Ewelina Ł.

Ewelina Ł. Specjalista ds.
Marketingu
internetowego i PR

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Jak dla mnie zwycięzcy zasłużyli na nagrody ;)

Ale co do jednej nominacji się nie zgadzam i uważam, że to była jedna z ciekawszych kampanii tego roku a tu taka niespodzianka !

Chodzi konkretnie o Kampanię Frugo "Owoc Kultury"

A Wy co sądzicie?


Obrazek
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Z niektórymi się zgadzam, z innymi nie :)
Ewelina Ł.

Ewelina Ł. Specjalista ds.
Marketingu
internetowego i PR

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Myślę, że większość zasłużyła na na nominację i nagrody ;)

Ale co do Frugo to się nie zgodzę i będę bronić tej kampanii ;) Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.12.13 o godzinie 11:35

konto usunięte

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

NIe zgodzę się także co do nominacji "Pieniądze mogą pokonać raka"
http://www.youtube.com/watch?v=3v8Ai90yyLs
oraz kampanii „Biedronka – My Polacy tak mamy!” - wykonania estetycznie, poza tym trafia do targetu.

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

To ten konkurs w którym wykładowcy dziennikarstwa zastanawiają się czy potępić nazwę małego spożywczego wymyśloną przez właściciela czy może platformę komunikacyjną międzynarodowego koncernu w tej samej kategorii? A potem w innej porównują www małej agencji sprzed 10 lat z tegorocznym spotem amerykańskiego serwisu?

Fakt, że większość przytoczonych tam przykładów to złe reklamy. Ale u nas większość reklam to złe reklamy, a biorąc pod uwagę wszystko co ma jakiś pośredni związek z reklamowaniem (tak, jak Chamlet), to dobre reklamy się będzie mierzyć w promilach.

Sorry za hejt, ale nie lubię udawanie profesjonalizmu i wiedzy, na dodatek za państwową kasę.

PS:
Nazwę "Chamlet" też można spokojnie nominować.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

"Chamlety" jak zwykle bez echa, wolę jednak Noc Reklamożerców :) choć i tam nie brakowało kiczu :)

konto usunięte

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Agnieszka G.:
"Chamlety" jak zwykle bez echa, wolę jednak Noc Reklamożerców :) choć i tam nie brakowało kiczu :)
Jakie chamy i jakie omlety ?

konto usunięte

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Agnieszka G.:
"Chamlety" jak zwykle bez echa, wolę jednak Noc Reklamożerców :) choć i tam nie brakowało kiczu :)
A mnie się podobało ! :)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Rzeczywiście, wiele wyborów jest kontrowersyjnych, a niektóre wręcz kompromitujące. Np. nominowanie kampanii Biedronki, która kreatywnością nie odbiega od 90% nadawanych w PL reklam, a jest świetną, skuteczną kampanią dla swojego targetu (bodajże najszybciej rozwijająca się sieć dyskontów).

To świadczy o tym, że jury jest kiepsko dobrane. Wykładowcy (a więc głównie teoretycy) i to dziennikarstwa (a więc nie tylko nieznający się na reklamie) plus dość niejasne kryteria, co skutkuje zapewne powstaniem kryterium "podoba się - nie podoba się". PT jurorów pragnę oświecić, iż zasada powyższa jest przyczyną powstawania wielu głupich kampanii w Polsce i na świecie.

Pomysł takich reklamowych "Złotych Malin" jest OK - ale powinien być profesjonalnie przygotowany. Do jury powinno się zaprosić po kilku dyrektorów kreatywnych, przedstawicieli reklamodawców i ludzi zajmujących się marketingiem. Dobrze też by było pogrupować kandydatów w jakieś rozsądniejsze kategorie.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Kampania Biedronki w 100% zasługuje na tę nominację. Bo od strony kreatywnej jest żenująco, prymitywnie słaba (czyli fakt - podobna do większości PL reklam), a jeszcze do niedawna marka ta miała świetne reklamy. Właśnie za to dramatyczne obniżenie poziomu - bardzo trafna nominacja.

Co do innych - Frugo i rak absolutnie nie zasługują na nominacje.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.12.13 o godzinie 09:40

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Rak - fajnie.
Frugo - copywriter sam to robił chyba. Nie jestem w stanie też zgadnąć jaki był brief i co Frugo ma wspólnego z tą kreacją. Może to podkreślenie, że nowe Frugo nie ma nic wspólnego ze starym Frugo, a jeszcze mniej z sokami.

Biedronka - słusznie dostała nominację za komunikat "społeczny", ale zgaduję, że doskonale odpowiadała na brief i trudno by chyba było znaleźć lepszy insajt. Kampania z warzywami z 2010 była fajna, ale zapomniała chyba czym jest Biedronka. Kampania "Daj się zaskoczyć" moim zdaniem była sporo słabsza od "My Polacy."

konto usunięte

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Jarosław K.:
Pomysł takich reklamowych "Złotych Malin" jest OK - ale powinien być profesjonalnie przygotowany. Do jury powinno się zaprosić po kilku dyrektorów kreatywnych, przedstawicieli reklamodawców i ludzi zajmujących się marketingiem.

To nie byli...? Zaproszeni znaczy się. Nie śledzę składu komisji Chamletów, więc nie wiedziałem. Oceny teoretyków = fail. Twórcy Chamletów mogliby więc spokojnie nominować się sami. :) Swoją drogą w PL zawsze dobrze sprzedaje się to, co jest oparte na hejcie (mniej lub bardziej inteligentnym, ale jednak hejcie). Wnioski pozostawiam czytającym.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.12.13 o godzinie 12:46
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Tomek B.:

Co do innych - Frugo i rak absolutnie nie zasługują na nominacje.

A ja akurat uważam, że Frugo jest żenujące i jak najbardziej zasługuje co najmniej na nominację. Oczywiście wiem, co zapewne twórca miał na myśli, ale tzw. egzekucja położyła pomysł. Wyszły teksty i obrazy kojarzące się z obszczymurami, zamiast inteligentnych murali.

Tak nawiasem - pomysł użycia murali też sam w sobie jakiś odkrywczo kreatywny nie był. Po różnych ciekawych akcjach społecznych z pisaniem po murach, które miały naprawdę miejsce w Polsce (np. absurdalne, ale nie obraźliwe teksty o klubach piłkarskich), ten pomysł miał świeżość szwajcarskiego sera, który leżał tydzień w gorących promieniach greckiego słońca.
Ewelina Ł.

Ewelina Ł. Specjalista ds.
Marketingu
internetowego i PR

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

A ja akurat uważam, że Frugo jest żenujące i jak najbardziej zasługuje co najmniej na nominację. Oczywiście wiem, co zapewne twórca miał na myśli, ale tzw. egzekucja położyła pomysł. Wyszły teksty i obrazy kojarzące się z obszczymurami, zamiast inteligentnych murali.

Każdy ma prawo mieć swoje zdanie i oczywiście je szanuję :) Uważam jednak, że teksty i obrazy jak sam napisałeś kojarzące się z "obszczymurami" świetnie pasują do hasła kampanii "Owoc kultury" chodziło o to żeby wtopić się w ulicę, dotrzeć do młodych ludzi i uważam, że świetnie im się to udało.

To nie miało być piękne i estetyczne, tylko pomysłowe, inne, podobać się młodzieży.

Uważam, że murale świetnie pasowały do całości kampanii. Wolę zdecydowanie tego typu kampanię outdoor' ową niż ogromne bilbordy, które zakrywają miasto.

Dlatego nie zgodzę się z tą nominacją ponieważ cała kampania podobała mi się w całości, łącznie ze spotem w TV oraz działaniami w Social Media i jak dla mnie dużą kropką nad i były właśnie murale :)

Pozdrawiam
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Jarosław K.:
A ja akurat uważam, że Frugo jest żenujące i jak najbardziej zasługuje co najmniej na nominację. Oczywiście wiem, co zapewne twórca miał na myśli, ale tzw. egzekucja położyła pomysł. Wyszły teksty i obrazy kojarzące się z obszczymurami, zamiast inteligentnych murali.

Oooo, to się pogłębioną analizą nie popisałeś tym razem. Murale to tylko mały element kampanii Frugo i jeśli oceniasz je w oderwaniu od głównego kanału komunikacji, czyli bardzo dobrych spotów TV to... słabo trochę;

http://www.youtube.com/watch?v=KICn1ip7wvA
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Tomek B.:
Jarosław K.:
A ja akurat uważam, że Frugo jest żenujące i jak najbardziej zasługuje co najmniej na nominację. Oczywiście wiem, co zapewne twórca miał na myśli, ale tzw. egzekucja położyła pomysł. Wyszły teksty i obrazy kojarzące się z obszczymurami, zamiast inteligentnych murali.

Oooo, to się pogłębioną analizą nie popisałeś tym razem. Murale to tylko mały element kampanii Frugo i jeśli oceniasz je w oderwaniu od głównego kanału komunikacji, czyli bardzo dobrych spotów TV to... słabo trochę;
"Murale" - czyli outdoor stylizowany na murale to akurat był jeden z głównych nośników kampanii. Spotu TV rzeczywiście nie widziałem (może poskąpili na GRP - dziwne, bo telewizję oglądam dość dużo) ale to nie ma żadnego znaczenia. Komplementarność przekazu to ewentualna wartość dodatkowa każdej kampanii. Zasadniczo główna informacja powinna wychodzić z każdego nośnika. Trudno bowiem zakładać, że target będzie zbierał różne informacje z różnych nośników i składał je do kupy. Ergo - nie tylko podtrzymuję swoje zdanie, ale mam jeszcze dodatkowy argument przeciw: nieprofesjonalne, niespójne rozłożenie komunikatu na różne nośniki.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Jakie wrażenia dot. tegorocznych Chamletów ?

Ewelina Ł.:

To nie miało być piękne i estetyczne, tylko pomysłowe, inne, podobać się młodzieży.

Zgadzam się. Miało. A potem tej idei nie udało się wcielić w życie.



Wyślij zaproszenie do