Temat: Książki dotyczące badań marketingowych, badań reklamy i...
Mam takie wrażenie, że GL stał się polem do wirtualnego katharsis, jawiącego się poprzez cynizm, złośliwość, dogryzanie, dokopywanie, gruboskórność, wszczynanie awantur i ogólnie tworzenie napiętej i wrogiej atmosfery...
Pytanie tylko...po co? dlaczego? Dla punkcika pod wypowiedzią? Dla rozluźnienia napięcia życiowego?
Kiedyś ten portal wydawał mi się m.inn. szansą do spontanicznego poznawania przedsiębiorczych ludzi, czy rozmów, które inspirują, czy rozwijają (co fajne-tematycznych).
W tym momencie wygląda jedynie jak pole minowe, miejsce upustu "powietrza" poprzez żądzę zemsty i frustracji. Rozumiem- komunikacja znowu podrożała, znowu jakaś afera na wiejskiej, a w telewizji lipa, ale...ten portal zaczyna być wręcz groteskowym przekrojem narodowych przywar...
* Karolino- w bibliotece studenckiej trudno będzie o specjalistyczne pozycje z dziedziny. Może znajdzie się cudem jakiś Kotler, ale przypuszczam, że wiele więcej poza statystyka ekonomiczną, czy czymś np. w stylu "ogólnie o marketingu i rynkach" nie będzie.
Wiele specjalistycznych pozycji to książki prawie nie do dostania. Drogie czytadła które można kupić jedynie sprowadzając (np. przez ebay/allegro,etc...).
Trochę literatury można oczywiście znaleźć w Empiku- ale ogranicza się to raczej głównie do Kotlera i wielu książek zawierających ogólną wiedzą podstawową. Do pracy magisterskiej zawsze warto się rozejrzeć za czymś jeszcze.
* Łukaszu- Magda nie napisała, że nie ma/nie zna literatury. W szczególności, że część bibliografii do pracy najczęściej bywa narzucona. A przecież pisząc pracę w sumienny sposób szuka się jak najlepszych źródeł, najlepiej wyszukując również treści niestandardowych (dających pole do dygresji i polemiki)- stąd może pytanie o książki POLECANE.
Poza tym temat jest bardzo obszerny, więc trzeba się zastanowić nad ścieżką logiki i wyselekcjonować potrzebną literaturę. Pytani jest jak najbardziej na miejscu.
---------------------------------------
Magdo- polecam:
1.
http://lmgtfy.com./?q=top+books+marketing+research
http://lmgtfy.com./?q=marketing+emocjonalny+ksi%C4%85%...
- poszukać tytułów na "chomiku"
2 Wejść w ebay/allegro i znaleźć książki z tej tematyki. Często odkryje się tytuły o których w życiu by się nie pomyślało
3. Kotler!
M.inn. "Marketing- Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola". Wielka kniga, w której znajdziesz niemal wszystko. Wszystkie podstawy. Polecam, jeśli jeszcze nie masz nic tak rozbudowanego.
4. Księgarnia ekonomiczna - metro centrum. Jest dużo perełek. Tam autonomicznie znajdziesz to, co najbardziej Ci podpasuje. Część można znaleźć w pdf'ach
5. hasło do wyszukiwarki " (Twój tag)filetype:pdf" - bez nawiasu ;)
6. Znaleźć firmę zajmującą się badaniami rynku/reklamy. Podpytaj czy możesz użyć przykładu ich działania w pracy.
7. Nie mam ulubionych tytułów. Swojego czasu kupowałam i czytałam wszystko, co można było dostać na rynku. Polecam również "Tanią książkę"- róg Chmielnej i Kruczej (można kupować kilogramami ;)).
8. A na filuterne obalenie tezy o jakiejkolwiek opłacalności badań marketingowych : Tony Hsieh. Jego książka, jego historia i historia powstawania jego mocarstwa. Wszystko to oparte na...intuicji i wrażliwości na klienta i drugiego człowieka.
Pozdrawiam serdecznie- whish you luck!