Aneta Borkowska

Aneta Borkowska State Street Bank
Polska

Temat: koszt kampanii reklamowej

witam wszystkich

zdaje sobie sprawę iż czesc z was oskarzy mnie o poruszanie juz malo interesujacego tematu ale raz kozie smierc

potrzebuje informacje do pracy magisterskiej na temat kampanii mobilking i w poprzednich postach ich niesttey nie moge odnaleźć

czy ktos z was moze udzielic mi informacji mniej wiecej ile kosztowal pierwszy etap kampani reklamowej wprowadzenia mobilkinga na rynek, i ile planuja przeznaczyc do konca roku na te dzialania?

w jaki sposob ustalany byl budzet na kampanie ?
jakimi metodami sie posługiwano?
w jakich mediach sie reklamowal mobilking na poczatku, slyszalam o spotach w tvp i tvn, ale ile dziennie emitoeano reklam mniej wiecej, w jakich innych jezscze programach badz mediach, w jakich tytulach prasy ...

czy ktos ma takie informacje .... ????

konto usunięte

Temat: koszt kampanii reklamowej

poszukaj na mediarun'ie kto im to wszystko robil, a nastepnie zadzwon i sie dowiedz czy odpowiedza na twoje pytania. Osobiscie, nie wiem co to za firma jest ta Mobilking, czy jej właścicielem jest mobilking sp. coś tam, czy jakaś inna. Ale to wszystko wystarczy poszukać w necie i będziesz wiedziała. Jeśli już chcesz pisać o wejściu na rynek to pisz o Play'u. Zdobedziesz wiecej informacji niz o mobilkingu.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: koszt kampanii reklamowej

Wiekszosc duzych klientow planuje aktywnosc reklamowa korzystajac z pomocy wyspecjalizowanych firm.
Dzial marketingu wspolpracuje zazwyaj z jednej strony zagencja reklamowa a z drugiej z domem mediowym.
To wlasnie ten ostatni jest strategicznym partnerem, ktory rkomenduje aktywnosc w mediach (w mega skrotcie - gdzie, kiedy i jak silnie sie poajawic by osiagnac zalozone cele przy efektywnym wykorzystaniu budzetu). Poszukaj hasla "dom mediowy" - reszte doczytasz.

A zatem pierwszym zrodlem, ktore wie ile i gdzie zainwestowano budzetu jest DM. Ale on Ci (raczej) nic nie powie. Raz, ze obowiazuje go tajemnica (nie ujawniamy danych o naszych Klientach) a dwa, ze poziom ten mowi wiele o nas jako o firmie. To zwyczajnie delikatne informacje biznesowe z ktorych sporo mozna wnioskowac.

Drugim z takich miejsc jest oczywiscie Klient - i to chyba najlepsze zrodlo wiedzy dla Ciebie. Raz, ze mowi o sobie (wiec moze) a dwa ze wie doskonale ile gdzie i czemu (nie tylko o klasycznych, ATLowych dzialaniach ktore pewnie robil z DM ale tez o BTLu, nonstandardach. ambientach, wsparciach POS ect.).

Pytania kieruj do dzialu marketingu (to oni zazwyczaj sa odpowiedzialni) albo tez do PRu. Z moich doswiadczen wynika, zeczesto PRowcy tez sporo wiedza i wiedza chca sie dzielic.

Jest jeszcze jeden podmiot ktory sporo wie ale wiedze swoja sprzedaje za grube $. Podmioty te to firmy monitorujace rynek mediowy takie jak AGB Polska (ACNielsen, wyspecjalizowani w monitoringu TV) czy chocazby najpopularniejszy w polsce ExpertMonitor (wszystkie glowne media ale bez online'u)

Oprocz finansowego minusa (platne dane) musialabys sie tu zmierzyc jeszcze z jednym problemem - ExpertMonitor udostepniadane CENNIKOWE. Mysle, ze nie siedzac w branzy mialabys problem z ustaleniem realnych wydatkow. Nawet my, pracujac badz co badz w DM mamy problemy z oszacowaniem rabatow...

Podejrzewam, ze niewiele pomoglem ale moze chociaz naswietlilem zlozonosc tematu.

Rafal.

konto usunięte

Temat: koszt kampanii reklamowej

tego DM nie znam. Polski DM czy sieciówka ?

konto usunięte

Temat: koszt kampanii reklamowej

MindShare, czyli sieciówka.



Wyślij zaproszenie do