konto usunięte

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Paweł Kupper:

To tak na logikę: czterech ludzi ma jakieś omamy wzrokowe, a Ty rację, że takich spotów TV nie emituje? :D


Omamy wzrokowe to widzenie czegoś czego nie ma. Tutaj to raczej mamy do czynienia z halucynacją, czyli widzenie inaczej czegoś co istnieje. Tak gwoli ścisłości :)

A do dyskusji dorzucę, że wysłałem e-maila do GIFu i zaprzyjaźnionej kancelaryjki. Choć mam wrażenie, że znam odpowiedź. Prawo farmaceutyczne przemawia za argumentami Jarka, to sam jestem ciekawy jak zareagują na przesłany link.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Omamy wzrokowe to widzenie czegoś czego nie ma. Tutaj to raczej mamy do czynienia z halucynacją, czyli widzenie inaczej czegoś co istnieje. Tak gwoli ścisłości :)
No niezupełnie :) Przed moim linkiem do YouTube Jarek uważał, że nam się wydaje, że takiej reklamy nie ma :)
Po linku i gdy ja i ktoś jeszcze dopisaliśmy, że jest tego więcej, ja dałem przykład Rutinoscorbinu, Jarek dodał że nam się wydaje :)
A do dyskusji dorzucę, że wysłałem e-maila do GIFu i zaprzyjaźnionej kancelaryjki. Choć mam wrażenie, że znam odpowiedź. Prawo farmaceutyczne przemawia za argumentami Jarka, to sam jestem ciekawy jak zareagują na przesłany link.
Jestem baaaaardzo ciekawy czy teraz reklamę "zdelegalizują" :)
Tak BTW - myślisz, że przez kilka miesięcy emisji ktoś z konkurencji nie wpadł aby poinformować GIF? :)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Paweł Kupper:
Omamy wzrokowe to widzenie czegoś czego nie ma. Tutaj to raczej mamy do czynienia z halucynacją, czyli widzenie inaczej czegoś co istnieje. Tak gwoli ścisłości :)
No niezupełnie :) Przed moim linkiem do YouTube Jarek uważał, że nam się wydaje, że takiej reklamy nie ma :)
Po linku i gdy ja i ktoś jeszcze dopisaliśmy, że jest tego więcej, ja dałem przykład Rutinoscorbinu, Jarek dodał że nam się wydaje :)

Oj wydaje się Tobie, wydaje się... że ja coś napisałem, czego nie napisałem.

1. Nie twierdziłem, że takiej reklamy nie ma, tylko prosiłem o konkrety. Zdecydowana większość reklamodawców farmaceutycznych jednak prawa przestrzega...
2. Tak, pisałem, że Wam się wydaje - ale w zupełnie innym kontekście :-))) Chodziło o to, że Wam (a właściwie Tobie) się "wydawało", jakie jest prawo, ściślej - jaka jest jego interpretacja.
Natomiast w kwestii istnienia lub nieistnienia innych tego typu spotów - rozmawiać możemy tylko o konkretach, a nie o tym, że ktoś coś gdzieś widział. Czarną wołgę też ktoś gdzieś widywał. Takoż Yeti. Na RAZIE MAMY 1 (SŁOWNIE: JEDEN) PRZYKŁAD sporny.

Proszę o niewyrywanie moich myśli z kontekstu, bo wychodzi na to, że powiedziałem coś, czego nie powiedziałem.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

2. Tak, pisałem, że Wam się wydaje - ale w zupełnie innym kontekście :-))) Chodziło o to, że Wam (a właściwie Tobie) się "wydawało", jakie jest prawo, ściślej - jaka jest jego interpretacja.
Nie wyrywając z kontekstu :)
Mnie się wydaje, że ta reklama nie podpada pod paragraf.
A Tobie się wydaje, że podpada.
To jak jest naprawdę wie GIF i wiedzą niezawisłe sądy.

Paweł napisał, że wysłał monit gdzie trzeba. Po reakcji odpowiednich organów będzie widać kto miał rację, a komu się wydawało.

Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz i dziwię się, że nikt nie próbuje mi odpowiedzieć na to pytanie.
Jeśli reklama jest niezgodna z literą prawa to zapewne zauważyła to konkurencja, która założę się, że monituje poczynania innych producentów farmaceutyków. I zastanawia mnie czemu konkurencja tego przez dobrych parę miesięcy nie zgłosiła?
Chyba, że zgłosiła ale okazało się, że spot jest legalny i dlatego nie został zdjęty ani wycropowany.
Natomiast w kwestii istnienia lub nieistnienia innych tego typu spotów - rozmawiać możemy tylko o konkretach, a nie o tym, że ktoś coś gdzieś widział.
Jarek, każdy ma jakąś pracę, zajęcia.
I nikt tu nie ma czasu aby prowadzić research sieci za friko albo czaić się z kamerą przy telewizorze tylko po to abyś uznał, że jesteś usatysfakcjonowany.
Póki co mi się chciało poświęcić trochę czasu i znaleźć jeden spot, a Tobie chce się tylko pisać, że Twoim zdaniem jest tak czy siak, a ja nie mam racji, bo Ty wiesz lepiej.
Na RAZIE MAMY 1 (SŁOWNIE: JEDEN) PRZYKŁAD sporny.
Jarek. Przypominam, że pisałeś że nie ma ŻADNEGO (W LICZEBNIKU: 0).
JEDEN to więcej niż ŻADEN. Nieprawdaż?
A gdy spełniłem Twój "warunek" napisałeś: chcę pięć.
Równie dobrze możesz napisać, że chcesz przykładów np. dziesięć.

Póki co chciałbym podkreślić, że prawo jest jedno, a interpretacji wiele.
Jedną mieli twórcy znamiennego spotu i mam ja. Inną masz Ty.
Oczywiście obie strony mają prawo do posiadania własnej interpretacji.
Ale to tylko interpretacje chyba, że jesteś urzędnikiem Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego albo Sędzią, który wydał w tej sprawie wyrok?
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

wycofane ;)Witek Kurdziel edytował(a) ten post dnia 03.05.10 o godzinie 10:04
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Paweł Kupper:

Jeśli reklama jest niezgodna z literą prawa to zapewne zauważyła to konkurencja, która założę się, że monituje poczynania innych producentów farmaceutyków. I zastanawia mnie czemu konkurencja tego przez dobrych parę miesięcy nie zgłosiła?

1. Bo nie chciała się narażać (na przykład udziały w kategorii syropów są niewielkie, a jak zaczną wojnę, to konkurencja będzie w zemście składać na nich donosy podczas kampanii produktu, na którym im naprawdę zależy)
2. Bo - jak sam napisałeś o sobie - nie mają na to czasu i chcą zająć się swoją robotą.
3. Bo może akurat sami mają coś za uszami i nie chcą zwracać uwagi na kategorię.
4. Bo brzydzą się donosami
5. Bo uważają, że spot zawiera merytoryczny błąd komunikacyjny, więc niech sobie konkurencja wyda do końca pieniądze na emisję, która i tak nie przyniesie jej skutków.
6. Bo chcą się powołać na precedens.
7. Bo zawarli tajną zmowę cenową z konkurentami.

i jeszcze z piętnastu możliwych powodów.

Które są prawdziwe? Może najlepiej zapytaj konkurencję, jeśli Cię tak to ciekawi...
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Witek Kurdziel:
Jarek chce być kontrowersyjny i mu sie udaje.

Malo czytelnikow na tyle sledzi temat od poczatku zeby wychwycic jego manipulacje ktore slusznie wytyka Pawel :)

Hola!

Tę uwagę, mimo kończącego ją emotikonu, uważam za obraźliwą i przekraczającą dopuszczalne ramy naszej dyskusji.

Jakich to MANIPULACJI tutaj się dopuściłem???????

Bo ja widzę jedynie normalną walkę na argumenty.

Witku, wycofaj lub zmień proszę swoją wypowiedź.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Jakich to MANIPULACJI tutaj się dopuściłem???????
Manipulacje to może zbyt mocne słowo, o zabarwieniu zbyt pejoratywnym. Ale Witek troszkę racji ma.

Dam Ci przykład.
Piszesz tu do mnie, że dałem tylko jeden przykład.
Ktoś kto nie prześledzi całej dyskusji i to uważnie, nie zauważy, że ileś tam postów wcześniej pisałeś, że nie ma żadnego (czyli w domyśle, że chcesz zobaczyć choć jeden potwierdzający moją tezę).

Osoba wchodząca na forum i obserwująca kilka ostatnich postów w tej wypowiedzi uzna, że ja pieniacz, bo dałem tylko jeden marny przykładzik, a Ciebie uzna za stonowanego gościa. Bo nie zobaczy kontekstu dyskusji, tego że miałeś konkretne wymaganie - spełniłem je. A Ty zamiast je uznać ot tak podniosłeś poprzeczkę.

Choć faktycznie manipulacja to troszkę zbyt mocny wyraz :)
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

czemu konkurencja tego przez dobrych parę miesięcy nie zgłosiła?

1. Bo nie chciała się narażać (na przykład udziały w kategorii syropów są niewielkie, a jak zaczną wojnę, to konkurencja będzie w zemście składać na nich donosy podczas kampanii produktu, na którym im naprawdę zależy)
Kurcze, aż tak branży nie znam ale z tego co czasem obije mi się o uszy koncerny potrafią wydłubać sobie oczy łyżeczką (tą od syropu :)) o dużo mniejsze uchybienia drugiej strony i szczerze nie chce mi się wierzyć, że tak tu by sobie odpuścili :)
4. Bo brzydzą się donosami
Taaa... to na pewno ;-)))
6. Bo chcą się powołać na precedens.
No i to by było możliwe. Ale znaczyłoby jednocześnie, że jednak można to prawo interpretować na moją modłę :)
7. Bo zawarli tajną zmowę cenową z konkurentami.
Jak to? To tak można? Przecież to nielegalne? :))))
Które są prawdziwe? Może najlepiej zapytaj konkurencję, jeśli Cię tak to ciekawi...
Taaa... wyślę pytanie do kilu koncernów farmaceutycznych, z pewnością udzielą mi szczerej i prawdziwej odpowiedzi :) W ogóle, na pewno odpowiedzą :))))
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

marek mareksy szewczyk:
Witek Kurdziel:
Jarosław Koć:
Nad czym tu tak naprawdę dyskutować?
no wlasnie !
Trzeba było się nad tym zastanowić wcześniej, o tu: http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...
rotfl
Witek Kurdziel:
a kysz demiurgu :)
Witek Kurdziel:
Jarek chce być kontrowersyjny i mu sie udaje.

Malo czytelnikow na tyle sledzi temat od poczatku zeby wychwycic jego manipulacje ktore slusznie wytyka Pawel :)
Nie masz już dość swoich wypowiedzi w kontekście tej dyskusji? ;) ;Pmarek mareksy szewczyk edytował(a) ten post dnia 27.04.10 o godzinie 17:37
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Jarosław Koć:


1. Nie twierdziłem, że takiej reklamy nie ma, tylko prosiłem o konkrety. Zdecydowana większość reklamodawców farmaceutycznych jednak prawa przestrzega...

http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...

Wycofuje swoją wypowiedź to oczywiście NIE jest manipulacja.
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

marek mareksy szewczyk:

Nie masz już dość swoich wypowiedzi w kontekście tej dyskusji? ;) ;P


[/edited]

Tę uwagę, mimo kończącego ją emotikonu, uważam za obraźliwą i przekraczającą dopuszczalne ramy naszej dyskusji.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Witek Kurdziel:
Jarosław Koć:


1. Nie twierdziłem, że takiej reklamy nie ma, tylko prosiłem o konkrety. Zdecydowana większość reklamodawców farmaceutycznych jednak prawa przestrzega...

http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...

Wycofuje swoją wypowiedź to oczywiście NIE jest manipulacja.

Nie jest. A dlaczego miałaby być? To jest moja opinia - możesz się z nią nie zgadzać, ale co w niej manipulacyjnego?Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 27.04.10 o godzinie 19:30

konto usunięte

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Paweł Kupper:
to sam jestem ciekawy jak zareagują na przesłany link.
Jestem baaaaardzo ciekawy czy teraz reklamę "zdelegalizują" :)
Tak BTW - myślisz, że przez kilka miesięcy emisji ktoś z konkurencji nie wpadł aby poinformować GIF? :)

Może i wpadł. ALe na stronie GIFu jest ładny formularz na podania. Wypełniłem podałem nawet informację, o która reklamę mi chodzi. Poczekamy zobaczymy. Sam ciekaw jestem :)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Paweł Kupper:
Tak BTW - myślisz, że przez kilka miesięcy emisji ktoś z konkurencji nie wpadł aby poinformować GIF? :)
Wiesz co to deus ex machina?
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

marek mareksy szewczyk:
Paweł Kupper:
Tak BTW - myślisz, że przez kilka miesięcy emisji ktoś z konkurencji nie wpadł aby poinformować GIF? :)
Wiesz co to deus ex machina?

A Ty wiesz co to sofistyka? :)



Wyślij zaproszenie do