Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Andrzej D.:
Sebastian B.:
Ci którzy zarabiają dużo mniej odbiorą to negatywnie co może źle wpłynąć na wizerunek marki w tej grupie. Jest to o tyle ważne, że bank ma przecież też inne produkty, które sprzedają nie tylko grupie "zarobki: 3000+..."

Przyznaje ze na bankowosci sie nie znam, i ponizej to moja wlasna opinia.
Banki beda sie musialy specjalizowac, wiec moze BZ WBK bedzie sie targetowal do takiej sredniej klasy sredniej. I za przeproszeniem ch..j ich obchodzic bedzie ich wizerunek w grupie zarabiajacej do 3 tys. netto. Banki chyba zarabiaja najwiecej na odsetkach od udzielonych kredytów i obsludze klientow instytucjonalnych. Wiec taki WBK, spokojnie sobie poradzi jako bank stargetowany na zarabiajacych 3tys+, i moze sobie olac tych co zarabiaja mniej. Ci co zarabiaja mniej pojda do Pani Ani z Providenta albo do BPH po gotowke od reki.

Aczkolwiek za cholere nie rozumiem jak sie mozna za sformulowanie "wystarczy 3 tys" obrazic. Dla mnie wydaje sie to rzeczywiscie przystepna "cena" za indywidualnego doradce. To tak jakbym mial sie obrazic na szefa za to ze zarabia wiecej ode mnie.

Z tego co wiem, to BZ WBK jakoś się do tej pory nie targetował na bank dla tych zarabiających więcej.

Banki zarabiają najwięcej, owszem, na kredytach, ale nie dla klientów indywidualnych, tylko dla firm.

I jeszcze jedna sprawa - jak się taki młody niewiele zarabiający dorobi tych 3000+ (co może mu zająć 2-3 lata), to może pójść do konkurencji...
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Nie wiem, o co się oburzasz, Diano. Tok myślenia również -- moim zdaniem -- nie taki. Indywidualny doradca to coś, do czego się aspiruje. Tak samo jak aspiruje się do Volvo czy okularów Ray Ban. Nikt się na nich nie obraża, że kosztują tyle, a jak już Cię stać, to nie "obrażasz się i idziesz do konkurencji" tylko kupujesz -- jakość za cenę.

Zgadzam się, że banki będą się specjalizować. Zrobią to albo tworząc nowe marki (jak Noble Bank) albo wciągając dodatkowe usługi pod swój parasol (Citi Wealth Management). A że reklama drogiego produktu Cię obraża? Ja bym tak nie pomyślał...
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Kto stworzył ten bubel?

A czy ja powiedziałam, że MNIE obraża? I że w ogóle OBRAŻA? Powiedziałam, że daje negatywne odczucie i moźe wpłynąć na dalsze postrzeganie marki.
Większość drogich produktów jest prezentowanych w taki sposób, że daje poczucie luksusu, do którego ma się ochotę dążyć. W tej reklamie mi tego zabrakło.
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Malwina Anna U.:
Otwieram ranking.

O Playu już pisaliśmy ale mam ostatnio faworyta w innej grupie.

Reklama chyba Danona. W sklepie przybijające piątki gosposie dobowe gratulujące sobie dobrego wyboru.

WSZYSTKO w tej reklamie przyprawia mnie o pawia. I niech mi nikt nie mówi, że nie należę do grupy docelowej.
Nie kupię już Danona, bo kojarzy się się z głupotą tej reklamy


ja z kolei uważam że Danone jest genialny jeśli chodzi o wizerunek marki...reklamy były dla mnie ok.
Ale zgadzam się że przybijanie piątki jest beznadziejną reklamą, i mam wrażenie że odeszli od dotychczasowego kanonu. Teraz zaczynaja wkurzać. Jeszcze bardziej mnie irytuje reklama Actimela, gdzie matka ubiera dziewczynkę jakby na zewnątrz było -10 stopni, przy czym nagle pojawia się odgłos burzy...która raczej nie jest zjawiskiem zimowym...kompletnie nie rozumiem tej reklamy.
Może dlatego że nie jestem matka?
Martyna Żak

Martyna Żak Instytut
Fundraisingu -
szkolenia, doradztwo

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Diana O.:
A czy ja powiedziałam, że MNIE obraża? I że w ogóle OBRAŻA? Powiedziałam, że daje negatywne odczucie i moźe wpłynąć na dalsze postrzeganie marki.
Większość drogich produktów jest prezentowanych w taki sposób, że daje poczucie luksusu, do którego ma się ochotę dążyć. W tej reklamie mi tego zabrakło.

Zgadzam sie z Toba Diano, tez mnie to uderzylo, kiedy ogladalam pierwszy raz ta reklame. Slowo "wystarczy" kluje w oczy i to negatywnie. Mogli to zastapic zwyklym "jeśli". Wiecej niz polowa ludzi w tym kraju nie zarabia tyle, wiec wartosciujace 'wystarczy' (stwierdzenie sugeruje, ze jest to mala kwota) zwlaszcza w naszym kraju i w tak delikatnej sprawie, jak zarobki, jest nie na miejscu. Wydaje mi sie, ze ludzie z Warszawy, Krakowa czy Poznania nie maja pojecia co sie dzieje w malych miastach, wsiach itd, w Polsce na prawde jest jeszcze bardzo, bardzo duzo biedy i bezrobocia.

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Wychodzi więc na to, że w Polsce nie powinno się
reklamować produktów z wyższej półki, ponieważ
deprecjonują one biedne społeczeństwo ze wsi i miasteczek.
Wolne żarty drogie panie, wolne żarty.Krzysztof B...... edytował(a) ten post dnia 18.04.07 o godzinie 16:30
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Wychodzi więc na to, drogi Krzysztofie, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
Anna Czerwińska

Anna Czerwińska Account Director

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Ja mogę wymienić całą listę reklam "poronionych":
- wspomniana wcześniej Polo Cocta z robieniem policjanta w konia
- reklama jakiegoś napoju, młodzi ludzie przerzucają go przez mur i hustają się na huśtawce
- reklama sklepów MarcPol z sobowtórem Lecha Wałęsy (bleee...)
- reklama kawy (na billboardach) gdzie kobiety przebrane są za jakąś panterkę, kocicę czy nie wiem co innego. To jakieś ufoludki, dla osób bez smaku i gustu
- reklama pasty do zębów, kiedy kobieta grająca stomatologa mówi tekst: pacjenci mówią o bólu, przedstawiają go tak: i tu pojawia się dziwny odgłos

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Diana O.:
Wychodzi więc na to, drogi Krzysztofie, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

Chcesz mnie sprowokować bym Ci napisał coś równie słodkiego?

A może powinniśmy zrewidować w słownikach znaczenie słowa
"wystarczy" bo reklamomaniak od siedmiu boleści* odbiera je negatywnie?

A może tylko Twoja interpretacja reklamy jest słuszna,
a ja ze swoim odmiennym zdaniem bezczelnie się wtrącam?

A może powinnaś się mocno zastanowić zanim cokolwiek napiszesz.
Bo jak widać nie zawsze wychodzi Ci zabawnie a czasem nawet wychodzi żenująco.

Wystarczy (sic!) tego dobrego.

*- żaden znany mi reklamomaniak nie myli produktów i reklam.
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Krzysztofie, uważam, że to nie jest miejsce do takich personalnych przygadywanek, ale Twój sposób rozmawiania do tego prowokuje. Z wszystkich tematów, gdzie się wypowiadałeś wynika, że jesteś nieustępliwy i często dosyć nieprzyjemny w rozmowie, więc Twoja reakcja zupełnie mnie nie dziwi. Powiem nawet, że się jej spodziewałam. I dlatego podkusiło mnie, żeby napisać to, co napisałam.
A jeżeli uważasz, że jestem "reklamomaniakiem od siedmiu boleści", to po co w ogóle wdajesz się ze mną w dyskusję, zamiast mnie po prostu zignorować?

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Nie mam uwag do marki danona ale do klaszczącej reklamy dla jełopów.

Nie mam za do zastrzeżeń do actimela i ubieranej dziewczynki - nie wzrusza, nie drażni, obojętna

Za to actimel w smaku jest chemicznie ohydny

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Pokrótce wygląda to tak.
Wypowiedziałaś się na temat reklamy, której uważnie nie obejrzałaś.
Sprostowałem Twoją omyłkę. Następnie nakreśliłaś tragiczny obraz polskiej prowincji, którą rzekomo reklama obraża, pardon, deprecjonuje. Pozwoliłem sobie więc na zasadzie analogii obalić Twoje argumenty o deprecjonowaniu kogokolwiek poprzez reklamę. "Odbiłaś piłeczkę" tym samym co wcześniej argumentem na co ja pozwoliłem sobie moją analogię uczynić nieco wyraźniejszą, aczkolwiek niczego Ci nie zarzucając.
W odpowiedzi usłyszałem że nie umiem czytać ze zrozumieniem.

Wychodzi więc na to, że sam fakt iż mam inny pogląd niż Twój na sprawę reklamy BZ WBK, czyni ze mnie wtórnego analfabetę.

Samo w sobie to nie byłoby pewnie wcale obraźliwe gdybyś powiedzmy była szanowanym specem od reklamy a ja malutkim prowincjonalnym szaraczkiem konsumentem, a dodatkowo okrasiłabyś swoją wypowiedź jakimś naprawdę dowcipnym komentarzem. tak jednak nie było. Abstrahując jednak od zarówno Twoich jak i moich umiejętności, byłoby dobrze gdybyś na przyszłość wzięła pod uwagę, że przedstawienie własnego poglądu nic nie oznacza poza jego posiadaniem. A już na pewno nie oznacza analfabetyzmu w jakimkolwiek stopniu.

A jeśli w przyszłości poskromisz swoje zakusy i nie będziesz pisała ad personam, to może się okazać, że będzie się całkiem miło dyskutowało.

To nie prawda że jestem niemiły. To urban legends. Tak naprawdę jestem bardzo miły, oczywiście poza sytuacjami w których muszę (wypada mi) być odrobinę niemiły.

Temat: Kto stworzył ten bubel?

ja tam lubię być niemiła, kiedy lubię :))))
Mateusz Tułecki

Mateusz Tułecki Zarządzający
Akceleratorem
GrowPoint,
utworzonym przy
Aka...

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Krzysztof P.:
A co powiecie o spocie Zumi.pl?
http://www.youtube.com/watch?v=zIHtJYyw9S4

Tylko konstruktywnie, prosze.

Dla mnie bardzo udana. pokazuje możliwości serwisu w sposób wręcz dosłowny. poza tym mamy różne "zapotrzebowanie": bar z telebimem na półfinał (na czasie;)), apteka, żarcie niedrogie... no i świetna realizacja. kto Wam to robił?

gratuluję i mówiąc szczerze, czekałem na takie narzędzie jak zumi.pl...

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Diana O.:
To ja się przyłączam do pawiowania. W ogóle reklamy danone mi
nie pasują - ani przybijanie piątki, ani maskotka-głodzik, ani
actimel w jakimkolwiek wydaniu.

Głodzik jest fajny, czepiacie się :).

Ale nowy Actimel mnie powalił. Mama ubiera dziecko - kurtka, szalik, czapka - no niczym na 15 stopni mrozu i na jakąś wyprawę w góry. Po czym okazuje się, że ta czapka nie zostanie na głowie dłużej niż kilka sekund. Chłopiec biegnie na boisko i gra w piłkę. Rozumiem, że od czasu do czasu trzeba coś przerysować, ale ludzie to ma swoje granice!

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Jeśli chodzi o reklamę BZ WBK to nawet jestem w stanie zrozumieć przyczepienie się filologa do pojedyńczego słowa -> "wystarczy" :) Nie rozumiem natomiast kurczowego trzymania się swojej wersji wydarzeń i próby przekonania za wszelką cenę do swoich poglądów.

Co do samej treści i wydźwięku słowa "wystarczy" to poczyniłem "quick research" :) i pozwoliłem sobie zajrzeć na stronę banku w celu zlokalizowania placówek na terenie naszego jakże zacnego kraju w wersji 4.0 :) I wyszło mi, że placówki są tak rozmieszczone, że gros z nich znajduje się na obszarach gdzie 3 tys. zł/mies. to nie jest jakaś zaporowa kwota [że podam tu przykłady: woj. lubelskie - placówek: 2, woj. podlaskie - placówek - 3, woj. warmińsko-mazurskie - placówek 3, woj. podkarpackie - placówek 2]. Czyli ewidentnie wychodzi na to, że baaardzo znaczna część ludzi, którzy "mogliby się obrazić", tudzież aspirują/znajdują się w niższym pod względem statusu materialnego targecie, nie jest nawet objęta zasięgiem oferty.

Oczywiście nie chcę tu w żaden sposób obniżać rangi mieszkańców tamtych regionów [sam jestem jednym z nich], ale wszelakie rankingi na niebie i ziemii dowodzą, że jednak tam dochody są najniższe w kraju.

To tyle mojej tyrady :) Tylko nie krzyczcie na mnie :( Bo się w sobie zamknę.
Łukasz Skrzypkowski

Łukasz Skrzypkowski CEO w Octagon Sp. z
o.o.

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Mateusz T.:
Krzysztof P.:
A co powiecie o spocie Zumi.pl?
http://www.youtube.com/watch?v=zIHtJYyw9S4

Tylko konstruktywnie, prosze.

Dla mnie bardzo udana. pokazuje możliwości serwisu w sposób wręcz dosłowny. poza tym mamy różne "zapotrzebowanie": bar z telebimem na półfinał (na czasie;)), apteka, żarcie niedrogie... no i świetna realizacja. kto Wam to robił?

gratuluję i mówiąc szczerze, czekałem na takie narzędzie jak zumi.pl...

niby Panorama Firm ma coś takiego ... ale faktycznie mają dobry system wyszukiwania. Sam wszedłem i wpisałem 'bar z telebimem' juz nie będę katował zumi i dopisywał 'na półfinał' bo wiadomo że 'wypluje' wszystkie knajpy z telebimami:)

w ogóle sam startuje z takim katalogiem firm,ale zumi za partnera ma onet i chyba jestem bez szans:) bo o ile mapę można sobie załatwić,to nie mam takiej siły przebicia jeżeli chodzi o pieniądze na reklame:)
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Anna Maria C.:
- reklama kawy (na billboardach) gdzie kobiety przebrane są za jakąś panterkę, kocicę czy nie wiem co innego. To jakieś ufoludki, dla osób bez smaku i gustu

Lavazza - bardzo lubię. i kawę i te reklamy. One (te kobiety) są tak poprzebierane, ponieważ kampania nawiązuje do amerykańskich, komiksowych "superbohaterów" - tych wszystkich >amazing< i >incredibles<.

Mnie też w pewien sposób "uraziło" to >wystarczy< i zastanowiłbym się nad zamianą tej kwestii, z powodów wymienionych przez Dianę.

A tak BTW, nie bardzo rozumiem, czemu reklamomaniak nie moze się pomylić.

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Diana O.:
Rafał S.:

BZWBK - chyba niezła reklama, widać od razu grupę docelową, i grupa widzi siebie. Czego wiecej oczekiwać, myślę że wiele osób które zarabiają więcej niż 3000 od razu pomyślą czy mają osobistego doradcę.

Można być w grupie docelowej, a i tak poczuć niesmak.
Od razu zdefiniowali docelowego odbiorcę i to jest dobre, ale dali też sygnał, że "maluczcy" są niewiele warci, a takie odczucie może się przełożyć także na ofertę dla tychże maluczkich.

Ale przecież nie wszystkie oferty muszą być skierowane do wszystkich. Inaczej musiałabym obrażać się kilkanaście razy dziennie na kremy przeciwzmarszczkowe, wyszczuplające, usuwające skórkę pomarańczową, pigułki na odchudzanie...
Ja nie poczułam, że ktoś z zarobkami poniżej 3k jest niewiele warty - ot, po prostu raczej - nic nie trzeba robić, tylko zarabiać sobie 3k i oferta jest Twoja.
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: Kto stworzył ten bubel?

a może BZ WBK chce siebie wykreować jako 'segment wyższy', tak jak jest volvo, ray ban? dobry ruch.

a co sądzicie o AirWaves? moim zdaniem to dopiero porażka... kto to zrobił... to jakiś koszmar nad koszmary... aż mnie się ciśnienie podnosi jak oglądam te reklamy :))



Wyślij zaproszenie do