Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Andrzej
Kwedo
UX Unicorn / Product
designer
Temat: Logo Web 2.0 Style
Andrzej-Ludwik W.:Co sądzicie o nowej stylistyce projektowania logo nazywanej już szumnie Web 2.0 Style ? Czy spotkaliście się z tym stylem? Co wnosi do samego projektowania?
Logo gdzie piktogram, jezeli w ogóle występuje - jest zaledwie kilkukrotnym powtórzeniem prostej formy graficznej i logotyp gdzie istotniejszy od kroju jest efekt na foncie. wszystko to można z automatu uzyskać - gdzie tu projektowanie?
Jestem pewien, że ta egzaltacja refleksami i gradientem minie - gdy tylko własciciele zrozumieją, że strzelają sobie takim logo w kolano - komunikując identyfikację z trendem web2.0 zamiast własnym produktem.
Andrzej Kwedo Jastrzebski edytował(a) ten post dnia 02.12.06 o godzinie 13:01
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Logo Web 2.0 Style
Andrzeju a jeśli zechcialbyś się odnieść do tego Web 2.0...mam takie dziwne wrażenie że niedługo zaserwują mi w cafeterii kawę Web 2.0
Arkadiusz
Łatko
e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...
Temat: Logo Web 2.0 Style
Ja się cały czas zastanawiam czy to nie jest przejawem "naciągactwa" i czystego marketingu. Za chwilę będziemy mieć wyścig na cyferki (słyszałem, że już się lansuje 3.0), za monet powstanie system operacyjny tez w stylu 2.0, pakiet biurowy 2.0 no i kursory 2.0 ; ). Następnym krokiem będzie stworzenie sprzętu kompatybilnego z Web 2.0 (komputery, myszki, klawiatury) a w szkole będą uczyć przysposobienia do życia w Web 2.0 ... albo jak to Andrzej ujął będą serwować kawę Web 2.0 ; )Jestem w stanie zrozumieć, że internet ewoluuje zmieniając swój charakter. Powstają nowe łatwiejsze w użyciu narzędzia, coraz więcej możliwości, coraz więcej ludzi ma do niego dostęp a internet i ogólnie komputery będą zyskiwać ciągle na znaczeniu. Ludzie się grupują, szukają znajomości, tworzą się społeczności - choćby tu na GL. Ale czy to jest przejaw nowej ery, wielkiego przełomu jak to się wszędzie mówi ?
Jak dla mnie przełom będzie gdy internet wyprze tradycyjne środki komunikacji (TV, Prasę, radio). Wtedy będzie można mówić o przełomie i stworzeniu jednej wspólnej platformy komunikacji.
To będzie przełomm na miarę Web 2.0!
Teraz jest to drobny epizod tak jak ważnym epizodem było wejście wyszukiwarki Google i zmiana sposobu wyszukiwania informacji, wyparcie przez e-mail faksów, wejście CMS-ów i uproszczenie budowanie stron, technologii php, java itd. (to powinno być chyba Web 1.0, 1.5, 1.8, a przeciez można dodac jeszcze litery 1.9A - ale pytam się po co ?).
Nawet na grupie Web 2.0 nie udało się grupowioczom dojść do porozumienia, co kto rozumie przez owe Web 2.0. Każdy ma inną wizje i co innego pod tym pojęciem rozumie. A jeśli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że chodzi o pieniądze i niezły biznes a co z tym idzie i odpowiedni marketing ; ) Na tym dziele chyba jednak powinniśmy być w miarę odporni na działania innych marketerów? Trzeba odsiać ziarna od plewów i przyjrzec się tym ziarnom czy to juz rzeczywiście nowy gatunek rosliny czy tylko nastepna mutacja....
Andrzej
Kwedo
UX Unicorn / Product
designer
Temat: Logo Web 2.0 Style
Andrzej-Ludwik W.:Andrzeju a jeśli zechcialbyś się odnieść do tego Web 2.0...
mam takie dziwne wrażenie że niedługo zaserwują mi w cafeterii kawę Web 2.0
Ja odbieram to w ten sposób, że ktoś postanowił nazwać obecny etap rozwoju sieci. Nie wydaje mi się, żeby to wyszło poza internet i powstały pojęcia jak życie 2.0 czy kawa 2.0 ;)
Styl o którym wspomniałeś jest łatwy do odtworzenia, nie niesie nic kokretnego w przekazie - przez co jest przyjemny w odbiorze - stąd myślę jego popularność - podobnie jak to było z fidrygałkami pod myszą w latach 90, animowanymi gifami wstawianymi na potęgę, blOOgOwą mOową dZieEciAkoof etc.
Wydaje mi się, że ilości w jakich serwowany jest styl web2.0 spowodują, że społeczeństwo stwierdzi wkrótce "dość" jak to było w przypadku trendów które wymieniłem wyżej ;)
Andrzej - a Ty jakie masz zdanie na ten temat?
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Logo Web 2.0 Style
Ha, trzeba się deklarować :) otóż odnoszę te wszystkie "tryndy" w logo zawsze do jednego - prawidłowego odbioru i zapamietywania logo. I jakoś wychodzi mi, że to zabawa ozdobnikami, popisy sprawności rozmywające ten prawidłowy przekaz. A skoro tak to szkodzące a nie pomagające. Choć nie neguję, że w wypadku występowania li tylko w necie, nigdzie poza nim, moze mieć to jakieś wartości dodatnie. Tylko czy napewno?Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » Logo grupy -
-
Reklama, marketing, marka » Logo Akademii Sztuki w Szczecinie - HIT czy KIT? -
-
Reklama, marketing, marka » Logo przestrzenne (ala wykucie w ścianie) - szukam -
-
Reklama, marketing, marka » logo i nazwa -
-
Reklama, marketing, marka » Nowe logo dla lotniska Modlin -
-
Reklama, marketing, marka » Nowe Logo Polskiej Prezydencji 2011 -
-
Reklama, marketing, marka » logo ekstraklasy sa -
-
Reklama, marketing, marka » pytanie - nazwa dla firmy i logo orientacyjna wycena... -
-
Reklama, marketing, marka » PKO BP - nowe logo. Co dają tego typu zmiany? -
-
Reklama, marketing, marka » Najciekawsze logo banku -
Następna dyskusja: