konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Ha ha. :)
Jedyna reklama PLAYa jaka mi się podobała, to ta z szumem na telewizorze. I może nalepka w metrze z napisem o gapieniu się w podłogę.

Natomiast niektóre plakaty są potworne i to nie ze względu na treść a na wykonanie... Nie tylko kolorystyka "foto do tła" jest megapostjarmarczna, to jeszcze fatalny montaż niektórych zdjęć. Tak to wygląda, jakby się spieszyli i złapali co popadnie. :(

Kończę, bo zaraz będzie, że znowu narzekam. :P
A tak na marginesie, to nadal nie mogę pojąć dlaczego, skoro widać, że ludziom podoba się tzw. ciekawa reklama to dalej trzaska się głupoty. :/

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Największym błędem kampanii Play’a jest to, że zagmatwane, niejasne i nieczytelne przesłanie reklam buduje dokładnie taki sam wizerunek marki. A ludzie nie chcą pokręconej oferty, w której nie będą mogli się połapać, nie chcą rzeczy komplikujących im życie. Dlatego zaryzykuje stwierdzenie, że nawet wśród osób, którym podoba się konwencja kampanii Play znajdzie znacznie mniej klientów niż by tego pragnął. Co gorsza zmienienie wizerunku wymagać będzie sporo wysiłków i czasu. Zapewne spróbują „przełamać” konsumentów bardzo atrakcyjnymi promocjami i zapewne się to uda (ludzie już tak mają, że choć będą psioczyć to i tak pójdą tam gdzie taniej, czego przykładem jest choćby Media Markt). Jednak oznacza to dodatkowe koszty (lub jak kto woli zmniejszone zyski).
Najwyraźniej nikt nie przemyślał kampanii launchowej dość wnikliwie pod względem brandingowym. Zamiast zarządzania wizerunkiem marki mamy klasyczne zarządzanie budżetem. I szansa na udany debiut marki, moim zdaniem, została przegrana.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

To fakt, reklamy Playa wprowadzają chaos - w telewizji luzaki, na billboardach straszy, pomijając to, że fioletowo-białe logo wygląda jak kolejna mutacja Obcego. Brrrr... aż ciarki przechodzą.

Zupełnie inna kampania, niż launch Heyach. Tutaj zresztą marketer jest bardzo konsekwentny i stale puszcza reklamy - narkotykowe wizje. B. fajne!

A sprzedaż oferty PLAY-a też nie jest taka super, bo inni operatorzy szybko się ocknęli i np. firmą, która oznajmi przedstawicielowi Orange, że chce przejsć do nowego operatora, zaraz otrzymuje atrakcyjną ofertę od Orange

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Po tych reklamach to widać że sa zapożyczone...
Ludzie gadaja po angielsku i jakieś takie nieadekwatne (WSZYSTKIE)

Szum medialny jest no i my o tym gadamy...ale jak będą realnie tańsi i bardziej opłacalni to mnie nie odstraszy nawet najgłupsza reklama.
Agnieszka Koterba-Samiczak

Agnieszka Koterba-Samiczak specjalista ds.
marketingu /
koordynator
e-marketingu

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Arkadiusz S.:
Największym błędem kampanii Play’a jest to, że zagmatwane, niejasne i nieczytelne przesłanie reklam buduje dokładnie taki sam wizerunek marki. A ludzie nie chcą pokręconej oferty, w której nie będą mogli się połapać, nie chcą rzeczy komplikujących im życie. Dlatego zaryzykuje stwierdzenie, że nawet wśród osób, którym podoba się konwencja kampanii Play znajdzie znacznie mniej klientów niż by tego pragnął.

>I szansa
na udany debiut marki, moim zdaniem, została przegrana.

mnie narzuca sie jeszcze jedno spostrzezenie odnosnie wprowadzenia playa. Spoty w TV ewidentnie reklamują / reklamowaly nie operatora gsm tylko portal internetowy... Jak mniemam w kampanii chodzilo o zajrzenie na www i sprawdzenie czego dotyczy reklama (podobny wybieg jak z Heyah). Nie wiem czy tylko ja, ale ja najpierw zetknelam sie z wyraznym przekazem ze play to telefonia gsm a dopiero potem zobaczylam juz bezsensowny przekaz z promocja portalu 'wszystko za darmo'. Falstart i kupa kasy wyrzucona do smietnika.Agnieszka K. edytował(a) ten post dnia 10.05.07 o godzinie 12:07

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Aha, przypomniała mi się jeszcze fajna rzecz.

Na rączkach do trzymania się podczas jazdy w autobusach były np. napisy "Kto ma dzisiaj na sobie damską bieliznę, ręka do góry!". Moja siostra zauważyła łysego mężczyznę w kurtce z puchem, trzymającego właśnie taką rączkę. Wyglądało to ponoć komicznie :)
Agnieszka Koterba-Samiczak

Agnieszka Koterba-Samiczak specjalista ds.
marketingu /
koordynator
e-marketingu

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Maciej M.:
Aha, przypomniała mi się jeszcze fajna rzecz.

Na rączkach do trzymania się podczas jazdy w autobusach były np. napisy "Kto ma dzisiaj na sobie damską bieliznę, ręka do góry!". Moja siostra zauważyła łysego mężczyznę w kurtce z puchem, trzymającego właśnie taką rączkę. Wyglądało to ponoć komicznie :)
nie damską tylko seksowną
byly tez napisy
kto sie nadaje na prezydenta
kto ma kolczyk w dziwnym miejscu

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

i to chyba jedyny fajny element tej kampanii,
szkoda, że sam pomysł nadaje się na reklamę jakiegokolwiek innego produktu
a nawet jako reklama samego nośnika, bo to u nas nowosc

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Jeszcze bardziej szkoda, że jest kopią pomysłu sprzed kilkunastu lat, wykorzystanego do reklamy piwa (nie pamiętam marki, ani kraju). Pomysł był dość głośny, bo startował w konkursach reklamowych i od dawna byłem ciekaw, kto go w Polsce powtórzy. Już nawet sądziłem, że przepadł w zapomnieniu :)
Marek Binkul

Marek Binkul new media specialist

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Tu wypadalo by kilka rzeczy wyjasnic. Po pierwsze rozowy torcik jest "upieczony" z kawalkow surowego miesa i wedlin, wiec taki slodki to on nie jest. Ten caly szum to w duzej mierze kampania wizerunkowa, krzyk w strone rynku "jestesmy!" i moim zdaniem, nawet jesli budzacy skrajne opinie, to spelnil swoje wymagania - bylo i jest ich wszedzie pelno, jak widzicie, ludzie o nich rozmawiaja, a jesli ktos ma problem z akceptacja aktualnych trendow.. to jego problem. Tak naprawde KAZDY z nas nosi w glebi siebie prymitywna czastke, do ktorej ten przekaz trafia.. inaczej dlaczego przy stluczkach na ulicach tworza sie potezne korki?? Bo KAZDY przejezdzajacy zwalnia, by zobaczyc, czy przypadkiem na szybie nie ma kawalka mozgu jakiegos nieszczesnika... Sami swoi (zalezny operator) ze swoja swojsko-rodzinnym image przepadl i to nie przez budrzet, ale przez nijakosc, ktora jest zabujstwem dla produktu w takim natloku reklamy, z jakim mamy do czynienia aktualnie.
Reklamowanie portalu ma zwiazek z filozofia nowego stylu komunikacji lansowanego przez Play. Chca pokazac, zeby telefon moze sluzyc nie tylko do dzwonienia, ale oferuje szersze spektrum mozliwosci - od nietrafionego wysylania sobie emotikonek po przez internet, maila, blogi.. Szczerze podoba mi sie ten pomysl, zdazylo mi sie nawet juz dokonac zakupu na allegro podazajac autobusem do pracy :) Faktem jest ze Era tuz po nich rowniez zaczela to u siebie promowac.
Bledy w calej kampanii sa imho 2: przedewsztkim nie "łorewa", ale "nie powinno byc ci łorewa". w calym tumulcie ginie oferta, ktora jest naprawde aktakcyjna, ale trzeba poczynic trud, by sobie z tego zdac sprawe. O ile widzimy teraz spadek cen u innych operatorow, mowia wyraznie - 49 gr za min, do wszytkich, to w Play mamy to samo, ale za wydane na doladowanie czy tez abonament 150 zl dostajemy drugie tyle, wychodzi ponad 600 min, do tego za kazde 2 min odebranego polaczenia dostajemy 1 min na wychodzace. Oferta Ery, z ktorej kozystalem byla 3 razy drozsza, pomimo, ze podpisana na specjalnych warunkach. Dlatego telefon testowy oddalem, ale mam juz nr w Play :) Drugi minus to drogi internet (drozszy jest tylko w Orange), ale to akurat ma byc zweryfikowane juz niebawem nowa oferta.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Marek B.:
(...) a jesli ktos ma problem z akceptacja aktualnych trendow.. to jego problem.

A ja mam nieodparte wrażenie, że to jednak problem operatora, a nie mój.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

jak dla mnie kaszana nie chce mi sie drugi raz pisac:
http://kuba.boski.info/2007/04/15/play-whatever/
Marek Binkul

Marek Binkul new media specialist

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Arkadiusz S.:
Marek B.:
(...) a jesli ktos ma problem z akceptacja aktualnych trendow.. to jego problem.

A ja mam nieodparte wrażenie, że to jednak problem operatora, a nie mój.

Nie sadze, by byl to dla nich problem. Kampania wykonuje swoje zalozenia, widac to po reakcji innych operatorow. Ponadto juz sie pojawiaja nasladowcy (chwalony Heyah i jego zobmiaki, moim zdaniem znacznie mniej smaczna ;) ).
Poz tym przyznali sie, ze to blad? Ludzie, to swiat reklamy, to gra, gdzie pomyslowa strategia zwycieza :) Jedno takie przyznanie juz bylo , przy reklamie porownawczej Mediamarkt i Saturna. Rzecznik prasowy jednej z wyzej wymienionych powiedzial, ze sa zaskoczeni tym, ze powstaly reklamy, ktore opluwaly firmy nalezace do tej samej grupy... i to obslugiwanych przez te sama agencje reklamowa. Skonczylo sie tak, kazda siec ma teraz nowa agencje, a odpowiedzialni zapene jeszcze pokutuja na kleczkach w kacie :))))) wakee, wakee :)

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Trudno mi się z tym zgodzić... Większość argumentów jednak już padła i nie ma sensu ich powtarzać.
Marek Binkul

Marek Binkul new media specialist

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Arkadiusz S.:
Trudno mi się z tym zgodzić... Większość argumentów jednak już padła i nie ma sensu ich powtarzać.

Rowniez konczac.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,69806,4102584...
Marcin Gruszka, rzecznik Play jako 3 z 3 bledow napisal o kampanii reklamowej:

"Sieć zmieni też swoje reklamy. Dotychczasowe - z półnagimi osobami zaplatanymi w dwubarwną materię, obciętymi palcami czy dziećmi wyglądającymi na chore - budziły skrajne emocje. - Nowa kampania będzie inna. Ciągle chcemy prowokować, ale najważniejszy jest wyraźny komunikat o ofercie - mówi Gruszka.

Ta ostatnia ma się zmienić od 15 maja..."

Czyli glowny, moim zdaniem mankament, zniknie :)Marek Binkul edytował(a) ten post dnia 11.05.07 o godzinie 10:16

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Czyli Play sam potwierdził to, o czym pisało tu wiele osób, m.in. ja. "Najważniejszy jest wyraźny komunikat".

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Cześć Marecki,

1. rzecz, Hensler odpowiedzialny za kampanię Play się kaja za popełnione błędy, ma na głowie Rzecznika Praw Dziecka za skojarzenia pedofilskie i za to że na stole leży wóda i papierosy,
Nikt mi nie powie, że to ma pozytywny wydźwięk.

2. założenia kampanii ewidentnie nie zostały spełnione, bo oprócz tego, że była to kampania wizerunkowa (a przecież nie tylko!!) to nadrzędnym celem było osiągnięcie sprzedaży na założonym poziomie, a tego nie udało się osiągnąć nawet w 50% - więc jest to porażka.

Inni operatorzy reagują, to jest oczywiste, że reagują, a co?mają spać?to świadczy dobrze o nich a nie o P4, to żaden argument w kontekscie skuteczności kampanii.

Wizerunkowa kampania ma na celu POZYTYWNE kreowanie wizerunku firmy/ marki a nie jedynie robienie medialnego zamieszania.
Czy każdy trend, nawet ten, że nie ważne jak, byle szokować, trzeba naśladować? nie lepiej trendy tworzyć?
do tego turpizm to nie żaden aktualny trend - to zabieg polegający na wprowadzeniu do utworu literackiego elementów brzydoty w celu wywołania szoku estetycznego, to była tendencja występująca w 2.połowie XX wieku, której cechą jest antyestetyzm i swoisty kult brzydoty. Tu jedynie ta idea została zaadaptowana.

Jak ktoś ma na to ochotę patrzeć, to np rotten.com albo tym podobne, niekoniecznie mam ochotę być tym atakowany, bo ja to odbieram jako atak na moje poczucie estetyki. To można sprowadzić do tego, że jak ktoś ma ochotę pooglądać pornografię np, to na pewno sobie znajdzie pornosa, tyle ze tu jest ATL, więc nie tylko Ci co chca ale w większości Ci co nie chcą na to patrzeć, sa przez Play do tego zmuszani. Jeśli w kraju w którym żyje 99%katolików (jacy to są katolicy to wiemy sami najlepiej) ale jednak w jakiś sposób obraża to normy estetyczne czy nawet wartości moralne i budzi reakcję obronną, to jest to moim zdaniem opór lipa.

Play to zrozumiało i dlatego głównie 2.odsłona ma być inna, nie dlatego, że większość ludzi mówi o Play, bo co z tego, że mówią, skoro mówią źle, a do tego jeszcze nie kupują produktu.

Moim zdaniem reklama może mieć, a nawet powinna nieść ze sobą pozytywne wartości moralne, i powina byc "etyczna", jako kreacja doskonale wiesz, że można takie rzeczy przemycać na każdym kroku, choćby to co Sinea robiła dla Wilkinsona, to miało pozytywny wydźwięk społeczny, a można było twarz zakrwawioną inną maszynką pokazać i wystające kości, do tego trochę flaków..

Jeśli chodzi o Saturna i MM to pomysł polegał na stworzeniu sztucznej konkurencji, i gwarantuje Ci, że 90%osób niezwiązanych z marketingiem czy biznesem nie kuma, że jest ten sam właściciel obydwu sieci, a skoro w jednym nie kupią to może u "konkurencji" :) ? mozna to bylo lepiej ograc ale mechanizm byl moim zdaniem sprytny.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Marek B.:

Nie sadze, by byl to dla nich problem. Kampania wykonuje swoje zalozenia, widac to po reakcji innych operatorow. Ponadto juz sie pojawiaja nasladowcy (chwalony Heyah i jego zobmiaki, moim zdaniem znacznie mniej smaczna ;) ).
Poz tym przyznali sie, ze to blad? Ludzie, to swiat reklamy, to gra, gdzie pomyslowa strategia zwycieza :) Jedno takie przyznanie juz bylo , przy reklamie porownawczej Mediamarkt i Saturna. Rzecznik prasowy jednej z wyzej wymienionych powiedzial, ze sa zaskoczeni tym, ze powstaly reklamy, ktore opluwaly firmy nalezace do tej samej grupy... i to obslugiwanych przez te sama agencje reklamowa. Skonczylo sie tak, kazda siec ma teraz nowa agencje, a odpowiedzialni zapene jeszcze pokutuja na kleczkach w kacie :))))) wakee, wakee :)


1. Kampania Play nie spełnia swojego założenia bo wyniki sprzedaży nie są zgodne z oczekiwaniami.
2. Heyah z zombie to żaden naśladowca Playa. Spot jest w stylu tego brandu. I bije na głowę Playa (to moja subiektywna ocena).
3. Odnośnie Media i Saturna - oj tu mi się wydaje, że chyba nie klęczą ale leżą na słonecznej plaży za premię którą dostali. Bo ta kampania to chyba był strzał w dziesiątke.

S,Sebastian Błaszkiewicz edytował(a) ten post dnia 11.05.07 o godzinie 17:34
Marek Binkul

Marek Binkul new media specialist

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

1. Kampania Play nie spełnia swojego założenia bo wyniki sprzedaży nie są zgodne z oczekiwaniami.

Wyniki nie zostaly jeszcze ogloszone, wiec skad ta wiedzia? :)
2. Heyah z zombie to żaden naśladowca Playa. Spot jest w stylu tego brandu. I bije na głowę Playa (to moja subiektywna ocena).

Nie pamietam, by Heayh kiedykolwiek szlo w takie klimaty - co ma plecienie badz ogniste znaki do wypijania drinka z czaszki czegos, co bylo kiedys czlowiekiem? ;) Notabene, Heyah kiedys a dzis to nie to samo, wejscie z rysunkowymi reklamami bylo prawidziwmym wejsciem smoka czy tez reki :)
3. Odnośnie Media i Saturna - oj tu mi się wydaje, że chyba nie klęczą ale leżą na słonecznej plaży za premię którą dostali. Bo ta kampania to chyba był strzał w dziesiątke.

A ironi nie zauwazylismy :)) Choc team odpowiadajacy za te reklame raczej na tej plazy nie lezy - nie zdziwilbym sie, gdyby reklama powstala dzieki delkatnym sugesta ze strony Klienta i dzieki temu agencja traci dwie takie marki. Dla Ciebie strzal w dziesiatke, dla "tworcow" samoboj, a gmin odczytal to jako robienie tym razem ze wszytkich idiotow.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Z tego co gdzies czytalem to ta sama agencja reklamowa robi i Play i Heyah.

Netia niestety z tym p4 sie nie popisala, jak na razie, zainteresowanie bylo duze, ze wzgledu na to ze to nowy operator.

Następna dyskusja:

Co branding w telefonii kom...




Wyślij zaproszenie do