Temat: Marka NZS

Andrzej-Ludwik W.:
Prawidłowa forma to "krój pisma", "font" to wersja elektroniczna kroju, zaś "czcionka" jest wersją fizyczną, odlana w metalu lub drewniana.

Mea, prawda, culpa. Chociaż w danym momencie widziałem to na ekranie komputera, to też był i font:>.

Maciej - rzeczywiście, zdziwiłem się:). Więc way to go. Nie spodziewałem się.
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: Marka NZS

Andrzej-Ludwik W.:
Jakub N.:
Adrian T.:
Jest tylko jedna prawidłowa forma: czcionka.

Jest tylko jedna prawidłowa forma: font.

Czcionka to coś innego:).
Uprzejmie proszę, szczególnie specjalistów, do niepisania bzdur.

Prawidłowa forma to "krój pisma", "font" to wersja elektroniczna kroju, zaś "czcionka" jest wersją fizyczną, odlana w metalu lub drewniana.


Prawda, prawda - jeśli jednak chodzi o sam wyraz (pomijam znaczenie), to prawidłowa forma (gramatycznie) to czcionka. Doczepiłem się, bo też kilka razy spotkałem się z tym u klientów. OK, zmykam, bo to nie na temat :)Adrian Tomaszewski edytował(a) ten post dnia 15.09.07 o godzinie 20:36
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Marka NZS

Jakub N.:
Andrzej-Ludwik W.:

Prawidłowa forma to "krój pisma", "font" to wersja elektroniczna kroju, zaś "czcionka" jest wersją fizyczną, odlana w metalu lub drewniana.

Mea, prawda, culpa. Chociaż w danym momencie widziałem to na ekranie komputera, to też był i font:>.
Otóż NIE był to font, prawidłowo zaprojektowane logo jest oparte na krzych, ale już nie jest fontem, nie da się wklepać z klawiatury :)

Temat: Marka NZS

Dobra - wiem:>. To była tylko ostatnia, rozpaczliwa próba obrony:>.
Kończym OT:).
Beata Sławińska

Beata Sławińska Client's
Relationship Manager
Momentum Worldwide
Poland

Temat: Marka NZS

Należałam do NZS w czasie PRL.

NZS to legenda podobnie jak Solidarność. Nie podoba mi się pomysł zmiany logo NZS, podobnie jak nie wyobrażam sobie aby ktoś, kiedyś chciał unowocześniać logo Solidarność.

Legend się nie zmienia ani nie unowocześnia bo przestaja być legendami - tracą swoją wyjątkowość i wiarygodność.

konto usunięte

Temat: Marka NZS

Z wypowiedzi w tym wątku wynika, że decyzja o zmianie została już podjęta. A czy ma sens ? Może ja jestem za młody, by docenić wartość tej "legendy", ale skoro organizacja ma dalej się rozwijać, to chyba nie powinna kurczowo trzymać się starego (źle przygotowanego) wizerunku. Porównania z Solidarnością moim zdaniem nie mają większego sensu. Równie dobrze możemy przegiąć w drugą strone i porównać to z siecią Społem, która jakby nie było też jest swego rodzaju legendą. :-) Baaa - nawet chyba bliżej w tę stronę - szczególnie gdy spojrzeć na paskudne logo :-)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Marka NZS

Beata S.:
Należałam do NZS w czasie PRL.

NZS to legenda podobnie jak Solidarność. Nie podoba mi się pomysł zmiany logo NZS, podobnie jak nie wyobrażam sobie aby ktoś, kiedyś chciał unowocześniać logo Solidarność.

Legend się nie zmienia ani nie unowocześnia bo przestaja być legendami - tracą swoją wyjątkowość i wiarygodność.
A co ma legenda do teraźniejszości? czyżby organizacja nie powinna się również rozwijać "bo legenda" a zatem do gablotki i tylko odkurzać czasem. Wydaje mi się że mylisz dwie rzeczy - tamtemu NZS nikt logo nie zabierze, ale organizacja żyje też tu i teraz i ma nowe wyzwania więc i logo czas zmienić.
Beata Sławińska

Beata Sławińska Client's
Relationship Manager
Momentum Worldwide
Poland

Temat: Marka NZS

No coź, ja ma do tej sprawy inny stosunek - emocjonalny. Mnie logo się podoba bo nosiłam je w klapie kurtki podczas strajków na uczelni. No ale dosyć tych sentymentów...

Myślę, że siła organizacji leży nie w nowoczesnym każdemu podobającym się logo - ale w skuteczności działania oraz właśnie w korzeniach (historii).
Oprócz tego to nie jest marka komercyjna, masowa, która ma przyciagać każdego. Ona ma przyciagać tylko ludzi o pewnym światopoglądzie.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Marka NZS

Beata S.:
Ona ma przyciagać tylko ludzi o pewnym światopoglądzie.
I tego właśnie się boi, chociażby Dariusz.
Jeśli, my młodzi, odczytujemy LOGO "na opak" widząc je pierwszy raz, to może i Ci o "pewnym światopoglądzie" nie odczytają tego jak powinni, przechodząc obok...
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Marka NZS

Jesli mogę zając głos w dyskusji. Osobiście zaczełabym od sprawdzenia czy i jak faktycznie znaczek jest kojarzony i znany wśród studentów i na tej podstawie wyciągnełabym wnioski.
dywagacje jak nam sie wydaje, ze może jest pewnie nic nie wnosza. A sprawdzic nie byłoby zbyt trudno. Na tej podstawie podjełabym decyzje o albo liftingu logo, zeby pasowała do ... Młodzi, kreatywni, tworzący społeczeństwo obywatelskie....lub całkowitej zmiany marki bez negatywnych konotacji...Wioletta S. edytował(a) ten post dnia 20.09.07 o godzinie 15:51
Beata Sławińska

Beata Sławińska Client's
Relationship Manager
Momentum Worldwide
Poland

Temat: Marka NZS

Wioletta S.:
Jesli mogę zając głos w dyskusji. Osobiście zaczełabym od sprawdzenia czy i jak faktycznie znaczek jest kojarzony i znany wśród studentów i na tej podstawie wyciągnełabym wnioski.
dywagacje jak nam sie wydaje, ze może jest pewnie nic nie wnosza. A sprawdzic nie byłoby zbyt trudno. Na tej podstawie podjełabym decyzje o albo liftingu logo, zeby pasowała do ... Młodzi, kreatywni, tworzący społeczeństwo obywatelskie....lub całkowitej zmiany marki bez negatywnych konotacji...Wioletta S. edytował(a) ten post dnia 20.09.07 o godzinie 15:51


z tym punktem widzenia się zgadzam (myślę o sprawdzeniu percepcji logo wśród studentów)..chociaż z bólem serca:):)
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Marka NZS

Beata S.:
(myślę o sprawdzeniu percepcji logo wśród studentów)..chociaż z bólem serca:):)

I wcale nie muszą być to tylko studenci... wystarczy 100 pierwszych napotkanych osób na deptaku ;)
Beata Sławińska

Beata Sławińska Client's
Relationship Manager
Momentum Worldwide
Poland

Temat: Marka NZS

Rafał H.:
Beata S.:
(myślę o sprawdzeniu percepcji logo wśród studentów)..chociaż z bólem serca:):)

I wcale nie muszą być to tylko studenci... wystarczy 100 pierwszych napotkanych osób na deptaku ;)

Najchetniej deptak w okolicy Uniwersytetu Warszawskiego:):)
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Marka NZS

Beata S.:
Najchetniej deptak w okolicy Uniwersytetu Warszawskiego:):)
Czekamy zatem na informacje po "teście" z pytaniem: "Z czym Ci się kojarzy TO logo?".
Katarzyna Wójtowicz (Tataj)

Katarzyna Wójtowicz
(Tataj)
Właściciel
EAGLEauditors

Temat: Marka NZS

.Katarzyna Wójtowicz (Tataj) edytował(a) ten post dnia 01.08.08 o godzinie 11:49
Beata Sławińska

Beata Sławińska Client's
Relationship Manager
Momentum Worldwide
Poland

Temat: Marka NZS

Rafał H.:
Beata S.:
Najchetniej deptak w okolicy Uniwersytetu Warszawskiego:):)
Czekamy zatem na informacje po "teście" z pytaniem: "Z czym Ci się kojarzy TO logo?".

Tak prosimy o test wśród studentów oraz o wyniki tego testu:).
Rozumiem, że bierzemy pod uwagę opinie studentów w różnym wieku:):) - grupa testowa powinna być rozbudowana wiekowo:):).
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Marka NZS

Beata S.:
Rozumiem, że bierzemy pod uwagę opinie studentów w różnym wieku:):) - grupa testowa powinna być rozbudowana wiekowo:):).
Wcale nie określałem, iż mają być to wyłącznie studenci ;)
Ja nader często jestem brany właśnie za żaka...
Wystarczy ograniczyć się do grupy wiekowej (18-40), najważniejsze jest jednakże postanowienie, że chce się usłyszeć coś na temat LOGO, żeby wyciągnąć wnioski...
Beata Sławińska

Beata Sławińska Client's
Relationship Manager
Momentum Worldwide
Poland

Temat: Marka NZS

Rafał H.:
Beata S.:
Rozumiem, że bierzemy pod uwagę opinie studentów w różnym wieku:):) - grupa testowa powinna być rozbudowana wiekowo:):).
Wcale nie określałem, iż mają być to wyłącznie studenci ;)
Ja nader często jestem brany właśnie za żaka...
Wystarczy ograniczyć się do grupy wiekowej (18-40), najważniejsze jest jednakże postanowienie, że chce się usłyszeć coś na temat LOGO, żeby wyciągnąć wnioski...

Ja nie martwiłabym się jakby ludzie brali mnie za studentkę:):)...
Tak więc pozostaje nam czekać na wyniki....ja jestem szalenie ich ciekawa...
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Marka NZS

myślę, ze może nawet sprawdzić nie samo logo, ale ogólne skojarzenia z organziacją, jeśli ma byc dla studentów niech studenci ja okresla. A jesli chcecie spopulrayzować swoją organizacje wsrod studentów (przy. autora) i ja "uczłowieczyć" moze warto zlecic agencji nie stworzenie loga, ale np. konkursu na logo wśórd studentów, tudziez jakies innej fajnej akcji. Sponsora dla którego studenci sa atrakcyjym targetem na pewno znajdziecie i do dziela...

Temat: Marka NZS

Maciej J.:
PS. Dla ulatwienia zamieszczam obecne logo ktore takze mozecie
komentowac
Logo jest bardzo cięzkie i toporne.

Przeprazsam bardzo za porównanie, ale Jego masywność liter i kolor czarny zawsze kojarzyły mi się z Logo zakładu pogrezbowego.
Górnictwo - ooooo, taka branża do tego Logo.

Następna dyskusja:

[podyskutujmy] Marka korpor...




Wyślij zaproszenie do