Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: kampania teaserowa w Poslce

>> Krzysztof
owszem, jem wołowinę, ale nigdy bym jej nie jadł na oczach Hindusa - to jest ta drobna różnica, ponieważ mówimy o przestrzeni publicznej a nie o domowym zaciszu - w domu niech każdy robi co tam sobie chce...

w reklamie często nastepuje równanie w dół - 'bo konsument nie zrozumie' - dlatego tak wiele u nas łopatologicznych reklam...
nie lubię w reklamach przeciętniactwa i prostego szokowania, po to bo tylko zwrócic na siebie uwagę, gdy sam komunikat nie niesie ze soba żadnej mysli, przkazu...

przeczytałem kiedys w takim jednym artykule zdanie o szokowaniu seksem w reklamie "sex is dead. so don't fauck around"
w dobej rekalmie trzeba się niestety troche wysilić;)

a ja lubię subtelności, grę i zabawę z widzem

przeciętne reklamy nikogo nie interesują, ludzie o nich nie rozmawiają, nie pamietają ich... nie takie kreacje zdobywają nagrody na festiwalach, nie takie są doceniane przez widzów...

żadne z Was (Leszek i Krzysztof) nie odpowiedział na moje pytanie: podobają Wam sie te 'gwoździe'?
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Mateusz: Tu nie chodzi o "podobanie się reklam" tylko o ich skuteczność - nie chodzi przecież o to byś wieszał którąkolwiek z nich nad łóżkiem. Owszem reklama podlega pewnym ograniczeniom między innymi ze względu na szanowanie uczuć religijnych - dlatego mój tekst o poprzeczce - opisywanej przez Ciebie reklamy nie widziałem. Zresztą moja ocena i tak nie ma znaczenia ja tylko podejrzewam, że jednak jest skuteczna bo ta dyskusja pośrednio tego dowodzi. Ze względu na mój światopogląd i właśnie wysoką poprzeczkę i tak nie rozstrzygnę czy narusza czyjeś uczucia religijne - pewnie skonsultowałbym to z jakimś katolikiem...
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: kampania teaserowa w Poslce

hmm...
skuteczność tak, nie jestem zwolennikiem sztuki dla sztuki (reklamowej)
ale...
czemu nie osiagać skuteczności podobaniem się?
są reklamy, ktore tka sie podobaja, ze ludzie je sobie przyslaja spontanicznie mejlami, pisza o nich na swoich blogach, dyskutuja w rpacy badz szkole, etc. - czy to nie wmarzona sytuacja dla rekalmodawcy?

zresztą reklamy są w dużym procencie kierowane do ludzi, którzy czy to ze wzgledu na swój wiek, czy to ze wzgledu na swoje wykształcenie nie lubia nachalnych przekazów. ta grupa sila rzeczy bedzie wymuszac reklamy dobre pod wzgledem warsztatowym, pod wzgledem fabuly, etc.

Magda dała link do tych gwozdzi, chyba strona pierwsza naszej dyskusji...
czy ten plakat jest skuteczny?
sie okaże po...wynikach sprzedaży;)
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Mateusz spójrz pragmatycznie: jeżeli stwierdzimy że jakaś grupa odbiorców ma bardzo wysokie wymagania co do poziomu reklamy, spodziewa się, że reklama ich zaintryguje i pobudzi do myślenia, to tak musimy konstruować przekaz. Sytuację "nieciekawych reklam" należałoby w tej chwili postawić następująco: jeżeli krytycznie oceniasz daną reklamę to mogą być zawsze dwa wyjścia -
1. Reklama jest skuteczna ale nie do Ciebie kierowana
2. Reklama jest do du..
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Hm Mateusz co do mojej wypowiedzi odnośnie skuteczności i sprzedazy , to była ona podyktowana wypowiedzią Magdy. Mam wrażenie, ze bardzo emocjonalnie podszedłes do sparwy gwoździ xxl. Nie wiem jak pomysłodawcy oceniają sprzedaż gwoździ w tym rozmiarze:)
Piszesz o pojęciu "sztuka dla sztuki", sztuki reklamowej. Zmienmy troszkę kierunek tej wypowiedzi. Wobec tego jak oceniasz idee Rafała Bujnowskiego, pomysł galerii jednobillboardowych, zaangazowanie się artsytów w sztuke społeczną i ich pomysł na reklamę?Skoro nie chcecie rozmawiać o skuteczności ( nie wszyscy) porozmawiajmy w takim razie o granicach pomiędzy reklamą a sztuką, sztuką dla sztuki itp.....
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Leszek Dariusz S.: dwa wyjścia -
1. Reklama jest skuteczna ale nie do Ciebie kierowana
2. Reklama jest do du..

zgadzam się
szkoda tylko że ten punkt1. 'musi'? obowiazywac...

emocjonalnie? wcale, "jestem szalenie spokojny człowiek" ;)

w wyrażeniu "sztuka dla sztuki" pisałem jedynie o sytuacji, kiedy kreacja chce zrobić cos fajnego i ekstra a 'zapomina' że reklama ma się podobać nie tylko im;)

co to jest sztuka społeczna?
galeria jednobilbordowa? chyab ams jux coś takiego robił, nie tylko na pojedyńczych tablicach...

konto usunięte

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Mateusz G.:>> Krzysztof
owszem, jem wołowinę, ale nigdy bym jej nie jadł na oczach Hindusa - to jest ta drobna różnica


Idąc tym tropem przestrzeń publiczna powinna zostać wyczyszczona ze zjawisk twórczych. Ponieważ zawsze znajdzie się ktoś, kogo urazi kolor elewacji, kolor dachu, malowidła na ścianie czy reklama. Zawsze znajdzie się ktoś niebagatelnie uczulony.

w reklamie często nastepuje równanie w dół - 'bo konsument nie zrozumie' - dlatego tak wiele u nas łopatologicznych reklam...

Wyobraź sobie, że nie mieścisz się w targecie. Przy takim założeniu żadna reklama na Ciebie nie działa i nie równa Cię w dół. I masz problem z głowy.
a ja lubię subtelności, grę i zabawę z widzem

Załóż agencję, zaproponuj swoje subtelne rozwiązania płacącym za efekty klientom i powiedz nam co Ci odpowiedzieli.
Ja Ci podpowiem: większość Cię wyśmieje. Przerobiłem to.

przeciętne reklamy nikogo nie interesują, ludzie o nich nie rozmawiają, nie pamietają ich... nie takie kreacje zdobywają nagrody na festiwalach, nie takie są doceniane przez widzów...

Jak myślisz ile osób poszłoby do kina na seans z samych reklam?
Nikt. Znawcy tematu w liczbie 5. A może branża w liczbie 50?
żadne z Was (Leszek i Krzysztof) nie odpowiedział na moje pytanie: podobają Wam sie te 'gwoździe'?

Widziałem już pomysły reklamowe i muzyczne z motywem Jezusa.
np.
Jesus Christ Suicide (muzyka) - wizerunek Chrystusa na okładkach płyt.
czy też:
Jezus Chytrus z Wrozametu - bon mot krążący w mediach.

Jestem z branży. Dla mnie reklama ma jeden aspekt, albo łapie klienta albo nie łapie.
Reklama gwożdzi łapie choć kontrowersyjnie.
Reklama Atlasa z Pazurą nie łapie choć jest gwiazda.


Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 27.09.06 o godzinie 13:11
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Mateusz G.:
Leszek Dariusz S.: dwa wyjścia -
1. Reklama jest skuteczna ale nie do Ciebie kierowana
2. Reklama jest do du..

zgadzam się
szkoda tylko że ten punkt1. 'musi'? obowiazywac...

emocjonalnie? wcale, "jestem szalenie spokojny człowiek" ;)

w wyrażeniu "sztuka dla sztuki" pisałem jedynie o sytuacji, kiedy kreacja chce zrobić cos fajnego i ekstra a 'zapomina' że reklama ma się podobać nie tylko im;)

co to jest sztuka społeczna?
galeria jednobilbordowa? chyab ams jux coś takiego robił, nie tylko na pojedyńczych tablicach...

Ams to robił, ale zaczął Bujnowski i nie pisałam o pojedynczych tablicach.Nie chodziło mi o formę przekazu, a o treśc i powiązanie sztuki i reklamy w odwrotnym znaczeniu. Kilka osób wypowiada się na temat reklamy w pojęciu sztuki. Myślałam, ze na ten post zareagują osoby, które tak bardzo walczyły z pojęciem " skuteczności" Natomiast dyskutują na temat sztuka dla sztuki itp. proponuje doczytać o galerii jedobilbordowej i wykorzystaniu przestrzeni zarezerwowanej dla reklamy przez sztukę....itp.
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: kampania teaserowa w Poslce

MAGDALENA Z.:
Mateusz G.:
Leszek Dariusz S.: dwa wyjścia -
1. Reklama jest skuteczna ale nie do Ciebie kierowana
2. Reklama jest do du..

zgadzam się
szkoda tylko że ten punkt1. 'musi'? obowiazywac...

emocjonalnie? wcale, "jestem szalenie spokojny człowiek" ;)

w wyrażeniu "sztuka dla sztuki" pisałem jedynie o sytuacji, kiedy kreacja chce zrobić cos fajnego i ekstra a 'zapomina' że reklama ma się podobać nie tylko im;)

co to jest sztuka społeczna?
galeria jednobilbordowa? chyab ams jux coś takiego robił, nie tylko na pojedyńczych tablicach...

Ams to robił, ale zaczął Bujnowski i nie pisałam o pojedynczych tablicach.Nie chodziło mi o formę przekazu, a o treśc i powiązanie sztuki i reklamy w odwrotnym znaczeniu. Kilka osób wypowiada się na temat reklamy w pojęciu sztuki. Myślałam, ze na ten post zareagują osoby, które tak bardzo walczyły z pojęciem " skuteczności" Natomiast dyskutują na temat sztuka dla sztuki itp. proponuje doczytać o galerii jedobilbordowej i wykorzystaniu przestrzeni zarezerwowanej dla reklamy przez sztukę....itp.

sztuka spoleczna, no fakt taki mój skrót myślowy...sztuka w przestrzeni publicznej, brzmi ładniej?
pozdrawiam


MAGDALENA ZDRENKA edytował(a) ten post dnia 27.09.06 o godzinie 13:25
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: kampania teaserowa w Poslce

>>Krzystzof
stawiasz znak równości między kolorem elewacji/dachu a symbolem religijnym?
dobrze Cię zrozumiałem?
twierdzisz, że ludzie postrzegają je tak samo?

ta reklama mnie nie uraża, nie biegnę do sądu, etc.
wyraziłem się jedynie, że jest słaba...
słaba, bo wykorzystuje motyw religjnego szokowania - a zaszokować tak banalnie jest najłatwiej...

subtelnie znaczyć miało też inteligentnie...
pooglądaj nagordzone prace na festiwalach.
jakoś zachodni klienci akceptują niebanalne pomysły...

seans z samych reklam? wśród pewnej grupy naprawdę sporo, wierz mi - gdyby wiedzieli, że obejrzą tam ciekawe spoty, biltety by sie łatwo rozeszły...

skąd ta pewność, że ta reklama łapie?
jakieś badania?

"albo łapie albo nie"
i już nie ważne "jak"?
dobrze zrozumiałem?

konto usunięte

Temat: kampania teaserowa w Poslce

@ Mateusz.
A jeśli dla mnie to nie jest symbol religijny? Co wtedy?
Dopuszczasz że dla innych ludzi krzyż może nie znaczyć nic.
Tak jak nie znaczy nic drzewo na fladze Libanu.
Dla libańczyków jest zapewne bardzo ważne. Dla innych to po prostu drzewo.

Nie wiem jak ludzie potrzegają. Wiem jak postrzegam ja.

Oczywiście że najłatwiej jest szokować prymitywami. To jest bezsprzeczne. Pech chce, że niejednokrotnie najtańsze wiec najkorzystniejsze z punktu widzenia reklamodawcy. Mozesz się wściekać, ale to reklamodawca decyduje o formie jego reklamy a nie reklamobiorca.

Wśród jakiej grupy? Miałem przyjemność odwiedzić jakiśczas temu
dwudniową prezentację wybitnych filmów reklamowych. Pomimo wolnego wstępu nie było tłoku. Gdyby biletowano, ludzi byłoby pewnie jeszcze mniej.

Łapie, bo ludzie o niej mówią. Bo jest zła, bo jest obrazuburcza, bo jest kontrowersyjna. Bo zapada w pamięć.

W momencie gdy przestaniesz postrzegać reklamę jako formę sztuki, zauważysz jej najważniejszy aspekt: skuteczność.
Klienta interesuje skutecznosć. Nic więcej.
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: kampania teaserowa w Poslce

dla mnie krowa nie jest symbolem religijnym, ale mimo to, nie wykorzystałbym jej w taki sposób, robiąc reklamę w Indiach, by obrazić uczucia religijne jakiejś grupy...
to wydaje mi sie zrozumiałe...

jeśli pracujesz w reklamie to chyba zdajesz sobie sprawę, że odpowiadasz za treści, obrazy, które wywieszasz na ulicy, dajesz do telewizji...
to rodzaj pewnej odpowiedzialności za to co pokazujesz i klientowi i później 'ludziom'
ja bym tych gwoździ klientowi nie pokazał, Ty tak.
ok. każdego z nas bawi coś innego.

nie miałem na myśli koła gospodyń wiejskich;)
myślę, że wśród studentów, taki mały nocny maraton połączony z zabawą, jakimiś fajnymi akcjami w przerwach cieszyłby sie powodzeniem...

najtańsze? raczej najłatwiejsze...

Ty możesz żądać od reklamy tylko skueczności - ja chcę oprócz tego czegoś więcej i pozwól, że pozostanę przy swoim zdaniu.

Temat: kampania teaserowa w Poslce

MAGDALENA Z.:Hm Mateusz co do mojej wypowiedzi odnośnie skuteczności i sprzedazy , to była ona podyktowana wypowiedzią Magdy. Mam wrażenie, ze bardzo emocjonalnie podszedłes do sparwy gwoździ xxl. Nie wiem jak pomysłodawcy oceniają sprzedaż gwoździ w tym rozmiarze:)
Piszesz o pojęciu "sztuka dla sztuki", sztuki reklamowej. Zmienmy troszkę kierunek tej wypowiedzi. Wobec tego jak oceniasz idee Rafała Bujnowskiego, pomysł galerii jednobillboardowych, zaangazowanie się artsytów w sztuke społeczną i ich pomysł na reklamę?Skoro nie chcecie rozmawiać o skuteczności ( nie wszyscy) porozmawiajmy w takim razie o granicach pomiędzy reklamą a sztuką, sztuką dla sztuki itp.....


Czasem mam wrażenie ,że zaangazowanie artystów w reklame to jedyny dla nich ratunek :-)) A obłuda aż bije. Pamietam jak Pani Przybylska reklamowała princesse ,nie było widac jednak jej odruchu wymoiotnego. Ale cóz kazdy orze jak może :-)) a w miare jedzenia apetyt rośnie. Dla mnie reklama jest dobra juz momencie gdy mnie zainteresuje na tyle ,że mam ochote spróbować.
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: kampania teaserowa w Poslce

dla nich czy dla 'niej'?
reklama to sztuka, więc to zrozumiałe, że pracuja w niej artyści;)

pewnie zaraz pojawią się tu posty o tym, że liczy sie tylko sutecznośc, ale to nieprawda... skutecznośc jest ważna i jest celem, ale nie może być jedynym warunkiem reklamy...
tak własnie uważam:)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Mateusz G.:dla nich czy dla 'niej'?
reklama to sztuka, więc to zrozumiałe, że pracuja w niej artyści;)

pewnie zaraz pojawią się tu posty o tym, że liczy sie tylko sutecznośc, ale to nieprawda... skutecznośc jest ważna i jest celem, ale nie może być jedynym warunkiem reklamy...
tak własnie uważam:)


Moim zdaniem źle uważasz. Reprezentuję reklamę, więc powinno mi zależeć na jej gloryfikacji. Ale nie. W reklamie liczy się skuteczność. To jest cel, który uświęca środki. A środkiem może być wysmakowana, "artystyczna" reklama, szokujące pokazywanie wszystkiego, albo byle jaka reklama proszku (powtarzana do znudzenia). Jeśli reklama nie będzie skuteczna, to się ją wywala do kosza, nie oglądając się na artystyczne wartości.

"Czysta" sztuka to co innego. Tam nie jest najważniejsze zainteresowanie masowego odbiorcy. Tam cel jest inny (i środki, co go uświęcają czasem też) :)
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: kampania teaserowa w Poslce

No i wykrakałeś :). Chyba nie potrzebnie próbujesz awansować reklamę do rangi sztuki. W reklamie chodzi o to by sprzedać za jej pośrednictwem produkt, upowszechnić ideę itd i nic ponadto. Reklama korzysta z dobrodziejstw wiedzy np psychologii, a także tam gdzie uznaje to za konieczne, korzysta z pomocy artystów i tyle. Sama sztuka potrzebuje zwyczajnie mecenatu
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Leszek Dariusz S.:No i wykrakałeś :). Chyba nie potrzebnie próbujesz awansować reklamę do rangi sztuki. W reklamie chodzi o to by sprzedać za jej pośrednictwem produkt, upowszechnić ideę itd i nic ponadto. Reklama korzysta z dobrodziejstw wiedzy np psychologii, a także tam gdzie uznaje to za konieczne, korzysta z pomocy artystów i tyle. Sama sztuka potrzebuje zwyczajnie mecenatu


Zgadzam się z moimi przedmówcami mimo, ze od kilku lat zajmuje sie miedzy innymi sztuką w przestrzeni publicznej to pozostaje przy skuteczności. Kilka postów temu odwróciłam proces probując wywołać dyskusje na temat relacji reklama a sztuka, niestety nikt nie przyjął wyzwania jak do tej pory:)))zeby mowic o zagadnienu reklamy i sztuki potrzebne sa argumenty, dla przeciwników wysunełam jeden ale bez rezultatu...
więc znów podkreślam skuteczność, skutecznosć skuteczność....
pozdrawiam


MAGDALENA ZDRENKA edytował(a) ten post dnia 28.09.06 o godzinie 16:23
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: kampania teaserowa w Poslce

i dlatego napisałem:
Mateusz G.:dla nich czy dla 'niej'?
skutecznośc jest ważna i jest celem, ale nie może być jedynym warunkiem reklamy...


przy tej samej efektywności reklama "artystyczna", co by nie miało to znaczyć, zawsze będzie lepsza od tej "nieartystycznej", czyż nie?
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: kampania teaserowa w Poslce

Mateusz G.:i dlatego napisałem:
Mateusz G.:dla nich czy dla 'niej'?
skutecznośc jest ważna i jest celem, ale nie może być jedynym warunkiem reklamy...


przy tej samej efektywności reklama "artystyczna", co by nie miało to znaczyć, zawsze będzie lepsza od tej "nieartystycznej", czyż nie?


A jakis przykład Mateusz? która według ciebie reklama jest "artystyczna" a która nie?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: kampania teaserowa w Poslce

A ja tak sobie myslę że czasami w tej reklamie za duzo artstów a za mało dobrych rzemieślników co rozumieją CO im zlecono i CO reklamują

Magdaleno reklama artystyczna o taka gdzie widać twórcę a nie produkt który miał reklamować :)



Wyślij zaproszenie do