konto usunięte

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Dagmara D.:
Paulina Maria Dmitruk:
Skojarzyła mi się ta kampania z tym, jak kiedyś o rozgłos walczyło Orange, ustawiając przed swoimi salonami fikcyjne kolejki (przed wprowadzeniem iPhone'a).

Ta akcja wątpliwa etycznie: zmarznijcie - rozchorujcie się - a nam 100zł zwróci się z nadwyżką.

PS W Łodzi jest jedna apteka (albo 2), w której kolejki są tak duże, że zajmują pół ulicy. Ceny mają rzeczywiście konkurencyjne, sama nie wiem jakim cudem. I nikt nikomu pieniędzy nie obiecywał, przynajmniej nie bezpośrednio :)


Moja koleżanka prowadzi aptekę w bardzo biednej okolicy (stara Praga). Przychodzi do niej bardzo dużo ludzi (widzę , bo bywam u niej i czasem nie może nawet 5 min porozmawiać).
Jeżdżę do niej po leki, bo ma bardzo niskie ceny.
Dlaczego ?
Ano dlatego, że jej target nie ma kasy.
Więc albo będzie zarabiała malutko ale codziennie, albo przywali ceny i straci klientelę. Proste.
Z drugiej strony uważa za nieetyczne zarabianie na ludzkich chorobach. Proszę bardzo : suplementy, witaminki, odżywki - to nie leki, tego nie TRZEBA kupić. Ale na lekach zarabia niewiele. Żyje z produktów poza lekami. Widzi babcie, ktore się zastanawiają ktory lek w tym miesiącu wykupić. Dlatego uważam, że pateki i etyka to dwie połaczone sprawy.
Szkoda, że pewne granice są przekraczane nawet w tym segmencie.

Masz 100% racji jeśli chodzi o target. Ma taką lokalizację i jest jak jest. Jedna tylko dygresja. Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.

konto usunięte

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Radosław Kuleszewicz:
Maciej A Jędrzejowski:
No, ale pytałeś tych ludzi o to? wiesz czy zgadujesz? :)
GIF i tak coś wymyśli.

Ale o co? O skojarzenia? Wystarczy prześledzić wątki na ten temat...

Ja do tej apteki nie pojadę. Chociaż rzut beretem mam.


Tylko czy te wątki są pisane przez grupy reprezentatywne dla charakteryski klienteli wspomnienej firmy?
Swoją drogą mając tam blisko masz na pewno dobrą pozycję do poznania lokalnych opinii. Co na to lokalna prasa? A lekarze?Maciej A Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 04.12.09 o godzinie 14:24
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Maciej A Jędrzejowski:
Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.

Tak, ale jak w każdym momencie kiedy dochodzi o interakcji z innymi ludźmi fajnie jest pamiętać o etyce i dobrym smaku.
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Maciej A Jędrzejowski:

Masz 100% racji jeśli chodzi o target. Ma taką lokalizację i jest jak jest. Jedna tylko dygresja. Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.

Ja tam się na biznesie nie znam, i może "nie robi się go DLA etyki", ale nie można robić go POZA etyką. A jak się do tego ma CSR?
Radosław Kuleszewicz

Radosław Kuleszewicz creative director

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?


Masz 100% racji jeśli chodzi o target. Ma taką lokalizację i jest jak jest. Jedna tylko dygresja. Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.

Biznesowo też słabo wyszło. Ja mógłbym dać zarobić tej aptece, bo mam kasę oraz potrzebę kupić prezent mojej małżonce Barbarze. Na przykład jakiś dobry drogi zestaw kosmetyków. Ale tam nie kupię, bo smutno mi się robi, jak sobie przypomnę te wszystkie biedne starowinki.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Maciej A Jędrzejowski:
Masz 100% racji jeśli chodzi o target. Ma taką lokalizację i jest jak jest. Jedna tylko dygresja. Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.
No to zaczyna się nam ciekawa rozmowa, bo ja uważam, że nie ma robi się biznesu bez etyki. Nie DLA etyki, ale zgodnie z jej zasadami.
I tu się różnimy.
Ale może to ja jestem dziwna, bo gdybym chciała robić biznes olewając etykę to na pewno nie robiłabym tego co robię - ta robota bowiem robiona z pominięciem etyki nie jest dla mnie.

A przykład jak się robi biznes pomijając etykę mamy właśnie tutaj : pytanie jak to sie kończy dla wizerunku firmy. Ale oczywiście wizerunkiem też można się nie przejmować (patrz Constar :):))Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 04.12.09 o godzinie 14:29
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Maciej A Jędrzejowski:
Radosław Kuleszewicz:
Maciej A Jędrzejowski:
No, ale pytałeś tych ludzi o to? wiesz czy zgadujesz? :)
GIF i tak coś wymyśli.

Ale o co? O skojarzenia? Wystarczy prześledzić wątki na ten temat...

Ja do tej apteki nie pojadę. Chociaż rzut beretem mam.


Tylko czy te wątki są pisane przez grupy reprezentatywne dla charakteryski klienteli wspomnienej firmy?
Swoją drogą mając tam blisko masz na pewno dobrą pozycję do poznania lokalnych opinii. Co na to lokalna prasa? A lekarze?Maciej A Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 04.12.09 o godzinie 14:24

Aaaaaaaaaaaa to ja poproszę te wyniki badań odpowiedniej dla apteki populacji na temat tej akcji.
Najlepiej pre i post test.

Już wielokrotnie odbyła się tu rozmowa czy osoby nie będące w "targecie" mogą się wypowiadać o reklami.
Otóż mam wrażenie, że mogą i co gorsza czasem mają podobne opinie jak te z targetu - ale to tylko taka teoria.

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Według mnie - dość duży koszt promocji - zwłaszcza, że apteka nie będzie kojarzona z dobrą/bogatą/tanią ofertą, czy miłą/profesjonalną/szybką obsługą, ale raczej z "układem", kolejkami i rozdaną kasą, którą będą musieli odkuć.

konto usunięte

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Radosław Kuleszewicz:

Masz 100% racji jeśli chodzi o target. Ma taką lokalizację i jest jak jest. Jedna tylko dygresja. Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.

Biznesowo też słabo wyszło. Ja mógłbym dać zarobić tej aptece, bo mam kasę oraz potrzebę kupić prezent mojej małżonce Barbarze. Na przykład jakiś dobry drogi zestaw kosmetyków. Ale tam nie kupię, bo smutno mi się robi, jak sobie przypomnę te wszystkie biedne starowinki.

Może się okazać, że sporo klientów pomyśli tak jak Ty. Wtedy firma przegrała na własną prośbę. Może się okazać, że Ci którzy się nie załapali na promocję, roztoczą widmo negatywnego rozczarowania - to trudne do przewidzenia. Zobaczymy. Niezależnie od tego wszyskiego fajnie byłoby, zwłaszcza przed świętami, żeby w każdym sklepie przy wejściu dawali kasę na zakupy :)

Wszelkie aspekty etyki w businessie są szeroko komentowane. Jednak w branży farmaceutycznej są przykłady na dużą skalę powszechnie znane - więc zjawisko działania pod płaszczykiem etyki istnieje. Zwłaszcza lobbing.

konto usunięte

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Dagmara D.:
Maciej A Jędrzejowski:
Masz 100% racji jeśli chodzi o target. Ma taką lokalizację i jest jak jest. Jedna tylko dygresja. Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.
No to zaczyna się nam ciekawa rozmowa, bo ja uważam, że nie ma robi się biznesu bez etyki. Nie DLA etyki, ale zgodnie z jej zasadami.
I tu się różnimy.
Ale może to ja jestem dziwna, bo gdybym chciała robić biznes olewając etykę to na pewno nie robiłabym tego co robię - ta robota bowiem robiona z pominięciem etyki nie jest dla mnie.

A przykład jak się robi biznes pomijając etykę mamy właśnie tutaj : pytanie jak to sie kończy dla wizerunku firmy. Ale oczywiście wizerunkiem też można się nie przejmować (patrz Constar :):))

Nie różnimy się. Omawiamy podmiot. Każdy z nas zakładająć business zakłada prowadzenie go etycznie. Dostrzeganie patologii rynku to osobna kwestia.Maciej A Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 04.12.09 o godzinie 15:49
Radosław Kuleszewicz

Radosław Kuleszewicz creative director

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

A propos, ta apteka nosi nazwę "Apteka św. Marka". Czy ktoś zorientowany mógłby mnie oświecić, o którego świętego może chodzić?

Edit: ... aha, i czy ta nazwa nie kłóci się z tym całym żałosnym zamieszaniem? Czy też przeciwnie - biedni, chorzy ludzie w kolejce pod takim szyldem oraz komunikacja "wszyscy biorą, a tylko my, jedyni sprawiedliwi, rozdajemy kasę" - to może właśnie koncept jak ta lala?Radosław Kuleszewicz edytował(a) ten post dnia 04.12.09 o godzinie 15:05

konto usunięte

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Paulina Maria Dmitruk:
Maciej A Jędrzejowski:

Masz 100% racji jeśli chodzi o target. Ma taką lokalizację i jest jak jest. Jedna tylko dygresja. Business to generowanie zysku (poza non-profit). Businessu nie robi się dla etyki lecz często pod przykrywką etyki.

Ja tam się na biznesie nie znam, i może "nie robi się go DLA etyki", ale nie można robić go POZA etyką. A jak się do tego ma CSR?

Apteka jest podmiotem prowadzącym działalność polegającą na handlu. Apteka nie jest gabinetem lekarskim - jeszcze. Mając odgórne ograniaczenia prawne dotyczące reklamy chwyta się różnych metod - podejmuje ryzyko.

Sztuką marketingu jest taki dobór komplementarnych działań aby efektywne opymalizowanie doprowadzało do maxymalizacji zysku, w myśl obowiązujących przepisów. Klienci apteki są klientami a nie pacjentami! To istotna różnica.
Paulina Maria Dmitruk

Paulina Maria Dmitruk PR-owiec 3.0 (PR /
event / social
media)

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

We mnie ta kampania pozostawia niesmak, mimo wszystko. Wolałabym uczestniczyć w programie lojalnościowym i wymienić punkty na pościel :]

konto usunięte

Temat: Kampania - co o tym sądzicie?

Paulina Maria Dmitruk:
We mnie ta kampania pozostawia niesmak, mimo wszystko. Wolałabym uczestniczyć w programie lojalnościowym i wymienić punkty na pościel :]

I masz rację.
Świat zdrowia - skupia około 1700 aptek
Dbam o zdrowie - chyba podobie
Witalni itd...
Apteki kładą na to duży nacisk. Są to narzędzia postrzegane przez apteki jako najbardziej efektywne. Jednak podmioty “niezrzeszone” radzą sobie na własną rękę. Jak tu widać z bardzo różnymi efektami.

Trendy: Patrz punkt 2: http://www.mz.gov.pl/wwwfiles/ma_struktura/docs/2764_5...
lub szerzej o genezie konkurencji po zrównaniu cen Rx:
http://www.zphf.pl/_media/M.%20Kolasiński%20Sztywne%2...Maciej A Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 07.12.09 o godzinie 09:51



Wyślij zaproszenie do