Łukasz B.

Łukasz B. internet, marketing,
e-commerce

Temat: mailing papierowy

Czy ma sens i w jakich okolicznościach spamować klientów papierowym mailingiem?

Zastanawiam się czy wysyłanie do swoich klientów jakiś bonusów w postaci np. kuponów z rabatami może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.

konto usunięte

Temat: mailing papierowy

a nie byłoby sensowniej zrobić tego w wersji elektronicznej?
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: mailing papierowy

podpisuję się pod pytaniem Mirka
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: mailing papierowy

Łukasz Bieniek:
Czy ma sens i w jakich okolicznościach spamować klientów papierowym mailingiem?

Spamowanie w ogóle jest do dupy. Jak sam tak podchodzisz do swoich planów, to ja w takim razie nie ogarniam Twojego podejścia :)

Z moich rozmów na ten temat nie wyniknął jednoznaczny wniosek. Zależy kto otwiera pocztę. Możesz przez taki konwencjonalny mailing pokazać, że jakoś "inaczej" podchodzisz do klienta, niestandardowo. Jeżeli robisz wizytówki, to możesz zamieścić przykładowy projekt i wtedy ktoś od razu wie, o co chodzi, ma namacalny przykład.
Łukasz B.

Łukasz B. internet, marketing,
e-commerce

Temat: mailing papierowy

Dominik Szewior:
Spamowanie w ogóle jest do dupy. Jak sam tak podchodzisz do swoich planów, to ja w takim razie nie ogarniam Twojego podejścia :)

Łapiesz mnie za słówka chodzi po prostu o wysyłanie do klienta ofert, promocji w postaci tradycyjnego papierowego listu.

Jak chodzi o wersje elektroniczną vs. papierowa to chodzi o pewnego rodzaju wyróżnienie. Ja maile tego typu mam przefiltrowane i generalnie żadnych nie otwieram.Łukasz Bieniek edytował(a) ten post dnia 15.07.10 o godzinie 13:24
Marcin Markowski

Marcin Markowski Born to perform

Temat: mailing papierowy

Łukasz Bieniek:
Dominik Szewior:
Spamowanie w ogóle jest do dupy. Jak sam tak podchodzisz do swoich planów, to ja w takim razie nie ogarniam Twojego podejścia :)

Łapiesz mnie za słówka chodzi po prostu o wysyłanie do klienta ofert, promocji w postaci tradycyjnego papierowego listu.

Jak chodzi o wersje elektroniczną vs. papierowa to chodzi o pewnego rodzaju wyróżnienie. Ja maile tego typu mam przefiltrowane i generalnie żadnych nie otwieram.Łukasz Bieniek edytował(a) ten post dnia 15.07.10 o godzinie 13:24

nie można sądzić tylko po sobie :) Ja np każdy "spam" ze skrzynki pocztowej tradycyjnej wyrzucam do kosza :)

konto usunięte

Temat: mailing papierowy

Łukasz Bieniek:
Czy ma sens i w jakich okolicznościach spamować klientów papierowym mailingiem?

Zastanawiam się czy wysyłanie do swoich klientów jakiś bonusów w postaci np. kuponów z rabatami może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.

Jeśli masz na myśli klientów, którym już coś kiedyś sprzedałeś, to raczej warto. Ale sporo zależy od tego, jaki masz produkt i ile na jednym zarabiasz.

Założmy, że roześlesz w ramach testu 1000 przesyłek direct mailingowych. Załóżmy, że 1 list będzie kosztował Cię 2 zł (znaczek, papier, adresowanie, ale bez kosztów obsługi zamówień i innych).

1000 x 2 zł = 2000 zł

Załóżmy konwersję na poziomie 1%: 10 klientów.

Żebyś wyszedł na zero, musiałbyś zarobić na każdym kliencie co najmniej 200 zł. Czy przeciętny klient zostawia u Ciebie tyle pieniędzy?

(Oczywiście wyliczenia są bardzo uproszczone).

konto usunięte

Temat: mailing papierowy

Jeśli coś z założenia jest spamem to kanał komunikacji nie ma znaczenia - i tak będzie to spam.

Każdy kanał komunikacji ma swoje plusy i minusy. Komunikacja winna być stosowna i oczekiwana, a działania wzajemnie komplementarne. Wszystko zależy od upodobań odbiorcy i jego indywidulanych potrzeb.

Co do wysyłania oferty to moim zdaniem ważniejszy jest wcześniejszy kontakt personalny i ustalenie czy taka oferta jest oczekiwana i jakim kanałem winna być skutecznie dostarczona.Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 15.07.10 o godzinie 16:13

Następna dyskusja:

mailing perfidny




Wyślij zaproszenie do