http://www.appatyze.com ) i jeżeli nie robisz tego pod inwestora, to takie dane powinne wystarczyć :)


Sęk w tym, że będziemy potrzebować finansowania, bo wszystko kooooooooooooosztuuuuuje. Stworzenie gry, serwery, aspekty prawne, marketing, zatrudnienie odpowiednich osób z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Koszty nie są małe........ ale przewidywane zyski również:)
Inwestorowi jednak muszę wiarygodne dane przedstawić.
Licząc Twoim sposobem trzeba wziąć też pod uwagę konwersje czyli zakładając, że robimy kampanię CPC to trzeba wziąć pod uwagę, że np. 30%osób które wejdą do gry w ogóle nie kliknie na 'zezwól', 40% zagra tylko jedną grę po czym nie wróci do gry, a tak naprawdę 10-15% osób, które weszły poprzez tą reklamę będzie prawdziwymi graczami.
Tylko skąd takie liczby wziąć? Gdzie w necie są takie dane? Wiarygodne dane, a nie wyssane z palca...
Maciej W.

Maciej W. przedsiębiorca

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Jeszcze jeden link zawierający wysokość przychodu z 1usera /mc na podstawie 4największych graczy na tym rynku.
http://socialtimes.com/top-facebook-gaming-companies-h...

Wynika, że jest to w przedziale 0,22-0,32$/m-c, tylko ciekawy jestem, czy jest to przed opłatami fb czy po.
Łukasz Skrzypkowski

Łukasz Skrzypkowski CEO w Octagon Sp. z
o.o.

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Maciej W.:
Jeszcze jeden link zawierający wysokość przychodu z 1usera /mc na podstawie 4największych graczy na tym rynku.
http://socialtimes.com/top-facebook-gaming-companies-h...

Wynika, że jest to w przedziale 0,22-0,32$/m-c, tylko ciekawy jestem, czy jest to przed opłatami fb czy po.


Warto pewnie odjąć te 30% haraczu dla FB.

Co do informacji w tym temacie, to nie ma co się dziwić, że jest ich mało. Po pierwsze nikt tak otwarcie się tym chwalić nie będzie i udostępniać danych konkurencji. Po drugie, tak jak już pisałem, wskaż mi firmę polską, która wypuściła(z sukcesem) grę pod FB.

Jak chcesz mieć wiarygodne dane to musisz sam chyba coś wypuścić i na podstawie tego pokazujesz dane inwestorowi. Szczególnie w Polsce, gdzie świadomość inwestora na temat gier społecznościowych jest bliska zeru. Można dogrzebać się do takich danych, ale nie da się ich zweryfikować. Na http://appdata.com można kupić za $1000 raport, tam(z tego co widziałem w spisie treści) są dane na ten temat.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Łukasz Skrzypkowski:
Co do informacji w tym temacie, to nie ma co się dziwić, że jest ich mało. Po pierwsze nikt tak otwarcie się tym chwalić nie będzie i udostępniać danych konkurencji. Po drugie, tak jak już pisałem, wskaż mi firmę polską, która wypuściła(z sukcesem) grę pod FB.

Świat Danio na Naszej Klasie :)
Tylko że to gra brandowana, więc nijak sie ma do tego case...
Łukasz Skrzypkowski

Łukasz Skrzypkowski CEO w Octagon Sp. z
o.o.

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Stanisław Grabowski:
Łukasz Skrzypkowski:
Co do informacji w tym temacie, to nie ma co się dziwić, że jest ich mało. Po pierwsze nikt tak otwarcie się tym chwalić nie będzie i udostępniać danych konkurencji. Po drugie, tak jak już pisałem, wskaż mi firmę polską, która wypuściła(z sukcesem) grę pod FB.

Świat Danio na Naszej Klasie :)
Tylko że to gra brandowana, więc nijak sie ma do tego case...


Co do gier brandowanych, to jest tego trochę... ale gdzie tam jest to co mnie bądź Macieja interesuje, czyli monetyzajca? :)
Maciej W.

Maciej W. przedsiębiorca

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

odświeżając temat, wygląda na to, że bez dobrego speca od marketingu w zespole od początku się nie obejdzie.
Tak jak pisałem wyżej, wiele tutaj będzie zależeć od wiralności produktu, ale dobrze przemyślany marketing będzie podstawą, w celu zdobycia odpowiedniej liczby wartościowych graczy, którzy przyczynią się do zwiększenia liczby graczy poprzez rozwiązania wbudowane w grę.

Specjaliści w dużych zagranicznych firmach piszą, że strategię marketingową trzeba tworzyć na kilka miesięcy przed oficjalnym wypuszczeniem gry.
Oczywiście w tych kilku miesiącach zawierają się również testy różnych form promocji na rynkach gdzie reklama jest tania (rynkach rozwijających się).

Także w najbliższym czasie najprawdopodobniej będziemy poszukiwać speca od marketingu do naszego zespołu:)
Marcin Wawrzyniak

Marcin Wawrzyniak LivinThing Studio

Temat: Marketing nowej gry na Facebook. Sposoby?

Jasne, marketing i dobry PR jest bardzo ważny przed wypuszczeniem produkcji. Dobrym posunięciem jest early access gdzie już pozyskujemy graczy i zbieramy feedback. Konieczny jest kontakt z prasą (o ile nie jest to kolejna HOPA na FB) oryginalnego tytułu.

Macieju jak na dzień dzisiejszy ma się Twoja gra?

Następna dyskusja:

Marketing Nowej Marki




Wyślij zaproszenie do