Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Sławomir P.:
2. traktować Konsumenta jak eksperta, vide: Producenci Wina ! ... wszak Prawdziwe Piwo to też celebracja, Kuchnia ( Cuisine ! ) , beer&food pairing .... itd


Jeśli faktycznie udałoby się uzyskac taki efekt, że picie piwa wiązałoby się i kojarzyło z pewną celebracją to napewno fajnie to wykorzystac... obawiam się jednak, że na większą skalę piwo kojarzy się z meskim piciem przy meczu np. lub przy barze, gdzie nie ma mowy o żadnej celebracji... natomiast wino odrazu kojarzy się z czymś bardziej dystyngowanym + mniej lub bardziej zaawansowaną celebracja.... co nie zmienia faktu, że można zaryzykowac i probowac taki bardziej dystyngowany i celebracyjny styl picie piwa lobbowac przy okazji wprowadzania nowej marki piwa niepasteryzowanego dla smakoszy i innowatorów....
Paweł Ż.

Paweł Ż. another graphic
designer

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Adam M.:KReaTYywni, naprawde kreatywni :)

Podoba mi się koncepcja "piwo + rurka + sok" jako lekki "drink piwny" dla kobiet.


moze troche z innej beczki, ale mialem watpliwa przyjemnosc kosztowania czegos, co producent nazwal 'winem dla kobiet', czyli wina owocowego z dodatkiem syntentycznego syropu owocowego. nie pamietam, co to dokladnie bylo, kto byl producentem etc, ale bylo to cos tak wyjatkowo ohydnego w smaku, ze na miejscu kobiet obrazilbym sie za pozycjonowanie takiego potwora jako produktu dla kobiet.
Arkadiusz T.

Arkadiusz T. Product Manager

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Paweł T.:Prawda jest taka, że niemal każdą pozycję jeśli chodzi o smak, recepturę itp. duże browary są w stanie "zdmuchnąć". Musisz się pozycjonować za pomocą argumentu, którego oni nie mają. Hasło "Piwo z małego browaru" -- na tym polu nie są w stanie walczyć :)


Masz rację. Ja dałbym się zabić za piwo Książęce Browaru Śląskiego ( i znam mnóstwo osób zakochanych od pierwszej butelki ;) ), ale oni nie mają chyba pojęcia o marketingu; wystraczy zerknąć na stronę:
http://www.bier.pl/ksiazece.htm

W Krakowie dostępne jest (od czasu do czasu) w niszowym sklepie Świat Piwa (czy jakoś tak) w galerii Kazimierz, w Warszawie można go dostać w niektórych knajpkach.

Rzeczywiście jest to piwo, któr można by sprzedawać np przez Almę (w tesco czy innym carrefourze mogłoby zginąć wśród Imperatorów, Złotych Kurów, Voltów i Wojaków ;) )

Piliście kiedyś piwo z colą lub spritem? Zaraził mnie tym kumpel z Poznania, ale przy zamawianiu czegoś takiego w Krakowie barman może popatrzeć na was jak na idiotów
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Arkadiusz T.:
[author] ale oni nie mają chyba pojęcia o marketingu; wystraczy zerknąć na stronę:
http://www.bier.pl/ksiazece.htm


Faktycznie...strona dośc archaiczna i w ciągłej przebudowie jak domniemywam :).. choc na to swój taki przaśny urok :)

Rozwaliło mnie natomiast piwp BEZALKOHOLOWE: Wiagra Strong... :)

A z podstrony "kontakt" wynika, że działu marketingu chyba faktycznie nie ma!....
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

sorki ale chyba nie wiesz co piszesz, w Krakowie barmani doskonale znają mieszankę piwa ze spritem lub z colą, drink ten był bardzo modny i lubiany kilka dobrych lat temu....
proszę nie tworzyć stereotypów...


[author]
Piliście kiedyś piwo z colą lub spritem? Zaraził mnie tym kumpel z Poznania, ale przy zamawianiu czegoś takiego w Krakowie barman może popatrzeć na was jak na idiotów
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

a jednak drink piwny ;))

Karolina A.:sorki ale chyba nie wiesz co piszesz, w Krakowie barmani doskonale znają mieszankę piwa ze spritem lub z colą, drink ten był bardzo modny i lubiany kilka dobrych lat temu....
proszę nie tworzyć stereotypów...


[author]
Piliście kiedyś piwo z colą lub spritem? Zaraził mnie tym kumpel z Poznania, ale przy zamawianiu czegoś takiego w Krakowie barman może popatrzeć na was jak na idiotów
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

nigdy nie kupiłabym napoju, drinka czy jakiejkolwiek innej mieszanki piwnej - czyli czegoś co tym piwem nie jest....zwłaszcza że mieszanie piwa z czymkolwiek jest dziwne...i zawsze budzi kontrowersje...
Ale tutaj piszę za siebie. Drinki typu Smirnoff Ice nie przypadły mi do gustu: ani smakiem ani składem. Wolę sama mieszać....

Piwo ze sprit'em o....i to jest drink piwny. Zgadzam się.

Tylko proszę - nie nazywajmy tego drinkiem piwnym, bo już nigdy w zyciu nie poproszę o piwo ze sprite'em..... :)))))
Serio - to określenie mrozi mi krew w żyłach... ;-)))

Arkadiusz T.

Arkadiusz T. Product Manager

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Widocznie w innych knajpach bywamy/lismy ;)

OK. mam

2 litrowe piwo "Studenckie" sprzedawane w plastikowych butelkach typu pet, moc ok. 4%, cena ok 4 zł (może da się mniej?),
smak jakikolwiek, składniki: niekoniecznie chmiel ;), jest coś tańszego od jęczmienia?

Myslę, że spokojnie browar Van Pur mógłby cos takiego uwarzyć, skoro daje radę produkować specjały sprzedawane pod brandem Tesco za 98 groszy
Arkadiusz T.

Arkadiusz T. Product Manager

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

A i jeszcze sygnowane: "Browar Biskupin założony 643 p.n.e" ;)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Ja z koncepcją poszedłbym osobiście w kierunku (tylko nie wiem czy dobrze pamiętam) wody mineralnej, bodajrze Ostromecko, która na wejściu bardzo wysoko się spozycjonowała i upodobniła do prestiżowej "Perie". Dostępna była praktycznie tylko w dobrych hotelach po zabójczej cenie... byćmoże też w jakiś wybranych sklepach w deatlu, ale tego nie wiem.

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Zasadniczo piję Carlsberg, Lech, Pilsner ale jestem nimi znudzony...
dlatego dla mnie atrakcyjnymi są marki piw regionalnych.
Ostatnio Łomża, szukam lżejszych piw, co nie znaczy light, polskie piwa od potentatów nie są specjalnie dobre w porównaniu z np... czeskimi..
moim zdaniem brakuje tego typu dobrych, świeżych piw,
Koźlak, niedawno zresztą opracowany nie jest pszeniczny?
wie ktoś jak idzie Koźlakowi sprzedaż?

W sklepach jest tez do kupienia pszeniczne ukraińskie piwo, nawet całkiem niezłe.

Piwo z natury swojej nie jest napojem ekskluzywnym, nie wydaje mi się, by Panowie szczególnie cenili sobie przykładowo Peroni.
Nie wydaje mi się, że sensownym jest robienie konwencji modowej, opartej na ekskluzywności. Ekskluzywność może polegać w tym przypadku na czym innym - na stosunkowo ograniczonej dostępności, do regionów np. a nie ceny zaporowej.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Pięc słów: Koźlak, Żywe, Bielkówko, Yazgot, Amber

I link: http://www.yazgot.com.pl/index.php?mod=case&lang=pl

p.s. Żywe to moim zdaniem najlepsze piwo w Polsce

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Browar Konstancin - przy nim wszystkie inne piwa wydają się plastikowe..
Paweł Matecki

Paweł Matecki E-Marketing
Manager/Specjalista
ds. Marketingu
Internetowego

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Moim zdaniem wyjście z nową marką piwa na całą Polskę jest trudne o ile nie niemożliwe. Musiałyby za tym stać duże pieniądze i to nie tylko na marketing, ale zorganizowanie dystrybucji.

Ciekawy przykład: w Wielkopolsce mamy dwie naprawdę ciekawe, dobre, "inne" marki piwa. Jedną z nich jest wspomniane już w tym wątku piwo Noteckie, dostępne na północy Wielkopolski (chcociaż ktoś, gdzieś, kiedyś podobno widział w stolicy regionu :)). Drugim piwem jest produkt z Browarów Fortuna. Robią świetne, ciemne piwo. Z Fortuną jest już w Poznaniu lepiej - jest parę miejsc gdzie można je nabyć.
Podejrzewam że pewna firma skrzętnie pilnuje tego aby mniejsi bracia z tego samego podwórka zanadto się nie rozwinęli.

Według mnie rozważania dotyczące strategii takiej nowej marki mogą być ciekawą rozrywką, ale tylko rozrywką. Wspomniane dwa browary próbują się wyróżniać i nawet im to wychodzi, ale co z tego w świetle wymienionych wyżej faktów.

konto usunięte

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

To ja jako były pracownik jednego z małych browarów może kilka kwestii praktycznych naprostuję.

Po 1. Jeżeli Browar o którym rozmawiamy ma już gotową linię produkcyjną, to radzę dowiedzieć się z jakim kosztem wiąże się jej przestawienie na niestandardowe butelki, jak również czy etykieciarka podoła z naklejeniem etykiet na takie opakowanie.

Po 2. Piwa Pszeniczne produkcji krajowej na polskim rynku już są.
W tym jedno z nich robi jeden z koncernów, a mimo to, przynajmniej na rynku warszawskim, piwa z małych browarów lepiej się sprzedają niż to "koncernowe"

Po 3. Piwo Niepasteryzowane już powoli przestaje być niszą... takich piw robi się coraz więcej.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w tym temacie :)

Aha noi radzę nie postrzegać jako konkurencję koncernów, bo z nimi mały browarek nigdy nie wygra poziomem sprzedaży, chociażby ze zględów mocy produkcyjnych :)Aneta Jakubiak edytował(a) ten post dnia 13.06.08 o godzinie 14:40

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

może małe browarki powinny się zjednoczyć :)

jakaś kampania "przeciwko sztucznemu piwu" jak ta kampania producentów mleka....
Michał Kolodziej

Michał Kolodziej Agent, Własna Firma

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Dzien dobry: A może, "Pij piwo będziesz wielki"? :) A tak serio, to na przykladzie widzę, ze małemu browarowi nie jest wcale trudno, bez telewizji i wielkiej reklamy, wejść do sieci. Ja osobiście o spożywce w sieci mam małe pojęcie, ale znam właścicieli browaru, jak najbardziej małego, którzy sprzedają piwo przez markety.

Co do idei marketingowej, to można poslużyć się, moim skromnym zdaniem, nie tylko tutaj - pewną ideą. Patriotyzmem! Lokalnym i narodowym. Idea pracodawcy (browaru) dającego nam zarobić, pomagajacego lokalnej i nie tylko społeczności, to coraz modniejsze i dające do myślenia, wraz z rosnącą świadomością zagrożeń globalizacji (nie mowię o zaletach). Bez odnoszenia się do łanów zboża, czy lajtowego życia clubowego. Po prostu, jesteśmy z wami, dla was. Bez was nie ma nas, ale bez nas u was też nie będzie tak rózowo... Oczywiście na koncu łyk smacznego piwka! :) Pozdro
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Rafał Hostyński:
takie jakie leją, tylko, że z sokiem... i koniecznie z rurką...

Omatkobuzka.
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Piotr Michalak:
Będzie trudno niszowe dla kobiet, rynek jest zawalony różnymi jabłkami, wiśniami, cynamonem itp.

jabłkowe, wiśniowe, bananowe itd to mnei się raczej kojarza z belgijskimi, nie kobiecymi.
Chyba, że uda Ci się zbudowac przekaz, że piwo odchudza:))

dałoby się.Ania P. edytował(a) ten post dnia 15.01.11 o godzinie 05:59

konto usunięte

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Paweł Matecki:
Moim zdaniem wyjście z nową marką piwa na całą Polskę jest trudne o ile nie niemożliwe.

wejsice malego browaru na cla polske jest niemozliwe glownie ze wzgledu na to ze albo maly browar albo cala polska.

by wyroznic sie przy sprzedazy trzba miej piwo dobre, swieze i dbac o klienta. przy malym browarze - malo realne.
Ciekawy przykład: w Wielkopolsce mamy dwie naprawdę ciekawe, dobre, "inne" marki piwa. Jedną z nich jest wspomniane już w tym wątku piwo Noteckie, dostępne na północy Wielkopolski (chcociaż ktoś, gdzieś, kiedyś podobno widział w stolicy regionu :)).

w poznaniu noteckie przez dlugi czas bylo postepne w kazdym piotrze i pawle wiec z tym ktos gdzies widzial to mocno przesadziles.

aktualnie browar czarnkow, czyli noteckie, produkuje jeszcze piwo wg starej receptury ale prawdopodobnie jzu niedlugo. w grudniu nowymi wlascicielami borowaru zostala spolka gontyniec produkujaca piwo gniewosz na podstawie zblizonej reeptury. pytanie czy sama marka zniknie z rynku, czy tez nowy wlasciciel bedzie ja kontynuowal.

Drugim piwem jest produkt z Browarów Fortuna. Robią
świetne, ciemne piwo. Z Fortuną jest już w Poznaniu lepiej - jest parę miejsc gdzie można je nabyć.


wybacz ale nazwanie fortuny piwem to policzek dla piwa. to napoj piwopodobny - szczegolnie jego ciemna wersja.
Według mnie rozważania dotyczące strategii takiej nowej marki mogą być ciekawą rozrywką, ale tylko rozrywką. Wspomniane dwa browary próbują się wyróżniać i nawet im to wychodzi, ale co z tego w świetle wymienionych wyżej faktów.

wybacz ale po raz kolejny piszesz bzdury. biorac pod uwage okolizne kraje bez problemu da sie zauwazyc ze male borowary maja swoj sens i staja sie coraz bardziej popularne. oczywisic nei gdy nie beda mialy obrotow na poziomie molochow produkujacych piwo rozniace sie jedynie puszka.
ale na szczesci ew polsce ludzie zaczynaja doceniac smak i fakt ze za ten smak trzeba zaplacic odrobine wyzsza cene. gostyniec czy amber sa tego najlepszymi przykladami. male browary beda powstawaci beda coraz bardziej popularne bo maja do zaoferowania cos czego duze koncerny nie potrafia - smak.
co prawda nie jestesmy w stanie dogonic belgii pod wzgledem liczby gatunkow ale moze za wiele lat dojdziemy do sytuacji gdzie w kazdym wojewodztwie bedzie kilka loklanych browarow.

Następna dyskusja:

Ciekawa nazwa dla nowego lo...




Wyślij zaproszenie do