Anna M.

Anna M. komunikacja i
kreacja

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Bo w komercyjnym radiu ciężko jest posłuchać cokolwiek innego niż Feel i Dodę ;)


a szary człowiek takiego radia właśnie słucha :)
i szarego człowieka coraz częściej na kredyt stać.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Anna Moderska:
Bo w komercyjnym radiu ciężko jest posłuchać cokolwiek innego niż Feel i Dodę ;)


a szary człowiek takiego radia właśnie słucha :)
i szarego człowieka coraz częściej na kredyt stać.


a co to jest za pojęcie "szary człowiek"? ja komercyjnego radia nie słucham, organicznie wręcz nie znoszę. jestem złoty? czy jaki? bo szary w takim razie nie..
skupcie się na tym o czym dyskutujecie, bo zaczyna być groźnie i śmiesznie. pomijacie głosy odbiorców, więc dla kogo reklama? dla Was? tylko po co? reklama produktu takiego samego jak ine na rynku w przypadku banku jest chybiona. to bank ma budzić zaufanie a w konsekwencji i jego produkty. nie odwrotnie. disco polo sprawy nie załatwi. czy macie ludzi za debili?

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Nieźle;) Zaczynam się czuć jak opieprzany uczniak w szkole podstawowej za brak odrobionych lekcji :P
Anna M.

Anna M. komunikacja i
kreacja

Temat: Kto stworzył ten bubel?

.Anna Moderska edytował(a) ten post dnia 09.08.08 o godzinie 15:59
Anna M.

Anna M. komunikacja i
kreacja

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Arkadiusz Piotr Z.:
a co to jest za pojęcie "szary człowiek"? ja komercyjnego radia nie słucham, organicznie wręcz nie znoszę. jestem złoty? czy jaki? bo szary w takim razie nie..
skupcie się na tym o czym dyskutujecie, bo zaczyna być groźnie i śmiesznie. pomijacie głosy odbiorców, więc dla kogo reklama? dla Was? tylko po co? reklama produktu takiego samego jak ine na rynku w przypadku banku jest chybiona. to bank ma budzić zaufanie a w konsekwencji i jego produkty. nie odwrotnie. disco polo sprawy nie załatwi. czy macie ludzi za debili?


kto "wy"?

ja nie muszę lubić feel ani nawet banku (z feel czy bez) ale mam inne zdanie nt decyzji o realizacji takiej własnie reklamy. nie musisz byc tak napastliwy.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Anna Moderska:
kto "wy"?

ja nie muszę lubić feel ani nawet banku (z feel czy bez) ale mam inne zdanie nt decyzji o realizacji takiej własnie reklamy. nie musisz byc tak napastliwy.


ależ ja nie jestem napastliwy. prosiłem o wyjaśnienie terminu "szary człowiek". kto nim jest a kto nie jest. to mnie ciekawi. ja mam siebie za taką szarą masę, do której kieruje się reklamę (w końcu o moje pieniądze i mnie podobnych chodzi) i nie lubię jak tv faszeruje mnie tandetą dla "szarego człowieka", nie pytając go co lubi, tylko zakłada taki twórca reklamy, że wie co ja "szaraczek" "połknę", bo wysublimowane smaki są zastrzezone dla niego :)

Temat: Kto stworzył ten bubel?

trochę przesada.
po pierwsze co Wam ten Kupicha zrobił? Może się podobać albo nie ale disco to to jednak nie jest. Zresztą jeśli ktoś lubi disco albo nawet i disco polo to znaczy że jest jakiś gorszy?
dobry kicz trzeba umieć docenić - zobaczcie ilu fanów ma bollywoodzkie kino.
ludzie nauczcie się pluralizmu.
Po drugi Millenium wcale nie ma takiego fatalnego marketingu.
rebranding był udany.
Nie macie ani wynikow badań ani dokładnych danych by kwestionować albo nie taką strategię. Moim zdaniem ktoś jednak się nad tym zastanowił i z jakiegoś powodu zrobił to tak a nie inaczej. Szkoda, że tego kogoś tu nie ma, by mogl nam swoje argumenty przedstawic.
Nie jest to pierwsza reklama Millenium, nie tyle z celebrity co z muzyką. A Feel akurat najprawdopodobniej pasował im po prostu do copy. poczuj to czy jakoś tak.
wcześniej była promocja karty kredytowej z muzyką jazzową, więc jest jakas spójność i strategia.
Na razie wasze wypowiedzi to jest raczej: sie podoba albo sie nie podoba i tyle z tego wynika.
Znacznie gorszym knotem, który wręcz odrzuca jest bezmyślna reklama Aegon. Jest gdzieś tu wątek, nawet osoba która tą reklamą "podklepała" była uprzejma się wypowiedzieć, co nie zdarza się często. Tam jest znacznie gorzej, wyróżnić się w wątpliwie zabawny sposób, tylko po to by się wyróżnić. Dla mnie to jest niestety klamstwo i do tego w tragiczny sposób buduje wizerunek banku, bo właśnie od kłamstwa zaczyna. A bank powinien budzić przede wszystkim poczucie wiarygodność i odpowiedzialność. Millenium postawiło na uczucia. To już jest lepszy plan.
Kolejną tragedią jest BZ WBK z Beenhakerem - to jest dopiero knot.Łukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 09.08.08 o godzinie 16:16
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Łukasz Olszewski:
trochę przesada.
po pierwsze co Wam ten Kupicha zrobił? Może się podobać albo nie ale disco to to jednak nie jest. Zresztą jeśli ktoś lubi disco albo nawet i disco polo to znaczy że jest jakiś gorszy?
dobry kicz trzeba umieć docenić - zobaczcie ilu fanów ma bollywoodzkie kino.

nie o Kupichę wszak chodzi. dla mnie to sa pewne konotacje. reklama tego typu mnie zniechęca. mam skojarzenia - tania mużyka - tani kredyt - tani bank??? jakaś lipa. wyłączam tv i nie biore pod uwagę tego banku. ale to moje prywatne odczucie, ergo nie jestem w grupie celowej tego banku?
ludzie nauczcie się pluralizmu.
Po drugi Millenium wcale nie ma takiego fatalnego marketingu.
rebranding był udany.
Nie macie badań ani dokładnych danych by kwestionować albo nie taką strategię. Moim zdaniem ktoś jednak się nad tym zastanowił i z jakiegoś powodu zrobił to tak a nie inaczej. Szkoda, że tego kogoś tu nie ma, by mogl nam swoje argumenty przedstawic.
Nie jest to pierwsza reklama Millenium, nie tyle z celebrity co z muzyką. A Feel akurat najprawdopodobniej pasował im po prostu do copy. poczuj to czy jakoś tak.
wcześniej była promocja karty kredytowej z muzyką jazzową, więc jest jakas spójność i strategia.

tu bym polemizował. jazz to oferta wyszukana, dla koneserów w zestawieniu z produktem daje skojarzenie. wyszukane+wyszukane. mylę się?
Na razie wasze wypowiedzi to jest raczej: sie podoba albo sie nie podoba i tyle z tego wynika.
Znacznie gorszym knotem, który wręcz odrzuca jest bezmyślna reklama Aegon. Jest gdzieś tu wątek, nawet osoba która tą reklamą "podklepała" była uprzejma się wypowiedzieć, co nie zdarza się często. Tam jest znacznie gorzej, wyróżnić się w wątpliwie zabawny sposób, tylko po to by się wyróżnić. Dla mnie to jest niestety klamstwo i do tego w tragiczny sposób buduje wizerunek banku, bo właśnie od kłamstwa zaczyna. A bank powinien budzić przede wszystkim poczucie wiarygodność i odpowiedzialność. Millenium postawiło na uczucia. To już jest lepszy plan.

o zaufaniu najpierw do banku, a potem do jego produktu pisałem powyżej. a uczucia jakoś z pieniędzmi mi się nie łączą żadną miarą.

Kolejną tragedią jest BZ WBK z Beenhakerem - to jest dopiero knot.Łukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 09.08.08 o godzinie 16:15

tandeta w reklamie to zagadnienie bardzo szerokie i dotyczy nie tylko banków niestety.
Anna Zając

Anna Zając Client Service
Director

Temat: Kto stworzył ten bubel?


Na koniec wizerunek: Aniu, Piotrze - mam mieszane uczucia, czy jest fair wypowiadanie się w takim tonie na temat konkurencji..


Maćku, nie mogę się z Tobą zgodzić. Czy nie mam prawa wyrażać opinii na temat spotów konkurencji? Tak jak "ganię" Millenium za brak konsekwencji tak chwalę ING za rzadko spotykaną spójność i pomysł na siebie jeśli chodzi o komunikację :) A to też konkurencja.

Pozdrawiam :)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Anna Zając:

Na koniec wizerunek: Aniu, Piotrze - mam mieszane uczucia, czy jest fair wypowiadanie się w takim tonie na temat konkurencji..


Maćku, nie mogę się z Tobą zgodzić. Czy nie mam prawa wyrażać opinii na temat spotów konkurencji? Tak jak "ganię" Millenium za brak konsekwencji tak chwalę ING za rzadko spotykaną spójność i pomysł na siebie jeśli chodzi o komunikację :) A to też konkurencja.

Pozdrawiam :)


o właśnie! dobrze powiedziane. Marek Kondrat człowiek z k(l)asą, elegancki, niezależny finansowo, zna się na winach.. i dlatego jestem w ING, bo to jest właściwa identyfikacja. can you feel it? :)))

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Dla mnie tytułowymi "gniotami" są reklamy Heyah. Nie chcę urazić twórców, ale aktorzy poprzebierani za rakietki do ping ponga, lody, czy diablicę mnie denerwują. "Pościel śpiąca anty-żrąca" była jeszcze nawet fajna, ale reszta to żenada.

Nowa reklama Netii z facetem, który mówi "nieważne, że nie wyglądasz jak młody bóg" też do mnie nie trafia.

Reklamy z Goździkową...
Anna M.

Anna M. komunikacja i
kreacja

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Mnie z kolei straszliwie wkurzają baby przed półką z jogurtami, z opadniętymi szczękami. :) Megairytujące.
Ania W.

Ania W. optymizm to
lekarstwo

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Może rady z Tiny, Protefix, Ketonal, Stoperan, Vanish Oxi Action Intelligence Crystal White, Calgon i picie od 4 tysięcy lat wzorem K.Ibisza Arivy lub Zbyszko Polo Cocty, goszczenie w domu M.Wojciechowskiej, przyjmowanie wizyt Z.Chajzera to panaceum dla osób czujących jak rośnie im cholesterol i jedzących jogurt na śniadanie, obiad i na kolację...

Najświeższe gnioty to coś z I.Bielenikiem, transport Mix Plusa,
"piórniczki, zeszyciki, ołóweczki" z Carrefoura, i "Marrrek!!! Marrrek!!!..." Ery (zastępstwo "Antoniooo gorrrrąco"?)Ania Beata W. edytował(a) ten post dnia 09.08.08 o godzinie 22:31

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Anna Moderska:
Mnie z kolei straszliwie wkurzają baby przed półką z jogurtami, z opadniętymi szczękami. :) Megairytujące.

Ja w ogóle nie wiem co to za trend robić z kobiet "baby". Irytuje mnie to tak samo jak robienie z każdego faceta majsterkowicza (vide reklamy dębowego czy warki) czy innego "samca" (żałośnie-smieszny mobilking).

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Anna Zając:

Na koniec wizerunek: Aniu, Piotrze - mam mieszane uczucia, czy jest fair wypowiadanie się w takim tonie na temat konkurencji..


Maćku, nie mogę się z Tobą zgodzić. Czy nie mam prawa wyrażać opinii na temat spotów konkurencji? Tak jak "ganię" Millenium za brak konsekwencji tak chwalę ING za rzadko spotykaną spójność i pomysł na siebie jeśli chodzi o komunikację :) A to też konkurencja.

Pozdrawiam :)

Aniu, oczywiście, że możesz komentować ich działania. Szkoda, że nie ma nikogo z Millenium, kto mógłby ewentualnie odpowiedzieć na zarzuty.
Moje odczucia są czysto subiektywne.. nie kontynuuję bo wejdziemy w etykę, a przecież dyskutujemy w temacie "Kto stworzył ten bubel?" :)

Pozdro

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Piotr Jakubowski:
Ale w jaki target trafia ta reklama z Feel? Możesz go jakoś określić, sprecyzować?

Według mnie target Feel-a jest zdecydowanie szerszy aniżeli wspomniane przez Ciebie "15-25, zamieszkujących raczej mniejsze miasta i miasteczka" i absolutie trafia w potencjalnych kredytobiorców.
O ile w przypadku Anny Marii Jopek byłbym skłonny zaryzykować twierdzenie, że mogła ona trafiać w określony target, bo jest artystką jazzującą, która cieszy się popularnością w kręgach lepiej wykształconych, wielkomiejskich, zamożniejszych i potencjalnie zainteresowanych hipoteką. To Feel jako zespół bazujący na prostych, wpadających w ucho melodyjkach, których za rok nikt już nie będzie pamiętał trafia wszędzie i nigdzie za razem. Podejrzewam, że Millenniu nie przeprowadziło żadnego badania identyfikującego kim są fani zespołu Feel i czy ci fani to potencjalni klienci hipoteki w tym banku.

Anna Maria Jopek - oczywiście rewelacyjna celebrity dla części grupy docelowej, ale czy dla całości? Zdecydowanie nie.

Nie zgadzam się z założeniem, że wyższe dochody czy nawet wyższe wykształcenie to automatycznie bardziej wysublimowane gusta kulturalne...

Skupienie się tylko i wyłącznie na osobach takich jak AMJ chyba nie byłoby zbyt dobre dla banku z punktu widzenia sprzedaży = zyskałby on wizerunek niedostępnego, elitarnego = drogiego.

Co do danych o ilości klientów, to nie są one szczególną tajemnicą - można je znaleźć w sieci. Co do rentowności klientów, to akurat Grupa BRE posiada najwięcej klientów z segmentu Mass Affluent (wielkomiejska "klasa średnia"), czyli

Więc należą się gratulacje.
właśnie tych najbardziej rentownych. Mogłoby się wydawać, że mBank to taki "dyskont", do którego przychodzą Ci najmniej zarabiający, ale jest nieco inaczej ;-)

Domyślam się, że w mBanku z jednej strony masz wielu studentów z minimalnymi obrotami na rachunku, a z drugiej dużą grupę intrnetowych smart shoppers o wyokich dochodach. Tak przynajmniej jest w dyskontowych projektach innych branż.

Jeżeli chodzi o kredyty
hipoteczne, to mBank + MultiBank są na 3. miejscu w Polsce, pomimo że w ilości placówek znacznie ustępujemy wielu bankom, a jak wiadomo hipoteki nie bierze się przez Internet lub telefon.

Kolejne gratulacje :)

Z zupełnie innej beczki - masz może jakieś szacunki porównujące wydatki Grupy BRE vs. konkurencja (z podziałem ATL/BTL) ?


A co do wypowiadania się na temat konkurencji, to nie wiem, jakiego rodzaju problem w tym widzisz. Nie krytykuje firmy Millennium Bank, a jedynie wyrażam swoją prywatną opinię o jej reklamie. Jeżeli ktoś z Millennium (lub innej firmy) miałby ochotę napisać coś krytycznego o reklamie mBanku, to z chęcią o tym podyskutuję.

Maciej S.:
Piotrze, wydaje mi się, że wyrażasz zbyt kategoryczne sądy. Masz dokładne dane kto słucha Feel?

Według mojej czysto subiektywnej opinii strategia Millenium ukiernkowana na wykorzystywanie celebrities jest jak najbardziej przemyślana, spójna i trafiona. Pierwszy raz gdy zobaczyłem reklamę z Feelem, mimo że za nimi nie przepadam, pomyślałem respect: za szybkość reakcji, klimat reklamy, trafianie w target, emocje.

Nawiązując do Twojego komentarza na temat 'zazdrości'. Nie znam danych na temat klientów BRE z podziałem na mBank, Multibank i corporate. Nie znam też danych Millenium. Ilość klientów jest niewątpliwie ważnym wskaźnikiem, ale wydaje mi się, że jakość/rentowność to nawet bardziej istotny benchmark.

Ostatecznie, z tego co wiem, to Millenium ma chyba niezłe wyniki
jeśli chodzi o kredyty hipoteczne.

Na koniec wizerunek: Aniu, Piotrze - mam mieszane uczucia, czy jest fair wypowiadanie się w takim tonie na temat konkurencji..

Pozdrawiam,
Maciej


Pozdrawiam,
MaciejMaciej S. edytował(a) ten post dnia 10.08.08 o godzinie 00:24

Temat: Kto stworzył ten bubel?


nie o Kupichę wszak chodzi. dla mnie to sa pewne konotacje. reklama tego typu mnie zniechęca. mam skojarzenia - tania mużyka - tani kredyt - tani bank??? jakaś lipa. wyłączam tv i nie biore pod uwagę tego banku. ale to moje prywatne odczucie, ergo nie jestem w grupie celowej tego banku?
to, że Pan uważa, że ta muzyka jest tania to wcale nie znaczy, że tak jest faktycznie. pojęcia nie mam skąd Pan wziął dane dot. tego kto słucha grupy Feel, ale założe się że nie tylko 15-25, a znacznie szerzej. Po drugie, nie do końca jest Pan w core-targecie nie tyle banku, co produktu: kredytu mieszkaniowego.
Z tym jazzem też się zastanawiałem. Nie ma prawidłowości typu: disco polo to 20-25 1800-2200 pln miesiąc. Jazz: 35-45lat, 4600-5800, już prędzej wiekowo. Wiadomo, że fasolek słuchają dzieci a jazz jest bardziej wymagający, więc można założyć 15+ :)co nie zmienia faktu, ze to jedynie stereotypy.Łukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 12.08.08 o godzinie 11:11
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Kto stworzył ten bubel?

Łukasz Olszewski:

nie o Kupichę wszak chodzi. dla mnie to sa pewne konotacje. reklama tego typu mnie zniechęca. mam skojarzenia - tania mużyka - tani kredyt - tani bank??? jakaś lipa. wyłączam tv i nie biore pod uwagę tego banku. ale to moje prywatne odczucie, ergo nie jestem w grupie celowej tego banku?
to, że Pan uważa, że ta muzyka jest tania to wcale nie znaczy, że tak jest faktycznie. pojęcia nie mam skąd Pan wziął dane dot. tego kto słucha grupy Feel, ale założe się że nie tylko 15-25, a znacznie szerzej. Po drugie, nie do końca jest Pan w core-targecie kredytu mieszkaniowego.
Z tym jazzem też się zastanawiałem. Nie ma prawidłowości typu: disco polo to 20-25 1800-2200 pln miesiąc. Jazz: 35-45, 4600 - 5800, już prędzej wiekowo. Wiadomo, że fasolek słuchają dzieci a jazz jest bardziej wymagający, więc można założyć 15+ :)co nie zmienia faktu, ze to jedynie stereotypy.


powoli :) ja żadnych danych nie przytaczałem. pomylił Pan moją wypowiedź z czyjąś. ja nie do końca wiem co to feel i kojarzy mi się to raczej z klimatami ich troje, dodą itp.
po drugie kredyt hipoteczny, to nie tylko kredyt na mieszkanie, ale również, a może przede wszystkim (?) na dom. a tu chyba się łapię. po 40 konsumpcja ma inny, bardziej wyrafinowany charakter a i kredytobiorca jest potencjalnie dla banku pewniejszy.
a co do targetu mieszkaniowego, to chyba też się łapię, bo kryzys wieku sredniego :))) nowa kobieta, rodzinie facet zostawia co ma do tej pory i zaczyna od nowa:) wielu tak robi. rezygnować z takiego klienta??
chyba, że ma to być bank "dyskontowy", ale tak nie zbuduje się marki banku. najpierw musi być bank, marka. bo, czy kupi Pan super produkt nieznanej marki? czy uwierzy Pan np. że samochód marki X jest równie nowoczesny, niezawodny itp. co marki np. mercedes, tylko, że tańszy? jakoś do mnie to nie przemawia.
a nawet załóżmy, że produkt-kredyt się przyjmie, to oprócz kredytu, bank potrzebuje lokat, a tu jestem "targetem" chyba bardziej niż ci 20-25 letni, to chyba pewne. ale ja pieniędzy nie ulokuję w banku, który wyrzuca kasę na durne reklamy.Arkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 10.08.08 o godzinie 15:15
Anna Zając

Anna Zając Client Service
Director

Temat: Kto stworzył ten bubel?

ha ha - "płaczę co noc" - czyżby z powodu zaciągniętego kredytu ? :)


Pewnie z powodu wysokości raty kredytu ;)

konto usunięte

Temat: Kto stworzył ten bubel?

A wracając do Bubli w reklamie :)
Relama L'Oreal, tusz do rzęs (nie powiem jaki) i w momencie kiedy jest zbliżenie na umalowane rzęsy to napis podspodem "efekt udramatyzowany"



Wyślij zaproszenie do