Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Urządzenia przenośne mają coraz większe możliwości. Czy Wasze firmy przygotowują się w jakiś sposób na mobilny marketing? Podzielcie się doświadczeniami...
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Przygotowują się :)

Na razie nie mogę zdradzać szczegółów - ale za kilka tygodni pojawi się zupełnie nowa usługa w Polsce (trochę znana na świecie, ale w Polsce do tej pory nie wykorzystywana pomimo dużego potencjału).

Obok biurka od kilku tygodni mam rozpisane działanie całego rozwiązania, już trwają beta testy i za niedługo startujemy, jak tylko całość będzie spięta na tip top to na 100% dam znać :)

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

na razie nie, bo jeszcze bardzo dużo pola do wzrostu pozostawia poziom Web1.0

a znane mi przykłady wykorzystania SMSów jakiś czas temu były dość negatywnie odbierane przez odbiorców - nie mówię tutaj o SMSach promocyjnych ale komunikatach reklamowych wysyłanych na komórki
Leszek K.

Leszek K. specjalista

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

szykuja sie szykuja,
mam wrazenie nawet ze czesc w to przeinwestuje...

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Mirku, ale marketing mobilny już dawno wyszedł z kojca jakim jest spam SMS-owy do nietargetowanej po preferencjach bazy danych. Od 2-3 lat stopniowo pojawiają się nowe, przyjaźniejsze i bardziej skuteczne narzędzia :)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Zrobiło się bardzo tajemniczo i ogólnie :) A mnie chodziło o dyskusję.

W przyszłości popularne staną się urządzenia wyposażone w GPS, a co za tym idzie, tryumfy zaczną święcić tzw. „mobile aware apps”, czyli programy świadome położenia użytkownika. Jest sporo firm (jak np. restauracje), które będą chciały w coś takiego zainwestować. Jest też jednak spora grupa firm, dla których lokalizacja nie ma większego znaczenia (jak choćby agencja reklamowa). Jak takie firmy widzą swoją obecność na mobilnych urządzeniach?

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Michał S.:
Mirku, ale marketing mobilny już dawno wyszedł z kojca

jak patrzę czasami na marketing interaktywny w wersji niemobilnej to mam wrażenie, że czas się cofa...

w Japonii, czy UK marketing mobilny bardzo rozwinął się po wprowadzeniu technologii 3G, bo dało to ogromne możliwości

iPhone też zwiększył ilość potencjalnych odbiorców

nie mam złudzeń, że marketing mobilny będzie istniał bo tam będą po prostu użytkownicy

ja na razie koncentruję się na Internecie, bo tutaj dużo więcej jest do wygrania, a potencjał wzrostu w Polsce jest ogromny...Mirek mirpo Połyniak edytował(a) ten post dnia 22.07.08 o godzinie 12:43
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Paweł Tkaczyk:
Zrobiło się bardzo tajemniczo i ogólnie :) A mnie chodziło o dyskusję.

W przyszłości popularne staną się urządzenia wyposażone w GPS, a co za tym idzie, tryumfy zaczną święcić tzw. „mobile aware apps”, czyli programy świadome położenia użytkownika. Jest sporo firm (jak np. restauracje), które będą chciały w coś takiego zainwestować. Jest też jednak spora grupa firm, dla których lokalizacja nie ma większego znaczenia (jak choćby agencja reklamowa). Jak takie firmy widzą swoją obecność na mobilnych urządzeniach?

Pawel, czy aby nie udzieliles sam sobie odpowiedzi ;D? Oczywiscie, zakladajac, ze pytasz tylko o firmy marketingowe.

BTW. co to za przyszlosc, co staje sie dzis - dawno nie byles w Mediamarkcie i nie widziales, gdzie przeniesiono dzialy gps i ile te gpsy teraz kosztuja :)?marek mareksy szewczyk @ creamteam edytował(a) ten post dnia 22.07.08 o godzinie 16:51

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Paweł Tkaczyk:
Urządzenia przenośne mają coraz większe możliwości. Czy Wasze firmy przygotowują się w jakiś sposób na mobilny marketing? Podzielcie się doświadczeniami...


mamy od dawna strone mobilna:

http://purcon.mobi
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

marek mareksy szewczyk @ creamteam:
Pawel, czy aby nie udzieliles sam sobie odpowiedzi ;D? Oczywiscie, zakladajac, ze pytasz tylko o firmy marketingowe.

BTW. co to za przyszlosc, co staje sie dzis - dawno nie byles w Mediamarkcie i nie widziales, gdzie przeniesiono dzialy gps i ile te gpsy teraz kosztuja :)

Odpowiadam sam sobie, bo temat nie miał być pytaniem z mojej strony, tylko jakimś stymulatnem dyskusji (pomyślałem, że będę od czasu do czasu robił coś takiego). Ale grupa coś nie nawykła :D Przy kolejnym temacie „stymulowanym” od razu zostałem odesłany na inną grupę :)

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Paweł Tkaczyk:
Zrobiło się bardzo tajemniczo i ogólnie :) A mnie chodziło o dyskusję.

W przyszłości popularne staną się urządzenia wyposażone w GPS, a co za tym idzie, tryumfy zaczną święcić tzw. „mobile aware apps”, czyli programy świadome położenia użytkownika. Jest sporo firm (jak np. restauracje), które będą chciały w coś takiego zainwestować. Jest też jednak spora grupa firm, dla których lokalizacja nie ma większego znaczenia (jak choćby agencja reklamowa). Jak takie firmy widzą swoją obecność na mobilnych urządzeniach?

hehe, fajnie byłoby przyjechać do Brennej i dostać smsa: Witamy w Brennej, za trzy godziny rozpoczyna się Festiwal... jakiś tam jakiś tam, obok imprezy zapraszamy do naszewj restauracji na coś tam coś tam :))
Marcin Kopczyński

Marcin Kopczyński Po prostu szczęśliwy
człowiek :)

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

MALINA W.:
Paweł Tkaczyk:
Zrobiło się bardzo tajemniczo i ogólnie :) A mnie chodziło o dyskusję.

W przyszłości popularne staną się urządzenia wyposażone w GPS, a co za tym idzie, tryumfy zaczną święcić tzw. „mobile aware apps”, czyli programy świadome położenia użytkownika. Jest sporo firm (jak np. restauracje), które będą chciały w coś takiego zainwestować. Jest też jednak spora grupa firm, dla których lokalizacja nie ma większego znaczenia (jak choćby agencja reklamowa). Jak takie firmy widzą swoją obecność na mobilnych urządzeniach?

hehe, fajnie byłoby przyjechać do Brennej i dostać smsa: Witamy w Brennej, za trzy godziny rozpoczyna się Festiwal... jakiś tam jakiś tam, obok imprezy zapraszamy do naszewj restauracji na coś tam coś tam :))

Z tego co pamiętam na tegorocznym spotkaniu allegro takie funkcje były gdy ktoś włączał BT.
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Paweł Tkaczyk:
marek mareksy szewczyk @ creamteam:
Pawel, czy aby nie udzieliles sam sobie odpowiedzi ;D? Oczywiscie, zakladajac, ze pytasz tylko o firmy marketingowe.

BTW. co to za przyszlosc, co staje sie dzis - dawno nie byles w Mediamarkcie i nie widziales, gdzie przeniesiono dzialy gps i ile te gpsy teraz kosztuja :)

Odpowiadam sam sobie, bo temat nie miał być pytaniem z mojej strony, tylko jakimś stymulatnem dyskusji (pomyślałem, że będę od czasu do czasu robił coś takiego). Ale grupa coś nie nawykła :D Przy kolejnym temacie „stymulowanym” od razu zostałem odesłany na inną grupę :)


Pawle bo za bardzo stymulujesz:) ja np nie lubie takiego smyrania:)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Właśnie widzę, że grupa nienawykła :D

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

GPS tak srednio ma sie do tego wysylania informacji o tym gdzie jestes... takie urzadzenie z GPS potrzebuje tez modulu GSM, zeby wyslac taka informacje na serwer i otrzymac info... zamiast GPS korzysta sie z BTS czyli nadajnikow operatorow komorkowych , ktore to moga okreslic twoje polozenie do kilkunastu metrow i wtedy wyslac info o jakiejs imprezie w formie mms , mail cokolwiek... multimedialne telefony smatphony maja coraz lepsze mozliwosci multimedialne takie jak np obsluga flash w przegladarkach web i nie tylko... kazda liczaca sie firma powinna zainwestowac w strone mobilna, ktora jest lekka i nie " zzera " za duzo pakietow GPRS... zajmuje sie technologiami mobilnymi od kilku lat i znam uzytkownikow tych urzadzen dosc dobrze... iphone to tylko czubek gory lodowej, miomo ze sprawil ze ludzie wymagaja od telefonu troche wiecej..gro urzadzen z Symbianem ( duuzo Nokii) . Windows Mobile czy popularne Blackberry maja mozliwosci do odbierania przekazow multimedialnych, powstaja nmobilne aplikacje do korzystania z portali spolecznosciowych, do oceniania restauracji , gdzie uzytkownik ocenia dana restaracje , info wysyla na serwer i inni uzytkownicy bedacy w poblizu restauracji, uruchomiwszy ta sama aplikacje moga otrzymac informacje o knajpie, wraz z opisem , komentarzem, zdjeciami jak i danymi teleadresowymi... wiec panowie marketingowcy...do dziela... sam internet juz powoli nie wystarcza... a jak ktos chcialby cos wiecej wiedziec z konkretami jak to dziala, jaki rynek itp ...zapraszam do dyskusji, pomoge w miare mozliwosci :)

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Łukasz Kułakowski:korzysta sie z BTS czyli nadajnikow operatorow komorkowych , ktore to moga okreslic twoje polozenie do kilkunastu metrow i wtedy wyslac info o jakiejs imprezie w formie mms , mail cokolwiek...

O ile zgodzę się z Tobą, że triangulacja > GPS, tyle niestety ta pierwsza ma margines błędu sięgający nawet 2 km przy określaniu pozycji. Kolejną sprawą jest brak dostępu do sieci operatorskiej przy wszelkich usługach lokalizacji aktywnej - po prostu musisz mieć zgodę konsumenta zgłoszoną wcześniej, by móc go zlokalizować.
A szkoda - bo lokalizacja w ten sposób stosowana do kampanii push byłaby idealnym rozwiązaniem dla wszelkich akcji eventowych lub promocji w danej lokalizacji.

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

mhm...GoogleMaps i usluga LocateME.... sprawdz czy pokaze ci circa 2km..wszystko zalezne jest od ilosci BTS ...w iphonie pokazuje mnie na mapie z tolerancja bledu do 50 metrow...oczywiscie poza terenami zabudowanymi , gdzie BTS sa rozstawione rzadziej margines bledu sie zwieksza ale w szczerym polu nie raczej trudno o dobra restauracje... co do zgody konsumenta,... po to powstaja takie programy zeby konsument z nich korzystal...jezeli zainstaluje taki program i z niego korzysta , to tak jakby sie zgadzal na wysylanie informacji :P prawda? problem w tym jak go namowic do zainstalowania... ale tez i na to sa sposoby .
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Dominik Myślak:
Pawle bo za bardzo stymulujesz:) ja np nie lubie takiego smyrania:)

Poza tym jak to „za bardzo”? Dwa tematy tylko na tysiące innych :D Przyzwyczajać się :D

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

Łukasz Kułakowski:
mhm...GoogleMaps i usluga LocateME.... sprawdz czy pokaze ci circa 2km..wszystko zalezne jest od ilosci BTS ...w iphonie pokazuje mnie na mapie z tolerancja bledu do 50 metrow...oczywiscie poza terenami zabudowanymi , gdzie BTS sa rozstawione rzadziej margines bledu sie zwieksza ale w szczerym polu nie raczej trudno o dobra restauracje... co do zgody konsumenta,... po to powstaja takie programy zeby konsument z nich korzystal...jezeli zainstaluje taki program i z niego korzysta , to tak jakby sie zgadzal na wysylanie informacji :P prawda? problem w tym jak go namowic do zainstalowania... ale tez i na to sa sposoby .

Tak tak, pasywna lub stały program informacyjny - jak najbardziej :)
ale czasem trzeba po prostu złapać klienta z ulicy, a tu już jest problem z triangulacją - ale od tego jest Blue.

PS: Locate Me wskazuje moją pozycję 200 metrów od rzeczywistej w tej chwili (centrum Warszawy) na n95Michał S. edytował(a) ten post dnia 23.07.08 o godzinie 15:18

konto usunięte

Temat: Jak widzicie swój marketing mobilny?

no to irlandzkie BTS sa lepsze...no ale sam widzisz 200m to nie to samo co 2km... taka odleglosc juz jest do zaakceptowania... ale to jedna strona medalu, druga to mobilne wersje serwisow ale nie jakies stronka.mobi, tylko takie ktore maja cos do zaoferowania, kolejna rzecz to kanaly RSS, wiekszosc telefonow ma juz czytniki RSS, teraz tylko namowic go na subskrypcje kanalu... kiedys bylo AvantGo ale juz jest malo popularne... jest tego troszke... i dla ludzi w biegu ktorzy nie maja jak notebooka otworzyc to takie mobilne aplikacje , czytniki , etc...sa ciekawym zrodlem informacji a dla firmy duzym rynkiem o dobrym potencjale, bo wystarczy sprawdzic jaka grupa docelowa korzysta z takich urzadzen mobilno-multimedialnych...

Następna dyskusja:

Marketing wirusowy - jak op...




Wyślij zaproszenie do