Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Dwa razy do roku występuje takie zjawisko jak święta :) Powszechnie znane, akceptowane, celebrowane. Nawet jeśli ktoś jest innego wyznania - wolne i tak z tej okazji ma więc dotyczą niemal wszystkich.

Zastanawiam się coraz mocniej czy warto wysyłać Stałym Klientom / Kontrahentom kartki świąteczne z tej okazji, tudzież inne suweniry?
Niekoniecznie na te święta - pytam ogólnie.

Na moje oko jest kilka "za" i kilka "przeciw". Z jednej strony to jakieś przypomnienie się, znak tego że o kimś pamiętamy. Z drugiej kolejny kawałek papieru (czy mail - choć bardziej chcę tu rozmawiać o formie tradycyjnej), który lada chwila wyląduje w koszu. Poza tym gdy dostaję kartkę np. od firmy która dba o moje SEO włącza mi się czasem taki odruch - "Szkoda tych pieniędzy na wytworną kartkę, dodaliby za tę kasę więcej linków zewnętrznych do mojej domeny".

I sam nie wiem - co sugerujecie? Jak myślicie? Jak Wy odbieracie takie świąteczne przypominajki?
Lubicie je otrzymywać czy uważacie za zbędne i przestarzałe narzędzie marketingowe?

A jeśli jesteście na 'tak' to co Wy chcecie otrzymywać:
- e-kartkę
- standardową kartkę wysłaną pocztą
- jakąś kartkę ale zindywidualizowaną
- gift, jakiś upominek, drobiazg, gadżet nawiązujący do kontrahenta / świąt.

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Jestem jak najbardziej na tak za ta forma pamieci. Co z tego, ze laduje w koszu - wiekszosc kartek od znajomych po jakims czasie tak samo.

A w chwili otrzymania kartka/ekartka mowi - "pamietamy o Tobie kliencie" - jakos tak psychologicznie to dziala, ze czujemy sie wtedy wazniejsi.

Co do samej kartki/ekartki to zalezy od charakteru firmy. Tu liczy sie przede wszystkim pomysl. Najlepiej jak jeszcze koresponduje z oferta firmy.

Ja osobiscie jestem zwolenniczka ekartek - tak jak napisales, tak czy tak laduje w koszu, a koszt jest zwykle mniejszy.

Upominki raczej dla wyselekcjonowanych, stalych klientow.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Kiedyś jednej firmie motoryzacyjnej wytoczono proces z tego powodu. Chyba japońskiej jakiejś. W Polsce.

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

jak fajna kartka to nie ląduje w śmieciach tylko gdzieś na tablicy korkowej,ale warunek: jak jest zabawna itp

kiedyś firma zrobiła sobie sejsę a'la więznienie były prycze pasiaki ,kiebel
wszyscy zrobieni na kryminalistów i mieli swoje ksywki

kartka długo była przypięta bo była zabawna mimo że świąteczna

e-kartka ląduje gdzieś w poczcie i tyle po niej,a najcześciej ląduje w koszuJan D. edytował(a) ten post dnia 24.03.10 o godzinie 14:53

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Paweł

To ci powie każdy marketingowiec czy Prowiec, że pamięć o kliencie, kontrahencie etc. jest ważna i świadczxy o pewnym poziomie współpracy i szacunku.

I nawet nie chodzi o to, że kartka ląduje bo ja żadnej nigdy nie wywalam - nie ma dla mnie znaczenia czy jest śmieszna czy nie. Każda wisi na tablicy korkowej :):).
Więc jak najbardziej - i tak jak poprzednicy zgadzam się, że forma elektroniczna to juz nie to samo.

Inaczej sprawa ma sie jak dostajesz kartkę która jest adresowana na pracownika pracującego wcześniej. Mi sie to zdażało. Dostawałam kartkę nie ja a osoba pracująca przede mną :)::))

A już chyba najgorsza sprawa to wysłanie czegoś PO FAKCIE. Kiedyś prezenty bożonarodzeniowe trafiły do nas pod koniec stycznia! :(:(

Ps: jeśli masz budżet na coś większego niż kartka to jak najbardziej! Jest masa fajnych rzeczy które można sprezentować:)
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Ok, dzięki za odpowiedzi ale pójdźmy o krok dalej :)

Co dla Was ważniejsze? Forma czy treść? Czytacie treść życzeń, przywiązujecie do nich uwagę?

A co Was drażni, wkurza w tej sprawie? To, że po czacie - słuszna uwaga.
Ale co jeszcze? Jakaś bezsensowna forma, sztampowość, kiedy taka przypominajka przynosi wg Was odwrotny skutek?

Druga sprawa - opakowanie czyli koperta.
Solar pakuje wszystko w b. drogie, srebrne koperty. I pytanie: czy warto? Czy w 90% przypadków kopertę rozdzieracie i nikt nie rozpamiętuje w co owa kartka była zapakowana?

Przede wszystkim pytam o Wasze osobiste odczucia. To, że ogólnie - każda forma przypominania o sobie jest z punktu widzenia marketingu poprawna - masz oczywiście rację Dorota.

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Forma i treść. To jest nierozłączne.
Mateusz W.

Mateusz W. Możesz sobie być
synem kogo tam
chcesz, ale dopóki
ja tu ...

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

moim zdaniem

a) niedopuszczalne jest logo firmy na pierwszej stronie kartki
b) treść powinna być sformatowana pod odbiorcę
c) podpis odręczny lub w najgorszym wypadku kalka podpisu
d) żadnych ale to żadnych nawiązań do tego jak wspaniałą firmę autor reprezentuje
e) ładna graficznie, może być zabawna - a nawet fajnie jak jest
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Jan D.:
e-kartka

eeee... taka kartka to nie kartka :P

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Dominik Szewior:
Jan D.:
e-kartka

eeee... taka kartka to nie kartka :P

ale jesteś top bo nie niszczysz lasów ,za co masz + u grinpis
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Ja bym chciał otrzymać żywego królika czy zająca, jak tko chce go określać, takiego ludzkiej wielkości. Tak z metr osiem co najmniej jak ja miałby on.
Taki królik byłby na maksa upalony [dym z uszu], mówiłby ludzkim głosem w kilku językach. Poszedłbym za nim w tango na drugą stronę lustra, hehe:)
A po drugiej stronie lustra setka Alicyj w różnych fajnych wersjach.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Ja bym chciał otrzymać żywego królika czy zająca, jak tko

Tak ładnie żarło i zdechło... :)

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

i tak na projekt i druk już lekko za późno
więc pozostaje e-kartka

jedni uważają że to jednak bardziej "przypomniene się" o firmie i okazaja do spamu pod przykrywką świąt.

także każdego nie zadowolisz
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Jan D.:
i tak na projekt i druk już lekko za późno
To wiem ale bez obaw :) Tak jak napisałem kilka postów wyżej nie pytam pod kątem tych świąt ale ogólnie.
także każdego nie zadowolisz
Racja.

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Jak dostaję kartkę, a zwłaszcza od firmy - to musi być oryginalna. Jak jest sztampowa, banalna, nijaka wyrzucam w sekundę. Czytam jeśli jest ciekawa. Koperta ma znaczenie, ale nie jest fundamentalnym elementem.

Podpisuję się pod tym co wymienił Mateusz - żadnych odwołań do firmy, nachalnego logo, itd.

E-kartka mniej mnie ujmuje, ale jak jest oryginalna, to też miło dostać. Jednak forma tradycyjna zdecydowanie lepiej działa, mocniej zapada w pamięć i chętniej ją zatrzymujemy jeśli ma to "coś":).

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

IMHO tylko kartka drukowana z własnoręcznym podpisem!
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

święta tuż, tuż ;)

Zastanawialiście się czy nie warto w tym roku wysłać "tradycyjnych kartek" na święta? Kto czyta maile z życzeniami?

Karta wysłana w kopercie ze znaczkiem może zrobić większe wrażenie i zwróci większą uwagę otoczenia niż jeden z wielu e-maili.

Drukarnia, z którą współpracuję proponuje: http://www.kartki24.com.pl/
Natalia Gruszyńska

Natalia Gruszyńska specjalista ds.
promocji

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Dariusz Dąbrowski:

Karta wysłana w kopercie ze znaczkiem może zrobić większe wrażenie i zwróci większą uwagę otoczenia niż jeden z wielu e-maili.

Sadzę, że to bardzo fajny pomysł. Życzenia elektroniczne nie robią już takiego wrażenia jak kiedyś, jest to już opatrzone i nudne, wykorzystywane przez wiele firm od których na co dzień dostajemy maile. Wszyscy chyba z pewnym sentymentem i czułością spojrzą na taka standardowa kartkę pocztową,wiec myślę, że to jest lepszy pomysł, no ale zapewne bardziej kosztowny...

konto usunięte

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Odnośnie pamięci wobec klientów z tytułu świąt fajnym rozwiązaniem są również stylowe prezenty z tej okazji. Można np. wysłać ciekawie zapakowane, dobre wino. Tylko wtedy trzeba skonkretyzować osobę, która ma to otrzymać - np. prezes firmy. I oczywiście zorientować się, czy fundusze naszej firmy na to pozwolą.

Co do prezentów, to słyszałam, że lepiej je wysłać nawet ze sporym wyprzedzeniem. Ci, którzy prześlą jako jedni z pierwszych, mają większą szansę na zapamiętanie tego gestu:)
Kamila Majewska

Kamila Majewska Specjalista ds.
obsługi klienta,
Orange Polska

Temat: Kartki / upominki świąteczne dla stałych Klientów...

Tak jak napisałeś, kartki świąteczne często lądują w koszu, ewentualnie na dnie szuflady, gdzie każdy o niej zapomina. Dlatego ja bym postawiła na drobny świąteczny upominek, który bardziej zapadnie w pamięć. Np. tutaj znalazłam ciekawe propozycje: https://www.tech-media.pl/gadzety,swiateczne,135-1,12.html. Ewentualnie postaw na słodycze, np. jakieś dobre i ładnie zapakowane czekoladki/bombonierki. To zawsze się sprawdzi :)



Wyślij zaproszenie do