Andrzej Boguszyński

Andrzej Boguszyński Customer Service,
Leoni Kabel Polska

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Witam wszystkich.
Chciałbym poruszyć temat kampanii reklamowej operatora Play.
Jestem ciekawy Waszych opinii na ten temat. Moim zdaniem reklamy są zupełnie beznadziejne, co gorsza drażniące.
Co jest tego przyczyną? Czy ulubione przez nowojorczyków słowo "whatever" (wypowiadane aroganckim tonem, naprawdę nie wiem czemu ma ono służyć - czy "cokolwiek" to dobry pomysł na hasło???) czy może jeszcze coś innego?
I same pomysły na spoty telewizyjne - przyciężkawe, bez polotu, bez szczypty humoru chociażby...
Zresztą dzisiaj przeczytałem na stronach Wirtualnych Mediów, że sam Play przyznaje się do błędu w kampanii ("nasze reklamy to błąd") - to dosyć oryginalna sytuacja nie uważacie?
Andrzej Boguszyński

Andrzej Boguszyński Customer Service,
Leoni Kabel Polska

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Tutaj link do wspomnianego artykułu w Wirtualnych Mediach:
http://wirtualnemedia.pl/document,,2108133,Play_nasze_...

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Wiesz,

myśle, że chodziło im wyłącznie o wywołanie szumu medialnego i to im się udało. Wszyscy o nich mówią, szykują sie procesy o obrazę uczuć religijnych, pedofilię (nie rozumiem dlaczego) itd. A hasło jest ni z gruchy ni z pietruchy, ale ludzie się nim posługują, wiec obawiam się, że kampania jest skuteczna.

Moja osobista opinia - zgadzam sie z Tobą, dla mnie te reklamy są prymitywne, niektóre wstrętne. Mam taką zasadę - nie nagradzam merketerów posługujacych sie odrażającą dla mnie reklamą, więc nie zmienię operatora na PLAY-a.

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

temat tej KAMPANI byl juz poruszony na tym forum :)

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Justyna W.:
Wiesz,

myśle, że chodziło im wyłącznie o wywołanie szumu medialnego i to im się udało. Wszyscy o nich mówią, szykują sie procesy o obrazę uczuć religijnych, pedofilię (nie rozumiem dlaczego) itd. A hasło jest ni z gruchy ni z pietruchy, ale ludzie się nim posługują, wiec obawiam się, że kampania jest skuteczna.

Moja osobista opinia - zgadzam sie z Tobą, dla mnie te reklamy są prymitywne, niektóre wstrętne. Mam taką zasadę - nie nagradzam merketerów posługujacych sie odrażającą dla mnie reklamą, więc nie zmienię operatora na PLAY-a.

A ja sie zastanawiam. Opieram sie na pragmatycznych przeslankach.
Umacniajac P4 zwieksza sie realna konkurencje miedzy nimi co prowadzic bedzie do obnizenia cen i rozbicia prawdopodobnego kartelu 3 obecnych operatorow.

P4 to dla mnie nadzieja na prawdziwoa konkurencje.
A nie fikcyjne firmy spolki pozyczajace przekazniki.

P4 i kapital Netii to nadzieja na wieksza konkurencje.
Brakuje mi jeszcze P5 bo to by juz bylo calkiem fajne.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Nie, no od strony konkurencyjności nie mam im nic do zarzucenia. wielu znajomych "zdradziło" swoich operatorów. O to chyba chodzi w gospodarce rynkowej, abyśmy mieli wybór...

Wypowiadam się wyłącznie o kampanii reklamowej, dla której (jak przypuszczam0 nie jestem po prostu "grupą docelową". Do mnie przemawia Mumio...

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Emanuel Marcin Khanzai/rodowe B.:
A ja sie zastanawiam. Opieram sie na pragmatycznych przeslankach.
Umacniajac P4 zwieksza sie realna konkurencje miedzy nimi co prowadzic bedzie do obnizenia cen i rozbicia prawdopodobnego kartelu 3 obecnych operatorow.

P4 to dla mnie nadzieja na prawdziwoa konkurencje.
A nie fikcyjne firmy spolki pozyczajace przekazniki.

P4 i kapital Netii to nadzieja na wieksza konkurencje.
Brakuje mi jeszcze P5 bo to by juz bylo calkiem fajne.

Póki co P4 jest w dużej części wirtualnym operatorem (kupujący z braku własnej infrastruktury roaming krajowy od Plusa). W takiej sytuacji trudno liczyć na rozbicie monopolu (a raczej tripolu).
Infrastrukturę robią im chińczycy za późniejsze ewentualne procenty z zysków :)
Polecam artykuł na ten temat z ostatniego Forbesa.

A odnośnie dzisiejszego kajania się to daje sobie rękę uciąć - albo palce - to łatwiej sobie dzięki Playowi wyobrazić - że było to zagranie PR-owe z góry i już dawno temu dokładnie zaplanowane.

S.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

pewnie było ;)

ja natomiast sobie uciełam całkiem miłą wymianę zdań z Panem rzecznikiem Playa

Gdyż zaprotestowalam przeciw obrzydliwym ucietym palcom wyskakującym mi z GG.

Pan rzecznik byl szczesliwy, ze nie nazwalam go pedofilem albo satanistą ;) ponoc sporo mial takich akcji ;)

Play jest zależny w tej chwili od Plusa. (a doszły mnie słuchy, że w ogole jest plusowy) wiec o zadnej rewolucji nie ma na razie mowy...

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Po przeczytaniu partu artykulow analizujacych wejscie Play nadal zastanawiam sie, skad u nich taki optymizm odnosnie zdobycia zalozonej liczby klientow.
Jezeli chodzi o pomysl na kampanie - taki sobie. Mnie nie porwal.
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

hmm a co jeżeli Netia to odnogą TP'sy? Tylko mocno utajnioną, skonspirowaną i bardzo zasmaskowaną. W końcu Netia złamała monopol TP. I ta pierwsza mogła powstać po to aby ta druga miała spokój z oskarżaniem jej o monopol. a TP ma jakąś współpracę z Orange. W punktach TP można kupić zestawy Orange, do tej sieci tańsze rozmowy z TP są... czyli:
TP=Netia
Netia=Play
Play=Plus
TP=Orange
--------
TP=Orange + Plus :)

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Wstrząsająca dedukcja :)
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

netia + fundusz -> play

france telecom = duzy pakiet tp = duzy pakiet orange

i nie mieszajmy tych pojec
Tomasz R.

Tomasz R. Freelance w
tomaszrozynski.pl

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

a ja mysle ze kampania play jest dobra.
a to ze odciete palce byly na gg.. hmm to tak samo jak czerwony kapturek heyah :)

Akcja, że telefony do testów dawali ludziom myślę, że rewelka.
Generalnie gdybym nie miał telefonu w innej sieci na abonament to pewnie bym wziął jeden z tych telefoników z bajerami u Play.

Podoba mi się ich nowoczesny (może wręcz futurystyczny) klimat.

Reklamy Plusa z kabaretem są dla mnie rewelacją teraz.

Orange totalnie niewyraźny, a heyah od czasów kapturka, johnego i palantunio.. totalnie zastygła. Śpiewające zombiaki są słabe.
Andrzej Boguszyński

Andrzej Boguszyński Customer Service,
Leoni Kabel Polska

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Dzisiaj rano jechałem do pracy i widzę duży city ligth z reklamą Playa. Nową reklamą - tak mi się wydaje, bo nie widziałem tego wcześniej.
Różowy tort na zdjęciu i tekst "lubimy rozpieszczać". Jednak trochę zmieniają stylistykę. Oczywiście tylko hasła, logo i barwy pozostają bez zmian.
OK wszystko fajnie. Tylko ja cały czas mam pytanie - dlaczego Play poszedł na rzekome "szokowanie" widza? Czy to już nie staje się nudne? Chcesz być zapamiętany to zrób szokującą advertising i zaraz będzie fajnie. Ludzie, przecież chyba nie o to chodzi. Nie można już robić bardziej ambitnych projektów???
Nie chodzi mi o żadną sztukę. Chociażby reklama simplusa z wujkiem Witkiem w roli głównej, co to tak bardzo lubi oszczędzać... Taka sympatyczna reklama, a zarazem zrobiona z pomysłem.
Jesli chodzi o samą promocję Playa (tzn. telefony do testów itp.) jest jak najbardziej w porządku. Wzrasta konkurencja, a dla konsumentów to idealna sytuacja. Tylko szkoda, że tak mało ambitnie zagrali z kampanią. Przy takich nakładach mogli wiele, a zrobili mało.

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

no ja swoj aparat oddałam... bo nie byli w stanie zaproponować mi innego niż testowy nr telefonu... bo 50 zeta abonamentu to nie jest dużo, a telefonik był w miarę fajny do torebki ;D

i były wieeelkie kolejki do oddania...
ciekawe jak się to zbilansowało.

Kapturek nie był tak naturalistyczny jednak...
i powiedzmy, że wpisywał się w czarny humor ale nie w makabrę (choć dzieciom do snu to raczej bym też nie polecała)

Nowa kampania jest również kontrowersyjna ale jednak z troszkę innym pazurem... może w końcu do nieco starszej publiki?
Daniel Kanka

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Andrzej B.:
Chociażby reklama simplusa z wujkiem Witkiem w roli głównej, co to tak bardzo lubi oszczędzać... Taka sympatyczna reklama, a zarazem zrobiona z pomysłem.

Oglądając tą reklamę odniosłem wrażenie, że Simplus zmienia target?
Przecież ich targetem jest młodzież. Co do samej reklamy: oszczędny wujek zamiast bardziej oszczędzać kupuje telefon na kartę? Przecież to dodatkowy wydatek.. Jednak pierwsze skojarzenie jest prawidłowe, oszczędny wujek bierze Simplusa to oferta na kartę musi być tania.
Różowy tort na zdjęciu i tekst "lubimy rozpieszczać".


W Trójmieście ten citylight jest od dłuższego czasu więc ta zmiana stylistyki to chyba kolejny etap kreacji - tylko czemu w jednym miejscu jest od 2 miesięcy a w drugim od niedawna?
Aneta G.:
no ja swoj aparat oddałam... bo nie byli w stanie zaproponować mi > innego niż testowy nr telefonu

Ta ich propozycja dla testerów była o dupę rozbić. Nic specjalnego dla nas nie przygotowali. 1000min do Play, co to ma być? Przecież to świerzy operator wiec ów 1000min mogę sobie wsadzić.Daniel Kanka edytował(a) ten post dnia 09.05.07 o godzinie 10:28

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Właśnie chciałem z kimś podyskutować na ten temat, i trafiłem na ten wątek :)

Mi osobiście stylistyka Playa bardzo się podoba. Fioletowe klimaty, właśnie trochę futurystyczne, stylowa tapeta w jednej z nich oraz logo, które przybiera różne formy.

Jednak na reklamę z dzieciakami nie mogę patrzeć. Nie oskarżałbym ich np. o pedofilię. Taki klimat kojarzy mi się z jakimiś horrorami czy czymś takim, gdzie właśnie dorośli ludzie mają twarze dzieci.

Tak samo reklama z palcami. Przyznam się, może to śmieszne, że jak widziałem tę reklamę z daleka to wydawało mi się, że te ręce są po prostu zanurzone w tej kanapie i z tych rąk spływa sobie jakiś dżem na przykład ;) Ale jednak nie...

Natomiast najbardziej podobała mi się reklama telewizyjna, w którym telewizyjny "śnieg" tworzą uciszający innych ludzie, a później jest imprezka.

Dla mnie chyba największym problemem jeśli chodzi o tę kampanię jest to, że tak naprawdę - moim zdaniem - trudno było wywnioskować jak kupić ich karty lub telefony. Chodzi mi dokładnie o Kraków. Wiem, że karty prepaidowe kupuje się w kioskach, ale na przykład przez długi czas nie słyszałem, żeby w Krakowie mieli jakiś punkt sprzedaży. Reklama trwała już jakiś czas, a dopiero później usłyszałem w radio, że otwarty został ich "własny" punkt. O innych, np. Germanos też usłyszałem później.Maciej Młynek edytował(a) ten post dnia 09.05.07 o godzinie 10:47
Andrzej Boguszyński

Andrzej Boguszyński Customer Service,
Leoni Kabel Polska

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

Hmmm, no jeśli chodzi o reklamy telewizyjne to widziałem bodaj trzy. Jedna ze scenką na siłowni, druga z całującymi się policjantami, trzecia ze skośnookimi ludźmi w saunie. Wszystkie trzy mi się nie podobały. Jakoś nie mogłem się do nich przekonać. Owszem oglądałem je z początku z zaciekawieniem, bo nie bardzo wiadomo było o co chodzi (a jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ... pięniądze;-). Jednak potem zaczynały nudzić, a niektórych moich znajomych wręcz drażnić. Ten arogancki akcent przy słowie "whatever"... Jakieś takie zupełne "olewactwo" moim zdaniem wyszło w tych reklamach. OK, czasem taki styl nawet pasuje do reklam (pamiętacie spoty "Frugo"), ale jednak w przypadku gdy chodzi o czwartą siłę w telefonii komórkowej w naszym kraju (notabene żyjemy przecież w IV RP;-) chyba wymagania odnośnie kampanii reklamowej są dużo większe. No chyba że target jest inny. Ale dla Playa, jeśli chcą realizować swój plan sprzedażowy w tym roku, target powinien być szeroki. A tu wychodzi na to, że Play skierował swój futurystyczny produkt i podporządkowany temu cały dizajn do wąskiej grupy odbiorców. Społeczeństwo multimedialne i produkt Playa też jest multimedialny - ja to wszystko rozumiem. Jednak na początek chyba powinni skonstruować reklamę uniwersalną ze zrozumiałym przekazem. A dopiero potem kombinować i lecieć w bardziej artystyczne tudzież szokująco-makabryczne klimaty. Wyobrażacie sobie co by było gdyby ERA od początku leciała na Czerwonym Kapturku? Wszystko powinno mieć swoją kolejność. Najpierw oswojenie ludzi z marką, a potem bardziej wymyślne i kombinatorskie reklamy. A Play od razu uderzył z grubej rury. Niby zgodnie z pierwszą zasadą PiaRu - nieważne czy mówią o tobie dobrze, czy źle; ważne że mówią...
Z tą tylko różnicą, że w/w zasada fajnie sprawdza się w przypadku kreowania wizerunku np. zespołu rockowego, natomiast ni cholery nie przyczynia się do budowania zaufania klienta do nowego operatora telefonii komórkowej. A chyba taki powinien być główny cel pierwszej kampanii reklamowej Playa...
Ciekawy jestem czy zgadzacie się z moimi przemyśleniami na ten temat?

konto usunięte

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

słabo zbadali sobie rynek i wyszło co wyszło...
Andrzej Boguszyński

Andrzej Boguszyński Customer Service,
Leoni Kabel Polska

Temat: Kampania operatora telefonii komórkowej PLAY

To znaczy, że naiwniacy myśleli że u nas w Polszcze same młode i multimedialne ludziska mieszkają?
Hm, nie słyszeli o emigracji zarobkowej i eksodusie Polaków za granicę? ;-)

Następna dyskusja:

Co branding w telefonii kom...




Wyślij zaproszenie do