konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

Witam, jak postrzegacie markę BMW, samochód bardzo dobry marka również tylko ciągnąca się za nim opinia o kierowcach głównie starszych 3 i 5 jest dość nieciekawa, a nie widzę odzewu BMW polska na to wszystko. Denerwuje mnie ta opinia strasznie, bo nowe auta niemieckiej marki są bardzo ładne
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Marka BMW w polsce

Przedni wręcz powód do denerwowania się...

cios!

konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

Powiedz szczerze, chcesz kupić sobie BMW, ale nie chce uchodzic za dresa.....

T. Cole-Whittaker napisal kiedys ksiazke pt:

"Co Ty myslisz na moj temat to zupelnie nie moja sprawa."

i mysle, że cos w tym jest.. a jeśli juz kupisz, lub masz BMW to nie wrzucaj zdjęć na naszą-klasę....

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

myslę że dowcipy o bmw i dresach są stare jak świat i nie trzeba wyjaśniac co ludzie myślą o właścicielach starszych modeli

konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

racja,

osobiście zamierzam kupić sobie BMW bo mi się podoba i tyle. Zresztą, powoli to stereotypizowanie tej marki zaczyna mijać, tak mi się przynajmnie wydaje, hmmm teraz przechodzi to na AUDI. poza tym, z BMW jest jak z Big Starem. Nie będę kontynuaowć.

Ale lubię ją i będę. Tyle.

konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

Czepiam się, ale trudno. Tak ciężko wcisnąć shifta pisząc nazwę kraju? Przy marce samochodu udało się aż 3 razy.
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Marka BMW w polsce

Dużo dobrego w postrzeganiu marki w PL zrobił Kubica - nie trzeba robić badań, by stwierdzić, że przez ostatnie 2-3 lata wizerunek przesunął się mocno z buractwa/dresiarstwa na sport. Pit Lane Park był udaną inwestycją...

Gdzieś słyszałem plotkę, że swojego czasu (dawno raczej) w BMW PL ktoś albo kilka osób poleciało za to, że nie walczy z takimi stereotypami (się centrala zwiedzała). Ale kto to wie jak było naprawdę?

Mnie się design BMW totalnie nie podoba. "Stara" 5 czy 7 mają ponadczasowy wygląda. Potem to już wydziwianie.

I coś w tym jest, że jak mam okazję spotkać kierowcę BMW na drodze, czy to w miesicie czy poza, to w 90% jest to jakiś nawiedzony pacan co siedzi na zderzaku, wali długimi, nie używa kierunkowskazów i nisko siedzi za kierownicą. Mam wrażenie, że ta marka wyzwala jakaś agresję. Audi wydaje się mieć bardziej cywilizowanych właścicieli. I lepszy design...

konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

coś w tym jest, co napisałeś. ehh tylko szkoda, że z BMW utażsamiają się właśnie tacy klienci. A może to tylko brawura polskiego ruchu drogowego :p

coż, tak czy tak, nie zmienia to faktu, że BMW kojarzyć się będzie. Niektóre rzeczy jednak nie mijają, jak kawały o blondynkach.
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Marka BMW w polsce

jeśli dla kogoś przy wyborze samochodu najważniejsze jest , co inni powiedzą to szczęścia w życiu życzę :/

A myślę, że stereotyp wyginie śmiercią naturalną już niebawem.

Prywatnie mam BMW, jestem fanem tej marki i nigdy nie byłem dresiarzem.

BMW Kreuje swój nowy wizerunek poprzez sprzedaż do firm. Coraz więcej managerów zasiada za kierownice betek. I to jest chyba najlepszy sposób. A tępe karki w rozpadających się bmw wyginą razem ze śmiercią swojego samochodu i....przesiądą się na Audi.

P.S. Z mojego drogowego doświadczenia najwięcej buractwa, i cwaniactwa widuję w Volvo - już nawet się na nich nie wkurzam... :)Marcin Plewka edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 12:37
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Marka BMW w polsce

Marcin Plewka:
jeśli dla kogoś przy wyborze samochodu najważniejsze jest , co inni powiedzą to szczęścia w życiu życzę :/

jeden facet posiadający restaurację myślał inaczej niż Ty. Posiadał wypasioną furę, ale do jazdy do pracy wybrał sobie jakiś "normalny" samochód, klasy porównywalnej do średniej jaką poruszali się jego pracownicy.

Jego pracownicy uważali go za bardziej swojego, a miało to proste przełożenie na proces zarządania nimi, wydajność pracy i ogólną atmosferę w pracy.

Są w życiu różne sytuacje i konteksty.

Upierając się przy jednym zdaniu, czy też modelu postępowania można wyjść czasami na niemądrą osobę.

konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

ha!
właśnie, to też napisałam. Potencjalni kierowcy BMW, mam na myśli tych, "kreujących wizerunek bmw" przesiadają się na np Audi.

Zresztą, Polska wolny kraj- niech każdy jeżdzi tym , czym chce i na co go stać:) Kto przejmuje się stereotypami - sam je tworzy.
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Marka BMW w polsce

Marcin Plewka:
P.S. Z mojego drogowego doświadczenia najwięcej buractwa, i cwaniactwa widuję w Volvo - już nawet się na nich nie wkurzam... :)Marcin Plewka edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 12:37

...jadąc w swoim BMW :)

Wielu postrzega innych kierowców poprzez pryzmat swojego samochodu. Ja mam Forda Fiestę, 97, 120 tyś, przednia szyba podgrzewana, bez wspomagania, kaseciak... i dla mnie każdy kierowca w lśniącym niemieckim samochodzie to wróg :) I jak mnie czasem korci jak mi taki siedzi na dupie by sobie zahamować. Wreszcie bym sobie zderzak zrobił. Tylko kręgosłupa szkoda.

I absolutnie nie zgodzę się z opinią o Volvo. Ostania rzeczą co bym powiedział, że jeżdżą nią buraki. Na pewno można powiedzieć, zwłaszcza w przypadku samochodów różne marki przyciągają różne osoby. Pracujesz w Toyocie, wiec na pewno masz lepsze obserwacje.
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Marka BMW w polsce

Dominik "dodo" Szewior:
Marcin Plewka:
jeśli dla kogoś przy wyborze samochodu najważniejsze jest , co inni powiedzą to szczęścia w życiu życzę :/

jeden facet posiadający restaurację myślał inaczej niż Ty. Posiadał wypasioną furę, ale do jazdy do pracy wybrał sobie jakiś "normalny" samochód, klasy porównywalnej do średniej jaką poruszali się jego pracownicy.

Jego pracownicy uważali go za bardziej swojego, a miało to proste przełożenie na proces zarządania nimi, wydajność pracy i ogólną atmosferę w pracy.

Są w życiu różne sytuacje i konteksty.

Upierając się przy jednym zdaniu, czy też modelu postępowania można wyjść czasami na niemądrą osobę.


Pytanie jest podstawowe. czy auto ma być Twoim hobby, czy po prostu autem do pracy/służbowym. Przy tym drugim faktycznie wizerunek nie jest bez znaczenia.

Seweryn - obserwacje dotyczące Volviarzy (szczególnie w nowych modelach) poczyniłem jeżdżąc różnymi markami (moje BMW jest bardzo żadko używane ostatnio).Moja niechęć do kierowców Volvo wywodzi się z ich zachowania na drodze (oczywiście nie wszystkich)i nie ma w tym krzty zazdrości, bo Volvo mi się nie podobają:)

Różne marki przyciągają różne osobowości to oczywiste. Moim zdaniem Volvo przyciąga osoby "Co to nie ja...nie będę stał w korku - pojadę bokiem frajerzy...". Cały czas podkreślam, że są i kulturalni kierowcy Volvo i nie mam zamiaru nikogo obrażać!!! Po prostu na takich trafiłem.

Ale małe OT się zrobiło...

Wracając do BMW - myślę, że wraz z coraz bardziej kontrowersyjnym wzornictwem (które przyjęło się nadspodziewanie dobrze)ilość stereotypowych posiadaczy BMW maleje i to wszystko ulegnie zmianie. Nie wiem, czy jakakolwiek walka na siłę z tym zjawiskiem miałaby sens...W końcu marki Premium nie powinno być zbyt wiele w mediach. Opierają się one na bardziej dyskretnym i mocniej wycelowanym działaniu. Tak czy inaczej myślę, że wszystko idzie w dobry kierunku dla wizerunku BMW w Polsce.Marcin Plewka edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 13:16
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Marka BMW w polsce

Marcin Plewka:

Pytanie jest podstawowe. czy auto ma być Twoim hobby, czy po prostu autem do pracy/służbowym. Przy tym drugim faktycznie wizerunek nie jest bez znaczenia.

Nie do końca. Hobbystów-samochodziarzy jest zdecydowana mniejszość, chuchają i dmuchają na swoje cacka, i tym bardziej im zależy na wizerunku swoich samochodów, nie po to ładują czas i pieniądze by potem ktoś na ulicy powiedział: co za szmelc! A z drugiej strony, idę o zakład, że klasyczny kijek w branży FMGC w swojej czerwonej toyocie czy oplu z kratką raczej w głębokim poważaniu ma, czym jeździ, tak długo jak mu mało pali, szybko jedzie, jest wygodne i ma mały przebieg. Flotowe zakupy opierają się na daleko bardziej racjonalnych powodach, niż skojarzenia z marką.
Różne marki przyciągają różne osobowości to oczywiste. Moim zdaniem Volvo przyciąga osoby "Co to nie ja...nie będę stał w korku - pojadę bokiem frajerzy...". Cały czas podkreślam, że są i kulturalni kierowcy Volvo i nie mam zamiaru nikogo obrażać!!! Po prostu na takich trafiłem.

Ciekawe. Ja myślę, że Volvo akurat nie ma problemu z wizerunkiem. Wiadomo: "solidny, niezawodny, rodzinny samochód".

... Tak czy inaczej myślę, że wszystko idzie w dobry kierunku dla wizerunku BMW w Polsce.Marcin Plewka edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 13:16

A swojego czasu myślano nawet o zlikwidowaniu BMW Polska...
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Marka BMW w polsce

Seweryn J.:
Marcin Plewka:

Pytanie jest podstawowe. czy auto ma być Twoim hobby, czy po prostu autem do pracy/służbowym. Przy tym drugim faktycznie wizerunek nie jest bez znaczenia.

Nie do końca. Hobbystów-samochodziarzy jest zdecydowana mniejszość, chuchają i dmuchają na swoje cacka, i tym bardziej im zależy na wizerunku swoich samochodów, nie po to ładują czas i pieniądze by potem ktoś na ulicy powiedział: co za szmelc!

Jestem hobbystą, dbam, chucam, jeżdżę na zloty i mam gdzieś, czy ktoś mnie weźmie za dresiarza.Dla mnie najważniejsze zdanie jest tych, którzy się na tym znają, a nie oceniają ludzi po pozorach.
A z drugiej strony, idę o zakład, że klasyczny kijek w branży FMGC w swojej czerwonej toyocie czy oplu z kratką raczej w głębokim poważaniu ma, czym jeździ, tak długo jak mu mało pali, szybko jedzie, jest wygodne i ma mały przebieg. Flotowe zakupy opierają się na daleko bardziej racjonalnych powodach, niż skojarzenia z marką.

Tutaj chyba mówimy o tym samym. Przy wyborze floty najważniejsza jest ekonomia. Przy wyborze samochodów dla kierownictwa - wizerunek już ma znaczenie. Poza tym w dobie braków kadrowych fajna fura może stanowić - i często tak jest - dodatkowy wabik.
Różne marki przyciągają różne osobowości to oczywiste. Moim zdaniem Volvo przyciąga osoby "Co to nie ja...nie będę stał w korku - pojadę bokiem frajerzy...". Cały czas podkreślam, że są i kulturalni kierowcy Volvo i nie mam zamiaru nikogo obrażać!!! Po prostu na takich trafiłem.

Ciekawe. Ja myślę, że Volvo akurat nie ma problemu z wizerunkiem. Wiadomo: "solidny, niezawodny, rodzinny samochód".

OK. ale mówiliśmy o wizerunku kierowców a nie aut jako takich. Mnie się nie podobają, ale nie uważam je za złe samochody. Rzecz gustu.


... Tak czy inaczej myślę, że wszystko idzie w dobry kierunku dla wizerunku BMW w Polsce.

A swojego czasu myślano nawet o zlikwidowaniu BMW Polska...

Kiedy to było. Od kilku Lat sprzedaż BMW stale rośnie i to najszybciej z całej konkurencji. W tym roku o ile dobrze pamiętam zanotowali skok o ok. 20%.Marcin Plewka edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 14:22
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Marka BMW w polsce

Marcin Plewka:
Poza tym w dobie braków kadrowych...fajna fura może stanowić - i często tak jest - dodatkowy wabik.

To było w zeszłym roku :)
OK. ale mówiliśmy o wizerunku kierowców a nie aut jako takich. Mnie się nie podobają, ale nie uważam je za złe samochody. Rzecz gustu.

No wątek jest o wizerunku marki BMW. Poza tym pisałeś, że "Volvo przyciąga takie a nie inne osoby. Czyli stają one częścią wizerunku. Np. "BMW - marka dla dresiarzy", "Volvo - samochód dla rodziny". I nie zmienia to faktu, że jeden i drugi to świetny technologicznie samochód.
Kiedy to było. Od kilku Lat sprzedaż BMW stale rośnie i to najszybciej z całej konkurencji. W tym roku o ile dobrze pamiętam zanotowali skok o ok. 20%.Marcin Plewka edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 14:22

SAMAR podaje, że BMW i Audi idą właściwie łeb w łeb, granica błędu statystycznego, Mercedes nieznacznie odstaje.
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Marka BMW w polsce

Reasumując : myślę, że BMW wystarczająco walczy o wizerunek swojej marki w obszarze, na który ma wpływ - samochody nowe.

Na rynek wtórny wpływu nie mają...pozostaje czekać, aż dresy w beemkach przesiądą się na Audi, Merca, czy ....Volvo :)

Pozdrawiam.
MP.Marcin Plewka edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 15:28

konto usunięte

Temat: Marka BMW w polsce

Hej :)))

Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi myślę, że BMW miało kiedyś poważny problem z wizerunkiem, ponieważ było ulubionym autem "polskich gangsterów" vel dresiarzy i tak poniekąd zostało. Chociaż w latach 90-tych również Mercedes powinien dołaczyć do tego grona.

Teraz wszystko się zmienia i coraz mniej pojawia się skojarzeń, F1, Kubica, DTM oraz Celebryci, którym BMW użycza różnorodne modele. Cały czas brzemię "ciemnej marki" jest na BMW, jednak z czasem na pewno zniknie i zmieni się na plus. Może już tak jest ...

Obecnie BMW jest liderem w segmencie premium zostawiając Audi i Mercedesa w tyle.

Pozdrawiam,Paweł Świć edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 17:19
Anna K.

Anna K. komunikacja
marketingowa w
motoryzacji

Temat: Marka BMW w polsce

Seweryn J.:
>.

Ciekawe. Ja myślę, że Volvo akurat nie ma problemu z wizerunkiem. Wiadomo: "solidny, niezawodny, rodzinny samochód".

A w rzeczywistości jest zupełnie inaczej...
W mojej "codzienności", kierowca BMW jest dużo lepiej postrzegany od tego w Volvo.
Ale może się nie znam... Wiadomo - blondynka...:)
a.Anka K. edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 17:22
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Marka BMW w polsce

Paweł Świć:
Obecnie BMW jest liderem w segmencie premium zostawiając Audi i Mercedesa w tyle.

Paweł, sprawdziłem dzisiaj z ciekawości w SAMARZE (dane z grudnia 2008) i tak jak napisałem, Audi i BMW idą łeb w łeb jeśli chodzi o sprzedaż.

Następna dyskusja:

[podyskutujmy] Marka korpor...




Wyślij zaproszenie do