Marcin Kapusta

Marcin Kapusta iOS
Developer/Software
Developer/Music
Producer

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Dagmara D.:
Insight jest możliwy do znalezienia w badaniu jakościowym - "nieco" głębszym niż pięć pytań zamkniętych.

Czyli rozumiem, że są to wnioski z przeprowadzonej głębszej dyskusji nakierowanej na określony temat, a nie sztywne ankietowe odpowiedzi typu TAK albo NIE? Jest to nastawienie się na słuchanie tego co mówią rozmówcy i wyciąganie wniosków?
Zacznij może od badań ilościowych i jakościowych :) I od zrozumienia czym się różnią oraz kiedy się stosuje jedne lub drugie. Wiedza CIę wyzwoli.
Wyzwoli i pozwoli zrozumieć,że nie wiesz o czym mówisz :)

Widzę, że znasz się na tym bo piszesz z taką lekkością i wszystko układa się w spójną całość. Czy mogłabyś/moglibyście mi polecić jakąś dobrą książkę odnośnie tej tematyki. Tak się złożyło, że chcę się tego nauczyć i mam dużą motywację. Najlepiej, żeby ta książka była aktualna, pasowała na polski rynek, no i pokazywała także jak w praktyczny sposób wykonywać takie badania, które później pomogą zbudować dobrą strategię marketingową. Skorzystałbym z porad fachowców, ale domyślam się, że koszty są ogromne, a sam wniosek o dofinansowanie wymaga właśnie przeprowadzenia takich badań.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Mało jest polskich książek na ten temat. Ciebie na razie powinny interesować badania jakościowe a ściślej grupy fokusowe i możesz też zajrzeć do badań etnograficznych.
Nie wiem czy Dominika Maison czegoś nie wydała ostatnio o jakościówce.
Dużo znajdziesz googlarką na powyższe tematy.
(W teorii to ja raczej kiepska jestem, bo od 20 lat praktykuję :):))

P.S. nie będziesz w stanie zrobić sam takich badań - sam możesz sobie zrobić badanie uliczne , ale obawiam się, że narzędzie, ktore stworzysz niewiele Ci da. Nie dlatego, że jesteś głupi - o nieee. Dlatego, że nie posiadasz odpowiedniej wiedzy. Nie wiem co dla Ciebie oznaczają ogromne pieniądze...Zależy co chcesz badać. Poszukaj na GL grup o badaniach. W jednej z nich znajdziesz temat o briefie idealnym - tak znajdziesz dokładnie co wpływa na cenę badania. (nie mogę robić reklamy)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 11.05.11 o godzinie 23:07

konto usunięte

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Marcin Kapusta:

nauczyć i mam dużą motywację. Najlepiej, żeby ta książka była aktualna, pasowała na polski rynek, no i pokazywała także jak w praktyczny sposób wykonywać takie badania, które później pomogą zbudować dobrą strategię marketingową.
Miałem nie dać się sprowokować...
Mówisz o 2 różnych sprawach, które chcesz załatwić jedną książką. Zastanów się, skoro firmy płacą te ogromne pieniądze a nie czytają jednej książki to... dlaczego?
Badania nie robią strategii i insight nie jest strategią, ale obawiam się, że to może być trudne...

konto usunięte

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

ja mam w ofercie tanie insighty jakby co, ale niestety nie w tym temacie.
w przyszłości zapraszam.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Wojtek W.:
ja mam w ofercie tanie insighty jakby co, ale niestety nie w tym temacie.
w przyszłości zapraszam.
Wojtek, ja bym chciałam tak z półtora kilograma :)
Marcin Kapusta

Marcin Kapusta iOS
Developer/Software
Developer/Music
Producer

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Maciej Tesławski:
Miałem nie dać się sprowokować...

A jednak :)
Mówisz o 2 różnych sprawach, które chcesz załatwić jedną książką.
Nie, żeby zaraz załatwić, podszkolić się tylko w tematyce, żeby głupot nie pisać więcej i robić niepotrzebnego zamieszania :)
Zastanów się, skoro firmy płacą te ogromne pieniądze a nie czytają jednej książki to... dlaczego?

Hmmm... Myślę, że dlatego bo mają jakiś inny, dużo szybszy wybór, a ten wybór zapewnia im właśnie pieniądz.
Badania nie robią strategii i insight nie jest strategią, ale obawiam się, że to może być trudne...

No i mnie sprowokowałeś... Nie napisałem, że insight jest strategią. Napisałem
badania, które później pomogą zbudować dobrą strategię marketingową

Czyli miałem na myśli, że dobrze zrobione badania mogą pomóc w zrozumieniu konsumentów, ich emocji i reakcji na dany produkt czy też usługę. Dobre wysłuchanie konsumentów i wyciągnięcie wniosków da nam wiedzę dzięki, której można następnie zbudować silną, opartą na solidnym gruncie strategię marketingową. Ja to tak rozumiem i tak właśnie chce podejść do tematu. Książka na pewno by się przydała, żeby ogarnąć co stosować i w jakich sytuacjach.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Marcin Kapusta:
Czyli miałem na myśli, że dobrze zrobione badania mogą pomóc w zrozumieniu konsumentów, ich emocji i reakcji na dany produkt czy też usługę. Dobre wysłuchanie konsumentów i wyciągnięcie wniosków da nam wiedzę dzięki, której można następnie zbudować silną, opartą na solidnym gruncie strategię marketingową. Ja to tak rozumiem i tak właśnie chce podejść do tematu. Książka na pewno by się przydała, żeby ogarnąć co stosować i w jakich sytuacjach.
I proszę - wyszło całkiem mądrze :):) Bardzo Ci się chwali, że chcesz wiedzieć. Znam wielu, ktorzy by się prędzej obrazili niż zechcieli czegoś dowiedzieć :)
Dobrze - szukaj, ucz się - a zacznij od biblii czyli Kotlera (to tak w kwestii strategii - łatwo przyswajalna lektura - Marketing Europejski - ale nie przestrasz się rozmiarów. Bardzo fajnie się czyta).
Badania POMOGĄ w tworzeniu strategii ale są tylko jednym z wielu, wielu potrzebnych do jej stworzenia elementów.
Nie odpowiedzą na wszystkie pytania. Są tylko wsparciem przy podejmowaniu decyzji.
Chyba na grupie Maćka - Strategia Marketingowa - jest lista ciekawych książek.
http://www.goldenline.pl/forum/strategia-marketingowa/Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 12.05.11 o godzinie 00:12

konto usunięte

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

To na moje oko pogadamy za 10 lat...
Tyle (chyba) trzeba aby te 2 dziedziny jako tako ogarnąć.

Jak dla mnie chcesz zrobić sobie krzywdę, a ja nie chcę Ci w tym pomóc!
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

10 lat to całkiem dobry termin :):)

konto usunięte

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Dagmara D.:

I proszę - wyszło całkiem mądrze :):) Bardzo Ci się chwali, że chcesz wiedzieć. Znam wielu, ktorzy by się prędzej obrazili niż zechcieli czegoś dowiedzieć :)
Popieram Dag, ale z uwagą, którą równocześnie pisałem.

konto usunięte

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Dagmara D.:
10 lat to całkiem dobry termin :):)
badania
swot
psychografia
pozycjonowanie
wizerunek

i inne takie. Założyłem 2 lata na jedno...

Alfred F.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Kapusta

Marcin Kapusta iOS
Developer/Software
Developer/Music
Producer

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Dagmara D.:

Znam wielu, ktorzy by się prędzej obrazili niż zechcieli czegoś dowiedzieć :)

Zdarzają się i tacy :) Mnie też śmieszy jak ktoś wypowiada się w mojej branży terminami, których nie rozumie. Jakiś tam stopień tolerancji mam, ale od razu trzeba takiemu pokazać, że nie wie o co chodzi i nakierować na dobre tory, często nawet niezbyt miłymi metodami, wręcz szokującymi tylko po to, żeby zaczął myśleć i przejrzał na oczy. Nie czuje żadnej urazy. Po prostu idźmy dalej...
Dobrze - szukaj, ucz się - a zacznij od biblii czyli Kotlera (to tak w kwestii strategii - łatwo przyswajalna lektura - Marketing Europejski - ale nie przestrasz się rozmiarów. Bardzo fajnie się czyta).

Czy o tą pozycję Ci chodzi?

http://www.empik.com/marketing-podrecznik-europejski-k...
To na moje oko pogadamy za 10 lat...

Bardzo cenie sobie mój czas. Lubie działać efektywnie, ale jestem cierpliwy i konsekwentny. Jakie informację musiałbym Wam podać, żebyście przynajmniej w sposób przybliżony powiedzieli mi ile by kosztowało zrobienie badań?

konto usunięte

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Marcinie,

śmiało polecam poniższą pozycję, bo zawiera wiele ciekawych wskazówek, najnowszych badań i konkretnych przykładów.

http://www.gwp.pl/326,psychologia-zachowan-konsumencki...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Marcin Kapusta:
Po prostu idźmy dalej...
Już Cię lubię :):)

Czy o tą pozycję Ci chodzi?

http://www.empik.com/marketing-podrecznik-europejski-k...

Cały Kotler to skarbnica - szczególnie,że porusza się we wszystkich dziedzinach dotyczących szeroko pojętego marketingu - ta pozycja może być jak najbardziej.
Jakie informację musiałbym Wam podać, żebyście przynajmniej w sposób przybliżony powiedzieli mi ile by kosztowało zrobienie badań?
Daj mi swojego maila na priv to Ci podeślę taką formatkę w .xls z opisami - w razie czego będziesz miał do wysyłania zapytań do agencji badawczej.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 12.05.11 o godzinie 15:36
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Marek マレック Stankiewicz:
tutaj widziałem wypowiedział się kolega Stanisław, który jakiś czas temu na moim blogu stanął w obronie domów mediowych, a właściwie komórek digital (których utrzymuję nadal nie atakowałem wcale) ;) i tak mi przypomniał, że robiłem kiedyś szkolenie dla domu mediowego (ale nie tego, który zatrudnia kolegę)...

Cholercia - nie pamiętam tematu, ale z pewnością było miło :)))
Arek Mateusz Bęben:
*zastanów się nad okazjami, przy których używa się produktu, bo to również bardzo dobre źródło insightów

* polecam również laddering - to zadawanie wciąż pytań "dlaczego?"

Plusik, bo to mądre słowa. Szczególnie "dlaczego" - prawdopodobnie najlepsze pytanie w branży...
Dagmara D.:
Na deptaku to może zrobić co najwyżej badanie uliczne czy sondę.
Insight jest możliwy do znalezienia w badaniu jakościowym - "nieco" głębszym niż pięć pytań zamkniętych.
Jak widzisz - a definicje masz powyżej - to co planujesz nie ma nic wspólnego z Insightem.
Dlatego ciężko reaguję na używanie słów, ktorych znaczenia się nie rozumie.
Zacznij może od badań ilościowych i jakościowych :) I od zrozumienia czym się różnią oraz kiedy się stosuje jedne lub drugie. Wiedza CIę wyzwoli.
Wyzwoli i pozwoli zrozumieć,że nie wiesz o czym mówisz :)

Kontra! (no dobra - mała kontra, ale jednak :) )
Na deptaku można się wiele nauczyć, o ile czlowiek sam zanuży się w świat konsumentów którzy go interesują. Oczywiście badania są super (itd. itp.), ale jeśli mamy coś zaplanować np dla samochodu, to może warto ruszyć d*** i samemu przejść całą drogę konsumenta od zaistnienia potrzeby posiadania auta, do (prawie) zakupu. W świecie aktorkskim nazwalibyśmy to Metodą Stanisławskiego (google it). Polecam.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

TYLKO pod warunkiem, że wszyscy na deptaku są w targecie. A do insightu i tak daleko. Oczywiście - obserwacja jak najbardziej. Trzeba tylko wiedzieć co obserwować i u kogo. Bo inaczej można umrzeć od nadmiaru danych do analiz - po jednym dniu na deptaku.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Dagmara D.:
TYLKO pod warunkiem, że wszyscy na deptaku są w targecie. A do insightu i tak daleko. Oczywiście - obserwacja jak najbardziej. Trzeba tylko wiedzieć co obserwować i u kogo. Bo inaczej można umrzeć od nadmiaru danych do analiz - po jednym dniu na deptaku.

ale ja nie mówię o obserwacji tego deptaka, tylko wyjście na deptak własnymi nóżkami i wcielenie się w konsumenta samemu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Method_acting
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Tylko po co ? Chociaż w sumie masz rację - potem to już można mieć tylko do swojego ego pretensję jak sie da ciała :)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Jak zrobić tanim sposobem Insight

Dagmara D.:
Tylko po co ? Chociaż w sumie masz rację - potem to już można mieć tylko do swojego ego pretensję jak sie da ciała :)

Po co?
Trochę mnie zdziwiło to pytanie Dagmaro...
Po to, aby nie studiowac tego biednego konsumenta w laboratorium (np: fokusowni), tylko stać się na chwilę konsumentem samemu i postarać się samemu doświadczyć tego, czego on.
Nie zza biurka, czytając raport w powerpoincie, tylko "for real", czyli biorąc pupkę w troki i (ciągnąc przykład samochodu) przeszukując internet dla informacji o samochodach, pytając znajomych o porady, idąc do salonu i rozmawiając ze sprzedawcą, biorąc jazdę probną etc.

Ponownie podkreślę - to nie jest ALTERNATYWA do badań. To jest coś bardzo odświeżającego, co często otwiera oczy na fakty, problemy, ciekawostki o których nie mieliśmy pojęcia.

Z pewnością Dagmaro częstokroć brałaś Klientów na badania etnograficzne (tak?). Cel jest podobny. Doświadczyć świata konsumentów "na żywo", a nie zza biurka. Po to właśnie.

Następna dyskusja:

Sponsor, partner strategicz...




Wyślij zaproszenie do