konto usunięte

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Agencja, w której pracuję, postanowiła zrobić małą kampanię promocyjną. Zdecydowano się na konkurs dla ludzi pracujących w e-marketingu, mający polegać na wymyśleniu krótkiego tekstu motywacyjnego. Ogólnie nic wielce czasochłonnego, ale wymagającego zwięzłości i pomysłu (ograniczenie do 160 znaków).

Zastanawiamy się tylko nad optymalną nagrodą. Myślimy, czy powinien to być jeden duży pakiet usług (za 50.000 zł), czy lepiej zaoferować dużo mniejszych nagród (w tym wypadku badania stron głównych serwisów zwycięzców metodą eye trackingu) do wygrania dla, powiedzmy, kilkudziesięciu uczestników. Poza start-upami chcemy przyciągnąć przede wszystkim managerów dużych firm spoza grupy, którą aktualnie obsługujemy.

Osobną sprawą jest też pytanie, na ile ludzie identyfikują się ze swoją firmą – w końcu wygrana ma dotyczyć serwisu, którym ktoś się zajmuje, więc w przypadku pracowników korporacji jest to serwis firmowy. Chcielibyśmy wysondować rynek – myślicie, że da się zainteresować konkursem, w którym nagroda jest przeznaczana dla firmy?

Jeśli tak, to jaka nagroda bardziej przyciągnie uwagę – duża, na którą szanse są stosunkowo małe, czy coś mniejszego, ale dużo bardziej prawdopodobnego do wygrania?Adam Gabryelów edytował(a) ten post dnia 08.06.10 o godzinie 10:57

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Przynajmniej jedna duża, która będzie przyciągać i na świadczeniu, której się skupicie. Jakoś nie widzę sytuacji, że robicie badanie dla kilkunastu zwycięzców. Zbyt zasobochłonne.
Jakub Kozieł

Jakub Kozieł Specjalista ds.
handlowych i
marketingu

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Moim zdaniem lepiej zrobić więcej mniejszych nagród:

a) więcej osób będzie się mogło przekonać o Waszym profesjonalizmie (jeśli nagrodami będą Wasze usługi)
b) większe prawdopodobieństwo, że ktoś z nich zleci Wam inne prace
c) jeśli nagroda jest bardziej dostępna wtedy więcej osób może się zdecydować na wzięcie udziału w konkursie

Taka jest moja subiektywna opiniaJakub Kozieł edytował(a) ten post dnia 08.06.10 o godzinie 11:06
Sławomir M.

Sławomir M. Literatura polska

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Trochę to pogmatwane. Nie bardzo wiem co ma być nagrodą i dla kogo. Kto dostaje nagrodę: firma, czy autor hasła?
Nagrodą ma być usługa o określonej wartości? Jeśli tak, to nie wróżę powodzenia konkursowi.
Dlaczego jest to konkurs dla menagerów, skoro zadanie do wykonania to pisanie hasła, czyli zadanie dla copywritera?
Aby konkurs zaskoczył reguły muszą być czytelne, jury niezależne i nagrody gwarantowane (nawet notarialnie).

Podział sugeruję taki
I m. - 20 tys.
II m. - 10 tys.
III m. - 5 tys.
i 5 równorzędnych wyróżnień po 3 tys.

konto usunięte

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Sławomir M.:
Trochę to pogmatwane. Nie bardzo wiem co ma być nagrodą i dla kogo. Kto dostaje nagrodę: firma, czy autor hasła?

No więc jest pomysł, by nagrodą były usługi (czyli nagroda przypadnie firmie uczestnika), ale za to może być dość cenna, więc taki manager zapewne w jakiś sposób odczuje zysk z wzięcia udziału w konkursie - tym bardziej, że nie będzie to od niego wymagało poświęcenia więcej niż kilku minut.
Dlaczego jest to konkurs dla menagerów, skoro zadanie do wykonania to pisanie hasła, czyli zadanie dla copywritera?

W zadaniu nie chodzi o hasło reklamowe, ale celne zmotywowanie, pomysł, wrażenie - a nie sam dobór słów.

Oczywiście celem tego, jak i każdego innego, konkursu jest zwrócenie na siebie uwagi. Trudno by nam było wyasygnować na ten cel jakieś wielkie środki, ale możemy oddelegować część zespołu do pracy dla zwycięzcy takiego konkursu i rynkowo może to być całkiem wartościowa nagroda. Pozostaje kwestia, jak podzielić te zasoby - czy lepiej rzucić wszystko dla jednego zwycięzcy i wykonać dla niego kompleksowe usługi, czy mniejsze usługi (ale jednak bardzo przydatne w tej branży - badania eye-trackingowe) dla wielu zwycięzców.

Tak ogólnie to dzięki za opinie - czasem najlepszą drogą do podjęcia decyzji jest po prostu zapytanie.Adam Gabryelów edytował(a) ten post dnia 08.06.10 o godzinie 12:09
Sławomir M.

Sławomir M. Literatura polska

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Więc problem polega na tym, ze nagrodą jest usługa, której jakości nikt nie gwarantuje, a nie ogólnie dostępny, pożądany produkt.
Lepiej wyasygnować mniejszą nagrodę - na jaką firmę stać - a pewną, gwarantowaną. Alternatywą może być usługa o określonej wartości, dokładnie opisanej. Wtedy konkurs trafi do większej ilości zainteresowanych.

Celem konkursu jest zawsze szukanie i promowanie najlepszych prac, rozwiązań, talentów i ich promocja.
Oczywiście, w drugiej kolejności organizator promuje sam siebie.
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Sławomir M.:
Celem konkursu jest zawsze szukanie i promowanie najlepszych prac, rozwiązań, talentów i ich promocja.
Oczywiście, w drugiej kolejności organizator promuje sam siebie.

Myślę, że w tym przypadku cel jest przede wszystkim promocyjny, ale żeby miał odpowiedni wydźwięk i atrakcyjność zadanie jest kreatywne i wymagające.

Uderza mnie brak nagród dla osoby fizycznej, myślę, że ewentualny udział w zysku ze zleconego Wam badania jest mało motywujący. Nagroda rzeczowa na pewno byłaby bardziej atrakcyjna przy takim profilu konkursu a usługi firmowe jako bonus dla firmy zwycięzcy.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Adam Gabryelów:
więc taki manager zapewne w jakiś sposób odczuje zysk z wzięcia udziału w konkursie

bo taki manager o niczym innym nie marzy jak zapewnić firmie darmowe usługi nieznanej agencji wygrane w konkursie na 160-znakowe hasło... słyszeliście o współczynniku KDB?

Moim zdaniem nie przemyśleliście tego dobrze. O wiele lepiej do sprawy podeszło niedawno Adclick robiąc darmowe audyty SEO (raport oszczędny bo oszczędny ale był).
Po mojemu lepiej ten czas i środki zainwestować np. w przeprowadzenie ciekawego, dobrze rozdmuchanego w SM case'u - znaleźć wyzwanie: serwis wymagający pomocy, uderzyć do właściciela z ofertą reanimacji, zapewnić sobie publicity na branżowych blogach, wdrożyć wyniki, sledzić rezultat... takie badawcze reality show. Za pięć dyszek można zrobić bardzo fajną akcję.

konto usunięte

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Grzegorz Wszelaczyński:
bo taki manager o niczym innym nie marzy jak zapewnić firmie darmowe usługi nieznanej agencji wygrane w konkursie na 160-znakowe hasło... słyszeliście o współczynniku KDB?

No, z tą nieznaną agencją to mocna przesada. Chyba, że ponad 10 lat obecności na rynku i obsługa największych polskich firm to obecnie za mało ;)
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

No cóż.. ok - jesteście znani, a menedżerowie nie marzą o niczym innym jak tylko zdobyć Wasze usługi za darmo.
Ja zacząłbym od wysłania oferty do tych menedżerów ale jak sobie chcecie.
Radek Małkiewicz

Radek Małkiewicz ekspert w zakresie
komunikacji i
strategii
marketingowej

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Adam Gabryelów:
(za 50.000 zł) [ciach] przede wszystkim managerów dużych firm spoza grupy, którą aktualnie obsługujemy.

Weźcie pod uwagę fakt, że w takich firmach istnieją przepisy wewnętrzne dotyczące przyjmowania wartości prezentów od podwykonawców (również potencjalnych). W tym momencie wygrana w Waszym konkursie może oznaczać, że
nie skorzysta z Waszych usług (a o to chyba Wam chodzi), bo "życzliwi ludzie" powiedzą, że "wziął w łapę".

Kiedyś mój zespół miał problem, bo firma współpracująca uraczyła nas wodami toaletowymi za 400zł (limit był 25EUR) na Święta. Prezent miły, ale "smród" pozostał ;)

konto usunięte

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Dzięki za uwagi, przydały się do podjęcia salomonowej decyzji. Ostatecznie postanowiliśmy, żeby zrobić jedno i drugie, czyli ufundować zarówno dużą nagrodę (usługi za 50.000 zł) jak i wiele mniejszych (30 badań eye trackerem). Mamy nadzieję, że cel konkursu, jakim jest przedstawienie się szerszej publiczności, zostanie dzięki temu łatwiej osiągnięty.

Gdyby ktoś był zainteresowany wzięciem udziału w konkursie, to zapraszam na stronę portalu Bankier.pl (http://bankier.pl/symetria)
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Adam Gabryelów:
Dzięki za uwagi, przydały się do podjęcia salomonowej decyzji. Ostatecznie postanowiliśmy, żeby zrobić jedno i drugie, czyli ufundować zarówno dużą nagrodę (usługi za 50.000 zł) jak i wiele mniejszych (30 badań eye trackerem). Mamy nadzieję, że cel konkursu, jakim jest przedstawienie się szerszej publiczności, zostanie dzięki temu łatwiej osiągnięty.

Gdyby ktoś był zainteresowany wzięciem udziału w konkursie, to zapraszam na stronę portalu Bankier.pl (http://bankier.pl/symetria)
Czyli jednak nie skusiliście się na żadne nagrody dla osób a nie firm?

konto usunięte

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Jakub Król:
Czyli jednak nie skusiliście się na żadne nagrody dla osób a nie firm?

Tak, nie zdecydowaliśmy się ostatecznie na nagrody indywidualne m.in. z tych powodów, na które wskazał w swojej wypowiedzi Radek – żeby nie pachniało to nieczystym zagraniem, które wcale nie musiałoby służyć przyszłemu zwycięzcy.

Doszliśmy do wniosku, że lepiej nie łączyć sfery prywatnej z zawodową, a perspektywa wygrania cennych usług dla firmy, też niesie widmo pewnych korzyści dla uczestnika (docenienie zaangażowania przez pracodawcę).
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Jakub Kozieł:
Moim zdaniem lepiej zrobić więcej mniejszych nagród:
Na początek 100 merców

Perspektywa wygrania, moją własną "pracą", nagrody dla firmy brzmi tyleż kuriozalnie co niepraktycznie. Bo niby czemu mnie jako pracownikowi miałoby się chcieć przyspażać firmie takiego zysku za który nic mi nikt nie kapnie? Korzyści w postaci docenienia??? to chyba w bajkach dla dzieci.
Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Podepnę się do tematu bo sam mam podobny problem. Mamy konkurs, do wygrania jest nagroda dla firm, i 80% uczestników to będą właśnie pracownicy tych firm. Czy to jest tak, że jak Andrzej pisze, pracownik ma w dupie dobro firmy jeśli sam nie będzie miał z tego korzyści? Czy jednak jak Adam piszesz, zaangażowanie pracownika dla dobra firmy, przyniesie mu w przyszłości inne, wymierne korzyści?
Kurcze bo to do dupy by było gdyby każdy pracownik traktował swoją pracę jako wielki przymus i nie chciał by firma w której pracuje czerpała jakieś profity z tego typu akcji. Ja sam osobiście, właśnie choćby dla docenienia przez pracodawcę postarałbym się i wziął udział w konkursie.
Czy tylko ja?

konto usunięte

Temat: Konkurs dla managerów – jaka nagroda odpowiednia?

Konkurs trwa, a zgłoszenia napływają całkiem szerokim strumieniem.
Wygląda na to, że ludzie mają dużo większą motywację aby myśleć także o swojej firmie, niż niejednym się wydaje.

Następna dyskusja:

Jaka nazwa dla polskiej res...




Wyślij zaproszenie do