Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Lody-nowa marka

Witajcie,

mam do Was takie oto pytanie. Czy uważacie, że da się do Polski wprowadzić nową markę lodów? Zagraniczny producent, ale nie włoskie, smaki jakich w Polsce nie ma (ale dobre-wypróbowane;)) i określony nabywca - klient sklepów typu Alma czy Piotr i Paweł (lody kubełkowe [??] klasy premium - taka nazwa robocza :P). Chodzi o to, że zdaję sobie sprawę, że wejście do dużych sieci delikatesowych to jakieś 10% sukcesu, ale czy właśnie jest to gra warta świeczki?

konto usunięte

Temat: Lody-nowa marka

to zależy od wielu czynników - ceny, pozycjonowania, reklamy i opinii klientów o tym produkcie. W każdym razie - powodzenia! :)
Ewa A.

Ewa A. art director, V&P

Temat: Lody-nowa marka

Tadeusz Zawilski:
Witajcie,

mam do Was takie oto pytanie. Czy uważacie, że da się do Polski wprowadzić nową markę lodów? Zagraniczny producent, ale nie włoskie, smaki jakich w Polsce nie ma (ale dobre-wypróbowane;)) i określony nabywca - klient sklepów typu Alma czy Piotr i Paweł (lody kubełkowe [??] klasy premium - taka nazwa robocza :P). Chodzi o to, że zdaję sobie sprawę, że wejście do dużych sieci delikatesowych to jakieś 10% sukcesu, ale czy właśnie jest to gra warta świeczki?
jesli naprawde wyjatkowe i o NOWYCH smakach to tak
tylko oczywiscie inna nazwa ;)
kiedys daleko, jadlam sorbetowe o smaku mega kwasnych cytryn...mniam
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lody-nowa marka

Zacznij od biznes planu. Przejdziesz przez niego i znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania.
Klasa premium to określenie segmentu, w którym chciałbyś pozycjonować markę . Już kilka marek tam siedzi.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 01:08
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Lody-nowa marka

Biznesplan w tym wypadku to najbardziej skomplikowana rzecz, dlatego zbieram informacje i opinie :) Kilka marek siedzi, ale producent, o którym myślę, wyprzedza je znacznie jeśli chodzi o smak.

Mnie się wydaje, że najbardziej kosztowne będzie przeprowadzenie takiej kampanii i wprowadzenie takich metod komunikacji, które pozwolą na "wtłoczenie" tej marki do świadomości Polaków. I nie wystarczą tu ulotki czy marketing wirusowy, ale trzeba będzie uderzać twardo w TV. Ale mam niewielkie doświadczenie, więc poprawcie mnie jeśli się mylę.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lody-nowa marka

Tadeusz Zawilski:
Biznesplan w tym wypadku to najbardziej skomplikowana rzecz, dlatego zbieram informacje i opinie :) Kilka marek siedzi, ale producent, o którym myślę, wyprzedza je znacznie jeśli chodzi o smak.
A skąd pewność, że polski konsument w ogóle po to sięgnie ?

Mnie się wydaje, że najbardziej kosztowne będzie przeprowadzenie takiej kampanii i wprowadzenie takich metod komunikacji, które pozwolą na "wtłoczenie" tej marki do świadomości Polaków. I nie wystarczą tu ulotki czy marketing wirusowy, ale trzeba będzie uderzać twardo w TV. Ale mam niewielkie doświadczenie, więc poprawcie mnie jeśli się mylę.
Budowanie wizerunku marki i wtłaczanie jej w istniejącą ( wcale nie ubogą) mapę percepcyjną w głowach konsumentów to bardzo długi i poważny proces. Ulotki na pewno nie mają z nim nic wspólnego. Jednak ... zanim ktoś wyda miliony na marketing warto się upewnić, że ten produkt ma jakiekolwiek szanse. bardzo wielu się przekonało, że zaślepienie cudownością własnego produktu/pomysłu bywa zabójcza.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lody-nowa marka

Kilka słów o rynku - od tamtego czasu troche się zmieniło -szczególnie w segmencie premium.
http://www.egospodarka.pl/44140,Sprzedaz-drozszych-lod...

P.s. jak kiedyś wpadniesz do W-wy to odwiedź Bomi w Klifie. Jak staniesz przed tymi trzema witrynami każda po 2 metry wysokości i 2 szerokości nabitymi segmentem premium to już będziesz wiedział, że bez biznes planu się nie da.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 01:51
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Lody-nowa marka

Dagmara D.:
Jednak ... zanim ktoś wyda miliony na marketing warto się upewnić, że ten produkt ma jakiekolwiek szanse. bardzo wielu się przekonało, że zaślepienie cudownością własnego produktu/pomysłu bywa zabójcza.

Oczywiście! Dlatego jakiekolwiek ruchy będą poprzedzone pewnymi badaniami, które pokażą czy firma może liczyć na jakiekolwiek zainteresowanie.

P.S. Ja osobiście nie jestem zaangażowany w ten projekt, jednak producentem tych lodów jest mój dobry znajomy i myśli o wejściu ze swoim produktem na teren Polski. W swoim kraju udział tej firmy w rynku wynosi 18%, co jest bodaj najwyższym wynikiem spośród wszystkich firm krajowych (rynek zdominowany przez koncerny).
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lody-nowa marka

Tadeusz Zawilski:

Oczywiście! Dlatego jakiekolwiek ruchy będą poprzedzone pewnymi badaniami, które pokażą czy firma może liczyć na jakiekolwiek zainteresowanie.

P.S. Ja osobiście nie jestem zaangażowany w ten projekt, jednak producentem tych lodów jest mój dobry znajomy i myśli o wejściu ze swoim produktem na teren Polski. W swoim kraju udział tej firmy w rynku wynosi 18%, co jest bodaj najwyższym wynikiem spośród wszystkich firm krajowych (rynek zdominowany przez koncerny).
Co nie zmienia faktu, że to totalnie inny rynek, inni gracze, inni konsumenci (inne potrzeby, inny sposób kupowanie inne insight'y) i inne zwyczaje zakupowe.
Wiesz, że Haagen Dazs wycofał z Polski moje ulubione lody Baileys (najcudowniejsze i najsmaczniejsze :))? Były i nie ma. Haagen Dazs nadal jest, ale ten smak zniknął. Dlaczego ? No właśnie...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 02:04

konto usunięte

Temat: Lody-nowa marka

Tadeusz Zawilski:
Biznesplan w tym wypadku to najbardziej skomplikowana rzecz, dlatego zbieram informacje i opinie :) Kilka marek siedzi, ale producent, o którym myślę, wyprzedza je znacznie jeśli chodzi o smak.

Mnie się wydaje, że najbardziej kosztowne będzie przeprowadzenie takiej kampanii i wprowadzenie takich metod komunikacji, które pozwolą na "wtłoczenie" tej marki do świadomości Polaków. I nie wystarczą tu ulotki czy marketing wirusowy, ale trzeba będzie uderzać twardo w TV. Ale mam niewielkie doświadczenie, więc poprawcie mnie jeśli się mylę.
zdajesz sobie sprawe ile $ potrzeba na reklame tv ??
myslisz ze to przypadek ze duze koncerny sa w tv, a produkty regionalne nie ??
jest wiele produktow na rynku ktore sa gowno warte ale znajduja nabywcow przez dobra reklame. Skoro twierdzisz ze Twoje lody sa lepsze od innych to smak sam sie obroni - za kase ktora wsadzisz w reklame w tv ja bym wolal zrobic lodziarnie gdzie pozniej w gazecie bylby kupon rabatowy na lody. Bez rabatu lodziarnia zarabiala by na siebie, a rabat robilby reklame ;) zalezy jakie masz fundusze... ale jezeli to produkcja lodow przemyslowa to raczej nie idzie w parze z dobra jakoscia :P
Haagen Dazs ma jedne z najdrozszych lodow na swiecie o ile sie nie myle (1 galka 8 zl ? cos takiego) probowalem i stwierdzam ze tutaj zdecydowanie dziala marketing, moze trudno powiedziec jakie sa lepsze ale nie wart tych pieniedzy mysle ;) a drogie sa ponoc dlatego ze proces produkcyjny ich jest wyjatkowy ;)

edit: teraz juz wiem ze producent moze miec na tv :DArtur Kijewski edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 02:07
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lody-nowa marka

Artur Kijewski:
Haagen Dazs ma jedne z najdrozszych lodow na swiecie o ile sie nie myle (1 galka 8 zl ? cos takiego) probowalem i stwierdzam ze tutaj zdecydowanie dziala marketing, moze trudno powiedziec jakie sa lepsze ale nie wart tych pieniedzy mysle ;) a drogie sa ponoc dlatego ze proces produkcyjny ich jest wyjatkowy ;)
Jestem hard userem - i żadna marka im do pięt nie dorasta :):) Całą historia produkcji i inne dyrdymałki mnie nie dotyczyły - spróbowałam ich wiele lat temu w kraju, którego język był dla mnie tajemnicą - tak jak marki w lodówce. Ale o gustach się nie dyskutuje :)
Faktem jest, że zwyczaje zakupowe lodów się zmieniają i Polacy są w stanie zapłacić więcej za lody premium.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 02:07

konto usunięte

Temat: Lody-nowa marka

zalezy do jakich klientow chce sie trafic ;) Haagen Dazs bez powodu nie jest siecia ktora jest w calym kraju - wynika to raczej z zamoznosci kosumentow wkoncu nie jest to produkt pierwszej potrzeby.

Ja bym stawial na lodziarnie ! chetnie sie tym zajme :D kawiarnie poprowadzilem to i siec lodziarni bede wstanie zbudowac :D
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lody-nowa marka

Lodziarnia to super pomysł, choć kosztowny (szczególnie,że Grycan chapnął większość centrów handlowych a ceny mają całkiem nie premium...). Oczywiście to wszystko kwestia kasy.
A Haagen Dazs to po prostu segment premium ... ten sam niestety :)

konto usunięte

Temat: Lody-nowa marka

Dagmara D.:
Lodziarnia to super pomysł, choć kosztowny (szczególnie,że Grycan chapnął większość centrów handlowych a ceny mają całkiem nie premium...). Oczywiście to wszystko kwestia kasy.
A Haagen Dazs to po prostu segment premium ... ten sam niestety :)
grycan odniosl sukces z zielonabudka, sprzedal firme i od nowa osiagnal sukces na lodach...
swoja droga akurat jego lody mi teraz nie smakuja zbytnio :P

lodziarnie sa nie bardziej kosztowne niz reklamy w tv :DArtur Kijewski edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 02:50
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Lody-nowa marka

Artur Kijewski:
Dagmara D.:
Lodziarnia to super pomysł, choć kosztowny (szczególnie,że Grycan chapnął większość centrów handlowych a ceny mają całkiem nie premium...). Oczywiście to wszystko kwestia kasy.
A Haagen Dazs to po prostu segment premium ... ten sam niestety :)
grycan odniosl sukces z zielonabudka, sprzedal firme i od nowa osiagnal sukces na lodach...
swoja droga akurat jego lody mi teraz nie smakuja zbytnio :P
Znam historię pana Grycana. Co nie zmienia faktu, że jest w większości CH w Polsce. Czasem ma 2 czasem 3 miejsca i bycze kolejki do każdego z nich. A czy smakują TObie czy mnie (dla mnie Zielona Budka to porażka)... to kwestia wtórna - smakują konsumentom na tyle, że otwierają się co raz nowe punkty sprzedaży. A zaczynał delikatnie od dystrybucji w sklepach osiedlowych, żadnych sieciówek, HM. Facet ma po prostu łeb.

Lodziarnie są mniej kosztowne o ile przynoszą zysk :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 02:24
Ewa Z.

Ewa Z.
http://www.youtube.c
om/watch?v=u5HRzaOFh
ec

Temat: Lody-nowa marka

Artur Kijewski:
>
zdajesz sobie sprawe ile $ potrzeba na reklame tv ??
myslisz ze to przypadek ze duze koncerny sa w tv, a produkty regionalne nie ??

edit: teraz juz wiem ze producent moze miec na tv :DArtur Kijewski edytował(a) ten post dnia 03.01.11 o godzinie 02:07

grunt to znać swoje cele;)

konto usunięte

Temat: Lody-nowa marka

nowy wlasciciel spitolil zielona budke - typowe lody przemyslowe

jak sie zrobi dobra lodziarnie to trzeba sie postarac zeby nie przynosila zyskow... ale trzeba najpierw ja zrobic :)

konto usunięte

Temat: Lody-nowa marka

Ewa Z.:

grunt to znać swoje cele;)
znasz swoje ? ;)
Ewa Z.

Ewa Z.
http://www.youtube.c
om/watch?v=u5HRzaOFh
ec

Temat: Lody-nowa marka

Artur Kijewski:
nowy wlasciciel spitolil zielona budke - typowe lody przemyslowe

jak sie zrobi dobra lodziarnie to trzeba sie postarac zeby nie przynosila zyskow... ale trzeba najpierw ja zrobic :)

wiem, że jest późno ale powiedz mi po co komu interes, który nie przynosi zysków?
Ewa Z.

Ewa Z.
http://www.youtube.c
om/watch?v=u5HRzaOFh
ec

Temat: Lody-nowa marka

Artur Kijewski:
Ewa Z.:

grunt to znać swoje cele;)
znasz swoje ? ;)

znam:)

Następna dyskusja:

nowa marka-duzy biznes




Wyślij zaproszenie do