Temat: Konkurs czy reklama w radio?
Szkoda, że nie znam briefu (celu/celów kampanii), ale zauważyłam, że wielu rodziców bierze udział w konkursach
dla dziecka. Jednocześnie większość osób czyta informacje dostępne w Internecie zanim zdecyduje się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi. Jestem więc za zachęceniem przez radio do udziału w konkursie, który wykorzystywałby Internet. To zwiększy liczbę wejść na stronę przedszkola i możliwość szczegółowego zapoznania się z na pewno wspaniałą ofertą.
Proponuję konkurs dla przyszłych/obecnych przedszkolaków wg kilku kategorii wiekowych (chyba że właścicielom rzeczywiście zależy jedynie na najmłodszych dzieciach – wtedy tylko dla maluchów) na przykład na narysowanie wymarzonego przedszkola albo najlepszego przyjaciela. Może też być konkurs po prostu na najładniejszy uśmiech dziecka na zdjęciu. Do tego strona internetowa z zamieszczonymi pracami z możliwością głosowania oraz komentowania (albo podpięcie do istniejącej strony WWW przedszkola).
Zamieszczony na stronie internetowej atrakcyjnie napisany krótki tekst mógłby podkreślać wizerunek przedszkola, w którym dziecko nie tylko przebywa, ale i się rozwija w przyjaznej atmosferze (dzięki tym wprowadzanym tajemniczym nowościom). To budowałoby zaufanie, że dziecko ma zapewnioną troskliwą opiekę oraz stymulację rozwoju, kiedy rodzice pracują.
Ze strony rodziców konkurs wymagałby zaangażowania (oraz pozostawienia danych), ale część z nich robiłaby to właśnie
dla dziecka, więc wartość nagrody mogłaby być niższa. Za to ilość tych nagród powinna być większa, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo, że to zaangażowanie się opłaci. W takim wypadku uważam, że można założyć mobilizowanie znajomych do wchodzenia na określoną stronę i głosowanie na daną pracę, dzięki czemu zapewne wzrosłaby świadomość marki, co stanowi chyba jeden z celów kampanii. Można by też wysłać dyplomy uczestnictwa dla wszystkich dzieci czy jakąś inną formę podziękowania (reklama nie byłaby więc nachalna).
Dopowiem też, że od dawna można mówić
w radiu:)
Marta Józefina Osińska edytował(a) ten post dnia 09.08.11 o godzinie 13:18