konto usunięte
Dariusz
Dąbrowski
Szukasz inwestora?
Zadzwoń.
Temat: Jak się badań NIE robi.
dobrea dlaczego pomarańczowy? czy w tym jest jakieś drugie dno? ;)
konto usunięte
Temat: Jak się badań NIE robi.
Dariusz Dąbrowski:
dobre
a dlaczego pomarańczowy? czy w tym jest jakieś drugie dno? ;)
Może nie dno. Ale jest pewne małe....denko;)
Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: Jak się badań NIE robi.
samo pytanie jest z gruntu złe. co to znaczy "użyłabym"? teraz mogę powiedzieć cokolwiek, a w praktyce i tak użyję czegoś innego, niż dziś sobie wyobrażam że bym użyła..Agnieszka Wiacek edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 20:24konto usunięte
Temat: Jak się badań NIE robi.
to powszechna praktyka przy zbieraniu danych.student do pracy naukowej poprawia wyniki badań lub zgoła je tworzy. pracownik naukowy korzysta z wyników prac studentów.
czemu ankieter miałby robić inaczej?
Aleksandra
Sawicka Brysiak
badania rynku
farmaceutycznego
Temat: Jak się badań NIE robi.
Tomasz Okulicz:
Rozmawiałem z siostrą dziś.
Miała nieszczęście uczestniczyc w badaniu focusowym które przypraw dotyczyło. Oto fragment jej rozmowy z ankieterką:
- Której z tych dwóch przypraw użyłaby Pani w swojej kuchni.
- W zasadzie z przyzwyczajenia używam "Jarzynki".
- Ale bardzo proszę...niech Pani powie, że "Ziarenek Smaku", bo inaczej musiałabym już zakończyc badanie.
hm, chyba jednak nie było to badanie fokusowe (badania fokusowe jak i wywiady pogłebione najczesciej prowadzone są przez doswiadczonych moderatorow, ktorzy nie pozwoliliby sobie na tego rodzaju naciski na respondenta, a nazywajac rzecz po imieniu nie pozwoliliby sobie na oszustwo)
ale do rzeczy: rzeczywiscie takie praktyki sie zdarzaja, niestety, ale firmy badawcze, jak i ich pracownicy dokladaja staran, aby takich ankieterow - oszustow eliminowac (zapraszam do lektury ciekawych watkow na grupie BADANIA RYNKU)
do Agnieszki: nie mozemy stwierdzic, czy pytanie zostalo zle zadane, bo nie znamy jego DOKŁADNEJ tresci, jego tresc zostala zapewne przez Tomasza przytoczona, a nie zacytowana (co ma kolosalne znaczenie)
do Marcina: skad takie obserwacje, ze to powszechna praktyka, przeprowadzałes jakas obserwacje na ten temat??? zapewniam Cię, że istnieja sposoby, aby tak ulozyc sobie wspolprace z ankieterami, aby ryzyko takich wypaczen zminimalizowac lub nawet wyeliminowac
do wszystkich Marketereów: jestem ciekawa, czy kiedykowliek mieliście taką sytuacje, że wyniki badania przydały Wam się w pracy? - serio pytam, a ponieważ strasznie mnie przygnębia, ze tak postrzegacie badania, a na dworze trzaska mróz idę spożyc jakieś %%%% ;)
pozdr
Ola
konto usunięte
Temat: Jak się badań NIE robi.
Aleksandra Sawicka Brysiak:czytajże uważnie...Marcin W. edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 22:16
do Marcina: skad takie obserwacje, ze to powszechna praktyka, przeprowadzałes jakas obserwacje na ten temat??? zapewniam Cię, że istnieja sposoby, aby tak ulozyc sobie wspolprace z ankieterami, aby ryzyko takich wypaczen zminimalizowac lub nawet wyeliminowac
zapewniam Cię, że istnieja sposoby, aby tak ulozyc sobie wspolprace z ankieterami, aby ryzyko takich wypaczen zminimalizowac lub nawet wyeliminowac
Aleksandra
Sawicka Brysiak
badania rynku
farmaceutycznego
Temat: Jak się badań NIE robi.
Marcin W.:
Aleksandra Sawicka Brysiak:czytajże uważnie...Marcin W. edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 22:16
do Marcina: skad takie obserwacje, ze to powszechna praktyka, przeprowadzałes jakas obserwacje na ten temat??? zapewniam Cię, że istnieja sposoby, aby tak ulozyc sobie wspolprace z ankieterami, aby ryzyko takich wypaczen zminimalizowac lub nawet wyeliminowac
zapewniam Cię, że istnieja sposoby, aby tak ulozyc sobie wspolprace z ankieterami, aby ryzyko takich wypaczen zminimalizowac lub nawet wyeliminowac
que? bo nie bardzo rozumiem?
Magdalena
D.
Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO
Temat: Jak się badań NIE robi.
Zapytam o 50% sytuacji, które miałam okazję obserwować w swoim krótkim, studenckim życiu: a NIE jest tak, że wyniki badań są brane z sufitu? Może żyję w jakimś dziwnym świecie, cóż...
Izabela
K.
Autorytet polega
przede wszystkim na
rozsądku - Antoine
d...
Temat: Jak się badań NIE robi.
Agnieszka Wiacek:
samo pytanie jest z gruntu złe. co to znaczy "użyłabym"? teraz mogę powiedzieć cokolwiek, a w praktyce i tak użyję czegoś innego, niż dziś sobie wyobrażam że bym użyła..
Agnieszko, zaczelas od sedna sprawy i powalilas byka na rogi... :)
dokładnie, co to za pytanie w ankiecie z wyrazem "użyłabym" ani to sondaz, czy ankieta nawet tego nie podciagne pod badania jakosciowe o ktorych wspomnial Autor postu delikatnie sygnalizujac, czy tez tylko wskazujac ze jest to a moze lepiej - mialy byc badania focusowe... Pani miała zadanie/cel za ktory jej Firma/Producent od tych "ziarenek" czy tam "jarzynki" (nie pamietam juz kolejnosci bo sie skupilam na tym kubku :))) zapłacili i na pewno nie bylo to zadne badanie lecz reklamowanie konkretnego produtu i nie byl to z pewnoscia ten kubek pomaranczowy...Izabela K. edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 23:27
konto usunięte
Temat: Jak się badań NIE robi.
Izabela K.:
Agnieszko, zaczelas od sedna sprawy i powalilas byka na rogi... :)
dokładnie, co to za pytanie w ankiecie z wyrazem "użyłabym" ani to sondaz, czy ankieta nawet tego nie podciagne pod badania jakosciowe o ktorych wspomniala Autor posty delikatnie sygnalizujac, czy tez tylko wskazujac ze to moze mialy byc badania focusowe... Pani miała zadanie/cel za ktory jej Firma/Producent od tych "ziarenek" czy tam "jarzynki" (nie pamietyam juz kolejnosci bo sie skupilam na tym kubku :))) zapłacili i na pewno nie bylo to zadne badanie lecz reklamowanie konkretnego produtu i nie byl to z pewnoscia ten kubek pomaranczowy...
A więc. Przyznaje, że mogłem dokonac pewnej parafrazy. Dialog nie jest zacytowany wprost. Chciałem przede wszytskim ukazac sedno sprawy.
Po opisie przebiegu badań (trochę szerszy niż cytowany fragment) wniosłem, iż były to badania focusowe. Czy na pewno? Mogę się mylic.
Nie mam jednak wątpliwości, ze były to badania.
A z kubka piłem kilka godzin temu herbatę, więc nie ma wątpliwości - był POMARAŃCZOWY.
Miał logo instytutu, który przeprowadzał badanie.
Izabela
K.
Autorytet polega
przede wszystkim na
rozsądku - Antoine
d...
Temat: Jak się badań NIE robi.
Tomasz Okulicz:
A więc. Przyznaje, że mogłem dokonac pewnej parafrazy. Dialog nie jest zacytowany wprost. Chciałem przede wszytskim ukazac sedno sprawy.
Po opisie przebiegu badań (trochę szerszy niż cytowany fragment) wniosłem, iż były to badania focusowe. Czy na pewno? Mogę się mylic.
Nie mam jednak wątpliwości, ze były to badania.
A z kubka piłem kilka godzin temu herbatę, więc nie ma wątpliwości - był POMARAŃCZOWY.
Miał logo instytutu, który przeprowadzał badanie.
Tomaszu, nie wiem dlaczego ale oboje odbiegamuy od tematu w kierunku tego kubka pomaranczowego... mam tylko nadzieje ze herbata smakowala ;)
pozdrawiam serdecznie
konto usunięte
Temat: Jak się badań NIE robi.
Bo kubki pomarańczowe rozdaje dośc nobliwa instytucja badawcza...;)Tomasz Okulicz edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 23:26konto usunięte
Temat: Jak się badań NIE robi.
Aleksandra Sawicka Brysiak:podpowiem: pracownicy naukowi i studenciMarcin W. edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 23:58
que? bo nie bardzo rozumiem?
Izabela
K.
Autorytet polega
przede wszystkim na
rozsądku - Antoine
d...
Temat: Jak się badań NIE robi.
Tomasz Okulicz:
Bo kubki pomarańczowe rozdaje dośc nobliwa instytucja badawcza...;)Tomasz Okulicz edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 23:26
masz racje, ale ja bym nie nazwala - na podstawie tego przypadku - tego instytucja badawcza... ;) dlatego ciagle po glowie mi chodzi ten kubek pomaranczowy... no i te ziarenka smaku i jarzynki oczywiscie... by zachecie reszte Śpiochów do tematu
jeszcze raz pozdrawiam
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jak się badań NIE robi.
Marcin W.:Bo nie ankieter prowadzi badanie fokusowe.
to powszechna praktyka przy zbieraniu danych.
student do pracy naukowej poprawia wyniki badań lub zgoła je tworzy. pracownik naukowy korzysta z wyników prac studentów.
czemu ankieter miałby robić inaczej?
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jak się badań NIE robi.
Tomasz Okulicz:
Rozmawiałem z siostrą dziś.
Miała nieszczęście uczestniczyc w badaniu focusowym które przypraw dotyczyło. Oto fragment jej rozmowy z ankieterką:
- Której z tych dwóch przypraw użyłaby Pani w swojej kuchni.
- W zasadzie z przyzwyczajenia używam "Jarzynki".
- Ale bardzo proszę...niech Pani powie, że "Ziarenek Smaku", bo inaczej musiałabym już zakończyc badanie.
A na pamiątkę dostała ładny pomarańczowy kubeczek.Tomasz Okulicz edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 20:18
A Klient siedział za szybą i mu się podobało ?
Pewnie tak - drogo nie było :):) (sądząc po kubeczku)
Ostatnio respondenci są "briefowani" przed grupą - lista co mają mówić. Nie wspominam nawet o tym , że nie sa rekrutowani tylko są "zawodowcami".
Takie rzeczy sie zdarzają.
Pytanie tylko dlaczego ? No własnie.
konto usunięte
Temat: Jak się badań NIE robi.
Może to taka kapitalistyczna odmiana dowcipu. "Kto jest według Ciebie najwybitniejszym przywódcą i dlaczego Józef Stalin?".:)
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Jak się badań NIE robi.
Nie,nie to tylko ekonomia :) Co prawda, ja wiem, że ona sie odbija potem czkawką , ale to już nie mój problem :)
Joanna
C.
Media Manager, NIVEA
Polska
Temat: Jak się badań NIE robi.
do mnie kiedyś zadzwoniła pani robiąca badanie postrzegalności reklamy. Mimo, że powiedziałam pani, że pracuję w reklamie,to pani i tak chciała przeprowadzić wywiad. Oto jego fragment:
ankieterka: czy widziała pani ostatnio jakąś reklamę Sephory?
ja: nie kojarzę, ale chyba coś widziałam w prasie
ank: a przy drodze? na billboardzie?
ja: nie, nie przypominam sobie
ank: jest pani pewna? a może jednak? to była reklama z taką kobietą na koniu....
ja: nie, nie wydaje mi się
ank: opiszę pani dokładnie tą reklamę, może jednak sobie pani przypomni (tu opis reklamy)
ja: no już sama nie wiem, może gdzieś coś takiego widziałam... (wahanie w głosie)
ank: czyli mogę zaznaczyć że pani widziała?
ja: no jak pani chce, ale ja naprawdę nie jestem przekonana...
ank: to zaznaczam!
i w ten oto sposób sephora otrzymała informację, że zauważalność jej kampanii była na poziomie 90% ;)Joanna C. edytował(a) ten post dnia 07.01.09 o godzinie 15:13
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » Jak się to robi od d..... strony. -
-
Reklama, marketing, marka » jak to się robi na świecie.. przypomnienie o forum... -
-
Reklama, marketing, marka » Kampanie reklamowe - jak sprzedać i nie dać się wyrolować? -
-
Reklama, marketing, marka » GOODMONDAY! Jak Wam się podoba? -
-
Reklama, marketing, marka » Jak agencje radzą sobie z brakiem badań? -
-
Reklama, marketing, marka » Mam innowacyjny pomysł, jak się zareklamować firmom,... -
-
Reklama, marketing, marka » Jak zareklamować coś co nie ma odbiorców? -
-
Reklama, marketing, marka » jak to się nazywa?? :/ -
-
Reklama, marketing, marka » Nowy spot ING, jak się podoba? -
-
Reklama, marketing, marka » drodzy klienci, jak NIE postępować z grafikiem :) -
Następna dyskusja: