Jakub J.

Jakub J. Jakub na plus!

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Witam serdecznie,

trafiam często na katalogi firm i nasunęło mi się takie pytanie:

Czy katalogi stron są dziś aktualnym rozwiązaniem dla osób poszukujących produktów i usług w Internecie?

Minusem katalogów jest często archaiczna budowa, bardzo ograniczone zasoby osobowe obsługi klienta i mierne wysiłki pozycjonowania. Choć za reklamę (płatny pakiet) w katalogach nie płaci się wiele, to jednak widzę, że nie spełniają takiej roli, jak zakładano dziesięć lat temu.

Czy w przyszłości się przydadzą? Jak można rozwinąć tę ideę?
Będę wdzięczny za każdy pomysł, sugestię lub narzekania :-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Jakub Jóźwiak:
Będę wdzięczny za każdy pomysł, sugestię lub narzekania :-)
Jakiś pomysł na "dzień dobry" ?

konto usunięte

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Można dać ludziom pod buty.
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Jakub Jóźwiak:
Chodzi Ci o seo katalogi? Jeśli tak, to ich główne znaczenie jest dedykowane przeglądarkom internetowym itd., a nie klientom. Same katalogi firm w necie osobiście do mnie nie przejawiają jako formy reklamy. Jak ktoś będzie chciał znaleźć firmę, to ją sobie wygoogluje (i tu mogą pomoc katalogi jako takie).
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Hubert Tatarkiewicz:
Można dać ludziom pod buty.
lub obciążać świeżo przełożone wafle...

konto usunięte

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Jeżeli firmy nie stać na stronę internetową, tylko na wpis w jakimś katalogu, to chyba źle o niej świadczy.
Jakub J.

Jakub J. Jakub na plus!

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Paweł Korzeniewski:
Jeżeli firmy nie stać na stronę internetową, tylko na wpis w jakimś katalogu, to chyba źle o niej świadczy.
Albo zaczyna,
albo ma problemy finansowe i dlatego poszukuje klientów,
albo się nie zna,
albo zaufa katalogom, bo koledzy też zaufali.

To, że sprzedając auto ogłoszę się w gazecie a nie wykupię 10000 wyświetleń na billboardzie ledowym w centrum miasta oznacza, że coś jest ze mną źle?

Chodzi Ci o seo katalogi? Jeśli tak, to ich główne znaczenie jest dedykowane przeglądarkom internetowym itd., a nie klientom. Same katalogi firm w necie osobiście do mnie nie przejawiają jako formy reklamy. Jak ktoś będzie chciał znaleźć firmę, to ją sobie wygoogluje (i tu mogą pomoc katalogi jako takie).
Same katalogi nie są ani dobre ani złe, bardziej sposób, w jaki są prowadzone.

P.S. Jako formy reklamy to nie, rzeczywiście, ale są siecią firm same w sobie. Czy cieśla Janek nie znajdzie pomocy w Internecie? Będzie musiał słono płacić za promocję swojej mikrofiremki?
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Jakub Jóźwiak:
Same katalogi nie są ani dobre ani złe, bardziej sposób, w jaki są prowadzone.

P.S. Jako formy reklamy to nie, rzeczywiście, ale są siecią firm same w sobie. Czy cieśla Janek nie znajdzie pomocy w Internecie? Będzie musiał słono płacić za promocję swojej mikrofiremki?

Dla mnie osobiście może sprawdzić się jedynie wpis do katalogu+strona www firmy. Sam katalog? Nie bardzo mnie przekonuje...

konto usunięte

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Gdyby te katalogi nie miały wysokiej pozycji w Google, dałoby się z nimi żyć :-)
Jakub J.

Jakub J. Jakub na plus!

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Paweł Korzeniewski:
Gdyby te katalogi nie miały wysokiej pozycji w Google, dałoby się z nimi żyć :-)
To przeszkoda?

konto usunięte

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Dla mnie tak. Szukając czegokolwiek, muszę je pomijać.
Jakub J.

Jakub J. Jakub na plus!

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Paweł Korzeniewski:
Dla mnie tak. Szukając czegokolwiek, muszę je pomijać.
A czy tak samo jest z miejscami Google?

Moim zdaniem wyszukiwanie firm powinno skupić się bardziej lokalnie, google powinno iść bardziej w tagi, katalogi stron też. Dobrym pomysłem byłoby skupić się nie na katalogowaniu całego biznesu, ale pojedynczych ofert, produktów. Firma remontowa może świetnie kłaść posadzki, ale z malowamiem poradzą sobie gorzej.

Oceny użytkowników pozwolą dostosowywać ofertę, oraz lepiej formować kampanie reklamowe.

Do Polski wchodzi ostrożnie yelp, pewnie obawiają się utknięcia w rozgardiaszu katalogów typowo polskich i google.

konto usunięte

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

katalogi są idealne ponieważ rejestrują się tam małe przedsiębiorstwa. Dla zainteresowanych jest to ładna porcja informacji, kontaktów w jednym miejscu i miejscowości.

1.
Pan który dorabia klucze nie potrzebuje kampanii reklamowej - potrzebuje tylko wpisu w katalogu by ktoś kto będzie chciał dorobić klucz za 1,57zł wiedział orientacyjnie gdzie Pan się znajduje.

Wpis w katalogu dla tego typu usług może okazać się lepszy niż strona internetowa bo wtedy cena za dorobienie klucza wzrośnie o posiadanie strony, renomy i reklamy do 5zł za klucz, a Pan nie ma takich umiejętności by sprzedać swoje usługi o 250% więcej....

2.
Jako przedstawiciel firmy wybieram się do miejscowości np. Konin by pozyskać nowych klientów na.... - dużo firm w jednym miejscu, adresy telefony darmowa baza danych....

3.
Dla firm które posiadają własną stronę internetową wydają na kampanie reklamowe, wpis w katalogach oceniam - nie do końca. Ponieważ łatwo na nich opisać firmę negatywną opinią, która wcale nie jest prawdziwa, może być napisana przez wściekłego klienta lub konkurencję. Wtedy trzeba kontrolować internet w poszukiwaniu takich wpisów, nawet jak samemu będziemy pisać super opinie to i tak na 10 naszych jedna zła jest silniejsza niż 30 pozytywnych...
Łukasz W.

Łukasz W. interclick.pl

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Jakub Jóźwiak:

Katalogi firm, mam na myśli te topowe "istnieją" bo chce (jeszcze?) tego Google.

np. taki PKT sprzedaje im całkiem sporo AdWorsdów, współpracę mają całkiem zaawansowaną,
zresztą to od PKT Google kupił 1 bazę na Google Maps/Places (co do aktualizacji zdania są podzielone).

Nie oszukujmy się, jeżeli wizytówki w PF czy PKT mają jakąkolwiek oglądalność, to głownie za sprawą wyszukiwarki Google (widać to ładnie po frazach ogólnych). To jedyny sensowny plus reklamowania się w nich. Pomijasz seo (w pewnym sensie - jeśli masz wysoki pakiet wizytówki).
Jednak to reklama płatna, żeby się przebić nawet w tych katalogach to musisz być min. top3,
pomijając fakt, że to frazy lokalne - dla sieci musisz kupić "ilość miast" wizytówek - a to już spory koszt.

Zgodzę się po części z Karolem, ale... piszesz chyba o darmowych wpisach (gdzie np?),
co niestety, jak wszystko co darmowe jest %@#$. Płatny wpis w zależności od fraz (konkurencja) może spokojnie konkurować z prostą/tania stroną i seo na kilka fraz. Przykład dorabiania kluczy średnio trafny, raczej skrajny, tam wchodzi w grę inny marketing - lokalizacja itd.

Pytasz o przyszłe zastosowania katalogów, to dobre pytanie, wg. mojej wiedzy wizytówki się kończą/ew. ich sprzedaż gwałtownie spada. Przyszłość mają bazy danych, tyle że szefostwo PKT (PF tym bardziej - Pozdrawiam przy okazji...) nie za bardzo zdają sobie z tego sprawę.
Mówię oczywiście o bazach B2B, taka moim zdaniem będzie zastosowanie realne katalogów, jeżeli oczywiście ktoś na górze tam zacznie myśleć i wprowadzi usługi chroniące bazę (więcej nie powiem, chyba że FV :P ).

Napisałbym więcej na temat ich sytuacji, ale się trochę boję :P
Może tylko tyle, że PF to realny bankrut z którego uciekają najlepsi pracownicy (tutaj pozdrawiam J.Z i nie tylko), a po nieudanym połączeniu z PKT mają niezły dylemat.
W PKT niewiele lepiej, już słyszałem o pensjach w zaliczkach, ale ten myk z ClearSens może im się udać.

Na koniec o reszcie katalogów, może prócz katalogu Teleadreson (choć miał botową budowę jakiś czas temu?) to katalogi robione z automatu, swojego czasu sam się nad takim zastanawiałem, koszt żaden, nawet fajnie z mapsami można połączyć, ale co tu sprzedawać? To byłoby czyste naciąganie klientów - nie dla mnie.

Jeżeli już coś radzić takim małym firmą, to własnie mapsy, dobre, aktualizowane, tania prosta strona, dobre frazy, może nawet obejść się bez seo. Aplikacje mobilne z mapsów korzystają, są darmowe i mają jakikolwiek sens w tym gąszczu (zresztą nie po to Google wydał parę mld. dolców, żeby tego dalej nie rozwijać)

P.S
Karol, nie bardzo wiem co to znaczy "jechać do Konina pozyskiwać klientów",
ale przy dobrym targetowaniu np. lokalizacja+branże baza droga nie będzie, na pewno tańsza niż waha spalona bez sensu ;)

Pozdrawiam
Jakub J.

Jakub J. Jakub na plus!

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Łukasz W.:

Zgodzę się po części z Karolem, ale... piszesz chyba o darmowych wpisach (gdzie np?),
co niestety, jak wszystko co darmowe jest %@#$. Płatny wpis w zależności od fraz (konkurencja) może spokojnie konkurować z prostą/tania stroną i seo na kilka fraz. Przykład dorabiania kluczy średnio trafny, raczej skrajny, tam wchodzi w grę inny marketing - lokalizacja itd.

Pytasz o przyszłe zastosowania katalogów, to dobre pytanie, wg. mojej wiedzy wizytówki się kończą/ew. ich sprzedaż gwałtownie spada. Przyszłość mają bazy danych, tyle że szefostwo PKT (PF tym bardziej - Pozdrawiam przy okazji...) nie za bardzo zdają sobie z tego sprawę.
Mówię oczywiście o bazach B2B, taka moim zdaniem będzie zastosowanie realne katalogów, jeżeli oczywiście ktoś na górze tam zacznie myśleć i wprowadzi usługi chroniące bazę (więcej nie powiem, chyba że FV :P ).

Napisałbym więcej na temat ich sytuacji, ale się trochę boję :P

Nie bój się, nie bój, wolność słowa jest podobno.

A tak już na poważnie, to dobrze prawisz. Tylko jest jeden problem: choć pkt i im podobne dysponują ogromnymi bazami danych, są one w ok. 40-60% nieaktualne.
Ja rozumiem, że daleko nam jeszcze do przekształcenia tych baz w bazy marketingowe, ale jest to rzeczywiście potężne narzędzie do sprzedaży.

Wg mnie przyszłością byłoby wzięcie za fraki baz danych (e-mail verification, uzupełnienie danych), zorganizowanie marketing automation i stworzenie sprawnego systemu wymiany informacji w obrębie B2B, co nie wyklucza także sprawnego systemu B2B + B2C.

Od razu wyprzedzam jedno pytanie:
A co z nakładem osobowym? Przecież zarządzanie leadami w tak dużej bazie wymaga zatrudnienia kilkuset albo kilku tysięcy osób...

Błąd! Wystarczy dobrze zorganizowany marketing automation + crm + lead nurturing i sprawne zarządzanie. Jak się okazuje, nie trzeba być zaraz przedstawicielem wszystkich firm w bazie, a jedynie zorganizować przestrzeń wymiany informacji, prawda?
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Jakub Jóźwiak:
Paweł Korzeniewski:
Gdyby te katalogi nie miały wysokiej pozycji w Google, dałoby się z nimi żyć :-)
To przeszkoda?

Wyobraź sobie, że ktoś szuka restauracji. Konkretnej restauracji X. Googluje i trafia na dobrze wypozycjonowany "katalog" z restauracjami - bo jest tam wizytówka restauracji X. Ale poza wizytówką restauracji X trafia też na kilka reklam innych restauracji oraz np. komentarze (na ogół konkurencji), że to kiepska restauracja.

I teraz pytanie: Czy taki wpis w "katalogu" dobrze służy restauracji X?
Karol Niewiadomski

Karol Niewiadomski ., Grupa Onet.pl SA

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Tak to nie służy, ale jeśli te opinie będą pozytywne a ja szukam np dentysty to wiem że mogę śmiało iść, a jak nie ma żadnej opinii to ból czy nie ból szukam dalej. Bardzo duża ilość firm w Polsce nie ma swojej strony internetowej (bo drogie, bo nie wiedzą, bo nie rozumieją, bo nie korzystają z internetu), więc to że sobie wygoogluję coś to nie do końca tak jest, bo mogę wpisać konkretną nazwę firmy i pokażą się tylko katalogi, nie ma nawet wizytówek w google maps, więc dla takich osób to będzie wartościowa informacja bo może być ona jedyną, no chyba, że będzie jeszcze w kilku innych katalogach. Małych firm nie stać jest na zrobienie strony plus pozycjonowanie np: jak na czysto wychodzi jej np 1600 zł, to jak by policzyć teraz pozycjonowanie na 3 frazy miesięcznie ok 250 zł plus utrzymanie strony to w stosunku do osiągalnego dochodu jest dużo. Więc zostają przy katalogach, ułatwiają one możliwość znalezienia małych firm, bo nie każdy ma biznes w stolicy zakrojony w dodatku na szeroką skalę.
A darmowe katalogi są proszę oto on np KatalogFirm.pro , serwis ma do tego przejrzysty i intuicyjny interfejs, a samą firmę dodaje się w 2 minuty.
Lukasz M.

Lukasz M.
www.IntelektPuzzles.
com

Temat: Katalogi firm, ich sytuacja, przyszłe zastosowania...

Wg. mnie przy powalającej dominacji google jesli chodzi o szukanie namiarów na firmy zarówno PKT jak i PF powinny przestać istnieć. Katalogi firm były świetne w epoce przedinternetowej ale teraz to jest przeżytek (coś jak płyty CD a mptrójki). Jak zauważyłem z tych katalogów korzystają głownie telemarketerzy... Tak więc jak ktoś chce być bombardowany telefonami to jak najbardziej powinien się dodać do PF/PKT i to najlepiej odpłatnie, żeby telemarketer nie musiał go długo szukać :) Dziwię się że PF utrzymuje sie jeszcze na rynku...

Następna dyskusja:

Marketing dla najlepszych firm




Wyślij zaproszenie do