konto usunięte

Temat: Marketer na zakupach

Jestem ciekaw, czy praca w marketingu zmieniła wasze nawyki, zachowania podczas zakupów (online i w realu). Co was wkurza, irytuje, czego już nie robicie. Co wzbudza w was uśmiech, podziw?

Wszelkie spostrzeżenia będą mile widziane. Chciałbym, żebyście nie ograniczali się wylącznie do reklam TV;)

Ja np. jestem o wiele grzeczniejszy wobec telemarketerów. Wiem, że to nie oni piszą scenariusze rozmów.

Zacząłem kupować dzinsy w sklepach z używaną odzieżą.

Unikam marek, które mówią: "kup mnie podkreśl swoją indywidualność", "wyraź siebie kup X".

W sklepach częściej patrzę na ludzi, niż na półki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 12:23
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Marketer na zakupach

Bardzo często kupuję nowe produkty czy nowe opakowania. A nową markę w HM to już na pewno :)
Każda wizyta w sklepie w moim wydaniu to MS :):)
I niezmiennie jestem zaskoczona jesli spotkam się z wysokim poziomem obłsugi Klienta. Szkoda, ze to tak niezwykła rzecz ..
Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: Marketer na zakupach

Moje nawyki zmieniły się dosyć mocno. Tak jak Łukasz, staram się być bardziej cierpliwy wobec telemarketingu - to ciężka praca. Podczas zakupów doceniam dobre pomysły marketerów i niby świadomie...łapię się na nie:) Choć równie często, zwłaszcza w markecie, dokładnie przyglądam się promocjom konsumenckim i wyłapuję pułapki typu cena jogurtu niższa o 10%, a waga mniejsza o 15%:)

Mystery shopper? O tak! Zwłaszcza w bankach, salonach telefonii komórkowej, urzędach, infoliniach etc. Wysoki standard obsługi klienta wpływa na moja lojalność jak mało co.

konto usunięte

Temat: Marketer na zakupach

Zdecydowanie większą uwagę zwracam na obsługę klienta i wychwytuję to, co pewnie zostało zapisane w scenariuszach obsługi klienta. Zwracam coraz większą uwagę na opakowania, linie kreacyjne itp. No i hasła w stylu "10% gratis", ale o tym już było.

konto usunięte

Temat: Marketer na zakupach

Kupuję jak najwięcej produktów obsługiwanych przez swoją agencję żeby polepszyć statystyki ;]

konto usunięte

Temat: Marketer na zakupach

- Irytuje mnie fatalna obsługa - tym bardziej, że sam przechodziłem ten etap w życiu.
- Irytują reklamy w necie, pop-up, spam, wszystko co jest narzucane nachalnie i bez pomysłu.
- Lubię kupić nowy produkt (przeważnie spożywczy), by sprawdzić czy to jest coś co mi się spodoba :)
- Zwracam większą uwagę na etykiety :)
- Nie wierzę "super promocjom" artykułów spożywczych - kupię jeśli naprawdę można coś na tym zyskać.
- Omijam promocje przy kasowe.

I też częściej patrzę na ludzi :)Michał W. edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 16:35

konto usunięte

Temat: Marketer na zakupach

A ja patrzę tylko na ludzi. Po sąsiedzku mam olbrzymią hurtownię sprzedającą od śrubek wkrętów po maszyny produkcyjne. Obsługa tam znaczy to, że jak nie ma na półce, to nie ma wcale. Nie możesz znaleźć to znaczy, że nie ma. Generalnie są ustawieni na spadaj. Przejeżdżam kilka kilometrów do małego sklepiku na rogu- gdzie można kupić szprychy do roweru, buty gumofilce i tym podobne rzeczy. Sklep mały, pan miły- wychodzę zadowolony. Dziś nikt już kompletnych bubli nie sprzeda bo się nie da - są rzeczy trochę gorsze, trochę lepsze,tańsze droższe, lepiej lub gorzej opakowane, ale zawsze można je zjeść lub wypić z mniejszym lub większym smakiem. Dlatego najważniejsze staje się to by mieć takie samo ciśnienie na wejściu do sklepu jak i po wyjściu z niego.
Andrzej Żurawik

Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl

Temat: Marketer na zakupach

Ja jestem uczulony na tandete manipulacyjna i na raport na sile, nie rozmawiam z telemarketerami o ile nie musze np od reklam prasowch. Jezeli dostajemy tytul poczta i nas zainteresowal to jest szansa na wspolprace a jak nie to nie wiele moze to zmienic. Doceniam prace kolporterow ulotek i odbieram je od nich :), w sklepach daje sie jak mala dziewczynka zlapac na skuteczny merchindising :)

konto usunięte

Temat: Marketer na zakupach

Mój mąż twierdzi, że ze mną nie da się iść na zakupy, bo kupuję to co mnie zainteresuje z "badawczego" punktu widzenia, a nie to co jest potrzebne do domu. Rezultaty faktycznie bywają zaskakujące.

W internecie szukam ciekawych case'ów (choćby z punktu widzenia nawigacji na stronie)

Telewizję włączam po to, żeby obejrzeć reklamy.

Gdy wyjadę do obcego kraju, głównym punktem zwiedzania są supermarkety.

Mystery Shopping - na okrągło. Ale jeszcze bardziej Shopper Insights, czyli co robi konsument w sklepie... temat rzeka. Staram się obserwować wszystko, co mówi o nowych trendach, o zmianach w postawach konsumenckich i w ogóle o tym, co sie dzieje w naszej branży.

Ostatnio będąc w centrum handlowym liczyłam zamknięte sklepy. Tak z ciekawości. Zawsze patrzę, ile jest samochodów na parkingu i ludzi w alejkach... to silniejsze ode mnie.

konto usunięte

Temat: Marketer na zakupach

Agnieszka Górnicka:
Mój mąż twierdzi, że ze mną nie da się iść na zakupy, bo kupuję to co mnie zainteresuje z "badawczego" punktu widzenia, a nie to co jest potrzebne do domu. Rezultaty faktycznie bywają zaskakujące.

W internecie szukam ciekawych case'ów (choćby z punktu widzenia nawigacji na stronie)

Telewizję włączam po to, żeby obejrzeć reklamy.

Gdy wyjadę do obcego kraju, głównym punktem zwiedzania są supermarkety.

Mystery Shopping - na okrągło. Ale jeszcze bardziej Shopper Insights, czyli co robi konsument w sklepie... temat rzeka. Staram się obserwować wszystko, co mówi o nowych trendach, o zmianach w postawach konsumenckich i w ogóle o tym, co sie dzieje w naszej branży.

Ostatnio będąc w centrum handlowym liczyłam zamknięte sklepy. Tak z ciekawości. Zawsze patrzę, ile jest samochodów na parkingu i ludzi w alejkach... to silniejsze ode mnie.
To już jest patologia:)
Witam w klubie;)
Andrzej Żurawik

Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl

Temat: Marketer na zakupach

Agnieszka Górnicka:
Mój mąż twierdzi, że ze mną nie da się iść na zakupy, bo kupuję to co mnie zainteresuje z "badawczego" punktu widzenia, a nie to co jest potrzebne do domu. Rezultaty faktycznie bywają zaskakujące.

W internecie szukam ciekawych case'ów (choćby z punktu widzenia nawigacji na stronie)

Telewizję włączam po to, żeby obejrzeć reklamy.

Gdy wyjadę do obcego kraju, głównym punktem zwiedzania są supermarkety.

Mystery Shopping - na okrągło. Ale jeszcze bardziej Shopper Insights, czyli co robi konsument w sklepie... temat rzeka. Staram się obserwować wszystko, co mówi o nowych trendach, o zmianach w postawach konsumenckich i w ogóle o tym, co sie dzieje w naszej branży.

Ostatnio będąc w centrum handlowym liczyłam zamknięte sklepy. Tak z ciekawości. Zawsze patrzę, ile jest samochodów na parkingu i ludzi w alejkach... to silniejsze ode mnie.


albo swietnie liczysz albo macie mniejsze parkingi niz u nas :D
Maja K.

Maja K. Digital Director IQ
Marketing

Temat: Marketer na zakupach

A patologiczne analizowanie zawartości koszyków ludzi, którzy stoją obok mnie w kolejce do kasy, których spotykam w alejkach też się liczy?
Patrzę zarówno na to co znalazło się w koszyku, jak również ilość (czy mleko kupują na kartony, czy na zgrzewki etc.) do tego szybka ocena kto podejmuje decyzje a kto tylko prowadzi wózek, czy wrzuca produkty w sposób przemyślany i systematyczny, czy miota się od półki do półki, jakie cechy osobowości się uwidaczniają, jaki jest jego profil zamożności, jakiego języka używa...

Zdecydowanie moją uwagę przykuwają klienci. Czasem, gdy usłyszę "X jest lepszy niż Y, weź X" zdarza mi się zapytać, dlaczego Pan/Pani tak uważa...

I nie lubię, gdy ktoś przełącza telewizor na inny kanał, gdy oglądam reklamy :)

Następna dyskusja:

marketer brzmi du(m)rnie




Wyślij zaproszenie do