Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

co chcesz, Karol po prostu dobrze się trzyma ;-))

A tak w ogóle, to Polska również eksportuje swoje produkcje reklamowe na ościenne rynki. Z własnego ogródka mogę podać przykład znanej Wam reklamy mBanku z Księdzem, która z równym powodzeniem była w tym roku emitowana w Czechach i na Słowacji:

http://pl.youtube.com/watch?v=dd3jed0dsXg&feature=chan...

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Piotr Jakubowski:
co chcesz, Karol po prostu dobrze się trzyma ;-))

A tak w ogóle, to Polska również eksportuje swoje produkcje reklamowe na ościenne rynki. Z własnego ogródka mogę podać przykład znanej Wam reklamy mBanku z Księdzem, która z równym powodzeniem była w tym roku emitowana w Czechach i na Słowacji:

http://pl.youtube.com/watch?v=dd3jed0dsXg&feature=chan...
No to już jest spam....
Doceniam "wspaniały" koncept z księdzem... Choć nie wiem, czy jak myślę o pieniądzach, to ksiądz przychodzi jako pierwszy do głowy...

Generalnie... spoty kręcone na cały świat są nieco inne niż te na Polskę... powinny przynajmniej, żeby nas nie obrażać...
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Maciej Tesławski:
No to już jest spam....

Tak, wiem. Oczywiście powinienem był podać inny przykład - np. spot Carlsberga, który powstał w Polsce, a później trafił na inne rynki...

Doceniam "wspaniały" koncept z księdzem... Choć nie wiem, czy jak myślę o pieniądzach, to ksiądz przychodzi jako pierwszy do głowy...

I po co ten sarkazm? Nigdzie nie napisałem, że ten koncept jest wspaniały. Efekty tamtej kampani są obiektywne. Liczby nie kłamią.

Generalnie... spoty kręcone na cały świat są nieco inne niż te na Polskę... powinny przynajmniej, żeby nas nie obrażać...

Oczywista oczywistość, ale nie o tym chyba rozmawialiśmy.
Jan Hochzeiger

Jan Hochzeiger właściciel firmy

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Efekty tamtej kampani są obiektywne. Liczby nie kłamią.

Każdy tak stwierdza. Przyznałbyś się, że kampania zakończyła się totalną klapą ? Jak dla mnie, reklama kiepska. I ta z księdzem jak i z dinozaurem. Równie dobrze mogłyby dotyczyć proszków do prania.

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Piotr Jakubowski:

Tak, wiem. Oczywiście powinienem był podać inny przykład - np. spot Carlsberga, który powstał w Polsce, a później trafił na inne rynki...
>
Dobry Carlsberg "Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie" jest dobry i już. Nie da się przenieść na inne marki. I o to chodzi. Lepiej być pierwszym niż lepszym...

I po co ten sarkazm? Nigdzie nie napisałem, że ten koncept jest wspaniały. Efekty tamtej kampani są obiektywne. Liczby nie kłamią.
A jak się będą miały te liczby w długoterminowym pozycjonowaniu? Coś mi się zdaje, że liczby nie były najlepsze skoro poszliście w... dinozaura...
Generalnie... spoty kręcone na cały świat są nieco inne niż te na Polskę... powinny przynajmniej, żeby nas nie obrażać...

Oczywista oczywistość, ale nie o tym chyba rozmawialiśmy.
A jak często widzimy adaptacje - piwo włoskie, jakieś, marki nie pomnę... no właśnie... ma fajny spot ale... uniwersalny...
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Piotr Jakubowski:
powodzeniem była w tym roku emitowana w Czechach i na Słowacji:

Tez mam wrazenie, ze strzal kula w plot... pamietam Czeszki z kolonii integracyjnych, swietnie sie calowaly... pamietam tez ich zdziwienie, ze chodzimy do kosciolow i sie modlimy, bo oni tam sobie z bracmi czerwonymi w temacie metafizyki ugor zaprowadzili... nie wierze, by w ogole wiedzieli, z czego ta swietna skadinad reklama zartuje... brak kontekstu w swiadomosci ogolnej tego mocno zlaicyzowanego narodu...

Dlaczego krecono gdzies indziej? Normalna praktyka i wiele powodow tu juz podano, dziwie sie, ze sie dziwisz ;)... jakby Ci wyszlo taniej w Malezji, to przytargalbys stantad laptopa w te pedy, nie ogladajac sie na brak gwarancji, prawda ;)

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

kiedyś usłyszałem... nie marketingowo:
jak Ci dwóch mówi, że jesteś pijany, to złap się ściany.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Maciej Tesławski:
kiedyś usłyszałem... nie marketingowo:
jak Ci dwóch mówi, że jesteś pijany, to złap się ściany.

teraz sie boje, nie wiem, co myslec :)... czy mam szukac alkomatu, czy to nie ja mam szukac ;)

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

marek mareksy szewczyk at creamteam:
Maciej Tesławski:
kiedyś usłyszałem... nie marketingowo:
jak Ci dwóch mówi, że jesteś pijany, to złap się ściany.

teraz sie boje, nie wiem, co myslec :)... czy mam szukac alkomatu, czy to nie ja mam szukac ;)
I o to chodziło ;)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Maciej Tesławski:
I o to chodziło ;)

to moze, skoro mam wrazenie, ze sie zgadzamy, na druga nozke i pogonmy kota chuchem temu obrzydliwemu, niewydarzonemu Dinozaurowi :)

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Ale ponoć ten dinozaur został "kupiony" przez grupę docelową. Jeśli tak, to nic nam do niego:(
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Maciej Tesławski:
Jeśli tak, to nic nam do niego:(

plaski smak, truskawki z drzewa, gluty z nosa dingo i biurwa krzyczaca, ale my to mamy... ta grupa docelowa jest chyba glupsza z dnia na dzien ;)... i tyle mi do tego, ze ta Idiokracja (widzial Pan film o tym tytule?) ma wplyw na moje zycie... jedyna nadzieja w tym, ze, jak Pan to opisal, zycie sobie a reklama sobie LOL

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

marek mareksy szewczyk at creamteam:
Maciej Tesławski:
Jeśli tak, to nic nam do niego:(

plaski smak, truskawki z drzewa, gluty z nosa dingo i biurwa krzyczaca, ale my to mamy... ta grupa docelowa jest chyba glupsza z dnia na dzien ;)... i tyle mi do tego, ze ta Idiokracja (widzial Pan film o tym tytule?) ma wplyw na moje zycie... jedyna nadzieja w tym, ze, jak Pan to opisal, zycie sobie a reklama sobie LOL
Oj jutro od rana będzie dym...
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Maciej Tesławski:
Oj jutro od rana będzie dym...

Twardym trzeba byc jak Roman Bratny, nie "mientkim" :D... od rana jestem na zewnatrz, powiedzmy na rybach ;)

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

marek mareksy szewczyk at creamteam:
Maciej Tesławski:
Oj jutro od rana będzie dym...

Twardym trzeba byc jak Roman Bratny, nie "mientkim" :D... od rana jestem na zewnatrz, powiedzmy na rybach ;)
to ja też... na te podlodowe ;)
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Edyta G.:
Wiele reklamówek nie jest kręconych w Polsce. Są tego różne powody (pora roku, krajobraz pasujacy do produktu, zachcianki i umiłowanie agencji do podróży ;))
Wrócę jeszcze do tematu celowych i planowanych zabiegów.... , że niby co Magdo? Celowo nakręcili - nie w Polsce (bo nie do końca pewne, że w USA- chociaż Liberty stamtad pochodzi..) aby zadziwić i zmusić do refleksji widza? - Zwykłego Kowalskiego z Wrocławia? Nie bardzo zrozumiałam Twoje stwierdzenie - chyba, że żartowałaś....

Pół żartem, pół serio :) Po prostu lubuję się w teoriach spiskowych, ale ta była trochę na wyrost. Nie przeceniajmy Kowalskiego...

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Piotr Jakubowski:
Właściwie to normalna praktyka w międzynarodowych korporacjach.
Często reklamy są kręcone "hurtowo" na wiele rynków według identycznego lub zbliżonego scenariusza (szczególnie takie proste "sprzedażówki" jak ta) - nie opłaca się tego robić oddzielnie w każdym kraju z osobna.

Czasem też umowa z wiodącą agencją reklamową danej korporacji (która ma swoją siedzibę najczęściej w tym kraju, gdzie znajduje się centrala korporacji) wymusza takie praktyki.

Ok. Też o tym pomyślałem - wytłumaczenie zdawałoby się logiczne.

Do tej pory jednak (wyłączając spoty z Mariuszem Mix Kolanko:) ) reklamy realizowano w Polsce. Lub powiedzmy...bardziej słowiańskich krajobrazach;)

http://pl.youtube.com/watch?v=0zTmUzqPkzY

http://pl.youtube.com/watch?v=n7u0e9TMvKM

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Karol ma 37, coś nie doczytaliscie :)
a co do Wrocławia czy innego miasta - tam przecież właściwie nic nie widać - to mogłoby być w każdym mieście

konto usunięte

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Piotr Jakubowski:
co chcesz, Karol po prostu dobrze się trzyma ;-))

A tak w ogóle, to Polska również eksportuje swoje produkcje reklamowe na ościenne rynki. Z własnego ogródka mogę podać przykład znanej Wam reklamy mBanku z Księdzem, która z równym powodzeniem była w tym roku emitowana w Czechach i na Słowacji:

http://pl.youtube.com/watch?v=dd3jed0dsXg&feature=chan...

W tych krajach panuje zdrowy stosunek do problemu kleru i religii w ogóle, natomiast u nas - schizofrenia - wszyscy widzą, jaki koń jest, ale nikt 'nie mówi tego na głos' z obawy przed ostracyzmem. Bankowość i materializm to bardzo dobry kontekst dla kleru katolickiego (i nie tylko), wszak religia to zakamuflowana polityka. Nasi bracia z południa już dawno sobie poradzili z tym problemem, dlatego łatwiej im się poruszać w kierunku 'do przodu':)
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: Karol 25 lat, ma ubezpieczenie...Bullshit

Maciej Tesławski:
Piotr Jakubowski:

Tak, wiem. Oczywiście powinienem był podać inny przykład - np. spot Carlsberga, który powstał w Polsce, a później trafił na inne rynki...
>
Dobry Carlsberg "Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie" jest dobry i już. Nie da się przenieść na inne marki. I o to chodzi. Lepiej być pierwszym niż lepszym...

Chyba się nie rozumiemy. Ja mówię o braniu dobrego spotu nakręconego dla rynku X i pokazywaniu go z równym sukcesem na rynku Y. Nie napisałem nic o kopiowaniu na inne marki.

I po co ten sarkazm? Nigdzie nie napisałem, że ten koncept jest wspaniały. Efekty tamtej kampani są obiektywne. Liczby nie kłamią.
A jak się będą miały te liczby w długoterminowym pozycjonowaniu? Coś mi się zdaje, że liczby nie były najlepsze > skoro poszliście w... dinozaura...

Liczby miały się dobrze i nadal mają się dobrze. Bankozaurus powstał, bo w tym samym czasie trwała kampania z Kardynałem dla ubezpieczeń samochodowych.
Generalnie... spoty kręcone na cały świat są nieco inne niż te na Polskę... powinny przynajmniej, żeby nas nie obrażać...

Oczywista oczywistość, ale nie o tym chyba rozmawialiśmy.
A jak często widzimy adaptacje - piwo włoskie, jakieś, marki nie pomnę... no właśnie... ma fajny spot ale... uniwersalny...

Jest wiele globalnych kampanii wizerunkowych, które grają na tak uniwersalnych emocjach, że sprawdzają się pod każdą szerokością geograficzną. Czy macie jakiś problem z tym, że "Happiness Factory" Coca Coli nie zostało zrealizowane specjalnie dla rynku polskiego?

Następna dyskusja:

30 lat Diesla




Wyślij zaproszenie do