Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Zastanawiałem się przez chwilę czemu nie pokazano np. Kazimierza Dolnego

Ależ jest Kazimierz, z lotu ptaka, tzn z lotu balonu ;-) - 0:41.Michał Z. edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 13:05

konto usunięte

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Anna Piekut:
Maciej Tesławski:
Mirek Połyniak:
z dzisiejszej dyskusji na FB film promujący Podlasie
Sorki Mirek, ale tu jeszcze bardziej cała Polska. 0 pomysłu.

Nooo powiem Ci Maćku, że jak nigdy - tym razem się z Tobą nie zgodzę.
Grabarka nie jest w całej Polsce, Tatarzy też się nam po całej Polsce po cmentarzach nie włóczą, już nie mówiąc o żubrach, które też raczej się nie rozpełzły, za to rozpełza się obsikana przez te żubry trawka w płynie.

Ponad to fajnie odziałuje na zmysł smaku - zrobiłam się głodna i kawałek takiego zbłąkanego sękacza chętnie bym przygarnęła.

Muzyka - też ciekawa.
ja też Maćku nie zgodzę się tym razem z Tobą :)

nie twierdziłem przecież, że ten film, który trwa dość długo, jest owocem świetnej strategii ale - jak zauważyła Ania - dla mnie jest tam dużo więcej lokalnej specyfiki, nazwałbym to "esencji Podlasia", niż w spocie lubelskim
oczywiście te filmy mają zupełnie inne zastosowanie ale wydaje mi się, że bliżej insightu jest właśnie Podlasie - podobnie jak Ania też zauważyłem kilka ciekawych zjawisk, które mogłyby skłonić mnie do odwiedzenia tych terenów

generalnie nasz "marketing miejsc" pozostawia dużo do życzenia, a kraj mamy całkiem piękny, historię ciekawą, kuchnię świetną
dlaczego nie potrafimy przekuć tego na skuteczny marketing?

konto usunięte

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Mirek Połyniak:
Anna Piekut:
Maciej Tesławski:
Mirek Połyniak:
z dzisiejszej dyskusji na FB film promujący Podlasie
Sorki Mirek, ale tu jeszcze bardziej cała Polska. 0 pomysłu.

Nooo powiem Ci Maćku, że jak nigdy - tym razem się z Tobą nie zgodzę.
Grabarka nie jest w całej Polsce, Tatarzy też się nam po całej Polsce po cmentarzach nie włóczą, już nie mówiąc o żubrach, które też raczej się nie rozpełzły, za to rozpełza się obsikana przez te żubry trawka w płynie.

Ponad to fajnie odziałuje na zmysł smaku - zrobiłam się głodna i kawałek takiego zbłąkanego sękacza chętnie bym przygarnęła.

Muzyka - też ciekawa.
ja też Maćku nie zgodzę się tym razem z Tobą :)

nie twierdziłem przecież, że ten film, który trwa dość długo, jest owocem świetnej strategii ale - jak zauważyła Ania - dla mnie jest tam dużo więcej lokalnej specyfiki, nazwałbym to "esencji Podlasia", niż w spocie lubelskim
oczywiście te filmy mają zupełnie inne zastosowanie ale wydaje mi się, że bliżej insightu jest właśnie Podlasie - podobnie jak Ania też zauważyłem kilka ciekawych zjawisk, które mogłyby skłonić mnie do odwiedzenia tych terenów
Ale ja pisałem o pomyśle a nie o obrazkach.
Lubelszczyzna jakiś ma, lepszy czy gorszy, to inna sprawa, Podlasie nie ma nic poza obrazkami.
Po 10 s. idę do kuchni...

generalnie nasz "marketing miejsc" pozostawia dużo do życzenia, a kraj mamy całkiem piękny, historię ciekawą, kuchnię świetną
dlaczego nie potrafimy przekuć tego na skuteczny marketing?
Krzysztof K.

Krzysztof K. Z-ca Dyrektora
Kancelarii
Prezydenta

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Film Podlasia, może nie jest porywający.... ale ładnie i dokładnie wszystko pokazuje- jest dużo dłuzszy, ja bym tych produkcji nie porównywał dlatego, że jedno to spot typowo do kina czy TV a drugie to fajny filmik do wyswietlenia przy okazji jakiejś dłuższej prezentacji, jak przyjedzie np jakaś delegacja zza granicy albo innego regionu... takie moje zdanie

Podlasia tez mi się podoba- tylko przeznaczenie zupełnie inne

Mimo tych naszych dyskusji i sporów cieszę się z dużej ilości pochlebnych komentarzy, na prawdę długo nad tym siedzieliśmy, dyskutowaliśmy czy sprzeda się jako teaser- łatwo o wtope przy takich eksperymentach, na szczęście, widze, że ludzie go pozytywnie odbierają ( z czego oczywiście wszyscy się tutaj bardzo cieszymy)

pozdrawiam KK

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Spot Podlasia to suchy informator wyliczający wszystkie atrakcje województwa. Ładnie sfilmowane ale do kogo skierowane? Do turystów, inwestorów (fabryka gdzie panie robią żubrówkę), poszukujących ciszy czy gwaru (zatłoczone jeziora) jadących na wakacje czy na ferie?

Za to Lubelskie wyraźnie kieruje swój przekaz do zapracowanych mieszczuchów. I obiecuje im przygodę. Tylko albo aż przygodę. I to nie żadną egzotykę i skoki adrenaliny, a beztroskie spontaniczne wakacje albo chociaż weekend w formule "Podróż za jeden uśmiech". Tutaj nie musisz zaliczać i odfajkowywać wszystkich zabytków, przyjedź z ukochanym/ukochaną, zapomnijcie się, bawcie, cieszcie się chwilą, wskoczcie do jeziora w ubraniach, pozwólcie sobie na szaleństwo.

Mnie to przekonało, że właśnie potrzebuje takich nieobliczalnych spontanicznych wakacji. A że Podlasie ładne? Chorwacja też ładna.Michał Z. edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 13:56
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Lubelskie - no proszę, wśród tych wszystkich gniotów promujących regiony i miasta pierwszy spot, który jest na przyzwoitym poziomie - koncepcyjnym i realizacyjnym. I nie polega tylko na kolażu różnych obrazków z regionu - jest w nim jakaś treść, jakaś historia, jakieś konkretne emocje, a nawet zaskoczenie - bo oglądając pierwszy raz nie spodziewałem się, że będzie reklamował to, co reklamuje. Ciekawe, jak im się udało coś takiego stworzyć, bo moje doświadczenia z urzędnikami samorządowymi są pod tym względem jak najgorsze. Albo trafił się jakiś marketingowy hobbysta, albo mądry człowiek, który zatrudnił specjalistów i - no wprost nie mogę uwierzyć - zaufał im i nie ładował się ze swoimi przemyśleniami na każdym etapie.

Ludzie! Dajcie mu medal - temu, co to akceptował!
Mariusz F.

Mariusz F. mój profesjonalny
opis

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Michał Z.:
Zastanawiałem się przez chwilę czemu nie pokazano np. Kazimierza Dolnego

Ależ jest Kazimierz, z lotu ptaka, tzn z lotu balonu ;-) - 0:41.Michał Z. edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 13:05
faktycznie, za szybko mignął :)
Krzysztof K.

Krzysztof K. Z-ca Dyrektora
Kancelarii
Prezydenta

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Zwróciłeś uwagę na coś bardzo istotnego- w urzędzie na prawdę bardzo trudno zrobić coś profesjonalnego- chociażby ze względu na ustawę Prawo Zamówień Publicznych, która zakłada kajdanki na rece kazdemu kto, chce zrobić coś z pewną doza samodzielności... normalnie musiałbym zrobic przetarg i wygrałaby jakaś firma weselna, która zrobiłaby spot za 15tyś i widac byłby na niej kawałek starówki, troche kazimierza, zwirzyńca itd...

Miesiąc czasu wypracowywałem uzasadnienie, na podst którego nie musiałem robić prztargu a firmę wyłoniliśmy na podstawie konkursu, który ogłosiłem. Zgłosiło się około 6 firm- po przeanalizowaniu prezentacji sporzadzonych na podst naszego briefu, wybraliśmy jedna firmę- następnie zostało już tylko dbac o szczegóły, formalności i nadzorować produkcję.
Stawialiśmy przede wszystkim na innowacyjność, niestandartowe rozwiązania i przede wszystkim jak najwięcej emocji, myslę że po części się udało. Jeśli ktoś z kolegów/kolezanek samorządowców chce poznać moje uzasadnienie chętnie się podzielę na prv, nie będe Was zanudzał ustawami.

Wiem, że dużo mu brakuje, jednak jestem z niego dumny, przede wszystkim z opinii ludzi bo najwazniejsze, żeby im się podobało.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Krzysztof Komorski:
Jeśli ktoś z kolegów/kolezanek samorządowców chce poznać moje uzasadnienie chętnie się podzielę na prv, nie będe Was zanudzał ustawami.

Niech się zgłaszają, bo to, co jest produkowane masowo dla regionów i miast woła o pomste do nieba!
A rekord bezczelności pobił pewien urzędnik z Białegostoku, który wypowiedział się na jednym z lokalnych portali, że wprawdzie rozpisali przetarg na kampanię, ale postanowili nie zatrudniać specjalistów i zrealizować spot własnymi siłami, co pozwoli na pewne oszczędności. Tak dokładnie powiedział: "nie zatrudniać specjalistów"! I ten koleś jeszcze pracuje! Niesłychane! Wyobraź sobie, że jakiś samorządowiec ogłasza, że np. do łatania dziur w jezdniach postanowił nie zatrudniać specjalistów, tylko zrobi to sam z kolegami. Koledzy wprawdzie kompletnie nie znają się na układaniu asfaltu, ale za to zrobią wszystko taniej...

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

A rekord bezczelności pobił pewien urzędnik z Białegostoku,

Kiedyś miasto Białystok zapragnęło mieć logo promocyjne. Wyłonili firmę, ta im ładne logo zaprojektowała. Po jakimś czasie się okazało, że jest identyczne jak logo jakieś gejowskiej organizacji z Nowego Jorku.
Trudno się dziwić, że teraz mają awersje do fachowców z zewnątrz. ;-)
Krzysztof K.

Krzysztof K. Z-ca Dyrektora
Kancelarii
Prezydenta

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Ale było przynajmniej głośno....;)

prawie zapomniałem o tym, aby przy okazji przypomnieć Wam równiez świezy film promocyjny samego Lublina, bardzo lubię i cenię ludzi z tutejszego biura marketingu, może to się bardziej spodoba Mirkowi i Maciejowi... zaznaczam, że podobieństwa wynikaja ze wspólnej strategii miasta i regionu... tutaj może zauważycie więcej konkretów- spot był przeznaczony wyłącznie do kin krecony na tasmie filmowej

http://www.youtube.com/watch?v=ZN5mnkUsiaI

konto usunięte

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Mirek Połyniak:
jak dla mnie stanowczo za wąskie targetowanie ;)
region dla sfrustrowanych japiszonów? myślę, że ten wstęp jest mocno chybiony

a co do reszty:
bycie razem można uskuteczniać w praktycznie dowolnym miejscu
i akurat zupełnie lubelskie mi do tego nie jest potrzebne

więc jeśli chodzi o strategię, to realizacja jest b.słaba

myślę, że warto było poszukać esencji "lubelskości" - w tej reklamie to ja jej zupełnie nie widzę :(


To tak jak z każdym innym towarem - np. picie piwa można połączyć z wieloma różnorakimi emocjami. Wojak stawia na walkę, Żubr na swojskość, Łomża na spokój itp. Tymczasem w ślepej próbie nikt by tych piw nie rozróżnił.

Bo nie chodzi o jakąś abstrakcyjną "esencję lubelskości", tylko wybór grupy docelowej i konsekwentną komunikację. Tak naprawdę to prawie żaden region Polski (poza górami) nie ma w sobie czegoś strasznie wyjątkowego i niepowtarzalnego, czyli dokładnie tak jak te wszystkie piwa typu lager, z których każde ma jednak swoją grupę wiernych konsumentów.

A jeśli rozpatrywać samo targetowanie, to spokojnie można przyjąć, że ten spot zawiera komunikat trafiający precyzyjnie w grupę Reformatorów (wg Cross Cultural Consumer Clasification), którzy stanowią 9% polskiego społeczeństwa. Mało? Myślę, że wprost przeciwnie, bo lepiej skutecznie poruszyć emocje co dziesiątego odbiorcy, niż zdobyć bierną akceptację u większości.Adam Gabryelów edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 15:24

konto usunięte

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Adam Gabryelów:
To tak jak z każdym innym towarem - np. picie piwa można połączyć z wieloma różnorakimi emocjami. Wojak stawia na walkę, Żubr na swojskość, Łomża na spokój itp. Tymczasem w ślepej próbie nikt by tych piw nie rozróżnił.

dlatego piję Ciechana :)
Bo nie chodzi o jakąś abstrakcyjną "esencję lubelskości", tylko wybór grupy docelowej i konsekwentną komunikację. Tak naprawdę to prawie żaden region Polski (poza górami) nie ma w sobie czegoś strasznie wyjątkowego i niepowtarzalnego, czyli dokładnie tak jak te wszystkie piwa typu lager, z których każde ma jednak swoją grupę wiernych konsumentów.

1) zgadzam się w 100%, że nie chodzi o abstrakcję ale coś unikalnego - co może spowodować, że będę widział sens jechania na drugi kraniec Polski
2) niestety nie mogę zgodzić się, że regiony Polski nie mają nic unikalnego do zaoferowania - film reklamujący Podlasie bardzo mnie zaintrygował i zastanawiam się, czy się tam nie wybrać mimo iż to dokładnie przeciwny "biegun" PL
3) znam dość dobrze kilka rejonów na pd-zach PL i mają bardzo dużo ciekawych i dość unikalnych rzeczy w ofercie, np.
http://www.facebook.com/album.php?aid=184717&id=839149...
http://www.facebook.com/album.php?aid=10942&id=8391496...
http://www.facebook.com/album.php?aid=111564&id=839149...
sztuka polega na tym, by je odnaleźć, a potem konsekwentnie komunikować
Krzysztof K.

Krzysztof K. Z-ca Dyrektora
Kancelarii
Prezydenta

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Mirek:
2) niestety nie mogę zgodzić się, że regiony Polski nie mają nic unikalnego do zaoferowania - film reklamujący Podlasie bardzo mnie zaintrygował i zastanawiam się, czy się tam nie wybrać mimo iż to dokładnie przeciwny "biegun" PL

tzn, że film Podlasia ma coś unikalnego bo Cię zaintrygował??? no teraz to mnie ruszyło, jak mówisz, że w Lubelskim spocie brak czegoś unikalnego, a Podlasia to ma bo Cię zaintrygował....

na zdjęciach nie widzę niczego unikalnego- kwestia gustu dla Ciebie być może Ty to widzisz, jednak wolałbym, żebyśmy te reklamy oceniali bardziej obiektywnie, a nie na zasadzie- ja tam niczego unikalnego nie widzę.
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Ciekawe jest to ze w spocie uzyto nowego hasla ktore o ile dobrze pamietam ma sie nijak do hasla z kampani ktora pojawila sie rok temu;)

Na dodatek logo Lubelskiego powstalo w oparciu o jeszcze inne cele i zalozenia strategiczne wiec w jednym spocie mamy elementy powstale w oparciu o 2 zalozenia strategiczne ktore jakos do siebie nie pasuja;)

Jesli dobrze pamietam przetarg na logo lubelskiego to Lubelskie mialo byc miejscem gdzie spotykaja/przenikaja sie kultury - czy cos takiego - i to mialo byc to magiczne USP;))

Jesli cos pokrecilem to prosze o wybaczenie i niech ktos moze mnie skoryguje z laski swojej;))

A wracajac do spotu co z tego ze mamy w nim napiecie zbudowane muzyka kiedy jak to wiele osob trafnie zauwazylo to reklama raczej o tym ze on nie wrocil na kolacje niz o Lubelskim;)))

Ale mialo byc inaczej niz gdzie indziej;))
Alicja Karolina K.

Alicja Karolina K. J. duński - biegle.
Tlumaczenia, obsluga
klienta, wspolpr...

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Mirek Połyniak:
jak dla mnie stanowczo za wąskie targetowanie ;)
region dla sfrustrowanych japiszonów? myślę, że ten wstęp jest mocno chybiony

a co do reszty:
bycie razem można uskuteczniać w praktycznie dowolnym miejscu
i akurat zupełnie lubelskie mi do tego nie jest potrzebne

więc jeśli chodzi o strategię, to realizacja jest b.słaba

myślę, że warto było poszukać esencji "lubelskości" - w tej reklamie to ja jej zupełnie nie widzę :(

PS. Odrobina autoreklamy, bo to Wrocław
http://www.youtube.com/watch?v=bObtIsaLJCU
ale wydaje mi się, że ciekawe podejście do tematu :)Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 05.07.10 o godzinie 15:41

Pomimo lokalnego patriotyzmu ten rower zupełnie do mnie nie przemawia. Rzekłabym, że ten filmik zrobiony jest bez polotu. Pokazuje ładne, przyjemne miasto... jakich wiele :(

Bez próby ukazania specyficznego klimatu, jaki panuje we Wrocławiu, ten filmik jest mdły, jest kolejną "reklamówką" regionu. Taką, jakich widzieliśmy już mnóstwo. I do tego "zonk" z rowerem, bo jazda tym środkiem lokomocji w tym mieście jest.. hmm, dość powiedzieć, że nie wygodna..

konto usunięte

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

@ Krzysztof:
taką mieszankę kulturową jaką widzę na Podlasiu nie ma nawet Kraków
natomiast reklama Lubelszczyzny mnie odrzuca ze względu na początek, który mi jasno mówi, że nie jest to dla mnie...

i jeszcze jedna uwaga: te 3 filmiki mają zupełnie różne przeznaczenie więc nie ma sensu ich bezpośrednie porównywanie
starajmy się szukać idei...Mirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 21:52
Patrycja Sobień (Pietras)

Patrycja Sobień (Pietras) kierownik działu
marketingu,
Kratki.pl

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Lublin uwielbiam bo związana byłam z nim przez kilka lat i z chęcia do niego wracam, jak tylko mam okazję lub woolny weekend, ale sam film o lublinie do mnie nie przemówił. Rejklama lubelszczyzny już lepsza, chociaż jak pierwszy raz oglądałam to raczej upatrzyłam w niej zwiastyn filmu niż promocję regionu.

W filmiku z miasta zabraklo mi jednak ujęć zamku, i typowo studenckich zakamarków, np. tego parku na przeciwko KULu.

niby fajnie, ale to nie jest ten lublin do którego uwielbiam wracać. no cóż, może przywykłam do innych miejsc niż te na zdjęciach....

PS. która agencja wam to wymyślia i zrealizowała??
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Jeśli chodzi o sam Lublin, to trochę się to rozjeżdża z moimi wyobrażeniami o tym mieście.

Podobno jest oazą zieleni. Ja w tym filmie zieleni nie widzę.

Podobno jest miastem młodości i studentów. A ja widzę jakiegoś za przeproszeniem dziada nad książkami, zaniedbane dziecko. No, jest paru młodych na końcu, ale to takie jakby dolepione do historii ze starym miastem.

No i - kurczę, jako stary miłośnik komunikacji miejskiej muszę to napisać - to jedno z trzech miast w Polsce, w których jeszcze kursują trolejbusy! A trolejbusu tam też nie było :)))
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Lubelskie - Chwilo trwaj: bo ważne są tylko te...

Michał Z.:
A rekord bezczelności pobił pewien urzędnik z Białegostoku,

Kiedyś miasto Białystok zapragnęło mieć logo promocyjne. Wyłonili firmę, ta im ładne logo zaprojektowała. Po jakimś czasie się okazało, że jest identyczne jak logo jakieś gejowskiej organizacji z Nowego Jorku.
Trudno się dziwić, że teraz mają awersje do fachowców z zewnątrz. ;-)

Oni mają awersję do fachowców w ogóle. A agencję, która to zrobiła, można spokojnie pociągnąć do odpowiedzialności. W umowie powinien być przecież taki kodycyl, że twórca gwarantuje posiadanie praw autorskich do tego dzieła.

No, chyba, że umowy też nie spisywali fachowcy - prawnicy, tylko wujek Zbyszek. Coby było taniej, ma się rozumieć.Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 06.07.10 o godzinie 23:36



Wyślij zaproszenie do