Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Kiedy polska reklama przestanie być prowincjonalna?
Edyta G.:No to sądzę odpowiedziałaś sobie sama dlaczego reklama w Polsce jest taka, jak jest. Bo skoro nie jest dla idei, to znaczy że jest dla sprzedaży, co normalne. A skoro musimy brać pod uwagę klienta, to niby bierzemy itd. itp. Tylko w tym całym procesie decyzyjnym liczą się analizy, fokusy, wyższe cele artystyczne a brak odrobiny szaleństwa i spojrzenia na sprawę "na chłopski rozum", odrobiny intuicji.
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:Masz rację. Klient nie ma nic do gadania bo nie ma możliwosci brania udziału w procesie powstawania, jednak jaki sens ma reklama jesli nie jest robiona właśnie pod gusta konsumenta? czyli dla idei?
Dlaczego? ano dlatego że odbiorca nie ma nic do gadania. Focusy > i badania owszem są tylko za nimi stoi nie klient a średnia z potencjalnego klienta na reprezentatywnej grupie... Tak na marginesie - czy grupa już reprezentatywna to 25, 50, 100 a może 10.000 osób? Jak są robione audyty lepiej nie wspominać.
Masz rację o grupie reprezentatywnej nie ma co gadać.. sama chodziłam nawet kiedyś na takie badania (ocena nowego opakowania, nowe produkty na rynku) bez wielkiego zaangażowania - wszystcy chyba czekali na koniec i na wypłatę ;)