konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Witajcie,
jaki rodzaj spotu radiowego będzie Waszym zdaniem bardziej efektywny dla sieci warszawskich przedszkoli - konkurs czy po prostu reklama?
Muszę podjąć decyzję o rodzaju i napisać scenariusz, a jestem świeża w tej branży i nie wiem co lepiej działa.
Może bardziej doświadczone osoby mogłyby mi coś podpowiedzieć?

konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Jaki konkurs? Forma, nagrody?
Jaka reklama?

Więcej szczegółów :)

konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

a musi to byc akurat radio?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

A do wykopania dziury w ziemi lepsza łopata czy koparka?

Zależy...

To jest mniej wiecej podobne pytanie do tytułowego. Musisz więc sprecyzować: do kogo mówisz (co to znaczy np. przedszkola - ich dyrektorzy? nauczyciele? rodzice? dzieci?), co chcesz przekazać i jaki efekt osiagnąć. Wtedy można myśleć o skuteczności narzędzi.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Jarosław Koć:
A do wykopania dziury w ziemi lepsza łopata czy koparka?

Zależy...

To jest mniej wiecej podobne pytanie do tytułowego. Musisz więc sprecyzować: do kogo mówisz (co to znaczy np. przedszkola - ich dyrektorzy? nauczyciele? rodzice? dzieci?), co chcesz przekazać i jaki efekt osiagnąć. Wtedy można myśleć o skuteczności narzędzi.

Ano właśnie, reklama musi być makiaweliczna: cel zawsze uświęca środki.

konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Drodzy Panowie:)
Fakt, nie podałam zbyt wielu szczegółów - przepraszam, ale też nie mogę zdradzić ich tyle ile bym chciała.

Czy musi być radio?
Tak, inne formy promocji też będą, ale to już mam nakręcone. Problem większy mam z radiem.
Chcemy trafić do jak największej liczby rodziców z dziećmi wieku 2-3 lata. Zainteresować ich nowościami, które wprowadza przedszkole.

Zastanawiam się tylko, czy konkurs w radio jest ciekawą formą promocji? Czy jeśli zaproponujemy np.karnet do przedszkola na rok, w zamian za ciekawą wypowiedz na forum, to czy wiele osób będzie chciało się w to bawić?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Aleksandra Łach:
Drodzy Panowie:)
Czy musi być radio?

Oczywiście, że nie musi. Proszę pomysleć, gdzie bywa i jak się zachowuje pani grupa docelowa. Intuicyjnie radio jako takie nie jest złe, bo wyobrażam sobie, że jak ktoś siedzi z małym dzieckiem w domu, to słuchanie radia jest naturalną czynnością, naturalniejszą niż TV. Ale znam równie naturalne - np. internet, który w jeszcze większym stopniu niż radio daje możliwości geotargetowania. Poza tym - to znów pytanie o grupę docelową - bo jeśli zależy nam na bogatych, warszawskich mieszczuchach, którzy "robią karierę", to z ich dzieciakami siedzą zazwyczaj nianie. Więc lepiej zaatakować kluczowe punkty przesiadkowe przy biurowcach... I tak dalej - jak widać nie ruszymy bez szczegółowych danych. To tak jak z lekarzem - sama gorączka nie jest jeszcze wskazaniem do żadnej konkretnej terapii.
Tak, inne formy promocji też będą, ale to już mam nakręcone.

Tajemniczo brzmi, ale to także ważne. Proszę sobie wyobrazić, jak mówi Pani coś takiego lekarzowi: "Jeszcze mam pewien objaw, ale go nie zdradzę" Albo: "zażywam jeszcze pewien lek, ale to już moja sprawa". No właśnie...

Zastanawiam się tylko, czy konkurs w radio jest ciekawą formą promocji? Czy jeśli zaproponujemy np.karnet do przedszkola na rok, w zamian za ciekawą wypowiedz na forum, to czy wiele osób będzie chciało się w to bawić?

Jeśli coś można dostać za darmo, to ludzie zawsze się w to bawią. Co więcej - o miejsce w przedszkolu jest trudno, więc to dość atrakcyjna nagroda. Natomiast po pierwsze - co chcemy osiągnąć takim konkursem? Bo same wypowiedzi na forum to trochę słabo. Wystarczy się zakręcić i wypowiedzi będziemy mieli za darmo - myslę, że nawet wystarczy zajrzeć na fora rodziców przedszkolaków i po sprawie. Czyli szwankuje tu cel konkursu albo ja czegoś nie rozumiem. Po drugie - mimo wszystko wygranie karnetu do przedszkola na Tarchominie będzie nieatrakcyjne dla mieszkańca Bemowa, jak mniemam. Więc ostrożnie z nagrodami.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

O miejsca w przedszkolu jest trudno - ale nie w prywatnych przedszkolach :):)

A ja nie wiem, nie znam się, mój młodszy za miesiąc kończy 18 lat ,więc moje zdanie można podarować.

I w myśl tej zasady - zadaj to pytanie Olu tym, których to dotyczy. Jest wiele grup na GL ...Chcesz trafić do swojego targetu ? Zapytaj target jak do niego trafić i z czym. Życie stanie się prostsze.

konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Dziękuję Wam!

Mi, Pani Dagmaro, też ciężko się wczuć w rolę młodego rodzica, stąd tego typu grupy na GL rzeczywiście mogą być inspirujące. Dużym jednak problemem są "tajemnice", których nie wolno mi zdradzać. nie mogę, niestety spytać wprost o pewne kwestie.

Kampania będzie duża, więc nie tylko radio, ale i internet, i ulotki, i telebimy... Dziękuję za radę odnośnie biur. Rzeczywiście warto się wokół nich bardziej pokręcić.

Wiele dało mi do myślenia Pana spojrzenie na cel konkursu. Sądziłam, że może "forma aktywnej promocji" jest lepsza, że jeśli dany rodzic zaangażuje się w konkurs, weźmie w nim udział, to w jakimś stopniu jego związek z firmą wzrośnie, że bardziej zapamięta markę, że gdy za pół roku pomyśli o przedszkolu nasunie mu się własnie ta a nie inna nazwa.
Choć z drugiej strony może lepszym miejscem na konkursy jest internet np. Fan Page na facebooku niż radio?
Odnośnie nagrody - nie jest to problem, gdyż ta firma ma kilka placówek. Wygrany mógłby sobie wybrać jedną z nich.

Chyba już bardziej skłaniam się ku "zwykłej" reklamie.

Serdecznie dziękuję! To moja pierwsza tak duża kampania, dzięki Wam nabieram właściwszego podejścia :)

konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Moim zdaniem, Konkurs. Zdecydowanie.

Dlaczego? Reklama sobie jest, zdenerwuje, zniknie.

Zaś konkurs umożliwia działanie wielokanałowe i dialog z klientami, rodzicami, dziećmi. Pozwala na tanie ale efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych. Konkurs, np. uwienczenie wykładu w radio, na youtube (o tworzeniu atrakcyjnego biznesu przedszkolnego, o konieczności edukacji 1-3, 3-5 skierowanego do grupy docelowej, że lepiej z dziećmi w grupie niż z opiekunką, a może po prostu zdjęcia z zabawy...

To się nazywa marketing zintegrowany, 360 stopni, wielokanałowy etc...
Agata Wołczyk

Agata Wołczyk marketing, HR,
obsługa klienta

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Jeśli otwiera Pani prywatne przedszkole dla bogatych, wówczas bardziej od konkursu przyciągnie ich jakość zajęć dziecka i to powinno być istotą kampanii. Ważne jest - gdzie jest przedszkole (dla dojeżdżających), jak długo otwarte, jak wygląda, kim są opiekunowie, jakie prowadzą zajęcia ..itd?Przy konkursie - organizator powinien też coś uzyskać..wypowiedź na forum to zdecydowanie za mało, proponuje wykonać porządną ankietę na wybrany, nurtujący Panią temat, dzięki której lepiej poznamy preferencje rodziców wychowanków. A wtedy rok darmoszki to całkiem sporo, może wystarczy 1 miesiąc?? A za 3 miesiące kolejny konkurs z podchwytliwą ankietą z darmowym miesiącem w zamian :)
Myślę, że mogło by być skuteczne :)

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Witam
W Ilu rozgłośniach radiowych odbędzie się kampania?

Szkoda, że pytanie nie padło wcześniej.

Spot jest fajną formą promocji. Wszystko zależy jednak od celu kampanii.
Konkurs. Szkoda, że nie wcześniej, bo byłaby możliwość zbudowania odpowiedniej animacji na antenie, która miałaby bezpośrednie wsparcie np. w prasie papierowej. Dodatkowo konkurs mógłby odbywać się na specjalnie założonej w tym celu stronie internetowej, a to co na antenie służyłoby animowaniu wydarzeń na stronie internetowej i prezentacji rezultatów.
Pomysłów na radio można mieć na prawdę bardzo dużo. Wszystko zależy od celu.Adam G. edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 06:44
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Jacek K.:
Moim zdaniem, Konkurs. Zdecydowanie.

Dlaczego? Reklama sobie jest, zdenerwuje, zniknie.

Zaś konkurs umożliwia działanie wielokanałowe i dialog z klientami, rodzicami, dziećmi. Pozwala na tanie ale efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych. Konkurs, np. uwienczenie wykładu w radio, na youtube (o tworzeniu atrakcyjnego biznesu przedszkolnego, o konieczności edukacji 1-3, 3-5 skierowanego do grupy docelowej, że lepiej z dziećmi w grupie niż z opiekunką, a może po prostu zdjęcia z zabawy...

To się nazywa marketing zintegrowany, 360 stopni, wielokanałowy etc...

Jasne. Zapomniałeś tylko o kilku drobnych rzeczach. O pierdyliardzie konkursów, które teraz ogłasza się z byle powodu. Każdy ogłasza jakiś konkurs. Co komunikat reklamowy to WYGRAJWYGRAJWYGRAJ. Więc działa to tak samo w sumie, jak zwykły spot. Jest może nieco bardziej call to action, ale obecnie nie daje już właściwie żadnego kreatywnego wyróżnika.

Rzecz druga. Konkurs to zabawa. A mama z małym dzieckiem czasu na zabawę nie ma. Mama chce w końcu znaleźć fajne przedszkole i pójść do pracy. Nie potrzebuje interakcji. Potrzebuje rzetelnej informacji. I ta informacja musi się pojawić. Kreatywna forma ma za zadanie jedynie wybić spot z bloku jednostajnego bełkotu.

I jeszcze a propos radia. Czy to dobry pomysł? TAK. Dlaczego? Bo mama wcale nie siedzi ciągle z dzieckiem w domu. Jak tylko może, to wsiada z maluchem do samochodu i jedzie do sklepu, na spacer, do rodziców, gdziekolwiek. A w samochodzie słucha się... No właśnie.Grzegorz B. edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 06:51

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Z innej strony patrząc, jeżeli równolegle będą biegły inne formy promocji, to spot radiowy jest ciekawą ofertą. Warto wtedy zastanowić się nad jego formą. 30 sek. wcale nie musi być najlepszym rozwiązaniem. Wystarczy chwytliwe hasło i nakierowanie na stronę internetową, czyli np. 15 sek. i emisja rzędu 200 - 500 spotów (miesiąc / np. 10 dziennie, sensownie rozpisany media plan). To oczywiście jedna z opcji. Poza tym obecność spotów na antenie nie wyklucza możliwości jednoczesnego przeprowadzenia jakiejś animacji na antenie radia. Oczywiście wszystko opiera się nie tylko o cel kampanii, ale także pieniążki.Adam G. edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 07:18
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Dagmara D.:
O miejsca w przedszkolu jest trudno - ale nie w prywatnych przedszkolach :):)
Dlatego, że prywatne sa duzo, duzo droższe. Tym bardziej rok bezpłatnego przedszkola jest atrakcyjną nagrodą!
Marta Józefina Osińska

Marta Józefina Osińska copywriter,
redaktor,
specjalista ds.
marketingu i PR-u

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Szkoda, że nie znam briefu (celu/celów kampanii), ale zauważyłam, że wielu rodziców bierze udział w konkursach dla dziecka. Jednocześnie większość osób czyta informacje dostępne w Internecie zanim zdecyduje się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi. Jestem więc za zachęceniem przez radio do udziału w konkursie, który wykorzystywałby Internet. To zwiększy liczbę wejść na stronę przedszkola i możliwość szczegółowego zapoznania się z na pewno wspaniałą ofertą.

Proponuję konkurs dla przyszłych/obecnych przedszkolaków wg kilku kategorii wiekowych (chyba że właścicielom rzeczywiście zależy jedynie na najmłodszych dzieciach – wtedy tylko dla maluchów) na przykład na narysowanie wymarzonego przedszkola albo najlepszego przyjaciela. Może też być konkurs po prostu na najładniejszy uśmiech dziecka na zdjęciu. Do tego strona internetowa z zamieszczonymi pracami z możliwością głosowania oraz komentowania (albo podpięcie do istniejącej strony WWW przedszkola).

Zamieszczony na stronie internetowej atrakcyjnie napisany krótki tekst mógłby podkreślać wizerunek przedszkola, w którym dziecko nie tylko przebywa, ale i się rozwija w przyjaznej atmosferze (dzięki tym wprowadzanym tajemniczym nowościom). To budowałoby zaufanie, że dziecko ma zapewnioną troskliwą opiekę oraz stymulację rozwoju, kiedy rodzice pracują.

Ze strony rodziców konkurs wymagałby zaangażowania (oraz pozostawienia danych), ale część z nich robiłaby to właśnie dla dziecka, więc wartość nagrody mogłaby być niższa. Za to ilość tych nagród powinna być większa, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo, że to zaangażowanie się opłaci. W takim wypadku uważam, że można założyć mobilizowanie znajomych do wchodzenia na określoną stronę i głosowanie na daną pracę, dzięki czemu zapewne wzrosłaby świadomość marki, co stanowi chyba jeden z celów kampanii. Można by też wysłać dyplomy uczestnictwa dla wszystkich dzieci czy jakąś inną formę podziękowania (reklama nie byłaby więc nachalna).

Dopowiem też, że od dawna można mówić w radiu:)Marta Józefina Osińska edytował(a) ten post dnia 09.08.11 o godzinie 13:18

konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Grzegorz B.:

Jasne. Zapomniałeś tylko o kilku drobnych rzeczach. O pierdyliardzie konkursów, które teraz ogłasza się z byle powodu. Każdy ogłasza jakiś konkurs. Co komunikat reklamowy to WYGRAJWYGRAJWYGRAJ. Więc działa to tak samo w sumie, jak zwykły spot.

Nie działa jak zwykły spot.

Kiedy słyszę pytanie spot czy konkurs słyszę:

1. Spot - monolog do klienta, brak informacji zwrotnej (no chyba że przeprowadzi się badania = koszty, projektowanie badań), ryzyko porażki, czy

2. Konkurs - dialog z klientem, uzyskanie cennej informacji zwrotnej, współuczestniczenie klienta w tworzeniu produktu (a nawet zarządzaniu produktem), tworzenie przez klienta wartościowej treści wzmagającej działanie promocyjne... dobra efektywność kosztowa.

Dlatego powiedziałem/wybrałbym/zdecydowałbym że konkurs a nie spot. Ale na konkurs trzeba mieć pomysł, trzeba się wysilić... w sumie na dobry spot też trzeba mieć pomysł. Wszystko można zepsuć ale mój wybór jest chyba dobrze uzadadniony ad.2???Jacek K. edytował(a) ten post dnia 08.02.11 o godzinie 08:36
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Jacek K.:

Kiedy słyszę pytanie spot czy konkurs słyszę:

1. Spot - monolog do klienta, brak informacji zwrotnej (no chyba że przeprowadzi się badania = koszty, projektowanie badań), ryzyko porażki, czy

2. Konkurs - dialog z klientem, uzyskanie cennej informacji zwrotnej, współuczestniczenie klienta w tworzeniu produktu (a nawet zarządzaniu produktem), tworzenie przez klienta wartościowej treści wzmagającej działanie promocyjne... dobra efektywność kosztowa.

No, niestety nie jest tak fajnie. Gdyby było, to mielibyśmy same konkursy, bez przekazów produktowych czy wizerunkowych. Dlatego wszystko zależy od kwestii, co chcemy osiągnąć, do kogo mówimy i jakie mamy na to środki.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Jarosław Koć:
Dagmara D.:
O miejsca w przedszkolu jest trudno - ale nie w prywatnych przedszkolach :):)
Dlatego, że prywatne sa duzo, duzo droższe. Tym bardziej rok bezpłatnego przedszkola jest atrakcyjną nagrodą!
Jasne - ale nawet 5 lat darmowego przedszkola mnie nie zainteresuje - więc moje zdanie nie ma żadnego "związku ze związkiem." Dlatego proponuję nie tracić czasu tylko zapytać zainteresowanych.

konto usunięte

Temat: Konkurs czy reklama w radio?

Jarosław Koć:

No, niestety nie jest tak fajnie. Gdyby było, to mielibyśmy same konkursy, bez przekazów produktowych czy wizerunkowych. Dlatego wszystko zależy od kwestii, co chcemy osiągnąć, do kogo mówimy i jakie mamy na to środki...

Zgadzam się. Ale...
Są jeżcze dalsze możliwości.

Spot wpleciony w kampanię 360...
Konkurs reklamowany przez spot...

Środki pieniężne, czasowe... konkurs może być tańszy niż spot, ale bardziej czasochłonny, wymagający twórczego myślenia...

Przyznam się że jestem pod wpływem wspaniałej prezentacji na ten temat na uczelni ALK, prezentacji jednej z firm organizujacej takie kampanie. Wiem że nieelegancko reklamować ale miła pani prezenterka pokazywała kampanie, konkursy (marketing zintegrowany) innych firm, same zasady i dobre przyklady wykorzystania oddziaływania "wzajemnego" "wielokanałowego" uruchamiającego "twórczość i odzew klienta". Bardzo inteligentne, udane, skuteczne. Do tego poczytałem sobie o BOC i strategiach zaangażowania klienta w działanie własnej organizacji, dialog z klientem...

Rzeczywiście, spot też może być tak zrobiony, że zacznie lawinę w mediach społecznościowych... Jacek K. edytował(a) ten post dnia 08.02.11 o godzinie 11:26



Wyślij zaproszenie do