Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Tomek M.:
Tadeusz Zawilski:

4. Nie chce mi się komentować argumentów ad personam,
ad personam? nie rób z siebie wszystkowiedza to nie będziesz krytykowany. to ogólna prawidłowość, którą poznasz z upływem lat.

Dzięki, Wujku Dobra Rada. Skoro znasz mnie lepiej niż ja sam siebie to powiedz mi o mnie coś jeszcze, hmm? :)
szczególnie od kogoś kto się ukrywa przed wszystkimi.
straszne, to na GL ciężka zbrodnia i taką osobę spotyka ostracyzm

Na to odpowiedział Ci już Jacek, więc nie będę powtarzał
Napiszę tylko tyle, że nie wiem skąd wyciągasz wnioski o moich chęciach "zaistnienia na GL".
bo przed tobą była tu cała masa takich młodych i gorliwych w przekonywaniu i aktywnym udzielaniu się; są i będą. wszystko wygląda dokładnie, ale to dokładnie tak samo za każdym razem i tak samo się kończy próba przetłumaczenia czegokolwiek. i dlatego nie chce mi się już więcej z tobą dyskutować.

Damn it... Nie wiedziałem, że w administracji państwowej zatrudnia się teraz ludzi, którzy w dyskusji stosują generalizację... Szkoda, wielka szkoda...
5. Podaj niespójności w "moim wywodzie" na temat trendów w rozwoju dyskontów. A jeśli nie to nie krytykuj argumentów,
których nie potrafisz obalić.
ale napisałem już na początku. pominąłeś to milczeniem.
pozostawiam fakt, że sam o trendach też słów kilka napisałeś
a owszem, patrz wyżej

Nie no, ekstra. Ty napisałeś swoją wizję to wszystko jest ok. Ja napisałem swoją i jestem be. Nie mam więcej pytań w tym temacie :D
Hmmm... A Ty patrzysz na skład wszystkiego, co kupujesz? :) To wypas, pewnie zakupy robisz w Skandynawii, bo u nas wszędzie są produkty przetworzone i generalnie mało ekologiczne.
tak, patrzę. i jeśli mam wybór, to nie kupuję rzeczy naszpikowanych chemią, polepszaczami, stabilizatorami itd. to wcale nie takie trudne, wystarczy czytać to co napisane drobnym druczkiem na etykiecie, a że wybór w Polsce jest wbrew pozorom spory, jest z czego wybierać i co odrzucać. chyba, że komuś to obojętne, wtedy kupuje tam gdzie najtaniej.
Smak... Dokładnie tak jak Jacek napisał:
Jacek G.:
Tomek... a coś konkretnego może w kwestii smaku ??
kupuję chleb z piekarni na przysłowiowym rogu i w biedronce na osiedlu. mam porównanie smacznego chlebka i trocin z dyskontu. chyba, że ktoś te trociny żuł przez całe życie, wtedy nie wie jak smakuje porządne jedzenie.

Powiem Ci tak: ja kupuję chleb w Biedronce albo Kauflandzie i jest on produkowany przez niedalekie, niewielkie piekarnie, które żyją dzięki takim kontraktom. Być może jest to dokładnie ten sam chleb, który za 2 czy 3 razy więcej PLNów kupujesz w Almie. Ale spoko, Twój wybór :)
1. Być może nie ogarnąłem, ale jak widać po innych komentach nie tylko ja miałem z tym problem. ;)
w komentarzach zaczyna się rozmowa "mi smakuje" - a mi nie smakuje ten chłam. i co? nie mam racji?

Nie :) Ale nie chce mi się Ci tłumaczyć, skoro nie rozumiesz to nie zrozumiesz.

Oraz, tak na koniec, perełeczka:
Nie wiem, co jest dla ciebie wyznacznikiem kiepskiej jakości lub normalności > jedzenia. Popatrz na skład tego wszystkiego to może znajdziemy wspólny
język.
A smak? Szczerze to moim zdaniem podstawowe artykuły spozywcze z Biedry są
straszne, jeśli chodzi o smak.

+
rzadko obecnie zaglądam do Biedry i nie czuję chęci poznania szczegółów
nowego asortymentu.

Czekaj, a to Jacek wypowiada się o czymś, czego nie zna :>

A tak już na totalnym marginesie... Gdyby Pan Urzędnik był łaskaw stosować ogólnie znane zasady grzeczności językowej (takie jak na przykład pisanie "ty", kiedy zwracasz się bezpośrednio do kogoś dużą literą), byłoby całkiem fajnie. I dyskusja byłaby milsza :)

Edit: literówki :)Tadeusz Zawilski edytował(a) ten post dnia 05.02.11 o godzinie 12:54
Beata Mosór-Szyszka

Beata Mosór-Szyszka Marketing / PR /
Komunikacja

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Tadeusz Zawilski:
Beata Mosór:
Biedronka wciąż jednak wizerunkowo ukierunkowana jest na osoby przedkładające niską cenę nad jakość. Widac to zresztą w reklamach, które przygotowują.

http://www.youtube.com/watch?v=oiSNpTnSIzI

Powiedz mi, proszę, gdzie tu widać przedłożenie niskiej ceny nad jakość? :)

Gdybym był podatny na reklamy to zakupy robiłbym tylko w Biedronce, bo sorry, ale żadna inna sieć handlowa nie ma tak dobrych adów. Tesco coś próbowało, ale chyba sobie dali spokój ;)


Te reklamy są ucięte i zostawiono tylko część typowo brandingową. W dużym uproszczeniu mówiąc ta część ma na celu rozbawić, skojarzyć markę z czymś miłym i przyjemnym. Wzbudzić pozytywne odczucia.

Po tej pierwszej część następuje część "produktowa", gdzie właśnie pojawiają się konkretne produkty i ich cena, zazwyczaj jest to cena promocyjna, więc jakby nie było mająca przyciągnąć klientów. No i chciałabym zwrócić uwagę, że claim Biedronki to "codziennie niskie ceny" ;)

Prosze tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=F8XqIAwktqs&feature=rel... jest przykład całej reklamy.

Poza tym napisałam, że "Klienci przedkładają niską cenę nad jakość", a nie że Biedronka ma niskiej jakości produkty, bo jednak to zupełnie co innego ;)
Marcin M.

Marcin M. prasa, książka, ruch

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Tadeusz Zawilski:
mi się po prostu nie chce użerać z ciężkim przypadkiem nie napiszę czego, który rozumie tylko każde zdanie z osobna i tylko tak, jak jemu jest wygodnie i nie stara się w ogóle zrozumieć intencji rozmówcy.
acha, 'wartościowa' kliknąłem niechący zamiast 'cytuj', więc nie rób cyrku jeszcze z tego powodu że jeszcze ktoś cię docenił.
a teraz wracaj z powrotem do prób zaistnienia na GL czy też w branży reklamowej.
Beata Mosór-Szyszka

Beata Mosór-Szyszka Marketing / PR /
Komunikacja

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Anna Maria I.:
Beata Mosór:

No Lidl to jeszcze trochę inna bajka niż Biedronka. Lidl stara się zmienić swój wizerunek idąc w kierunku wysokiej jakości produktów w przystępnej cenie dla klasy średniej. Przykład działań, co prawda nie z naszego rynku, ale bardzo ciekawych: http://www.marketing-news.pl/article.php?art=1927

Biedronka wciąż jednak wizerunkowo ukierunkowana jest na osoby przedkładające niską cenę nad jakość. Widac to zresztą w reklamach, które przygotowują.

nie zgodze się z tym, mają naprawdę fajne, zabawne reklamy, które podobają się większości osób, które znam, niezaleznie od tego ile mają w portfelu.

wexmy jeszcze jedno pod uwagę - nie kazdy CHCE życ konsumpcyjnie. Ciagle podkresla się jakość, a ona wiązana jest przez ludzi żyjących "luksusowo" z ceną. To oczywiste, że te dwie rzeczy się ze sobą łączą ale niejednokrotnie spotkałam się z podejściem - najdroższe jest najlepsze, co już jest kompletną bzdurą.
ale to już temat na inną rozmowę...:)

To, że reklama jest fajna, nie znaczy, że osoby którym się podoba będą kupować w danym sklepie. Podstawowym czynnikiem decyzyjnym w przypadku Klientów Biedronki jest mimo wszystko niska cena.

Jak już zaznaczyłam w poprzednim poście nie uważam że produkty z Biedronki sa niskiej jakości, tylko, że dla ich Klientów ważniejsza jest cena niż jakość, a to zupełnie co innego.

Jak sama zauważyłaś dla osób z "bogatszym portfelem" cena nie będzie odgrywała tak znaczącej roli, ważniejsze będą: prestiż, poczucie luksusu, z czego wykonane są dane produkty i w jakiej technologii (np. czy wg tradycyjnej receptury, czy też najnowoczesniejszymi metodami), czy produkt jest unikalny, a często też po prostu marka i przez utożsamianie się z nią możliwość zaliczenia się do jakiejś grupy społecznej
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Cena + lokalizacja.
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Tomek M.:
Tadeusz Zawilski:
mi się po prostu nie chce użerać z ciężkim przypadkiem nie napiszę czego, który rozumie tylko każde zdanie z osobna i tylko tak, jak jemu jest wygodnie i nie stara się w ogóle zrozumieć intencji rozmówcy.
acha, 'wartościowa' kliknąłem niechący zamiast 'cytuj', więc nie rób cyrku jeszcze z tego powodu że jeszcze ktoś cię docenił.
a teraz wracaj z powrotem do prób zaistnienia na GL czy też w branży reklamowej.

Dziękujemy za udział w dyskusji!
Beata Mosór:
Te reklamy są ucięte i zostawiono tylko część typowo brandingową. W dużym
uproszczeniu mówiąc ta część ma na celu rozbawić, skojarzyć markę z czymś
miłym i przyjemnym. Wzbudzić pozytywne odczucia.

Masz rację, jednak zakładam, że gdyby Biedra chciała się określić jako sklep gdzie cena jest ważna a jakość nie to branding wyglądałby inaczej. Ale oczywiście mogę się mylić.
Po tej pierwszej część następuje część "produktowa", gdzie właśnie pojawiają > się konkretne produkty i ich cena, zazwyczaj jest to cena promocyjna, więc
jakby nie było mająca przyciągnąć klientów. No i chciałabym zwrócić uwagę,
że claim Biedronki to "codziennie niskie ceny" ;)

Oczywiście! Ale nawet Alma robi promocje, z tego co mnie uczono handel bez promocji obecnie raczej istnieć nie może (a przynajmniej taki handel).
Poza tym napisałam, że "Klienci przedkładają niską cenę nad jakość", a nie
że Biedronka ma niskiej jakości produkty, bo jednak to zupełnie co innego ;)

OK, sorry, źle Cię w takim razie zrozumiałem. Mea culpa. Nie do końca zgodzę się z tym stwierdzeniem. Podałaś przykład reklamy, w której mówi się m.in. o mleku by Mlekovita w promocyjnej cenie. Z tego co pamiętam to samo mleko można kupić w delikatesach. Aczkolwiek jeśli chodzi o klientów to zapewne, co do większości, masz rację.
Dagmara D.:
Cena + lokalizacja.

Moim zdaniem lokalizacja+cena+ostatnio jakość (czyli lokalizacja+stosunek ceny do jakości). Ale znów powtórzę, mogę się mylić.

konto usunięte

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

cześć Tomku.
mam na imię Sandra.
ja też mam czternaście lat.

Tomek M.:
Tadeusz Zawilski:
mi się po prostu nie chce użerać z ciężkim przypadkiem nie napiszę czego, który rozumie tylko każde zdanie z osobna i tylko tak, jak jemu jest wygodnie i nie stara się w ogóle zrozumieć intencji rozmówcy.
acha, 'wartościowa' kliknąłem niechący zamiast 'cytuj', więc nie rób cyrku jeszcze z tego powodu że jeszcze ktoś cię docenił.
a teraz wracaj z powrotem do prób zaistnienia na GL czy też w branży reklamowej.
Michał Białkowski

Michał Białkowski Współzałożyciel
TVŚroda.pl

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Wracając do zwrotów typu "Bieda" "kupuje tam biedota"... Trochę śmiać mi się chcę gdy słyszę, że Biedronka jest dnem bo ma tańsze produkty... Jestem jednym z pracowników tego sklepu i możecie to potraktować jako reklamę, ale nie o to mi chodzi... Towary spod marki własnej są na prawdę produkowane przez cenionych producentów... Soki "zlewane z jednej rury" do dwóch kartoników typu soki Melly są produkowane przez Hortex... Cola Original według mnie lepsza w smaku od Coca-Coli produkowana jest przez firmę Hoop Polska... Skład ten sam - wystarczy zajrzeć na etykietę... Ludzie, dla mnie to jest idiotyczne gdy ktoś przykładowo się lansuje że kupuje Sok Hortex-u... Ze zdrowego rozsądku zawsze wolę wydać mniej, a nie tracę tak na prawdę przy tym na jakości bo to ten sam produkt o złotówkę tańszy... Ten sok to tylko przykład, bo właściwie każdy produkt jest produkowany przez poważnego producenta, a Biedronka jest jego głównym odbiorcą i firma obniża dla niej ceny... To tyle i na pewno nigdy nie powiem, że to wstyd kupować w Biedronce... Wstydem dla mnie jest mówić "Bieda" na markę o której się wie tyle co nic...
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Michał Białkowski:
Wracając do zwrotów typu "Bieda" "kupuje tam biedota"... Trochę śmiać mi się chcę gdy słyszę, że Biedronka jest dnem bo ma tańsze produkty... Jestem jednym z pracowników tego sklepu i możecie to potraktować jako reklamę, ale nie o to mi chodzi... Towary spod marki własnej są na prawdę produkowane przez cenionych producentów... Soki "zlewane z jednej rury" do dwóch kartoników typu soki Melly są produkowane przez Hortex... Cola Original według mnie lepsza w smaku od Coca-Coli produkowana jest przez firmę Hoop Polska... Skład ten sam - wystarczy zajrzeć na etykietę... Ludzie, dla mnie to jest idiotyczne gdy ktoś przykładowo się lansuje że kupuje Sok Hortex-u... Ze zdrowego rozsądku zawsze wolę wydać mniej, a nie tracę tak na prawdę przy tym na jakości bo to ten sam produkt o złotówkę tańszy... Ten sok to tylko przykład, bo właściwie każdy produkt jest produkowany przez poważnego producenta, a Biedronka jest jego głównym odbiorcą i firma obniża dla niej ceny... To tyle i na pewno nigdy nie powiem, że to wstyd kupować w Biedronce... Wstydem dla mnie jest mówić "Bieda" na markę o której się wie tyle co nic...

Wiesz, jeszcze samo mówienie "Bieda" to nic złego, pod warunkiem, że jest to skrót od nazwy. Gorzej, jeśli ktoś o asortymencie Biedronek mówi, że to syf i malaria, nie znając go. No ale tak niestety ten świat jest skonstruowany :)
Pozdrawiam.
Michał Białkowski

Michał Białkowski Współzałożyciel
TVŚroda.pl

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Racja:) Chodź przyznam, że bardziej wolę Biedra:) te eR... daje charakter hehehe...

A nawiasem mówiąc... Czy to nie idiotyczne płacić więcej za ten sam produkt w innym pudełku?Michał Białkowski edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 00:01
Alicja Karolina K.

Alicja Karolina K. J. duński - biegle.
Tlumaczenia, obsluga
klienta, wspolpr...

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Michał Białkowski:
A nawiasem mówiąc... Czy to nie idiotyczne płacić więcej za ten sam produkt w innym pudełku?Michał Białkowski edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 00:01

Nie. Bo czasami produkt kupuje się też dla tego dla tego opakowania. Dla otoczenia w sklepie. Dla samej przyjemności kupowania.
Tego się nie da zastąpić. I niska cena nie ma wówczas na to wpływu.
Różni odbiorcy - różne potrzeby.
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Alicja Karolina K.:
Michał Białkowski:
A nawiasem mówiąc... Czy to nie idiotyczne płacić więcej za ten sam produkt w innym pudełku?Michał Białkowski edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 00:01

Nie. Bo czasami produkt kupuje się też dla tego dla tego opakowania. Dla otoczenia w sklepie. Dla samej przyjemności kupowania.
Tego się nie da zastąpić. I niska cena nie ma wówczas na to wpływu.
Różni odbiorcy - różne potrzeby.

Dokładnie tak. Myślę, że każdy z nas ma ochotę raz na jakiś czas na odrobinę "luksusu". Dla mnie kiepskie jest lansowanie się z tym, bo to znaczy, że dany produkt kupuje się już nawet nie dla samego faktu posiadania czegoś z wyższej półki ale dla pochwalenia się tym przed rodziną/znajomymi/psem. Druga sytuacja jest dla mnie nie do przyjęcia. Ale to jest temat na zupełnie odrębną dyskusję...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

A czasem wystarczy fakt, że Biedron jest dalej niż Piotr i Paweł i nie jest wtedy "idiotyczne" ...
Niewielu jest ludzi, którzy podnoszą sobie ego robiąc zakupy w Krakowskim Kredensie, z prostej przyczyny : musi ich być na to stać.
Jeśli Biedron jest pod domem to można sobie przetrzepać ich produkty i wiedzieć co można kupić i będzie dobre a co będzie nie dobre. Wszystko.
Dla Biedrona konkurencją są sklepy osiedlowe, może Lidl , ale nie możemy ich porównywać do P&P czy innych delikatesów, bo to nie są delikatesy. A kłótnia o to co motywuje ludzi do zakupu tu czy gdzie indziej mija się z celem bo .... jest kilka segementów i każdy się do jakiegoś załapuje. Dla jednych jakość, dla innych cena, dla jeszcze innych lokalizacja. Te trzy zmienne się miksują - ale w większości badań na pierwszym miejscu ląduje lokalizacja.
Reszta to wiele składowych - nawet rodzaj muzyki. Ludzie są różni i tyle. Po to sklepy robią sobie profile Klienta, po to robią badania satysfakcji , szukają insightów.
Oczywiście możemy się kłócić "dlaczego ludzie kupują w sieci X" tylko to nic nie wniesie, bo nie mając twardych danych na stole każdy z nas mówi o SWOICH POTRZEBACH. Już sobie idę.
Michał Białkowski

Michał Białkowski Współzałożyciel
TVŚroda.pl

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Wiadoma sprawa, że wiele czynników kreuje to gdzie ludzie się zaopatrują i zagłębiając się w to można napisać książkę kilku tomową, jednak mi chodzi o sam fakt tego, że ludzie widząc szyneczkę z logiem Sokołowa rzucą się na nią nie patrząc na cenę, a ta sama firma robi tę samą szynkę w opakowaniach biedronkowych "Kraina Wędlin" za o wiele niższą cenę. I teraz taki człowiek powie że ktoś kupuję "tanie żarcie dla biedoty" a na stole u niego gości to samo...
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Michał Białkowski:
Racja:) Chodź przyznam, że bardziej wolę Biedra:) te eR... daje charakter hehehe...

A nawiasem mówiąc... Czy to nie idiotyczne płacić więcej za ten sam produkt w innym pudełku?Michał Białkowski edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 00:01


jakby to był taki całkowity bezsens, to grupa VW by upadła, ewentualnie produkowaliby tylko Skody:)
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Bartłomiej Pronin:
jakby to był taki całkowity bezsens, to grupa VW by upadła, ewentualnie produkowaliby tylko Skody:)

No chyba jednak porównanie branż nie najszczęśliwsze ;)
Dagmara D.:
Oczywiście możemy się kłócić "dlaczego ludzie kupują w sieci X" tylko to nic nie wniesie, bo nie mając twardych danych na stole każdy z nas mówi o SWOICH POTRZEBACH. Już sobie idę.

To prawda. Tylko mam wrażenie, że dyskusja przeszła z toru "dlaczego ludzie kupują" na "dlaczego my tu obecni kupujemy". Fakt faktem, nic więcej merytorycznego nie da się tu powiedzieć bez konkretnych danych, więc dziękuję wszystkim za dyskusję.
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

to czekamy na nastepne punkty ;)

oby dotarły do krakowa
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Tadeusz Zawilski:
Bartłomiej Pronin:
jakby to był taki całkowity bezsens, to grupa VW by upadła, ewentualnie produkowaliby tylko Skody:)

No chyba jednak porównanie branż nie najszczęśliwsze ;)


Bo chodziło o naoczny przykład sprzedawania jednego produktu w 2 opakowaniach, tylko na większą skalę:)

konto usunięte

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

Michał Białkowski: mnie to jest idiotyczne gdy ktoś przykładowo się lansuje że kupuje Sok Hortex-u...

wiesz .. dla mnie rowniez .. bo nigdy bym nie przypuszczal ze mozna sie lansowac soczkiem.
ale jak widac - poziom alansu zalezy tez od poziomu lansujacego sie

Ze zdrowego
rozsądku zawsze wolę wydać mniej, a nie tracę tak na prawdę przy tym na jakości bo to ten sam produkt o złotówkę tańszy... Ten sok to tylko przykład, bo właściwie każdy produkt jest produkowany przez poważnego producenta

wiesz .. fiat produkuje pande i ferrari - naprawde uwazasz ze to to samo bo pochodzi od jednego producenta?
Michał Białkowski

Michał Białkowski Współzałożyciel
TVŚroda.pl

Temat: Kawa z ..., a raczej u Biedronki?

wiesz .. fiat produkuje pande i ferrari - naprawde uwazasz ze to to samo bo pochodzi od jednego producenta?
jakby to był taki całkowity bezsens, to grupa VW by upadła,
ewentualnie produkowaliby tylko Skody:)

porównywanie motoryzacji ze spożywką chyba nie jest najlepszym wyjściem. Mi tylko chodziło o skład... Jeżeli w dwie szynki wchodzą te same składniki o czym świadczy skład na opakowaniu i produkuje je ta sama firma, a cena różni się o kilka złotych - to jest dziwne... Te przykłady które wyżej podano związane z motoryzacją jednak różnią się od siebie... Ferrari poza producentem nie ma nic w sobie z części Pandy (pomijając jakieś uszczelki), a VW i Skoda fakt że jeden producent, w tym że też VW to większa jakość pojazdów - o wiele dłużej wytrzymują:) I motoryzacja to już niestety dziedzina na której temat się dyskutuję według grubości portfela... Wiadoma sprawa że przeciętnie zarabiający polak nie kupi sobie auta na którego utrzymanie nie jest go stać... A w spożywce tylko opakowanie się różni, a nie jakość - więc nie rozumiem tych przykładów... A jak ktoś chce podważać to co napisałem niech spojrzy chociaż raz na skład produktów w biedronce - gwarantuję, że się zdziwi...



Wyślij zaproszenie do