konto usunięte

Temat: Jaki ma być account?

Od pewnego czasu pracuję w agencji reklamowej na stanowisku Junior Account, dopiero sie uczę tajników reklamy :) i kontaktu z klientem, ale jednocześnie jestem zadowolony z pracy. Jestem ciekaw waszych opinii jakie cechy powinien mieć dobry account w agencji reklamowej, w którym kierunku rozwoju powinien podążać i na co szczególnie zwracać uwagę w szczególności na początku przygody z reklamą.....?
Tomek S.

Tomek S. www.icon.biz.pl

Temat: Jaki ma być account?

Patrz, ja od wczoraj :) I też się nad powyżej postawionym pytaniem zastanawiam :)

konto usunięte

Temat: Jaki ma być account?

cierpliwość, cierpliwość, cierpliwość i stalowe nerwy ;)

konto usunięte

Temat: Jaki ma być account?

Pomysłowy, Pracowity, Agresywnie działający, dbający o klienta, dbajacy o agencję, komunikatywny zarówno dla klienta jak i swoich strategów, traffików, kreacji, sekretarki, elegancki... itd... pamiętając, że account jest bogiem zlecenia...
Tomek S.

Tomek S. www.icon.biz.pl

Temat: Jaki ma być account?

To, przepraszam, wszystko naraz ma niby występować? :P

konto usunięte

Temat: Jaki ma być account?

tak, bo to Ty spinasz całość procesu, w którym wszystkie ogniwa są ważne - nawet sekretarka, która, gdy o nią dbasz, wyśle Twoją pocztę kurierem na wczoraj.Michał Szymankiewicz edytował(a) ten post dnia 16.10.07 o godzinie 16:53
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: Jaki ma być account?

CYTAT z książki:
***************************************
22 zalecenia dla skutecznego (i zdrowego) accounta
Pomimo istotnych różnic zdań między account menedżerią a kreatywnymi uważam, że osobom odpowiedzialnym za obsługę klienta należy się tutaj co najmniej kilka słów. Powiem wprost: być accountem to ciężki kawałek chleba. Stresująca, choć na pewno ciekawa praca. Nie ma w niej miejsca na monotonię i zastój. Każdego dnia coś nowego, różnorodni klienci, odmienne zadania.

Dobry account to nie tylko ogniwo łączące twórców reklamy ze zleceniodawcą. To także doradca, osoba wspierająca markę klienta swoim doświadczeniem. Potrafiąca powiedzieć wprost, że takie a takie rozwiązanie jest po prostu złe i jednocześnie mająca odpowiednią wiedzę, by tego dowieść.
Tu naprawdę trzeba więcej słyszeć i widzieć niż podczas standardowej, zwyczajnej pracy za biurkiem.

Pozwoliłem sobie wynotować cechy, które niejednemu accountowi oszczędziły lub jeszcze wiele razy oszczędzą siwych włosów i wrzodów żołądka. Skonsultowałem tę listę z kilkoma głównymi zainteresowanymi, czyli z accountami. I wiecie, co mi powiedzieli?
„Mniej więcej o to w tym chodzi”.

Oto 22 zalecenia, które obecnym i przyszłym accountom pomogą zachować zdrowie.

Bądź przygotowany na pracę po godzinach.

Nie bierz do siebie porażek.

Archiwizuj wszystkie dokumenty, żebyś zawsze miał podkładkę na wypadek wpadki. Trzymaj je w segregatorze i spokojnie czekaj, aż szef lub klient za pół roku wytknie Ci jakiś błąd. Co wtedy? Dywanik czeka Cię i tak, ale przynajmniej będziesz mógł się mądrze wytłumaczyć.

Zaciskaj zęby. Jeśli zdarzy się, że klient nie ma racji, możesz mu o tym powiedzieć, ale taktownie.

Rozwijaj umiejętność prowadzenia jednocześnie kilku spraw, z których większość jest na wczoraj.

Bądź odporny na stres. A czy jest jakaś praca, w której nie musisz?

Bądź czujny. Pułapki i błędy czyhają na każdym kroku. Account musi kontrolować wiele spraw, zwłaszcza tych, które teoretycznie nie należą do jego zadań. A to literówka (którą przecież powinien wyłapać copywriter), a to widok wzburzonego morza na ulotce (zamiast łagodnej fali, o którą prosił klient) itp. Wszystko trzeba sprawdzać.

Miej otwarty umysł, bo przyswajasz wciąż nowe informacje, poznając specyficzne kwestie dotyczące danej marki. Przykładowo: pracujesz dla producenta komputerów, więc musisz orientować się w zagadnieniach informatycznych; pracujesz dla koncernu spożywczego, zatem powinieneś coś wiedzieć na temat żywienia. Oczywiście nie musisz być ekspertem, ale warto, żebyś miał przynajmniej ogólne pojęcie (specyfika produktu, charakterystyka rynku, konkurencja itp.).

Orientuj się w finansach. Będziesz ustalał z klientem budżety, negocjował ceny itp.

Bądź wytrwały. Czasem trzeba wejść oknem, gdy zamkną Ci drzwi przed nosem.

Bądź dociekliwy. Pytaj klienta o wszystko. Notuj, notuj i jeszcze raz notuj! Pamiętaj, że to właśnie Ty będziesz przekazywać informacje kreatywnym. A oni na pewno będą chcieli wiedzieć jak najwięcej, by stworzyć dobrą reklamę.

Bądź opanowany. Zwłaszcza podczas spotkań z klientem.

Rozwijaj umiejętności prezentacyjne, żebyś mógł skutecznie przedstawiać klientowi projekty przygotowane przez Twój zespół.

Rozwijaj umiejętności negocjacyjne. To Ci się przyda podczas przeforsowywania pewnych spraw finansowych, kreacyjnych itp.

Pogłębiaj swoją wiedzę marketingową.

Bądź dobrze zorganizowany, począwszy od własnego biurka.

Poznaj zagadnienia drukarskie. Bez tego w reklamie ani rusz.

Poznawaj rynek reklamy. Drukarnie, dostawcy papieru, gadżetów, studia radiowe i telewizyjne, agencje fotograficzne itp. Tego najlepiej nauczysz się już podczas pracy w agencji.

Ucz się języków. Im więcej, tym lepiej, ale angielski to podstawa.
Wyprzedzaj oczekiwania klienta. Klient ma wizję? Rozwiń ją. Zaproponuj alternatywne rozwiązanie. Pamiętaj — klient to też człowiek. Nie bój się.

Nie zapominaj o posiłkach. Żołądki accountów są szczególnie narażone na wrzody i nerwicę.

Po godzinach (to bardzo względne pojęcie) podchodź do powyższego z dystansem. Zachowuj zdrowe podejście.

Ogólnie reklama to bardzo szeroka dziedzina. Trzeba znać się na wielu rzeczach (druk, marketing, specyficzne cechy reklamowanych produktów itp.). Praca accounta to doskonały poligon dla chcących sprawdzić się w prawdziwej walce. Zainteresowanym szczerze życzę powodzenia i… zdrowej atmosfery.
*********************************
KONIEC CYTATU

konto usunięte

Temat: Jaki ma być account?

i to jest definicja konkretnej odpowiedzi, dzięki :)
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: Jaki ma być account?

dla mnie:
zorganizowany - wypada wiedzieć wszystko o wszystkim co się dzieje ze zleceniem, pilnować terminów, telefonów i co najważniejsze: szczegółów.
Najtrudniejsze dla mnie było pilnowanie innych w firmie, żeby wszystko było okej i na czas.
Magdalena P.

Magdalena P. Dyrektor Agencji
Public Relations
36i6PR

Temat: Jaki ma być account?

Cóż życzę powodzenia w accountowaniu ;)
to ciężki kawałek chleba, acz bardzo smaczny. Praca wymagająca od człowieka ogromnej odpowiedzialności, poukładania, podzielnej uwagi i przede wszystkim, oprócz nerwów ze stali, asertywności.
Od accounta zaczyna się zlecenie i na nim kończy. Obsługa klienta to najważniejsze ogniwo każdej firmy, bo zadowolony klient, dobrze i fachowo obsłużony wróci ... Nie ma miejsca na fuszerę. Każdego klienta traktujemy indywidualnie, dobrze gdy możemy się o nim czegoś dowiedzieć, ważne by pamiętać imię klienta i po imieniu się do niego zwracać. Ważne też by rozmowę prowadzić luźno i partnersko, ale bardzo profesjonalnie. Nie mówię o udowadnianiu klientowi, jak mało wie na temat reklamy, bo zawsze należy pamiętać, że klient nasz Pan i ma rację ... Mówię o fachowej poradzie, o szczerości ... Nie trzymajmy klienta na siłę, jeśli wiemy że nasza agencja nie specjalizuje się w danej dziedzinie np. w gadżetach, czy tworzeniu stron www, pozycjonowaniu etc. doradźmy klientowi, gdzie powinien się zwrócić. Wyjdziemy na kompetentnych, a zadowolony klient, przy następnym zleceniu zwróci się właśnie do nas, bo poprzednio potraktowaliśmy go uczciwie i po przyjacielsku. Ważne by nie dać sobie wejść na głowę. Tłumaczyć dlaczego projekt wygląda tak, a nie inaczej i czemu hasło takie a nie inne ... Do tego potrzebna wiedza. Można ją łatwo i szybko przyswoić, korzystając z porad działu kreatywnego, copywriterów czy marketingowców. Ważne też by kochać swoją pracę, by była hobby a nie obowiązkiem. Jeśli nie będziesz przekonany, do tego co robisz, nie przekonasz do oferowanych usług klienta. Ważne też by pamiętać o jednym - account nie sprzedaje, account pomaga, doradza firmom, jeśli klient jeszcze nie wie, że potrzebuje reklamy ... cóż nasza rola, by mu to uświadomić. To nie zakup odkurzacza za kilka kawałków, to zakup projektów, które wyróżnią go w tłumie i dzięki którym będzie zarabiał. Account to nie telemarketer i nachalny akwizytor!
Być accountem, to być człowiekiem wszechstronnym, to swoista misja :) I tak radzę to tego podchodzić :)

Warto też może poczytać "Biblię handlowca". Mój szef mi ją polecił na samym początku i wiele mi dała.
Aleksander Sienkiewicz

Aleksander Sienkiewicz Szkolenia
sprzedawców -
OlekSienkiewicz.pl

Temat: Jaki ma być account?

Adrian T.:
CYTAT z książki:
***************************************
22 zalecenia dla skutecznego (i zdrowego) accounta
Pomimo istotnych różnic zdań między account menedżerią a kreatywnymi uważam, że osobom odpowiedzialnym za obsługę
ciach....

wszystko co do tej pory napisano - 100% prawda.

ja sugeruje cierpliwosc i orientacje na uporzadkowany rozwoj - focus na kluczowych obszarach Twoich odpowiedzialnosci. Badz otwarty na wiedze i znajdz rownowage pomiedzy potencjalem, ktory udostepniasz swoim Klientom (patrz: Twoja Agencja) a celami i oczekiwaniami samych klientow. Trudnosc Twojego stanowiska pracy polega na nieustannym dzialaniu na granicy oczekiwan (najogolniej) Twojego Zespolu i Twoich Klientow.
Klient oczekuje Twojej skutecznosci, pelnego zaangazowania i dzialania niemal jako czlonek jego Zespolu.

Rada: daj Klientowi poczucie, ze dzialasz w jego teamie, w kierunku jego celow i w zgodzie z jego wartosciami. Zbudowanie wlasciwych relacji z teamem kreatywno-desginerskim wymaga czasu...sprzyja temu zadowolenie Klienta, realizacja jego celow - to natomiast musisz umiejetnie sprzedac swojemu Team'owi, ktory przeciez na to pracuje...Wlasciwy jezyk komunikacji przyjdzie z czasem i musisz go dopasowac do wlasnej kultury organizacyjnej.

Pamietaj: pracujesz z Tworcami (kreacja, design) i jezyk, ktorym "mowisz" do Klientow jest zdecydowanie inny niz ten, ktory buduje relacje z teamem...Badz madry, otwarty i cierpliwy, a szybko wylapiesz o co chodzi.

Pozdrawiam i zycze sukcesow!

--
Olek Sienkiewicz
Piotr Mówiński

Piotr Mówiński manager kreatywny

Temat: Jaki ma być account?

ee wszystkie cechy mam:) moge pracowac na tym stanowisku:)

- skromny

konto usunięte

Temat: Jaki ma być account?

Magdalena R.:
Cóż życzę powodzenia w accountowaniu ;)
to ciężki kawałek chleba, acz bardzo smaczny. Praca wymagająca od człowieka ogromnej odpowiedzialności, poukładania, podzielnej uwagi i przede wszystkim, oprócz nerwów ze stali, asertywności.
Od accounta zaczyna się zlecenie i na nim kończy. Obsługa klienta to najważniejsze ogniwo każdej firmy, bo zadowolony klient, dobrze i fachowo obsłużony wróci ... Nie ma miejsca na fuszerę. Każdego klienta traktujemy indywidualnie, dobrze gdy możemy się o nim czegoś dowiedzieć, ważne by pamiętać imię klienta i po imieniu się do niego zwracać. Ważne też by rozmowę prowadzić luźno i partnersko, ale bardzo profesjonalnie. Nie mówię o udowadnianiu klientowi, jak mało wie na temat reklamy, bo zawsze należy pamiętać, że klient nasz Pan i ma rację ... Mówię o fachowej poradzie, o szczerości ... Nie trzymajmy klienta na siłę, jeśli wiemy że nasza agencja nie specjalizuje się w danej dziedzinie np. w gadżetach, czy tworzeniu stron www, pozycjonowaniu etc. doradźmy klientowi, gdzie powinien się zwrócić. Wyjdziemy na kompetentnych, a zadowolony klient, przy następnym zleceniu zwróci się właśnie do nas, bo poprzednio potraktowaliśmy go uczciwie i po przyjacielsku. Ważne by nie dać sobie wejść na głowę. Tłumaczyć dlaczego projekt wygląda tak, a nie inaczej i czemu hasło takie a nie inne ... Do tego potrzebna wiedza. Można ją łatwo i szybko przyswoić, korzystając z porad działu kreatywnego, copywriterów czy marketingowców. Ważne też by kochać swoją pracę, by była hobby a nie obowiązkiem. Jeśli nie będziesz przekonany, do tego co robisz, nie przekonasz do oferowanych usług klienta. Ważne też by pamiętać o jednym - account nie sprzedaje, account pomaga, doradza firmom, jeśli klient jeszcze nie wie, że potrzebuje reklamy ... cóż nasza rola, by mu to uświadomić. To nie zakup odkurzacza za kilka kawałków, to zakup projektów, które wyróżnią go w tłumie i dzięki którym będzie zarabiał. Account to nie telemarketer i nachalny akwizytor!
Być accountem, to być człowiekiem wszechstronnym, to swoista misja :) I tak radzę to tego podchodzić :)

Warto też może poczytać "Biblię handlowca". Mój szef mi ją polecił na samym początku i wiele mi dała.

Proszę, proszę... ;)
zupełnie, jakbym czytała podręcznik wzorowego ekanta :)
Brawo :)
Marzena D.

Marzena D. Człowiek z nowymi
pomysłami jest
wariatem, dopóki nie
odn...

Temat: Jaki ma być account?

Witam wszystkich :)
Zgadzam się w 100% z moimi przedmówcami. To ciężka praca i nie dla wszystkich, ale dająca rozwój i satysfakcję, a adrenalinka..no cóż czasem bywa pomocna. Życzę wszystkim dużo sukcesów :)
Marzena

Następna dyskusja:

Account Manager poszukiwany :)




Wyślij zaproszenie do