Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Temat: Jestem zielony, choć nie jestem żabą, więc pytam...
Kamil Wernicki:
Chodzi raczej o podpowiedź drogi.
no tak - projektując komunikację korzystasz z badań grupy docelowej - o to ci chodzi? Tworząc brief dla agencji zawierasz opis cech reklamowanego produktu (powiedzmy kółek do deski), oraz wszelkie możliwe charakterystyki grupy docelowej (niech będzie, że hiphopowców, choć mnie się deska z pankrokiem raczej kojarzy) oraz wskazówki dlaczegóż to te kółka mają się temu hiphopowcu spodobać.
Zadaniem agencji (copywritera, stratega, grafika itd.) zaś jest nadanie komunikacji takiej formy by była skuteczna w grupie docelowej. Być może agencja będzie chciała dobadać (albo sam to zlecisz) hiphopowców żeby dokładnie wiedzieć co tam hiphopowca rajcuje w kółkach do deski i jak o nich mówi. I na wynikach tych badań się oprze.
Badania mogą być na przykład etnograficzne, czyli badacz może się na ten przykład udac z kamerą wśród hiphopowców i kamerować jak się zachowują, jak mówią, jak traktują swoje deski i ich kółka i takie tam.
I potem kumasz ziom, wiadomo już jak nawijać o rolkach do paneli - co nie?*
* tu nie miałem wyników badań i improwizowałem - prawdziwy hiphopowiec zrobiłby to lepiej i w tym sensie może być bardzo pomocny
uffff....Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 24.11.08 o godzinie 22:43