Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Anna Chyłek:

Ciężko odmówić logiki Pana wypowiedzi,ale niestety ta argumentacja na odbiór spotu specjalnie nie wpływa, bo tu chodzi o niuanse...

Gdyby scenariusz zakładał,że idzie sobie general manager jakiejś firmy i opowiada jakie to korzyści płyną z zatrudniania niepełnosprawnych, to pewnie nikt by się nie burzył, że aktor nie jest niepełnosprawny.

Podobnie gdyby aktor z kolei GRAŁ niepełnosprawnego i reklamował...nie wiem...cokolwiek...dezodorant;-)to też nie byłoby pewnie afery,że aktor nie jest niepełnosprawny

Jeżeli jednak ktoś mówi, że warto zatrudniać niepełnosprawnych i zatrudnia osobę sprawną, aby grała niepełnosprawność, to nie dziwi mnie oburzenie lub chociaż niesmak

moim zdaniem to jest bardzo delikatny obszar,bo dotyczy trudnego tematu stąd pewnie podwyższona wrażliwość na takie zagrania

nie uważam tego za kłamstwo,dramat, zbrodnie;-) tylko raczej było to dość niefortunne posunięcie

piszę o swoich wrażeniach, czyli wrażeniach przeciętnego odbiorcy spotu:-)

pozdrawiam:-)

W pewnym sensie ma Pani rację. Zawinili moim zdaniem dziennikarze, którzy rozpętali te aferę - a właściwie ich niewiedza, a może brak refleksji.
W każdym razie - ja ostatnio kręciłem spot antynarkotykowy i zapewniam, ze żaden z jego bohaterów nie brał prawdziwych narkotyków :)))
Ciekawe, czy też będzie afera...
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Hmmm... Pawle - z niekłamanym podziwem patrzę, jak w postępie geometrycznym rosną Twoje umiejętności.
Uspokajam. Aż tak nie rosną.
Tylko piszę to co widzę.
To była ironia. Chociaż może to i dobry pomysł :))))
To daj znać jak zgłosisz a ja będę zerkał na telewizor aby zobaczyć czy już ten spot zdjęli ;)
Deal? :)
Hmmm... wiesz, nie zawsze słuszność idzie w parze z liczebnością opini
Zgoda ale jeśli pada pytanie: czy takie reklamy lecą w TV?
I Ty mówisz: nie lecą.
A ja i 3 inne osoby mówią: widzieliśmy, lecą.
To tak na logikę: czterech ludzi ma jakieś omamy wzrokowe, a Ty rację, że takich spotów TV nie emituje? :D
Aby była jasność - ja nie mam z tym problemu. Wiem, jak wygląda rzeczywistość lecz nie stawiam sobie zadania przekonania kogokolwiek, oprócz moich Klientów, których zresztą przekonywać nie muszę.
No to super :) W takim razie wyluzuj i dalej nie przekonuj mnie czy innych do Twojej interpretacji prawa :)
Ja pozostanę przy tej jaka "szczęśliwie" udała się tym od Herbacept i Rutinoscorbinu :)
wygląda dokładnie odwrotnie. To ja opisałem, jak rzecz moim zdaniem wygląda,
I poprosiłeś o konkretny przykład tego, że jest inaczej, bo utrzymywałeś, że żaden producent farmaceutyków ani reklam takich produktów nie odważyłby się takiej reklamy zrobić i pokazać.
Dostałeś konkretny przykład - więc napisałeś, że chcesz pięć przykładów :)
Po pięciu pewnie chciałbyś 10 :)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Jarosław Koć:
Bo mamy do czynienia z aktorem! Aktor, który gra policjanta, może nie potrafić trzymac spluwy w garści, aktor grający niepełnosprawnego może być zdrowy.
Aktor sobie może, nie zawsze może zlecający.
Dziwne, że tej jednej prawdy nie wyłapałeś z mojej wypowiedzi i falandyzujesz dalsze ;)

Dziwnie wyglądałaby partia nawołująca do pokoju za pomocą spotów chwalących wojnę, choćby w tym spocie było najlepsze aktorstwo, prawda?
Dziwnie wyglądałby kościół katolicki reklamujący siebie za pomocą podkreślania zalet kościoła protestanckiego (czyli tych, którzy przeciwko katolikom wystąpili), choćby protestanci byli najbardziej bogobojnym zbiorem pod słońcem, prawda?
Dziwnie wyglądałby sprzedawca bananów zachwalający jabłka, gdy mu te banany gniją w chłodni, prawda?
Dziwnie wyglądałaby osoba, która krzykiem zaprzeczałaby oskarżeniom o głośne zachowanie, prawda?
Wystarczy? Teraz rozumiesz? ;)
Paradoksalnie masz trochę racji, że podziałało to źle wizarunkowo.
Tylko jeden z nas ma rację. Paradoksalnie, to nie jesteś Ty :)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Jarosław Koć:
W każdym razie - ja ostatnio kręciłem spot antynarkotykowy i zapewniam, ze żaden z jego bohaterów nie brał prawdziwych narkotyków :)))
Ciekawe, czy też będzie afera...
Pytanie brzmi, dla kogo kręciłeś spot antynarkotykowy, a nie jakimi siłami.

Zastanawiałem się chwilę na Twoimi tezami i nie wiem jak Ci to lepiej wyłożyć, niż tym jednym słowem:
wiarygodność.

Słyszałeś o czymś takim?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

marek mareksy szewczyk:
Jarosław Koć:
W każdym razie - ja ostatnio kręciłem spot antynarkotykowy i zapewniam, ze żaden z jego bohaterów nie brał prawdziwych narkotyków :)))
Ciekawe, czy też będzie afera...
Pytanie brzmi, dla kogo kręciłeś spot antynarkotykowy, a nie jakimi siłami.

Zastanawiałem się chwilę na Twoimi tezami i nie wiem jak Ci to lepiej wyłożyć, niż tym jednym słowem:
wiarygodność.

Słyszałeś o czymś takim?

Czy uważasz, że jesli do zatrudniania niepełnosprawnych bedą nawoływać także pełnosprawni, komunikat stanie się niewiarygodny?
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Jarosław Koć:
Czy uważasz, że jesli do zatrudniania niepełnosprawnych bedą nawoływać także pełnosprawni, komunikat stanie się niewiarygodny?

Czy uważasz, że synonimem zamiast jest Twoje także?
Tomasz M W.

Tomasz M W. Free your mind!

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Co do reklamy i prawdy - bardzo ciekawa kwestia. Nie dotyczy tylko spotów reklamowych. Tak naprawdę każda przeróbka w photoshopie jest fałszowaniem rzeczywistości - wybielenie ściany domu, usunięcie pryszcza, zdjęcia stockowe, a nawet wizerunek odbiegający od rzeczywistości...
Może w reklamie jest jak w kinie, teatrze - to pewna umowność, nikt nie powinien brać tego na poważnie.
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

REKLAMA ukierunkowuje strumienie prywatnych pieniędzy, składając obietnicę.
Dlatego jest zasadne oczekiwać rzetelności i z tej rzetelności Ją rozliczać.

Celem REKLAMY nie jest tworzenie nastroju, klimatu i wzruszeń.
Ona się posługuje tworzeniem nastroju, klimatu i wzruszeń.Artur Bukowski edytował(a) ten post dnia 25.04.10 o godzinie 13:32
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Co do reklamy i prawdy - bardzo ciekawa kwestia. Nie dotyczy tylko spotów reklamowych. Tak naprawdę każda przeróbka w photoshopie jest fałszowaniem rzeczywistości - wybielenie ściany domu, usunięcie pryszcza, zdjęcia stockowe, a nawet wizerunek odbiegający od rzeczywistości...
Może w reklamie jest jak w kinie, teatrze - to pewna umowność, nikt nie powinien brać tego na poważnie.
W 100% się zgadzam!
REKLAMA ukierunkowuje strumienie prywatnych pieniędzy, składając obietnicę.
Dlatego jest zasadne oczekiwać rzetelności i z tej rzetelności Ją rozliczać.
Mi się wydaje Artur, to co napisałeś to taki koncert życzeń. Takie coś jak opisałeś to informacja o produkcie, ulotka, instrukcja obsługi ale nie reklama.

Co znaczy rzetelna reklama?
Czy Coca-Cola powinna informować o tym, że ich napój jest niezdrowy?
Czy producent Pur powinien mówić, że tak naprawdę jedną kropelką genialnego płynu nie umyją 30 naczyń?
Czy Red Bull nie powinien sugerować, że ich napój dodaje skrzydeł, a winien ostrzegać, że wypicie go w większej ilości grozi zawałem?
I tak można wymieniać w nieskończoność :)
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Każda REKLAMA ma ukierunkowany przekaz - to nawet nie konkretnie użyte zdania, ale przekazany ,,komunikat,,
Można (i należy) oczekiwać, że nie będzie on KŁAMLIWY. Nie chodzi mi o niepomijanie faktów niewygodnych (żadna firma nie chwali się słabymi stronami, tylko naświetla mocne - to chyba normalne) tylko o to, że prezentowana korzyść ma być zgodna z przekazanym komunikatem - płynącym przekazem.
To nazywam RZETELNOŚCIĄ reklamy.
Jeżeli ma się sprecyzowane OCZEKIWANIA, to można dane zjawisko weryfikować i głosować (portfelem, procesem sądowym, wyborem konsumenckim)Artur Bukowski edytował(a) ten post dnia 25.04.10 o godzinie 16:51
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

normalne) tylko o to, że prezentowana korzyść ma być zgodna z przekazanym komunikatem - płynącym przekazem.
To nazywam RZETELNOŚCIĄ reklamy.
Artur, ja wszystko rozumiem. Ale spójrzmy na sprawy realnie, nie w kategorii jakiegoś idyllycznego świata.

Z uporem maniaka wrócę do reklamy Pur. Czy jedna kropla umyje kilkadziesiąt naczyń mocno utłuszczonych jakimiś żeberkami czy golonką?
Obaj wiemy, że nie. Albo inaczej - może umyć ale przy zastosowanie wody pod dużym ciśnieniem o b. wysokiej temperaturze i spełnieniu pięciu innych warunków.
Czy reklamodawca kłamie? Nie, ale przedstawia sytuację zastosowanie właściwości tego specyfiku w niezwykle specyficznych, niemal nieosiągalnych warunkach.

Tak właśnie wygląda 95% reklam w Polsce i na świecie.

Kłamstwa rozumianego jako jawna nieprawda w zasadzie nie ma. Jeśli jest, szybko takie reklamy spadają, reklamodawcy idą na wokandę.
Bo kupując konkretny produkt lub usługę płaci się za ten reklamowy przekaz.
Pewnie ale to czego oczekujesz?
Że reklamodawcy nie będą stosowali takich praktyk a 'la Pur?
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Czego oczekuję..? Na pewno nie tak po prostu zmiany postępowania reklamodawców. Raczej zmiany zachowania kupujących.
Może nie tyle oczekuję, co spodziewam się..
Spodziewam się, że będzie rosła grupa ludzi, którzy będą się odwracali od firm kantujących w reklamowych przekazach - produkowanych na koszt kantowanych.
Będą się odwracali...hmm...w którą stronę..?
W stronę firm, które dają swoim Klientom taką propozycję:
,,Kupiłeś produkt zgodny ze swoimi oczekiwaniami, albo był za darmo,,
,,Nie reklamujemy produktu, że jest ,,super,, - pytamy Ciebie,,
,,Przekaż innym swoje zadowolenie, a my Ci zapłacimy - dlaczego..? bo potrzebujemy siebie nawzajem,,

Taki Partner (bo już nie Klient) to PROSUMENT
I to się już dzieje..=)
Jak myślisz, jak zaczną postępować inne firmy zauważając takie zjawisko..?Artur Bukowski edytował(a) ten post dnia 25.04.10 o godzinie 18:22
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Albo ja jestem zbyt pesymistyczny (realistyczny?) albo Ty jesteś zbyt dużym optymistą.
Ja myślę, że jednak i w Polsce i na "zachodzie" schemat z reklamodawcami promującymi produkty tak jak teraz nie zmieni się szybko, zaś system jaki sugerujesz będzie stanowił najwyżej dopełnienie promocji.

Ale.... obym się mylił :)
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

no cóż..
moda jest jak fala - potrafi nieźle narozrabiać i łatwo ją przegapić
trend jest jak przypływ - mało kto go zauważa, a ulegają mu wszyscy
nawet oporni..=)
komórki, laptopy, internet, zakupy z dostawą do domu...
Tomasz M W.

Tomasz M W. Free your mind!

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Artur Bukowski:
Czego oczekuję..? Na pewno nie tak po prostu zmiany postępowania reklamodawców. Raczej zmiany zachowania kupujących.

No właśnie, mówimy o polskich realiach, rzetelności reklamy, co jest prawdą, co naciąganiem lub po prostu kłamstwem. Również wierzę, że to będzie się zmieniać - musimy dążyć w górę. Nawet, jeśli dzisiaj wygląda to niezbyt dobrze to świadomość konsumentów będzie rosła i rośnie. To z kolei pociągnie zmianę myślenia reklamodawców.

Ja z kolei zatrzymam się przy przykładzie "fotoszopowania". Tak naprawdę dzisiaj łatwiej zlecić grafikowi wybielenie ściany, zamiast po prostu tę ścianę pomalować w realu. Fakt jest wydatek, ale przecież wychodzi to in plus i świadczącemu usługi i klientowi. Wierzę, że rynek będzie się cywilizował, a nierzetelności w polskiej reklamie będzie coraz mniej.

Wszystko to nie zmienia jednak mojego zrozumienia, że reklama jest pewną konwencją - takie samo zrozumienie mają ustawodawcy ograniczając możliwości reklamy skierowanej do dzieci, które traktują reklamy jako świat rzeczywisty.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

marek mareksy szewczyk:
Jarosław Koć:
Czy uważasz, że jesli do zatrudniania niepełnosprawnych bedą nawoływać także pełnosprawni, komunikat stanie się niewiarygodny?

Czy uważasz, że synonimem zamiast jest Twoje także?

Mareksy, uciekasz w sztuczki słowne, zamiast zmierzyć się z argumentem.

Istotne jest pytanie, czy aktor może wiarygodnie grać w reklamie - niepełnosprawnego, policjanta, prawnika, bezdomnego - jesli jest sprawny i nie ma nic współnego z policją, adwokaturą czy bezdomnością.

Odpowiedź jest oczywista - tak, może, chyba że konwencja reklamy to testimonial pokazujący "prawdziwych ludzi".

Nad czym tu tak naprawdę dyskutować?
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Jarosław Koć:
Mareksy, uciekasz w sztuczki słowne, zamiast zmierzyć się z argumentem.
Jarosław Koć:
Czy uważasz, że jesli do zatrudniania...
Przed czym więc Ty uciekałeś wcześniej? ;)
Istotne jest pytanie...
Istotne jest, czy zamiast czy obok (w znaczeniu także), ale skoro nie rozumiesz tego prostego argumentu, to ja nic tu nie mogę <bezradny> ;)

P.S. Jarku, chyba mnie nie doceniasz? :)
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Jarosław Koć:
marek mareksy szewczyk:
Jarosław Koć:
Czy uważasz, że jesli do zatrudniania niepełnosprawnych bedą nawoływać także pełnosprawni, komunikat stanie się niewiarygodny?

Czy uważasz, że synonimem zamiast jest Twoje także?

Mareksy, uciekasz w sztuczki słowne, zamiast zmierzyć się z argumentem.

Istotne jest pytanie, czy aktor może wiarygodnie grać w reklamie - niepełnosprawnego, policjanta, prawnika, bezdomnego - jesli jest sprawny i nie ma nic współnego z policją, adwokaturą czy bezdomnością.

Odpowiedź jest oczywista - tak, może, chyba że konwencja reklamy to testimonial pokazujący "prawdziwych ludzi".

Nad czym tu tak naprawdę dyskutować?


no wlasnie !
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

Witek Kurdziel:
Jarosław Koć:
Nad czym tu tak naprawdę dyskutować?
no wlasnie !
Trzeba było się nad tym zastanowić wcześniej, o tu: http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...
rotfl
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: kłamstwo dla kazdego oczywiste w reklamie

a kysz demiurgu :)



Wyślij zaproszenie do