Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Sales manager -
stal, x

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Anna P.:
Piotr Kowalczyk:
Dzień dobry,
Czy warto do tego typu akcji wykorzystać
"Grupony" ?

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,9558172,Postrzyzyny...

Bardzo ciekawy tekst, choć panu styliście współczuję.
W sumie można powiedzieć, że padł ofiarą własnego sukcesu.

Czyli wniosek - grupony tak, ale ostrożnie - na początek max 100 kuponów ważnych 3 miesiące - o ile grupony zaakceptują niewielkie ilości i w sumie zyski.

Myślałem też o współpracy z lokalnym radiem lub siecią typu RMF MAXX / Planeta i tam oprócz reklamy proponować usługi jako nagrody w konkursach.

Myślałem też o indywidualnych/ekskluzywnych zaproszeniach kierowanych indywidualnie do określonego "targetu". Tyle, że tutaj trzeba by włożyć znacznie więcej wysiłku i dobrze wytypować, a później dobrze "sprzedać" usługę.

No i jakaś lokalna forma reklamy drukowanej...
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

W podkaście „Mała Wielka Firma” praktycznie w każdym odcinku mówimy o fryzjerach. To bardzo wdzięczny temat do robienia reklamy, polecam ;)

Jeśli chodzi o pomysły:
• IMO ludzie u fryzjera kupują całościowe doświadczenie bardziej, niż konkretną usługę. Obuduj strzyżenie czymś dodatkowym, może niespodziewanym, fama się rozniesie.
• Ludzie przychodzą do salonu dla autorytetu tego, kto ich strzyże. Tak jak w tej historii z Grouponem – nie można tego strzyżenia oddać nikomu innemu. Chyba, że buduje się prestiż całej marki, a nie pojedynczej osoby. Warto o to zadbać od samego początku.
Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Sales manager -
stal, x

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Paweł Tkaczyk:
W podkaście „Mała Wielka Firma” praktycznie w każdym odcinku mówimy o fryzjerach. To bardzo wdzięczny temat do robienia reklamy, polecam ;)

A chętnie skorzystam i posłucham - dziękuję za info.

Jeśli chodzi o pomysły:
• IMO ludzie u fryzjera kupują całościowe doświadczenie bardziej, niż konkretną usługę. Obuduj strzyżenie czymś dodatkowym, może niespodziewanym, fama się rozniesie.

Tutaj od początku zamierzam położyć nacisk na profesjonalizm, jakoś uwypuklić sprawę tego, że fryzjerzy są kompetentni,a preparaty dobrej jakości i można nam zaufać. Chcę też szkolić mój zespół, aby nie pozostawał w tyle za nowościami na rynku, aktualnymi trendami czy też sposobami stosowania preparatów - wiem, że takie szkolenia cyklicznie dla swoich klientów organizują firmy produkujące preparaty.

Dodam jeszcze wygląd - witryna i wnętrze - żeby nie zniechęcała tych, którzy chcą spróbować... no i można tak dalej step by step, że jak już ktoś wejdzie to żeby się nie przestraszył obsługi itd. :)
Jakub Wilkos

Jakub Wilkos Project Manager
Software Development

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Obok mojego mieszkania znajduje się bardzo przyjemna dla oka reklama sexshopu. Mianowicie na parkingu obok sklepiku stoi różowy maluch (Fiat 126p) z dużym napisem "SEX SHOP" i strzałką.
Koszt: od 1 flaszki do 400 zł w zależności od tego, czy maluch ma jeździć + spray i literki :)
Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Sales manager -
stal, x

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Jakub Wilkos:
Obok mojego mieszkania znajduje się bardzo przyjemna dla oka reklama sexshopu. Mianowicie na parkingu obok sklepiku stoi różowy maluch (Fiat 126p) z dużym napisem "SEX SHOP" i strzałką.
Koszt: od 1 flaszki do 400 zł w zależności od tego, czy maluch ma jeździć + spray i literki :)

:-)
No nie wiem czy maluchem przekonam do marki salonu. Myślałem za to o przyczepie typu billboard, choć coraz trudniej nie podpaść parkując coś takiego.

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Piotr Kowalczyk:

Wspominasz o tym, że chcesz kłaść nacisk na profesjonalizm, że to ma być na tip top.

To może warto przemyśleć nieco bezczelną kampanię wstępną z cyklu "Najlepszy salon fryzjerski w mieście" (w małych i średnich miasteczkach nie trudno o jakościowe przeskoczenie całej konkurencji)

Do tego taką kampanię połączyłbym z odejściem od tradycyjnych godzin otwarcia na rzecz zapisów - ludzie lubią rzeczy "elitarne".

Jeżeli jakość będzie naprawdę dobra, to winszuję sukcesu ;)

PS Wg. takiego schematu działa salon, który mam "za rogiem" i ilość chętnych klientów znacznie przekracza moce przerobowe.
Olga Tomaszewska

Olga Tomaszewska Account Manager, Red
Baron

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Zapisy to już chyba powszechne zjawisko. Co do elitarności :

Często słyszę po wizycie u fryzjera " jeśli będzie chciała się Pani zapisać na następną wizytę, to pierwszy wolny termin jest za dwa miesiące" - takie stwierdzenie wymusza myśl " kurcze, to jest niezły fryzjer skoro ma tylu klientów"- elitarne? tak, ale...

No, ale jest druga strona - dostępność. Skąd mogę wiedzieć co będę akurat robić z dwu miesięcznym wyprzedzeniem? I taka "elitarność" strasznie wkurza.

Imienne karty stałego klienta z jakimś rabatem/ promocją/ zniżką - dają poczucie wyjątkowości, elitarności, dbałości o klienta- koniecznie imienne, nie masowe

Możliwość reklamacji usługi/ "gwarancja"- może jest to trochę trudne w takiej branży, ale drobna sugestia, że jeśli coś ci się nie spodoba- jeśli coś nie wyjdzie- możesz zgłosić się do poprawki. Co daje takie hasło? narzuca myśl, że skoro dają taką gwarancję to muszą wiedzieć co robią i z pewnością niczego nie zepsują. Ja osobiście korzystałam z usług salonu, który dawał taka możliwość.

Niebanalna forma graficzna. Ponoć człowiek poświęca ok 4 sec. swojej uwagi na reklamę. Więc jeśli widzi dziewczynę machającą głową i uśmiechającą się do zdjęcia i napis z nazwą salonu to :
a) może go pomylić z 10-cioma innymi w tym mieście- odnoszę wrażenie, że reklamy tego typu usług są identyczne
b) w ogóle nie zwróci na to uwagi
Jeśli chcesz postawić na BTL to pomyśl kreatywnie. Zrób coś co będzie charakterystczne dla Twojego salonu, coś co będzie odrobinę inne niż wszystkie reklamy innych salonów w mieście ( przegląd konkurencji ).

Jeśli to duże miasto - może uda Ci się zdobyć polecenie np. jakieś ważnej osoby- autorytetu, celebryty ( choć z tym trudno- ale wschodzące gwiazdy są dobrym źródłem)

Facebook też jest dobrym miejscem na promocję. Można to robić samemu lub skorzystać z usług firm zajmujących się social marketingiem.

A przede wszystkim- jeśli salon będzie profesjonalny sam się obroni - profesjonalizm niestety jest rzadkim zjawiskiem więc konkurencja mała ;)

Powodzenia!

Waldemar B.:
Piotr Kowalczyk:

Wspominasz o tym, że chcesz kłaść nacisk na profesjonalizm, że to ma być na tip top.

To może warto przemyśleć nieco bezczelną kampanię wstępną z cyklu "Najlepszy salon fryzjerski w mieście" (w małych i średnich miasteczkach nie trudno o jakościowe przeskoczenie całej konkurencji)

Do tego taką kampanię połączyłbym z odejściem od tradycyjnych godzin otwarcia na rzecz zapisów - ludzie lubią rzeczy "elitarne".

Jeżeli jakość będzie naprawdę dobra, to winszuję sukcesu ;)

PS Wg. takiego schematu działa salon, który mam "za rogiem" i ilość chętnych klientów znacznie przekracza moce przerobowe.
Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Sales manager -
stal, x

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Dziękuję za dalsze podpowiedzi.

Muszę to teraz wszystko poukładać w spójną całość - coś wybrać, a z czegoś zrezygnować, a może po prostu rozciągnąć w czasie. Podliczyć finanse i zrobić jakiś plan działania.

Myślę, że na początku zrezygnuję z grupona. Raczej zrobię własną akcję reklamową dla nowych klientów typu: Wejdź na stronę, zarejestruj się, a będziesz mógł wydrukować kupon rabatowy na 50PLN (ograniczona ilość np. 100 sztuk). Przy okazji osoba taka zarezerwuje sobie termin wizyty, a ja zyskam dane do imiennej karty VIP więc przy pierwszych odwiedzinach może już uda się wręczyć osobiście.

Podoba mi się hasło typu: Prawdopodobnie najlepszy salon w mieście..., ale żeby się wyróżnić to coś jeszcze muszę do tego dołożyć... Może mega dobrą kawę i o niej też wspomnieć w reklamie? ;-)

Kącik zabaw dla dzieci raczej odpada - to dodatkowe metry, a zastosowanie możliwe jedynie w przypadku krótkich wizyt - szybkie strzyżenie/czesanie bo i tak żadne dziecko nie wytrzyma 2-3 godzin.

Nazwa salonu raczej nie będzie polska, zastanawiam się czy jeśli stworzę nieistniejącego człowieka będącego marką salonu to gdzieś to nie podpadnie ( np. "Tommy Grant - hair and beauty" jako nazwa salonu).
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Piotr Kowalczyk:
ja zyskam dane do imiennej karty VIP więc przy pierwszych odwiedzinach może już uda się wręczyć osobiście.
Ja bym stronił od wręczania przy pierwszej wizycie karty VIP. Wtedy traci to na wyjątkowości i przestaje być formą docenienia klienta.
Podoba mi się hasło typu: Prawdopodobnie najlepszy salon w mieście..., ale żeby się wyróżnić to coś jeszcze muszę do tego dołożyć... Może mega dobrą kawę i o niej też wspomnieć w reklamie? ;-)
Jestem raczej zwolennikiem efektu wow - miej kawę, miej wodę, miej dobrą muzykę itd - nie pisz o tym, tylko pozwól klientom przekonać się samemu a później podzielić się tą rewelacją ze znajomymi: "Wiesz, byłam w tym salonie a tam, nie dość, że czysto i ładnie, to jeszcze mi facet zrobił pyszną kawę z ciśnieniówki, poczęstował rogalikiem i wymasował stopy! Mówię ci, idź tam!"
Nazwa salonu raczej nie będzie polska, zastanawiam się czy jeśli stworzę nieistniejącego człowieka będącego marką salonu to gdzieś to nie podpadnie (np. "Tommy Grant - hair and beauty" jako nazwa salonu).
A nie chcesz budować marki bazując na swoim nazwisku?

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

moim zdaniem marketing wirusowy: zróbcie konkurs na np. najbardziej szaloną/oryginalną/piękną fryzurę (modelki mają darmowe uczesanie, wy reklamę)
niech internauci głosują i wybierają najlepszą fryzurę:)
akcja na facebooku i/lub Waszej stronie www

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Malina Wąsowska:
niech internauci głosują i wybierają najlepszą fryzurę:)
akcja na facebooku i/lub Waszej stronie www


Tutaj bym uważała, bo konkursy "kto zdobędzie najwięcej głosów" cieszą się coraz mniejszą popularnością, ze względu na fałszywe konta - sporo osób rezygnuje z takich konkursów ze względu na to, że mając mało znajomych na fb nie ma się szans.
Jeśli w ten sposób, to np. 3 nagrody - 2 wybiera jury, 3 jest przyznawana za liczbę głosów.

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Hanna P.:
Malina Wąsowska:
niech internauci głosują i wybierają najlepszą fryzurę:)
akcja na facebooku i/lub Waszej stronie www


Tutaj bym uważała, bo konkursy "kto zdobędzie najwięcej głosów" cieszą się coraz mniejszą popularnością, ze względu na fałszywe konta - sporo osób rezygnuje z takich konkursów ze względu na to, że mając mało znajomych na fb nie ma się szans.

Nie tylko fałszywe konta - fanatycy nagród tworzą boty, które nabijają punkty - przygotowanie zabezpieczenia konkursu przed takimi wypadkami to i czas i pieniądze... a i tak użytkownicy mogą mieć wątpliwości i pretensje co do wyników.

Jeśli w ten sposób, to np. 3 nagrody - 2 wybiera jury, 3 jest przyznawana za liczbę głosów.

Oczywiście cenniejsze nagrody przez ocenę jury powinny być przyznawane.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Piotr Kowalczyk:
Jak pozyskać klientów - żeby przyszli... (żeby wracali to już osobna historia).
wykorzystać już zdobytych klientów
PS
bez urazy ale jak czytam o konkursach w internecie to zbiera mi na [........]**

** - autocenzuraKrzysztof Z. edytował(a) ten post dnia 06.06.11 o godzinie 14:48

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Hanna P.:
Malina Wąsowska:
niech internauci głosują i wybierają najlepszą fryzurę:)
akcja na facebooku i/lub Waszej stronie www


Tutaj bym uważała, bo konkursy "kto zdobędzie najwięcej głosów" cieszą się coraz mniejszą popularnością, ze względu na fałszywe konta - sporo osób rezygnuje z takich konkursów ze względu na to, że mając mało znajomych na fb nie ma się szans.
Jeśli w ten sposób, to np. 3 nagrody - 2 wybiera jury, 3 jest przyznawana za liczbę głosów.

dlatego napisałam, że głosowanie i/lub na ich stronie www
:-)

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Anna P.:

Nie tylko fałszywe konta - fanatycy nagród tworzą boty, które nabijają punkty - przygotowanie zabezpieczenia konkursu przed takimi wypadkami to i czas i pieniądze... a i tak użytkownicy mogą mieć wątpliwości i pretensje co do wyników.

nie jestem zwolennikiem konkursów, w których trzeba się zarejestrować, żeby oddać głos
tym bardziej, jeżeli ma to być głosowanie na stronie salonu fryzjerskiego;-)

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Malina Wąsowska:
Anna P.:

Nie tylko fałszywe konta - fanatycy nagród tworzą boty, które nabijają punkty - przygotowanie zabezpieczenia konkursu przed takimi wypadkami to i czas i pieniądze... a i tak użytkownicy mogą mieć wątpliwości i pretensje co do wyników.

nie jestem zwolennikiem konkursów, w których trzeba się zarejestrować, żeby oddać głos
tym bardziej, jeżeli ma to być głosowanie na stronie salonu fryzjerskiego;-)


tu nie chodzi o rejestracje, konkurs może się odbyć bez niej, ale... trzeba zminimalizować sztuczne nabijanie głosów (jesli konkursowi uda się zdobyć duży zasięg to jest to bardzo prawdopodobne). To jest sporo pracy i kombinowania dla programisty już przy tworzeniu podstrony konkursowej i systemu oraz stałe monitorowanie przebiegu konkursu i szybka reakcja na każdy taki przypadek.
To jest właśnie czas i pieniądze, o których pisałam.:)Anna P. edytował(a) ten post dnia 06.06.11 o godzinie 15:02
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

IMO dałbym sobie luzik z internetem (w tym konkretnym przypadku) a tym bardziej z debilnymi konkursami dla towarzystw wzajemnej adoracji ...
Jak ktoś już wcześniej napisał trochę wartości dodanych , trochę oryginalności plus np. karty zniżkowe "dla rodziny" ....
No i przede wszystkim jakość obsługi/usługi ...

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

my ostatnio organizowaliśmy konkurs na naszej stronie (z wykorzystaniem marketingu wirusowego)

przyjęliśmy następujący mechanizm:
zagłosować można było bez rejestracji
konkurs odbywał się nie na FB, ale na naszej stronie
z jednego numeru IP można było oddać jeden głos na dobę
nie mieliśmy żadnych kłopotów ani skarg, a w konkursie zagłosowało w sumie kilka tysięcy osób, więc jak najbardziej wirus zadziałał :-)

konto usunięte

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Krzysztof Z.:
IMO dałbym sobie luzik z internetem (w tym konkretnym przypadku) a tym bardziej z debilnymi konkursami dla towarzystw wzajemnej adoracji ...
Jak ktoś już wcześniej napisał trochę wartości dodanych , trochę oryginalności plus np. karty zniżkowe "dla rodziny" ....
No i przede wszystkim jakość obsługi/usługi ...

Zgadzam się, że konkurs w internecie to nie metoda na początkujący salon fryzjerski - odniosłam się do wypowiedzi Hanny, ze trzeba uważać, gdy już się te metodę promocji wybierze.

Jak dla mnie marketing salonów fryzjerskich to przede wszystkim marketing polecenia - pomysłów jak osiągnąć ten efekt padło tu już wiele.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: jaką reklamę zastosować dla banalnego bizneu - fryzjer

Malina , weź Ty się zapytaj swoich np. 20 koleżanek gdzie się strzygą i co wpłynęło na decyzje , że tam a nie gdzie indziej, tyle w temacie promocji salonu fryzjerskiego



Wyślij zaproszenie do