Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Witam,

chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej o marketingu afiliacyjnym z każdej strony. Głownie jakie jest postrzeganie afiliacji przez właścicieli witryn oraz reklamodawców?

Jestem na stażu w jednej z firm zajmujących się tym obszarem reklamy online. Rozumiem, że jest jeszcze za wcześnie, abym wypowiadał się w roli eksperta w tej dziedzinie.

Mnie interesuje to, jak do tego tematu podchodzą reklamodawcy zlecający różne kampanie. Kiedy odsłona jest lepsza, kiedy kampanie nastawione na efekt, w jakich branżach rynek będzie się rozwijał, jak oceniacie perspektywy rozwoju marketingu afiliacyjnego?
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Cóż, ja postrzegam marketing afiliacyjny w kategoriach plagi rozliczeń za efekt, CPC, CPA, czy też jeszcze CPL lub jakkolwiek by to nazwać. Zaczęło Google, a dobiła kiepska sytuacja gospodarcza, że reklamodawcy chcą takiej formy. Swego dołożył np. "Marketing w praktyce". Natomiast wydawcy są niechętni, bo to po prostu ryzyko, a wina za małe zyski, niewspółmierne do poniesionych kosztów, leży często po stronie kreacji, niedopasowanego produktu czy usługi.
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Marketing afiliacyjny i rozliczenia za efekt to korzyści dla Reklamodawcy oraz dla Wydawców, którzy potrafią dobrać do swojej witryny odpowiednie produkty, odpowiednie kreacje i osiągać pożądany przez Reklamodawcę efekt. W tym modelu - moim zdaniem na szczęście - brakuje już miejsca na oszukiwanie Reklamodawcy poprzez nabijanie bezwartościowych kliknięć w reklamę, czy wejść na stronę. Układ jest jasny: Reklamodawca, gdy coś zarobi dzieli się swoim zyskiem, gdy Reklamodawca nic nie zarobi dzięki działaniom Wydawcy pieniądze nie przepływają.

Przy takim modelu rzeczywiście nie zarobi Wydawca, który nie ma w swoim serwisie odpowiedniej grupy docelowej (osób skłonnych do dokonania zakupu, rejestracji itp.). Nie jest to jednak także model dobry dla Reklamodawców, którzy nie potrafią przygotować dobrych materiałów marketingowych - miejsce na stronach Wydawców zajmą reklamy tych firm, których reklamy będą skuteczniejsze i pozwolą zarobić więcej.
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Dokładnie - efekt dla wydawcy zależy od jakości jego witryny, tematycznej specjalizacji oraz prawidłowego doboru programu i kreacji.

Z tego co wiem to witryny mają problem ze sprzedażą całej powierzchni reklamowej - czy Affiliate nie jest dobrym uzupełnieniem, czy może konkurencją dla kampanii odsłonowych?

Wszystkie działania w biznesie nastawione są na efekt, dlaczego reklama nie powinna być całkowicie mierzalna? Może stanie się to dopiero po widocznej przewadze reklamy online bo inne są trudne do monitoringu skuteczności.

Nie dziwi mnie, że firmy (reklamodawcy) chcą optymalizować sprzedaż, zmniejszać ryzyko każdym dostępnym sposobem - w tym posiłkując się kanałem online - z udziałem affiliate.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

ROBERT WALICKI:
Wszystkie działania w biznesie nastawione są na efekt, dlaczego reklama nie powinna być całkowicie mierzalna? Może stanie się to dopiero po widocznej przewadze reklamy online bo inne są trudne do monitoringu skuteczności.
To fikcja. Sprzedaż nie opiera sie TYLKO I WYŁACZNIE na reklamie - jaka ona by nie była.
Dlatego NIGDY nie będzie wiadomo czy to sprzedała reklama czy polecenia przez koleżankę, czy wizerunek marki, czy pozycjonowanie na rynku czy zmiany w konkurencji i milion innych miejsc.
Marek B.

Marek B. E-commerce,
marketing
internetowy,
sprzedaż internetowa
:)

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Dagmara D.:
Sprzedaż nie opiera sie TYLKO I WYŁACZNIE na reklamie - jaka ona by nie była.
Dlatego NIGDY nie będzie wiadomo czy to sprzedała reklama czy polecenia przez koleżankę, czy wizerunek marki, czy pozycjonowanie na rynku czy zmiany w konkurencji i milion innych miejsc.

Rzeczywiście nigdy nie będzie wiadomo, jakie czynniki obok reklamy wpłynęły na decyzję o zakupie danego produktu lub o rezygnacji z zakupu. W programach partnerskich chodzi jednak o nagrodzenie tej osoby (Wydawcy), który skierował Klienta do konkretnego sklepu - wskazał konkretne miejsce i formę zakupu. Pozostałe czynniki bardzo często zaprowadziłyby danego Klienta do konkurencji (szczególnie w przypadku, gdy marketing afiliacyjny wykorzystuje nie producent, a dystrybutor produktów, który nie ma wyłączności na sprzedaż).
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Dagmara D.:

To fikcja. Sprzedaż nie opiera sie TYLKO I WYŁACZNIE na reklamie - jaka ona by nie była.
Dlatego NIGDY nie będzie wiadomo czy to sprzedała reklama czy polecenia przez koleżankę, czy wizerunek marki, czy pozycjonowanie na rynku czy zmiany w konkurencji i milion innych miejsc.

Możliwe - ale tu chodzi również o to kto zarobi na sprzedaży. Można kliknąć i pójść do zwykłego sklepu i kupić. Wtedy wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia. Można również wielokrotnie oglądać spot w TV a następnie zobaczyć taki sam baner na WP i dokonać zakupu. Tak czy inaczej bez mediów czy to online'owych czy innych nie będzie nakręcania sprzedaży

konto usunięte

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

marketing afiliacyjny ma szczególne znaczenie przy serwisach e-commerce
jest to ciekawe - płacimy za sprzedaż, do tego po, ale i bardzo skomplikowane zjawisko
stworzenie dobrego i profesjonalnego programu afiliacyjnego wymaga sporo wysiłku, wiedzy i doświadczenia

nie utożsamiałbym go jako narzędzia e-marketingu, gdyż poza e-commerce ma raczej ograniczone zastosowanie
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Marek Buraczyński:
Dagmara D.:
Sprzedaż nie opiera sie TYLKO I WYŁACZNIE na reklamie - jaka ona by nie była.
Dlatego NIGDY nie będzie wiadomo czy to sprzedała reklama czy polecenia przez koleżankę, czy wizerunek marki, czy pozycjonowanie na rynku czy zmiany w konkurencji i milion innych miejsc.

Rzeczywiście nigdy nie będzie wiadomo, jakie czynniki obok reklamy wpłynęły na decyzję o zakupie danego produktu lub o rezygnacji z zakupu. W programach partnerskich chodzi jednak o nagrodzenie tej osoby (Wydawcy), który skierował Klienta do konkretnego sklepu - wskazał konkretne miejsce i formę zakupu. Pozostałe czynniki bardzo często zaprowadziłyby danego Klienta do konkurencji (szczególnie w przypadku, gdy marketing afiliacyjny wykorzystuje nie producent, a dystrybutor produktów, który nie ma wyłączności na sprzedaż).

Dokładnie. Jeśli nie zamierzam kupić samochodu marki X (bo uważam go za tandetę) to żadna reklama, przekierowanie , - nic nie poradzi.
Więc nie wiem czy skupianie się na reklamie jako narzędziu SPRZEDAŻY nie powinno iść w parze ze skupianiem się na BUDOWANIU marki.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 13:55
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Zgoda, e-commerce owszem, ale wszelkie efekty w postaci rejestracji do serwisów internetowych, składane formularze kontaktowe (banki, doradztwo, ubezpieczenia, internet oraz ofertowe, kampanie za klik. Chyba jednak obszar aktywności jest dużo większy...
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Marek Buraczyński:
Marketing afiliacyjny i rozliczenia za efekt to korzyści dla Reklamodawcy oraz dla Wydawców, którzy potrafią dobrać do swojej witryny odpowiednie produkty, odpowiednie kreacje i osiągać pożądany przez Reklamodawcę efekt.

To chyba raczej nie robota wydawców a ludzi działających w marketingu afiliacyjnym. Przez ich nieodpowiednie, niedopasowane działania wydawcy mogą ponieść straty z powodu udostępnienia miejsca np. na display, który prawie nie generuje zysków.

Nie wiem jednak ja dokładnie funkcjonuje ten system i w jakim stopniu wydawcy mają kontrolę nad treścią reklam, produktami i usługami promowanymi na serwisie.
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Pytanie z innej strony. Gdybyście mieli zlecić kampanie online w kilku wyselekcjonowanych serwisach, na co zwrócilibyście uwagę? Czy nie lepiej byłoby zagwarantować sobie konkretny efekt, o który przecież nam chodzi? Czy lepiej zamówić kilka banerów na tydzień i liczyć na pozytywną reakcję internautów?

Czy klienci (nabywcy reklamy) nie osiągnęli już wystarczającej siły przetargowej, aby żądać skuteczności kupowanych reklam w internecie? Jeśli tego nie dostaną to pójdą do innych podobnych witryn?ROBERT WALICKI edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 14:36
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

w jaki sposób gwarantujesz efekt? Możesz co najwyżej zagwarantować, że reklamodawca będzie płacił wyłącznie za efekt :)
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Marcin Markowski:
w jaki sposób gwarantujesz efekt? Możesz co najwyżej zagwarantować, że reklamodawca będzie płacił wyłącznie za efekt :)

Oczywiście, reklamodawca płaci za zamierzony efekt, który chce osiągnąć. Jeśli da za mało to nic z tego nie będzie bo nie pozyskamy wydawców.
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

uważasz, że stawka dla Wydawcy to jedyna składowa sukcesu?

myślę, że to wszystko jest dużo bardziej skomplikowane...
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Marcin Markowski:
uważasz, że stawka dla Wydawcy to jedyna składowa sukcesu?

myślę, że to wszystko jest dużo bardziej skomplikowane...

Stawka jest podstawą do rozmów.

Na sukces składa się właściwe dobranie produktu do dobrej witryny. Dobra stawka dla wydawcy, dobry produkt - taki co można przez net bez większej gimnastyki sprzedać oraz dobre witryny - oto składniki sukcesu.
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Dasz dobrą stawkę, ale słabe kreacje i landing page, to nikt Ci kampanii nie puści :)
Robert W.

Robert W. Przedsiębiorca

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Marcin Markowski:
Dasz dobrą stawkę, ale słabe kreacje i landing page, to nikt Ci kampanii nie puści :)

Tego naturalnie wymagamy od naszych reklamodawców, landing page oraz kreacje dopracowane i przyjazne dla docelowego odbiorcy. W Affiliate każda strona korzysta pod warunkiem, że nie zrzuca swoich obowiązków na drugą (wydawca-reklamodawca). To zadanie sieci zorganizować, dopilnować i rozliczyć te relacje.ROBERT WALICKI edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 15:33
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

Zupełnie nie znam tego biznesu więc zadam pytanie blondynki.

Przychodzi Klient. Chce takiej usługi.
Klient uważa, że posiada zajebiaszczy landing page i kreację (choć nie wiem co to , ale się mogę domyślić). Uważa, że jego produkt pasuje do targetu 14-75 y.o.
Szukacie odpowiedniego miejsca i jazda .

I niestety okazuje się, że totalna porażka.

Czy to hipotetycznie prawdopodobne ? Tak.

Co sie stało ? Ano Klient tylko "myślał", że to zajebiaszcze.
Co w tedy się dzieje ?

WYMAGACIE - a jak jesteście w stanie to ocenić ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 15:32
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: Marketing Afiliacyjny - korzyści dla obu stron?

może lepiej doradzić reklamodawcy jak te elementy mają wyglądać ;)

Następna dyskusja:

Marketing dla najlepszych firm




Wyślij zaproszenie do