konto usunięte

Temat: Marketing narracyjny

"Marketing narracyjny jest syntezą komunikowania łączącą najskuteczniejsze - sprawdzone w praktyce - techniki kreowania wizerunku.

W czasach przesytu informacjami, w budowaniu wizerunku zwyciężać będą mistrzowskie narracje. Już dziś współtworzą one zwycięskich polityków, ale też rozpoznawanych sportowców, znanych ludzi nauki czy liderów zarządzania. Ogniskują uwagę mediów i opinii publicznej. Wspomagają osiągnięcie sukcesu daleko wykraczającego poza swe środowiska czy branże.

Marketing narracyjny skutecznie zwiększa dziś wartość firm i zainteresowanie ich produktami. Przykładem Virgin z Richardem Bransonem, Nike, Levis Strauss, Starbuck, Nokia czy Chivas Regal Legende. Świadomie operując technikami marketingu narracyjnego uzyskały one znaczną przewagę konkurencyjną. Sprawdza się to także w Polsce. "

Cytat pochodzi ze strony marketingnarracyjny.pl , którą prowadzi były dziennikarz Wprost Eryk Mistewicz.

TUTAJ ARTYKUŁ Z NEWSWEEK'A


Czy tworzenie historii będzie kolejną modą w marketingu?

Które z firm działających na polskim rynku korzystają z takiego narzędzia?

No i co z dociekliwymi dziennikarzami, którzy dowiodą, że historyjka jest wyssana z palca?

Zapraszam do dyskusji :)

Pozdrawiam,
Bartek

Temat: Marketing narracyjny

To nie żadna nowość. W ostatniej kampanii PiS straszyło prywatyzacją służby zdrowia i innymi łzawymi historyjkami

Ktoś ładnie nazwał i pokazał coś, co istnieje od dawna, a może od zawsze.
Beata Chomątowska

Beata Chomątowska mł.specjalista
dz.księgowości,
Urząd Morski

Temat: Marketing narracyjny

Ja czekam na książkę http://www.marketingnarracyjny.pl a najchętniej bym chciała wziąć udział w jakimś jego szkoleniu czy warsztatach. Niestety w Szczecinie nic takiego nie ma.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Marketing narracyjny

My to stosujemy na co dzień w strategiach i komunikacji dla naszych klientów. Wierzę, że to jest next big thing w marketingu. Nosi różne nazwy, „marketing narracyjny”, „brand storytelling”…

Więcej na ten temat np. tutaj: http://paweltkaczyk.midea.pl/marketing-branding/histor...

konto usunięte

Temat: Marketing narracyjny

ja bym chciała, żeby to politycy, marki, firmy, sportowcy, przedsiębiorcy - opowiadali agencjom swoje historie
prawdziwe, żywe
a agencje, aby EWENTUALNIE ładnie te historie pokazały: w spocie, stronie www, banerze, ulotce...

niestety wiem ze smutnego doświadczenia, że to pijarowcy i marketerzy dopisują, wymyślają te historie:(

jeden z najbardziej rażących tego przykładów: jedna z czołowych dziś partii (lokalni działacze) nie mieli pomysłu na program wyborczy i poprosili o jego napisanie... agencję reklamową:(

smutne, chore, patologiczne - ale niestety prawdziwe:(
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Marketing narracyjny

Malina Wąsowska:
jeden z najbardziej rażących tego przykładów: jedna z czołowych dziś partii (lokalni działacze) nie mieli pomysłu na program wyborczy i poprosili o jego napisanie... agencję reklamową:(

a kto?
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Marketing narracyjny

Malina Wąsowska:
jeden z najbardziej rażących tego przykładów: jedna z czołowych dziś partii (lokalni działacze) nie mieli pomysłu na program wyborczy i poprosili o jego napisanie... agencję reklamową:(

To akurat dobre. Lepszy program napisany przez agencję (który ludzie kupią), niż bełkot, którego nikt nie rozumie…
Adam Dolniak

Adam Dolniak Student, Uniwersytet
Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w
War...

Temat: Marketing narracyjny

Zamówiłem.

Po pierwsze, bo temat wydaje mi się świeży mimo że wciąż Mistewicz = Narracja = Mistewicz = Narracja.

Po drugie, bo coś w tym jest -> KSIĄŻKA WIECEJ: http://www.marketingnarracyjny.pl
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Marketing narracyjny

Paweł Tkaczyk:
Malina Wąsowska:
jeden z najbardziej rażących tego przykładów: jedna z czołowych dziś partii (lokalni działacze) nie mieli pomysłu na program wyborczy i poprosili o jego napisanie... agencję reklamową:(

To akurat dobre. Lepszy program napisany przez agencję (który ludzie kupią), niż bełkot, którego nikt nie rozumie…

No i jeszcze jakby się ktoś konkretny zajął realizacją tych kiełbas wyborczych, to by w kraju było pięknie ;]

konto usunięte

Temat: Marketing narracyjny

Paweł Tkaczyk:
Malina Wąsowska:
jeden z najbardziej rażących tego przykładów: jedna z czołowych dziś partii (lokalni działacze) nie mieli pomysłu na program wyborczy i poprosili o jego napisanie... agencję reklamową:(

To akurat dobre. Lepszy program napisany przez agencję (który ludzie kupią), niż bełkot, którego nikt nie rozumie…


Paweł, no błagam Cię
odwołaj te słowa, bo Cię znielubię:-)

agencja zrobi piękny program, "ciemny lud to kupi", partia wygra i... tak oto rządzą nami bezproduktywni, koszmarni "przywódcy"

pamiętaj, że agencja robi swoje tylko do wyborów
później już politykom nie pomaga w rządzeniu, tylko w wygraniu!!!
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Marketing narracyjny

Malina Wąsowska:
Paweł, no błagam Cię
odwołaj te słowa, bo Cię znielubię:-)

Pecunia non olet ;-)
agencja zrobi piękny program, "ciemny lud to kupi", partia wygra i... tak oto rządzą nami bezproduktywni, koszmarni "przywódcy"

Jeśli znajdą się produktywni i nie-koszmarni, którzy mi zapłacą, będę pracował dla nich. Demokracja. Liberte! Egalite! ;-)
pamiętaj, że agencja robi swoje tylko do wyborów
później już politykom nie pomaga w rządzeniu, tylko w wygraniu!!!

Agencji nie zależy na rządzeniu, tylko na zarabianiu pieniędzy. A w tym politycy – podobno – pomagają ;-)

Ale żarty na bok. Partie polityczne podchodziły do nas kilka razy, od LPR-u po PO. Za każdym razem jednak okazywało się, że jeśli chcemy, żeby nam płacili za robotę, znajdzie się ktoś, kto to zrobi taniej, „dla idei” albo za obietnicę przyszłych zysków. Efekt? Nigdy nie musiałem się zastanawiać, czy chciałbym pracować dla tej czy innej partii ;)

konto usunięte

Temat: Marketing narracyjny

Paweł Tkaczyk:
Malina Wąsowska:
Paweł, no błagam Cię
odwołaj te słowa, bo Cię znielubię:-)

Pecunia non olet ;-)

olet, olet
niektóre olet

:)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Marketing narracyjny

Z doświadczenia wiem, że pecunia czasem olet, a klienci czasami jeszcze bardziej olet ;)

I jeszcze w temacie:

Obrazek
Dominik Szewior edytował(a) ten post dnia 09.09.11 o godzinie 20:55

konto usunięte

Temat: Marketing narracyjny

Paweł Tkaczyk:
Malina Wąsowska:
jeden z najbardziej rażących tego przykładów: jedna z czołowych dziś partii (lokalni działacze) nie mieli pomysłu na program wyborczy i poprosili o jego napisanie... agencję reklamową:(

To akurat dobre. Lepszy program napisany przez agencję (który ludzie kupią), niż bełkot, którego nikt nie rozumie…
Paweł,

ja myślę, że dobre, ale tylko dla takich rasowych marketingowców jak Ty. Ja życzę sobie i wszystkim innym, by podczas wyborów mogli postawić krzyżyk przy osobie: prawdziwej, naturalnej, kompetentnej, a nie tylko przy marketingowym opakowaniu, stworzonym przez speców. Opakowanie zdobędzie pewnie uznanie wyborców, później trzeba będzie zajrzeć do środka, ocenić działania, efekty i... jak zwykle wielkie rozczarowanie. Ja generalnie mam już dość nietrafionych prezentów sejmowych.

Mam zatem taki pomysł: jeśli ktoś ma pomagać politykom w ich nieudolnej próbie sprzedawania się, to niech im w pakiecie zaproponuje również jakąś ofertę szkolenia z, nazwijmy to, szeroko pojętej kompetencji w zajmowaniu publicznych stanowisk. :-)

Jest oczywiście w takich sytuacjach druga strona medalu. Ujmując to bardzo dosadnie, każdy może być taką marketingową, ekskluzywną dziwką marketingową i korzystać z dobrodziejstw wolnorynkowych, sprzedając się tym, którzy sowicie zapłacą. I na dodatek nie będą szukali tylko rzemieślników dla swoich fantazji, a pokuszą się na kreatywne podejście zleceniobiorców. Kamil N. edytował(a) ten post dnia 10.09.11 o godzinie 21:51

konto usunięte

Temat: Marketing narracyjny

Dobrym przykładem na kontakt z nieodpowiednimi ludźmi jest Jakub Kluziński z Radomia. Pracowity, wartościowy i z niezłymi pomysłami, ale kolejne (chociaż doradzali "profesjonaliści") były mocno chałupnicze a ich marny skutek potwierdzały wyniki kolejnych wyborów.

konto usunięte

Temat: Marketing narracyjny

Pewnie nie zwróciliście uwagi na to, że partnerem wydania książki jest Forum Ekonomiczne w Krynicy. Ciekawym zatem, na ile to forum jest ekonomiczne a na ile mitotwórcze.

Następna dyskusja:

Marketing dla najlepszych firm




Wyślij zaproszenie do