Temat: Konsument wychodzi z gry

Trochę się pozmieniało...

http://blog.momentum.pl/2009/04/09/konsument-wychodzi-...

konto usunięte

Temat: Konsument wychodzi z gry

poprawcie literowke: "Znany dobrze film o ralacji Marketer - Konsument." To firmowy blog w koncu. ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Konsument wychodzi z gry

Ja mam wrażenie, że nic sie nie zmieniło - zawsze tak było. Tylko po transformacji w latach 90-tych rynek był niezwykle chłonny ( żeby nie powiedzieć pazerny) - a teraz jest konkurencja. Świat sie otworzył. Nie moge czegoś kupić w Polsce ? To kupię w innym kraju - przez internet.
Ludzie są bardziej świadomi. Ale o ich miłośc trzeba było dbać od dawna. I są firmy, ktore dbały. Ale nie kuponami...
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Konsument wychodzi z gry

Dziękuję że jest ta konkurencja, a firmy (branże) no i tak się same pogrążają. Jeden z Banków dzisiaj - chyba zaraz będzie kryzysowy PR.

Ja mam jedną zasadę - traktuj swojego klienta jak siebie samego (czyli w porządku, nic na siłę) to do Ciebie wróci.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Konsument wychodzi z gry

Początkujący PR-owiec widocznie nie miał jak się odnieść do realiów, o jakich wspomniała Dagmara.

Kiedyś była walka klienta o TOWAR. Teraz towar walczy o KLIENTA.

konto usunięte

Temat: Konsument wychodzi z gry

Fajne filmiki. Kto jest ich autorem?Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 18:02

konto usunięte

Temat: Konsument wychodzi z gry

@Anna Palewicz - Literówka poprawiona (dzieki za uwagę)

@Łukasz Nowakowski - o autorze - Geert Desager (Trade Marketing Manager South East Asia for Microsoft). Razem z agencją Openhere, stworzył ten film dla Microsoft Digital Advertising Solutions - więcej na http://bringtheloveback.com.

@ Dagmara - ja raczej jestem zdania, że zarówno film jak i stwierdzenie Początkującego PRowca dotyczą dokonującej się właśnie zmianie w sposobie komunikacji. Tej dotąd popularniej jednokierunkowej - od marketera/producenta do klienta (nawet jeśli się odbywała z największym umiłowaniem tego ostatniego i pełnym szacunkiem. Na dwukierunkową. Od marketera do konsumenta i od konsumenta do marketera, z większym nastawieniem na tę drugą część.

Podstawowa zmiana to władza. Kiedyś należąca do marketerów we wspomnianych przez Dagmarę latach dziewiędziesiątych.
Teraz władza należy do konsumenta, który wyposażony w internet może dokonać wyboru i skazać nieżauważoną w trakcie pierwszych kilku sekund marke i produkt na niebyt.

Skutek nowego modelu - to przenoszenie budżetów z ATL na Internet i BTL (engagement) - czyli Phygital.
Największą moc ma rekomendacja znajomych. Stad ogromne zainteresowanie mediami społecznościowymi wśród marketerów (przynajmniej tych proaktywnych).

PS. Zapraszam na http://blog.momentum.pl gdzie jest kilka ciekawych raportów z najnowszymi trendami.

Pozdrawiam,

MonikaMonika Biedrzycka edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 00:02

Następna dyskusja:

Gry reklamowe, reklama w gr...




Wyślij zaproszenie do