konto usunięte
- 1
- 2
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: marketing bankowy
Grześ, włącz TV, kup gazetę, może nawet jakąś branżową, pogmeraj w necie. Przecież ten marketing nie jest tajemnicą tylko się dzieje wokół Ciebie ..konto usunięte
Temat: marketing bankowy
bo przecież nie chodzi o to zeby dać człowiekowi rybe tylko żeby dać wędke....Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: marketing bankowy
dość łatwe jest dotarcie do podstawowych informacji jakościowych, banki mają na swoich stronach spoty z kampanii i ich opisyponadto, portale finansowe albo o mediach/reklamie - tam możesz znaleźć jakieś case'y
szczegółowe dane mają agencje, domy mediowe ale rzecz jasna nikt ci ich nie udostępni ot takAgnieszka Wiącek edytował(a) ten post dnia 14.06.08 o godzinie 23:15
konto usunięte
Temat: marketing bankowy
Grzegorz Piotr Powalski:
Czy ktoś orientuje się może jakie są obecnie trendy w marketingu bankowym? Jak reklamują się banki, jakie mają kampanie marketingowe? Kto jest za nie odpowiedzialny, jak są przeprowadzane? Będę wdzięczny za jakiekolwiek tropy, linki itp.
Strategia jak w branży FMCG.
konto usunięte
Temat: marketing bankowy
Wojtek Zdunek:
Grzegorz Piotr Powalski:
Czy ktoś orientuje się może jakie są obecnie trendy w marketingu bankowym? Jak reklamują się banki, jakie mają kampanie marketingowe? Kto jest za nie odpowiedzialny, jak są przeprowadzane? Będę wdzięczny za jakiekolwiek tropy, linki itp.
Strategia jak w branży FMCG.
A czy mógłbyś mnie oświecić i powiedzieć co to znaczy? Znalazłem kilka serwisów na których są przykłady działań marketingowych banków, ale wszystko wtórne i raczej nie ma sensu ciągle pisać o tym samym w referacie, który z założenia ma mieć kilkanaście stron. Chętnie się douczę nowego terminu, więc jak wyjaśnisz mi na czym polega ta strategia, którą stosuję i co to jest FMCG, to będę wdzięczny. Pozdrawiam
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: marketing bankowy
fast moving consumer goodskonto usunięte
Temat: marketing bankowy
Dagmara D.:
fast moving consumer goods
Czyli dobra szybko i łatwo zbywalne:)
Przykładowi gracze:
pepsi
coca
unilever
henkel
nestle
P&G
agros nova
maspex wadowice,
itd...
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: marketing bankowy
i praktycznie wszystko inne w HM :)konto usunięte
Temat: marketing bankowy
Heh, dzięki ile to się człowiek może nauczyć:DAgnieszka Wiącek Textmakers
Temat: marketing bankowy
strategia banków i FMCG jest różna gdyżFMCG - dobra szybko zbywalne takie jak proszek do prania czy piwo -kupujemy po raz 1-szy zwykle pod wpływem impulsu, reklamy, lub wrażenia jakie robi w sklepie
banki - to układ bardziej długoterminowy tak więc nie zawsze reklama, nawet najlepsza, wystarczy - często decydują informacje ze strony www i z porównywarek
- tu banki są bardzo aktywne
strony FMCG służą rozrywce, wrażeniom, emocjom podczas gdy te bankowe - głównie informacji, porównaniu ofert etc.
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: marketing bankowy
Wrażenia i emocje są bardzo istotne równiez w marketingu banków. Podobnie jak pozycja marki w głowie respondneta.Więc to może błąd, że nie skupiają się na emocjach ? Zreszta nie byłaby taka pewne, że się nie skupiają...
http://www.futi.pl/filmy/zobacz,1282.htmlDagmara D. edytował(a) ten post dnia 15.06.08 o godzinie 01:39
konto usunięte
Temat: marketing bankowy
Przecież już 100 razy zostało udowodnione, że każdy zakup jest emocjonalny. Nie wałkujmy tego...Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: marketing bankowy
skupiają się w reklamie, co niekoniecznie przekłada się bezpośrednio na decyzję o zakupie, a raczej na decyzję o zainteresowaniu się ofertąkonto usunięte
Temat: marketing bankowy
Bo reklama nie sprzedaje, tylko buduje markę (wartość). Jak pozbędziemy się złudnej roli reklamy jako sprzedaży, może wreszcie będzie sukces...konto usunięte
Temat: marketing bankowy
Wojtek Zdunek:chwila, chwila - co innego marketing produktów a co innego usług. produkty z FMCG można wziac do reki, ocenić, oszacowac, stwierdzic czy nam sie on podoba czy nie (oczywiście poza jego wartością zwiazaną z zastosowaniem). usługi zas to wartośc wirtulana. tworza ją ludzie którzy ją świadcza - jakosc tej usług, niezawodność, obsługa klienta, dostępność itp., stabilnośc i pozycja na rynku ofereujacego te usługe, szybkie i łatwe procedury. dlatego szczególnie własnie przy marketingu usług ma kolosalne znaczenie wizerunek na który własnie wpływaja te elementy które wymieniłem powyżej. stąd jak słusznie zauważył Maciej tak duże znaczenie wizerunku marki w kampaniach banków. oczywiście pojawiają sie takze kampanie promujące stricte produkty bankowe jak w przypadku Lukasa czy Eurobanku wspierające sprzedaż wyrózniającego firme rynkowo produktu, ale moim zdaniem nadrzedną role w tej branży powinno sie przypisywac komunikacji związanej z wizerunkiem...Rafał Madera edytował(a) ten post dnia 15.06.08 o godzinie 09:33
Grzegorz Piotr Powalski:
Czy ktoś orientuje się może jakie są obecnie trendy w marketingu bankowym? Jak reklamują się banki, jakie mają kampanie marketingowe? Kto jest za nie odpowiedzialny, jak są przeprowadzane? Będę wdzięczny za jakiekolwiek tropy, linki itp.
Strategia jak w branży FMCG.
konto usunięte
Temat: marketing bankowy
Maciej Tesławski:inaczej zas z emocjami jest w b2b gdzie przede wszystkim decyduje rachunek ekonomiczny oraz wartość dodana (szeroko pojete korzystne warunki współpracy wykraczające tylko poza samo świadczdenie usługi takie jak wspolne kampanie sprzedażowo-marketingowe, sponsoringi, lobbowanie)...oczywiście wiemy że u nas owa "wartość dodana" ma bardzo często "inne" znaczenie.
Przecież już 100 razy zostało udowodnione, że każdy zakup jest emocjonalny. Nie wałkujmy tego...
oczywiście mozna wspomniec o tym że dobry feeling miedzy stronami w czasie negocjacji ma znaczenie ale...nie demonizowałbym tego pamietajac o tym że w b2b pierwsza weryfikacja oferentów nastepuje w tzw. procesie ofertowania czy, jak w przypadku spółek z udziałem Skarbu Państwa, w procedurze przetargowej...Rafał Madera edytował(a) ten post dnia 15.06.08 o godzinie 09:31
Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: marketing bankowy
Maciej Tesławski:
Bo reklama nie sprzedaje, tylko buduje markę (wartość). Jak pozbędziemy się złudnej roli reklamy jako sprzedaży, może wreszcie będzie sukces...
to bardzo uproszczone podejście. budowa wizerunku jest odpowiednikiem strategii długofalowej, jednak jej ostatecznym celem jest sprzedaż produktu. miedzy ustami a brzegiem pucharu droga w FMCG jest krótsza niż w bankowości, gdzie wizerunek jest istotny, ale wizerunkowy wpływ reklamy jest często osłabiany przez to, co dzieje się między pierwotnym zainteresowaniem a faktycznym kupnem usługi. wystarczy zresztą popatrzeć na specyfikę stron z branży bankowej i FMCG - wartości przez nie dostarczane są całkowicie różne.
konto usunięte
Temat: marketing bankowy
Agnieszka Wiącek:Pierwszy raz spotykam się z rodzajem strategii długo i krótkofalowej... Myślałem zawsze, że strategia zex definitione jest długofalowa.
Maciej Tesławski:
Bo reklama nie sprzedaje, tylko buduje markę (wartość). Jak pozbędziemy się złudnej roli reklamy jako sprzedaży, może wreszcie będzie sukces...
to bardzo uproszczone podejście. budowa wizerunku jest odpowiednikiem strategii długofalowej, jednak jej ostatecznym celem jest sprzedaż produktu. miedzy ustami a brzegiem pucharu droga w FMCG jest krótsza niż w bankowości, gdzie wizerunek jest istotny, ale wizerunkowy wpływ reklamy jest często osłabiany przez to, co dzieje się między pierwotnym zainteresowaniem a faktycznym kupnem usługi. wystarczy zresztą popatrzeć na specyfikę stron z branży bankowej i FMCG - wartości przez nie dostarczane są całkowicie różne.
Jeśli chodzi o sprzedawanie, to model AIDA już dawno się zużył, właśnie dlatego, że nie było tego ostatniego A. Tam działa sprzedaż, która tym skuteczniej sprzedaje im silniejszą markę sprzedaje.
I wydaje się to mieć zastosowanie zarówno B2B jak i B2C.
Emocje w B2B są dużo mniejsze, ale jednak występują, zwłaszcza jeśli emocjami nazwiemy "zaufanie".
Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: marketing bankowy
to wszystko prawda, emocje występują w każdym przypadkuniemniej, emocje w przypadku banków i FMCG mają różne szanse "rozwinąć się", dlatego że w przypadku banków decyzja jest odroczona i emocje zdążą już trochę "okrzepnąć"
kolejna sprawa - emocjami jest też reakcja mózgu która popwstrzymuje nas przed zakupem czegoś, na co nas nie stać - dlatego w przypadku poważniejszych decyzji zakupowych, jak np. kredyt, ten mechanizm ma większą szansę się uruchomić. też dlatego, iż marki banków nie są tak "osobiste" i nie budzą takich emocji jak marki FMCG.
strategię jednak podzieliłabym zdecydowanie na krótko- i długofalową
podam przykład: strategią można nazwać postępowanie firmy która "rzuca na rynek buble i zwija się" - jest to strategia o celu czysto sprzedażowym - trudno też powiedzieć, żeby było to postępowanie obliczone na długofalowy efekt, trudno też nazwać je postępowaniem taktycznym, czyli wynikającym z nadrzędnej strategii
pomijając fakt, iż terminy "krótki" i "długi" horyzont czasowy są bardzo nieokreślone, szczególnie w przypadku niektórych rynków o dużej dynamice zmianAgnieszka Wiącek edytował(a) ten post dnia 15.06.08 o godzinie 14:17
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » marketing bankowy - praca licencjacka -
-
Reklama, marketing, marka » Marketing bankowy --> praca licencjacka -
-
Reklama, marketing, marka » iMail - nie do przyjęcia(Marketing bez szans) -
-
Reklama, marketing, marka » Jaki pomysł na marketing tej konkretnej usługi? -
-
Reklama, marketing, marka » StreetMobile.pl - marketing mobileny w nowym wydaniu -
-
Reklama, marketing, marka » Marketing kierowany do mężczyzn - prośba -
-
Reklama, marketing, marka » Marketing Jedi needed -
-
Reklama, marketing, marka » marketing, reklama biura rachunkowego -
-
Reklama, marketing, marka » Chartered Institute of Marketing (CIM) -
-
Reklama, marketing, marka » Marketing wirusowy -
Następna dyskusja: